[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte_Tosje
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-04-22
Woonplaats: Geel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:20

Succes daar Kyrkelover :(:)

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:25

Ach Kyrke, wat triest voor het veulentje zeg!

Hier hebben de veulentjes super veel aan elkaar. Zowel de merries als de hengstjes. Ze crossen samen door de wei, liggen samen te slapen,…
En ze zijn ook samen verkocht aan dezelfde thuis <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al vindt mijn ruin ze meestal ook erg leuk om mee te spelen.

En onze jongste telg. Zijn roepnaam is “Jazz”
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:32

Jeetje wat gaat het hard hier.
Wat een prachtige veulentje zeg!
Brunette super naam en wat is ze mooi.

Wat vreselijk sneu voor dat veulentje waar zijn mam niks van wil weten.
Jeetje dat kan ook allemaal nog.

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulentje.
Ze zijn toch allemaal prachtig hoor.

Hier op dag 325.
Tietjes is nog niks.
Alles rustig.

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:35

superpony schreef:
Polo97 schreef:
Gefeliciteerd Corina! *\o/* wat een beauty! <3

Hopelijk gaat het inmiddels beter tussen merrie en veulen Kyrkelover!

Weet iemand hier toevallig een opfok(je) voor kleine pony veulens (welsh a)? De bedoeling was niet om ons veulen te houden, maar de twijfel slaat nu toch wel toe... Haha!
Maar aangezien we er al 2 in pension hebben wordt het wel erg duur om een derde in vol pension te houden.
Het mooiste zou zijn een kleine kudde met jonge dieren 24/7 buiten met schuilmogelijkheden in midden Nederland.
Op internet kan ik weinig vinden, dus misschien slaat hier iemand aan..? Mag via pb want is niet helemaal on topic. :D dank alvast!


Is Uddel ver voor je?

Ik twijfel nu ook wat we gaan doen. Ben normaal niet voor 1 merrie en 1 veulen. Had voor opfok dan gekozen waar hij nu al met moeder kon staan en in een kudde zou blijven met opvoeders, want daar ontbreekt het me te vaak aan.

Maar daar ook niet voor gekozen door de omstandigheden.

Met ong 6 maanden er een veulen bij kopen, vind ik echt de aankomende 6 maanden ene gemis. Hij wil nu duidelijk gaan spelen en mag ook steeds meer.

Wil graag weer een shet en twijfel over een shet jaarling. Een jaarling is nog speels en kan qua maat nog wel nu en misschien wordt het maat verschil dan ook geen probleem als ze nu aan elkaar wennen.

Maar goed, dan moeten de moeder en oom die ook goed accepteren :)

Sws denk ik dat we vroeg ruinen.


Ik moest Uddel even opzoeken en tot mijn verbazing niet ver weg (amersfoort/nijkerk). Ik heb hier wel een merrieveulentje.
Mocht je serieus denken dat ze misschien wel in jullie groep zal passen mag je me een pb sturen? Voorlopig nog geen haast hoor, ik zit ook nog in de oriënterende fase. Voel je in ieder geval nergens toe verplicht!

Ik ga voor jullie duimen Kyrkelover! Hopelijk komt het snel goed tussen merrie en veulen!! :knuffel:

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:05

Hier spannend spannend. Merrie superonrustig net, liggen rollen paar keer, schuren, plassen,...
Afbeelding
Uier nu, kreeg ik net van mn man door. Ik kan zo hopelijk eerder van werk weg

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:08

Spannend!

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens weer. Hopelijk pakt de merrie het straks toch goed op om voor het veulen te gaan zorgen.

Hier heb ik vandaag de derde merrie met veulen toegevoegd. De andere 2 veulens hebben het reuze fijn met elkaar en ik vind dat toch wel heel fijn om te zien. Ik hoop dat het derde veulen straks ook aansluiting vindt.
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:15

Kyrkelover ah nee wat een situatie met de merrie en het kleintje. Wel een klein stukje naar de goede richting... hopelijk is ze snel wijs met haar kleine veulentje

Knolselder geweldige foto's, leuk dat ze ook naar hetzelfde huis gaan. Vind je nieuwe aanwinst heel mooi <3

Cemlys spannend!

Veel leuke foto's van veulens samen. Ook hele verschillende verhalen :j

Superpony mooi plekje heb je!

Merries veilig!
Rensju - Bjoet - 341
XiiaaooNaa - Zymathika - 339
Melissa1996 - Zaïra - 335
Corinadrenth - Diva - 329
Goldenarrow - Valetta Apal - 328
Hennos - Hilde - 323
Libera - Idaza - 322
Faniek - Misty - 319
Luna2006 - Kato - 317
Wupsie - Esther - 310
Moner - Gisa - 306
Moner - Fayette - 305

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:25

Ach KL wat sneu, hopelijk gaat het snel de goede kant op en accepteert ze hem straks goed.

Cemlys spannend!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:30

Kyrkelover, wat naar. Ik hoop dat het nog goed komt tussen moeder en kind.

Polo; Ik woon niet in Uddel, maar had een adv gezien van opfok. Kan het alleen niet zo terugvinden.

Onze oude merrie liep met veulens in de kudde en zag je de veulens steeds meer afstand nemen en met elkaar spelen. Merries voedden dan ook samen op.

Deze merrie liep met eerste bij 2 merries met veulens, maar ze was erg beschermend.

Nu een hengstveulen en ik zie hem nu beginnen met uitdagen en willen spelen. Dat vind ik dan een tekortkoming, maar wisten we van tevoren. Je weet alleen niet wat je krijgt en wat het veulen aangeeft of gaat laten zien.

MallyBelly

Berichten: 3546
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:33

kyrkelover schreef:
Even een kort berichtje van mijn kant.
Nou ze hebben om de 2 uur de fles gegeven en nadat ze veulen serieus bleef aanvallen een stuk afgezet in stal voor het veulen. Ze trapte en vertrapte en beet het gewoon, zooo sneu.
Vanmorgen de dierenarts geweest om hormonen te spuiten en ondanks dat ze nog bij iedere aanraking piept, valt ze het gelukkig niet meer volop aan.
Het drinken bij de merrie lukt nog niet zoals gewenst. MErrie vind het allemaal spannend en omdat het veulen natuurlijk met de fles gehad heeft snapt die het ook niet echt.
To be continued zullen we dus maar zeggen.

Mallow deed dit ook bij haar eerste veulen, ze sloeg haar met twee benen door de stalwand heen. wij kregen de tip om ze buiten te zetten en dat hielp.
We hebben de merrie aan touw gepakt en veulen los mee. Rondje door de buitenbak gelopen en merrie hinnekte alsof ze hem net zag na de geboorte. Vanaf dat moment alles goed.

roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:41

Kijk dat zijn toch fijne tips!
Daarom ben ik ook hier komen mee lezen.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:24

Kim: ze is prachtig en wat ziet Edi er goed uit zeg wauw!

En de naam Brunette voor een blondje/rooie :D Ik ga stuk :D

Knolselder: Jazz is een plaaaatje super knap koppie <3

Kyrkelover: wat een nachtmerrie, heeft ze een gezond veulen wil ze het vermoorden bizar. arm beestje. Was nog een bokker waarvan de merrie het veulen had verstoten een paar jaar terug. Ging om een quarter champagne merrie meen ik, ben even de naam kwijt. Die is naar een pleegmama gegaan....

Hier heb ik nu ook alles bij elkaar. Gaat prima. Al heeft mams wel even alles en iedereen aangegeven wat de grens is.
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:36

Fijn zo samen Mer. We hebben ze wel samen, maar geen ander veulen :(

Die jij bedoelt is AstridJ.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:44

Voorzichtig positief hier!
Merrie blijft rustig staan ala veulen het uier zoekt en de eerste slokken zijn zelf uit de uier gedronken
Wat kan je daar blij mee zijn!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:47

gelukkig! laat je wel een antistoffen test doen?

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:53

Wat fijn KL!

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:00

Gelukkig maar Kyrke! Hopen dat er nu alleen maar een stijgende lijn in zit!

Hier probeer ik ze zoveel mogelijk wel samen te zetten, maar dat lukt niet altijd. Ik heb 1 merrie die ik gewoon niet samen kan zetten, met of zonder veulen maakt niet uit. Er zijn weleens momenten geweest dat ze even samen stond, maar dan moet het andere paard het echt ontgelden en zit die continu onder de wonden. Die kan goed staan knuffelen met de ander en in een seconde ineens omslaan en van zich af trappen := Dus hoe sneu ook, haar veulens staan de eerste tijd alleen. Wellicht dat ik het ooit nog probeer als ik een stuk land heb wat groot genoeg is, maar dat is er nu nog niet.

Galaria is ook het enige veulen van het groepje, maar daar staat wel ook een jaarling merrie bij waar ze enorm veel mee optrekt. 's Ochtends met buitenzetten rennen ze ook altijd eerst naar elkaar toe, echt enorm schattig :)

En Liberté staat nu nog als enige veulen in zijn kudde, maar daar moeten nog 2 veulens geboren gaan worden. Overigens laat zijn moeder hem ook nog niet echt bij de andere paarden, dus ik heb nog niet het idee dat hij het echt mist op dit moment. Maargoed, hij is ook pas 3 weken, dus dat gaat wel meer komen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:11

Wat fijn kyrkelover. Hopelijk zet dit zo door. Vond de tip van melissa ook wel een goede. Naar buiten en kijken of ze moedergevoelens krijgt.

Goldenarrow, Mijn merrie kan ook niet met alles samen. En is qua mensen al helemaal selectief, dus daarom wilde ik haar thuis houden en niet in een kudde merries met veulens. Kan ik na 2jr vertrouwen winnen en alles kunnen, weer opnieuw beginnen. En ze kan echt heel lelijk doen als ze een paard niet moet.

Ik had geen voorkeur, maar het is een hengstje en die wil wel spelen. Hij mag nu naar oma en oom lopen en ook bij mij staan op afstand van mama. Is morgen 3 weken.

Zo leuk als ze wat aan elkaar hebben.

Hier vandaag nieuwe grasjes gegeven, staat lekker hoog daar. Meneer lag te eten, filmpje gemaakt, maar kan dat niet op bokt krijgen.

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:37

Afbeelding

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:38

Gelukkig gaat het wat de goede kant op KL, zo naar!

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:40

Hier mega onrust, merrie is de hele dag al aan het lopen/rennen. Bijna in paniek zou je zeggen. Fanfare kwam nog langs, jippie -O-
Ze durfde de stal niet meer in, heb dr toch opgesloten nu. Kleine plasjes enzo, maar ze is zo gestressd. Zo zielig

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:47

Sneu rensju, even goed in de gaten houden

Hier ph 5.5, merrie nu weer redelijk rustig. Ik ben benieuwd

Marigold

Berichten: 12597
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:51

Jeetje Rensju hou het maar goed in de gaten.
Denk je dat ze al wel weeën heeft?
Want dan moet de DA er misschien even bij komen. Succes daar!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:00

3x in een uur zelf gedronken nu
Beide nogal moe van hun avontuur.
Afbeelding
Afbeelding

Samen buiten zetten ging overigens echt niet. Ze hebben het veulen echt weg moeten trekken. Merrie viel vol aan. Bijten, gericht er heen lopen en trappen en gewoon vol er op als veulen al hulpeloos op grond lag.

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:10

Jeetje wat ellendig dat het zo gaat. Zo sneu voor het veulentje ook. Gelukkig gaat het op stal wel goed, hopelijk gaat het buiten snel beter!