[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:03

Mooi veulen Pradadaan! Gefeliciteerd

Geen bang veulen hier, tegenovergestelde, te brutaal. Beet me vandaag weer in mn buik, pijlsnel is hij :')

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:13

O jeetje. Ik dacht witte aftekeningen. Dit is mij te veel wit _O-
Wou je graag zoveel wit?

Hier zijn de veulens erg mensgericht. 1 heel brutaal, de ander normaal. Maandag gaan ze naar dr smid. Dan vinden de mensen niet meer leuk denk ik

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:24

Zo, dat is inderdaad veel wit, dat wordt poetsen. :))
Wel gaaf dat hij links en rechts nagenoeg gelijk getekend is en dan dat bruine hoofdje met mooie brede bles. <3
Het is ook een flinke knaap zeg!

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:34

Whaaaaaaah gefeliciteerd!!!!!!
Leuk hoor! Erg gaaf bekkie.

Hier ook allemaal erg mensgericht. Laatste vind het nog beetje spannend. Maarja steeds halstertje om dan zijn ze hier allemaal binnen 2 week tam

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:35

Dat is wel veel wit idd, dat wordt shampoo inslaan := . maar wel bijna gelijk getekend, heel mooi.

Hier wat afwachtende veulens. Wel nieuwsgierig, maar niet brutaal naar mensen. Winston doe ik makkelijk een halster aan. Sis rent eerst even weg, maar gaat ook steeds beter. Nu heeft ze ook wel even op de antibiotica en pijnstillers gestaan. Ze was even te brutaal naar mijn andere merrie,die dacht blijf uit mijn buurt en baf.
Gelukkig was de wond niet heel groot en lijkt het altijd even erger door het bloed.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:40

Oh dat was bij mij veulen van vorig jaar ook t probleem. Na de medicatie week lang is ie minstens n maand echt schuw geweest

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:43

Ja ik vind zo veel wit geweldig :+
Maar wel zoals hij nu is met een mooi hoofdje :j

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:51

Qaaah gefeliciteerd pradadaan. Prachtig veulen. Niks mooiers dan een goed gewassen bont paard <3 Ik zeg... Volgend jaar weer een :Y) ik ben fan. :=

Hier is Santi een beetje wantrouwig. Bij mij supermak maar bij vreemden voorzichtig en als ze bang word van ze dan laat ze zich niet vangen }:) Maar dat is wel bij mensen waarbij ik haar gelijk geef

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:52

Volgend jaar doe ik ook n bonte hengst ipv n stippie <3 wil ook n Ceasar :D

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:12

Gefeliciteerd Pradadaan. Mooi beestje

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:17

Gefeliciteerd!!! :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:42

AM_Horses schreef:
Balko. Dat is idd opschonen

Melissa. Gefeliciteerd. Je kan je melden in de volgende topic.

Pradadaan. Ze houd het nog even spannend.
Prachtig veulen van je hengst

Gaan jullie naar een veulen keuring? Ik ga vandaag mee met een veulen van White Dream naar de mortel. Volgende week mogen die van mij in assendelft


Hoe is het gegaan?
Het veulen helaas gemist.

Gefeliciteerd met de bonte kerel.
De verfpot is flink gebruikt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:48

Gefeliciteerd Pradadaan!!! Dat is lekker veel poetsen.......

Ons quarter veulen was eerst bang, maar mocht ook echt niks van zijn moeder. Wij mochten erbij, maar alles was eng.
Daarna was hij heel erg van het bijten en snel kont naar je toe draaien, oortjes zelfs al plat etc.
En dat veranderde in een hele lieve knuffel die altijd naar me toe komt. Hij heeft heel af en toe een chagerijnige bui :)

De shet is echt niks gewend en super bang voor mensen, maar wordt wel minder. Het moedertje heeft ook weinig/geen vertrouwen in mensen, dus dat helpt dan even niet. Ik poets haar af en toe in de stal en dan staat hij achter haar en laat zich wel aaien en poetsen. Vind ie zelfs lekker.

Hebben nu wel een halstertje om met hem te oefenen en dan gaat het iets beter. Hij rent minder hard weg. Maar goed, zijn moedertje doet dat ook, dus investeer nu vooral ook in haar.
Ze heeft naar de andere paarden ook geen vertrouwen nog. Ze komt uit een kudde en ze wil wel dichtbij ze zijn, maar contact wil ze niet.

En ze was dus geen varkens en honden gewend :o

Ons quarter veulen kunnen de honden aan alle kanten bij, ook als hij ligt. En varkens kent hij vanaf dag 1.
Varkens zijn natuurlijk wel een ding, maar mn hele bange ruin was er met een paar dagen wel aan gewend en oke mee.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:57

Nu willen we natuurlijk n foto met varkentje zien :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 01:59

Deze was van het begin. De oude paarden hierop leven niet meer
Afbeelding
Deze is vrij recent. Merrie rechts van 29 is de moeder/oma en kort daarna ingeslapen. Links is zoon/broer/oom
Afbeelding
Mn oude ruin die in het bos overal omdraaide als hij zwijn rook of zag. Echt tientallen keren bijna naast gelegen, hahaha Hij is vorig jaar overleden op 23jr leeftijd.
Afbeelding
De kune kune hield ervan om alles uit de netten te trekken en een nest eronder te maken. Dan zag je haar echt niet en bewoog het hooi opeens. En het knorde, want zij kan nogal knorren :) We hebben geen netten meer.....
Het hangbuik zwijntje is heel anders.

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 02:11

Oh wat geweldig die varkens tussen de paarden! <3

roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 07:27

Vorige keer wel een beetje bang veulen gehad in het begin.
Ik liet,m links liggen.
Ging zijn moeder vaak borstelen in de stal.
Toen zat ie in eens aan mijn kont.
En toen hij door had dat het wel erg lekker was zo.n borstel over zijn rug was het ijs gebroken.

Jackson daar in tegen is heel anders.
Zo,n lief zoet manneke.
Die je al lekker op zoekt.
Moeders is ontpopt tot feeks.
De andere merrie mag niet meer kijken.
Die ook wel erg opdringerig is.
We hebben de opening in de stal dicht moeten maken.

Ik breng ze zo vaak mogenlijk naar buiten.
Maar de merrie heeft nog te weinig rust.
Breng ze naar het vette gras.
Maar ze wandelen na een half uur weer terug.
Ze wil dan echt in stal.
Zal vast goed komen straks,maar heb ze zo graag lekker lang buiten al.

Caresse07

Berichten: 9430
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:00

Hier ook nog een keer gefeliciteerd Pradadaan, mooi veulen en mooie naam <3 <3

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:20

gefeliciteerd Pradadaan!!!

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:51

Kyrkelover. Tja ik weet niet zo goed wat ik van gisteren kwijt moet. We kwamen te laat aan, veulen kampioen werd precies genoemd toen we de ring binnen kwamen met dat veulen ik denk dat dit een beetje de stempel heeft gedrukt. En eerlijk, ik snap het stiekem wel een beetje, je hoort er optijd te zijn. Hij mocht na de springers, in de ring. Liet zich top zien, enkel niet in de buurt van de merrie. Commentaar was doet simpel aan op stand? Oké hij stond een beetje te slapen bij de voorbrenger. Ik denk dat ze wat bespiering miste hij is best groot naast een kleine merrie. Toen hij moest bewegen waardeerde hij zich enorm op, veel houding en souplesse. Dan valt een 2e premie even beetje tegen. Aks iemand hem heeft zien lopen, vindt je hem alles behalve simpel. Maargoed maakt niet uit, die komt er echt wel. Toen moesten we wachten voor de keuring van de merrie. Kwart over drie zou ze op straatje moeten. Nou dit was dus om half 6,iedereen was aan het klagen. Toen kwam het volgende. In de kooi mocht het veulen niet. Het was veulen eruit of niet beoordelen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarvoor dit was. Merrie voor ons sprong bijna over de bakrand, levensgevaarlijk. Merrie wilde natuurlijk naar veulen.
Wat een lange dag. Ik was iets voor 12 thuis, moest mijn eigen paarden nog bin halen, White Dream dekken en merrie insimineren.
Afbeelding



Ik zit nu wel heel erg te twijfelen of ik met Winston moet gaan vrijdag. Hij is ook zo enorm groot, nu wat uit verhouding. Lopen kan hij goed, maar laat hij niet snel zien. Als ik dan ook zo lang moet wachten als gisteren, heb ik daar helemaal geen zin in. Is trouwens ook wel een stukje rijden, dus nog even in dubio

Roosa. Dat wordt vast wel beter. Nu is ze misschien nog wat beschermend

Superpony. Wat leuk dje varkens er tussen. Woelen ze de wei niet kapot?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:11

AM ik had merrie dan niet laten beoordelen. Je kunt toch niet merrie en veulen scheiden zo, zeker niet op vreemd terrein. :\

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:23

mirjamalvaro schreef:
AM ik had merrie dan niet laten beoordelen. Je kunt toch niet merrie en veulen scheiden zo, zeker niet op vreemd terrein. :


Persoonlijk vind ik dat ook. Dan hadden ze maar de ... gekregen. Maargoed als je 2.5 uur langer wacht dan snap ik het ergens. Ik weet niet wat ik had gedaan, als het mijn eigen dieren waren. Iedereen vond het belachelijk van onze groep. Ik snap ook echt niet wat het probleem is als veulen erbij loopt. Lijkt mij dat de merrie zich beter laat zien als dat veulen weg is.
Iedereen klaagde en komen waarschijnlijk niet terug. Hoe help je dan een stamboek om zeep? Maargoed ik denk dat ik hier wel iemand over ga benaderen. Heb dit nog nooit zo meegemaakt.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:42

Welk stamboek was dit?
Klinkt niet als een mooie dag wat het wel had moeten zijn!

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:00

Balko schreef:
Welk stamboek was dit?
Klinkt niet als een mooie dag wat het wel had moeten zijn!


NRPS, ik heb dit niet eerder zo gehad. Deze juryleden heb ik ook nog niet eerder gezien. Zoiets doet geen goed voor een stamboek.

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:00

Gefeliciteerd Pradadaan!!! Knappe kerel!!