Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 243 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

 
Profiel   

Snap dat dat he niet lekker zit, dan zou ik ze ook ophalen idd!

De mijne zijn ook echt super smerig :oo
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 00:54 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ze zijn wel ontwormd nog?


volgens stalhoudster wel.... maar ja. Hij zou ook bij haar de 2e enting krijgen, maar daar heb ik nog geen steeds geen factuur van. Ik zie het dus wel als ik het paspoort mee krijg. Anders kan ik weer opnieuw beginnen....
Maar denk dat ik ze sowieso een Pramox ga doen. Mag dat al voor 1 jaar? Fellow wordt 11 april 1 jaar. Rumour is al ruim 1,5 jaar

Libera, ja die van jou zijn ook niet schoon, maar zitten niet onder de stront. Vies snap ik best wel. Ze staan natuurlijk in de modder en ze worden niet gepoetst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 01:13 



 
Profiel   

Ik heb mijn veulen van de week ook opgehaald uit de opfok. Gelukkig Kon ze op haar oude plekje terecht en staat ze nu weer in de kudde oa bij haar moeder.
Ik heb ook meteen een pramox gegeven. Volgens mij mag die vanaf 6 of 6,5 maanden. Zoiets. Mijn veulen wordt in april ook 1 jaar.
Ook meteen maar da geregeld voor eerste(!) enting en maandag komt de hoefsmid. Waarschijnlijk ga ik haar straks toch verkopen (welsh a merrie veulen, mocht iemand interesse hebben... haha!). Eerst maar weer een beetje opknappen.
Tja.... opfok.... :n
Er zijn er maar weinig die het doen zoals je het zelf zou doen...

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 07:57 



 
Profiel   

Hé, ik vind mijn opfok paarden er netjes bij staan :+
Maar ja, niet iedereen past ook bij mijn beleid en dat is niet erg.

Als je paard er slecht uit ziet kun je beter zsm ophalen voordat het erger wordt. Dus verstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:20 



 
Profiel   

Ik vind die van mij er ook netjes bij staan :+ Maargoed, hier wel opfok in eigen beheer. Hopelijk kunnen we vanaf volgend jaar ook wat opfokplekken aan gaan bieden.

Wel vervelend inderdaad als je zo ontevreden bent. Je laat toch je paardje in vertrouwen achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:25 



 
Profiel   

Setteli, ik zou voor die wormspuit echt even overleggen met je dierenarts. Pramox en jonge paarden is niet perse de beste combinatie. Misschien nu eerst voor spoelwormen ontwormen en voor het echte voorjaar met iets tegen de rodebloedwormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 09:38 



 
Profiel   

Sanet schreef
Setteli, ik zou voor die wormspuit echt even overleggen met je dierenarts. Pramox en jonge paarden is niet perse de beste combinatie. Misschien nu eerst voor spoelwormen ontwormen en voor het echte voorjaar met iets tegen de rodebloedwormen.


Ga ik even doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 11:01 



 
Profiel   

Pramox kun je veulen snel mee overdoseren. Ik heb ivermectine gedaan hier. Hier ziet hij er prima uit en blij dat hij opgevoed wordt thuis in ervaren gezelschap, mijn tinker van 7 is echt zn speelmaatje en mijn ruin van 24 brengt hem manieren bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 19:24 



 
Profiel   

Vandaag de wei in orde gemaakt. Moet nog even een paar afstandisolatoren halen, zodat ik het bovenste draad iets hoger kan maken. Wel zo veilig met 2 hengsten :D
Buurvrouw ingelicht, en die vind alles prima. Ik ga nog wel een camera daar ophangen, zodat ik ze ook op afstand in de gaten kan houden.

Er staat nog best wat gras, maar dat is zo weg natuurlijk. Twijfel nog even of ik elke dag de hooibak ga vullen of een grote ronde baal middenin de wei ga zetten. Scheelt wel een hoop werk.

Opfok ook ingelicht (via Whatsapp), maar nog geen reactie terug. Dinsdag begin van de middag gaan we ze halen. Toen ik de beslissing had gemaakt, sliep ik vannacht gelijk een stuk beter :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 21:09 



 
Profiel   

Fijn Setteli! Heb je hulp ook met de trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 23:04 



 
Profiel   

Sanet schreef
Fijn Setteli! Heb je hulp ook met de trailer?


Mijn dochter en ik gaan samen. Fellow liep altijd zo de trailer op, hoop dat ie dat weer doet.
Van Rumour weet ik het niet. De vorige keer moest ie wel iets worden "aangedrukt" :o Maar liep er verder braaf op. We zetten eerst Fellow erin en dan loopt ie er hopelijk zo achteraan.
Maar stalhoudster zal vast even helpen en we nemen wel een longeerlijn mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 23:08 



 
Profiel   

Goed zo! Komt vast goed. Jammer dat het nodig is, maar fijn dat je dingen hebt kunnen regelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 23:11 



 
Profiel   

Ja dat denk ik ook. Ze zijn beide netjes opgevoed en lopen wel mee aan het halster. Maar ze zijn nog jong en het is toch misschien weer spannend.
Ze staan nu met z'n 3-en, dus er blijft er 1 achter. Maar er is nog een koppeltje met 2 hengsten, dus ik denk dat ie daarbij in gaat dan.
Maar dat is niet mijn probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 00:00 



 
Profiel   

Setteli fijn dat je ze dinsdag gaat halen! Met een beetje hulp staan ze vast zo op de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 00:14 



 
Profiel   

Nou beide jongens staan weer thuis. Liepen beiden heel netjes de trailer op, voor we het wisten zaten we al op de terugweg. Onderweg ook heel rustig, alleen paar honderd meter voor huis begonnen ze wat te stampen. Alsof ze het wisten.. :D
In de trailer nog ontwormd. Kreeg nog wormkuur mee (ivermectine) die hij eerder had gehad. Maar hij was blijkbaar 30 oktober voor het laatst ontwormd :( Nu met Strongid P gedaan, ook Rumour van 20 maanden. Later krijgen ze beiden dan de Pramox. Eerst maar eens zien of er hier wat afkomt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 16:56 



 
Profiel   

Is het erg als hij voor t laatst toen ontwormd was? Ik ontworm ook niet vaker behalve veulentjes.
Je zou ze bijna helemaal even wassen.. ze zien er vies uit. Hopelijk snel knappe schone dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 17:22 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Is het erg als hij voor t laatst toen ontwormd was? Ik ontworm ook niet vaker behalve veulentjes.
Je zou ze bijna helemaal even wassen.. ze zien er vies uit. Hopelijk snel knappe schone dieren


ja voor die van 20 maanden niet, maar die van 10 maanden denk ik wel.
wassen ja, maar nu even niet met die kou. Het verharen maar even afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 17:41 



 
Profiel   

Fijn dat je ze weer thuis hebt en de reis goed gegaan is. Ze zullen vast snel weer happy zijn, zometeen valt het wintervachtje er mooi af en dan zien ze er weer knap uit.

Misschien even checken in de mest of ze veel zand in hun darmen hebben? Omdat ze niet genoeg hooi te eten kregen in de opfok. Anders zit je straks misschien met zandkoliek of darmproblemen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 19:59 



 
Profiel   

Ach ze regenen ook snel schoon!
Iig lekker weer thuis dat is het belangrijkste

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 13:17 



 
Profiel   

Jeetje wat een tegenvaller dan als je denkt dat je paarden fijn gaan opgroeien. Ook jammer dat je dat soort dingen toch vaker hoort en goede opfok nog moeilijk te vinden is.

Hier zijn we nog steeds heel geleidelijk aan het afspenen en dat gaat heel goed. Zijn allemaal rustig en de merries blijven netjes.

Ze zijn nu 9 maanden en 9,5 maand en moeten wel gecastreerd binnenkort. Ze zijn braaf en makkelijk, maar wil straks alles weer samen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 15:26 



 
Profiel   

Wanneer castreren jullie? Mijne moet zn balletjes er ook af. Nu zonder merrie is hij weer rustig maar wil ze vanaf mei/juni weer samen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 16:06 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Wanneer castreren jullie? Mijne moet zn balletjes er ook af. Nu zonder merrie is hij weer rustig maar wil ze vanaf mei/juni weer samen hebben


Die van ons moeten dit voorjaar (of eerder) worden gecastreerd, Die bijna 2 jarige is alleen een klophengst, dus die moet sowieso op de tafel. Bij mij bijna jaarling moet ik nog even een keer goed voelen. Maar ik denk ergens in maart.
Als ze ruin zijn, kan ik zo ook makkelijker bij iemand anders plaatsen.

Gisteren waren ze nog een beetje verloren op de wei, maar vandaag waren ze al een stuk rustiger. Even wennen. Ben blij dat ik ze heb opgehaald. Scheelt me een goede nachtrust :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 16:25 



 
Profiel   

Heyhey wat denk jullie waar de mijne van afstamt moeder is schimmel maar vader onbekend .
Ik ben wel heel benieuwd [ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 09:21 



 
Profiel   

Sarina, mijn eerste gedachte is New Forest achtig.
Maar misschien wordt het ras duidelijker als ze uitgroeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 09:38 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Wanneer castreren jullie? Mijne moet zn balletjes er ook af. Nu zonder merrie is hij weer rustig maar wil ze vanaf mei/juni weer samen hebben


Ik denk voor April nog. Ze zijn van begin en eind Mei en later castreren willen we niet. Dan zouden ze apart moeten blijven staan tot najaar of volgend voorjaar en dat was niet de bedoeling. Oom loopt nu bij hun overdag, maar broer en zus willen ook echt naar elkaar toe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 243 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen