[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:21

Veulens en moeders scheiden.
Wie verzint dat _-:(

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:34

Mag hopen dat NRPS deze jury flink op hun plek zet :o

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:35

AM, dat klinkt echt flink waardeloos. Ben blij dat wij niks met keuringen te maken hebben.

En nee, de varkens woelen de wei niet om. Kune kune's doen dat normaal sowieso niet. Zijn wel echte grazers.
Hangbuikzwijntje eet ook wat gras.

Enige is als het gras bijna geen voeding meer heeft ze soms wat in de bodem wroeten. Ze liggen wel graag in de zon en maken wel in het zand ligplekken.

Eerlijk gezegd, is het gras eigenlijk best snel en mooi hersteld. Deels onderhoud, maar denk dat de varkens ook hun aandeel hebben. De kantjes worden netjes bijgehouden en de eikels worden opgeruimd :)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:49

Dank je wel voor jullie reacties op de kleine muis.. Die nog steeds geen naam heeft :x

@pradadaan
Gefeliciteerd! Wat een knapperd! En wat is hij al meteen flink uitgevouwen, wauw.

@Cynthia82
Tengiel een zilver valk IJslander hengst.
@floripori17
Vind ik ook, ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.
@Neonlight
Hij is echt knap, zo'n leuke aftekening! Of val ik nu in herhaling :D
@roosa
Hij is echt prachtig! Wat fijn dat alles goed gaat.
@Balko
We hebben hetzelfde halstertje :D Ook zo'n lief hoofdje <3
@Melissa1996
Gefeliciteerd met de dracht! Ben benieuwd naar de complete fotoshoot, eerste foto beloofd veel goeds :D
@superpony
Wat super leuk met die varkentjes erbij.
@AM_Horses
Wat balen zeg dat het zo gegaan is en alles zo lang duurde. Ik ben altijd naar keuren gegaan, maar heb geen zin meer in beoordeling van anderen. Maar snap wel dat mensen het doen natuurlijk. Ik snap de dubio over Winston gaan ook wel. Het is nog geen vrijdag, vanzelf voel je vaak wel wat het beste is.

Hier is de kleine muis redelijk mak. Ze is dol op kriebelen, hinnikt naar je voor een kriebel. Maar te onverwachts naar haar toe is nog spannend en halster omdoen heeft ze nog steeds een hekel aan, maar gelukkig week oud, kunnen we nog aan :))

We hadden van de week ook wat. Ik breng altijd eerst Misty en de kleine naar buiten en wilde ze nu op achterste land hebben ipv voorste, zodat die wat aan kan trekken. Daarna gooi ik Belle en Charlie (ruin) op de track. Nooit een probleem geweest tot toen toe. Ik had Misty en kleine op wei gezet en Misty heeft altijd wel verlatingsangst naar andere paarden, ze hangt vooral aan Charlie. Dus ik moet nog een stuk terug lopen en zij hinnikt wat, maar verder hoorde ik niks geen gehinnik bij de stallen weg of lawaai. Kom ik terug is Charlie over de stal gesprongen, maar achterbenen nog in de stal :/ Dierenarts erbij, deur eruit geslepen en hij kon weer. Nu natuurlijk de bovendeur dicht, maar dan wordt die wel gek, want hij ziet niks meer en steigert vol tegen de tralies van de bovendeur aan.
Nu elke keer een tweede persoon erbij, maar dat lukt morgenochtend niet, dus ik moet even wat gaan verzinnen. Misty was ook weer hengstig en hij dekt ook als ze zich te erg opdringt (nu staan ze nog gescheiden met draad), maar dat zal wellicht ook mee gespeeld hebben met bij haar willen zijn.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:26

Am het is super debiel. Al kan ik mij herinneren dat ik dat wel eens bij een NWR keuring ook heb zien gebeuren en bij tuigers ook dacht ik... :roll:

Zou ze er zeker over benaderen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:30

Balen zeg van de keuring. Ik las wel dat ze in eerste instantie meerdere ringen hadden maar het hadden samen gevoegd vanwege weinig deelnemers, en dan had je een ander jurylid gehad. Zie marjolein88 @ [F-AM] Kletstopic ponyfokkerij.

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:50

Neonlight schreef:
Balen zeg van de keuring. Ik las wel dat ze in eerste instantie meerdere ringen hadden maar het hadden samen gevoegd vanwege weinig deelnemers, en dan had je een ander jurylid gehad. Zie marjolein88 @ [F-AM] Kletstopic ponyfokkerij.


Had ik idd gezien. Ik volg stiekem jullie topic. Beetje zwak voor pony's het is dat ik zelf veel te groot ben :P heel wat knappe pony's gezien trouwens. Was gisteren ook een pony competitie.

Het resultaat vindt ik dan nog niet eens heel erg. Ze hadden ook wel positief commentaar. Maar zo lang uitlopen en dan veulen scheiden, vond ik echt niet oké. Ik snap dat wat kan uitlopen. Als straatje kwart over 3 moet beginnen en om half 6 staan we bij het straatje. Daar wordt niemand vrolijk van.

Bij springen in de kooi moesten ze continu de afstanden veranderen. Dan lijkt mij de indeling niet goed gemaakt.

Faniek. Moeilijk he, een passende naam. Elk jaar hier ook weer een uitdaging

Superpony. Ooh dst wist ik helemaal niet. Vindt ze wel heel leuk <3

Mirjamalvaro. Ik weet niet of het daar vandaan komt of dat dit echt een regel is. Dit brengt gewoon echt levensgevaarlijke situaties op. Het was dat er best wat mensen bij de bakrand stonden. Die konden de merrie wegjagen. Is eigenlijk van de zotte, maargoed het is gebeurd. Veulen wat we bijhouden is dus ook op zijn snufferd gegaan op de stenen. We hebben hem maar meegenomen naar de andere binnenbak. Kroop zo omhoog tegen de bakrand aan. Dan is keuring echt niet leuk

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:15

Wat een ellende AM.

Ik vind keuringen sowieso altijd dubbel. Ik ben nu echt gegaan voor ervaring van het veulen en om te kijken of ze nu wel haar 1e premie veulen kon krijgen.
Nu verder met nrps aan de slag om keurschap van de merrie etc over te nemen. 90% hangt toch af van wie er bij het veulen horen/wie voorbrengt.

Veulen heeft wel giga veel geleerd van de keuring. Dus dat is erg positief.

moner

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:19

Gefeliciteerd Pradadaan met je leuke veulen
Wat raar dat ze moeder en veulen scheiden. Ik ben een aantal jaren geleden naar een KWPN keuring geweest en gelukkig mochten ze samen in de kooi.
Jeetje Faniek, wat kunnen paarden toch dom doen, gelukkig geen ernstige wonden aan over gehouden. Je denkt dat ze wel even kunnen wachten, maar nee hoor zo over de staldeur

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:22

Jammer AM, da is het nadeel van jurysport. Het is altijd afhankelijk van de beoordelaar en wat die belangrijk vind. Hopelijk volgende keer beter. Veulen en merrie scheiden snap ik echt niets van.

Updatetje van dream, die houdt het veulentje nog even binnen waarschijnlijk:
Afbeelding

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:24

roosa schreef:
Vorige keer wel een beetje bang veulen gehad in het begin.
Ik liet,m links liggen.
Ging zijn moeder vaak borstelen in de stal.
Toen zat ie in eens aan mijn kont.
En toen hij door had dat het wel erg lekker was zo.n borstel over zijn rug was het ijs gebroken.

Jackson daar in tegen is heel anders.
Zo,n lief zoet manneke.
Die je al lekker op zoekt.
Moeders is ontpopt tot feeks.
De andere merrie mag niet meer kijken.
Die ook wel erg opdringerig is.
We hebben de opening in de stal dicht moeten maken.

Ik breng ze zo vaak mogenlijk naar buiten.
Maar de merrie heeft nog te weinig rust.
Breng ze naar het vette gras.
Maar ze wandelen na een half uur weer terug.
Ze wil dan echt in stal.
Zal vast goed komen straks,maar heb ze zo graag lekker lang buiten al.


Die van mij lopen alleen maar op t land haha. Als je alleen al naar m kijkt wordt tie zenuwachtig. Hij is stiekem wel een beetje nieuwsgierig maar toch heel bang. Hoop dat t met wat geduld goed gaat komen. 30 juli staat er een keuring op de planning met merrie en veulen maar dat gaat alleen lukken als tie mak genoeg is

Cynthia82

Berichten: 9339
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:18

Jaaaaaaaaaaaaaaa Pradadaan, wat is hij knap zeg!
Wat een hoop wit! <3

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:30

<3 <3
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:35

Wat bijzonder!van harte gefeliciteerd!

Caresse07

Berichten: 9430
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:53

Ik vind hem ook echt op mijn eigen veulen lijken kwa hoofd pradadaan <3


Afbeelding

roosa

Berichten: 2313
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:04

Prachtige koppies!
Zelfde pa?

Caresse07

Berichten: 9430
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:28

roosa schreef:
Prachtige koppies!
Zelfde pa?


Ja zelfde vader :j

rensju

Berichten: 1597
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:54

Gefeliciteerd met de laatste veulens!
Las nog over het verdriet van knolselder, niet normaal hoeveel pech jij hebt dit jaar.. sterkte

Hier mega chill veulen, wil alleen maar gekriebeld worden. Ben zo gek op haar! Ze wordt nu al wit, gaat heel snel. Haar oogje is goed hersteld gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Berichten: 9430
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:02

Dat gaat zeker snel dat verkleuren, rensju. Knappe dame <3

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:26

Wow die verkleurd rete snel joh! Wel super grappig

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:54

Pradadaan hier ook gefeliciteerd! *\o/*

AM wat een idiote manier van doen daar. Dat is vragen om ongelukken...
Ik heb het KWPN dit jaar gevraagd hoe hun het doen met een merrie met veulen. Omdat ik overwoog om met Havanna naar de keuring te gaan. Die zeiden ook dat het veulen gewoon bij de merrie mocht lopen, alleen met vrij springen niet. Al was dat op ons niet van toepassing. :P
Ik hoop voor iedereen dat ze het bij het NRPS gaan veranderen, dit kan niet.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:22

Ooook al zo’n lekker bekkie!
Ben jaloers, ik ga ook n bonte fokken heb ik iig meteen vlekken :').
Best teleurstellend dit, dat je geeeeeen idee hebt wat het wordt. En elke dag denk ik n stip te zien, maar wat ik zag was hoop :') :') :').
Rensju die wordt echt snel wit!

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:28

Rensjuh, hier verkleurt hij net zo. Oortjes en ogen al grijs. Hij had een meewerkende dag :') achter moeders aan naar binnen gehuppeld aan het halster en laatste stuk met brokjes gelokt tot in de stal. Morgen komt een zak cavalor startbrokjes, ideaal trainspul, het is dan weer een echte pony, food=live

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:04

Wow ik wist niet dat ze zo snel verkleuren! Wel gaaf!

Balko tenzij je een bonte zoals die van mij fokt met bijna geen vlekken :+
Had je net zo goed voor een schimmel kunnen gaan.
Nee grapje, ik ben onwijs blij met mijn hele witte bonte. Ik vind het echt wat hebben <3

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:32

pradadaan schreef:
Wow ik wist niet dat ze zo snel verkleuren! Wel gaaf!

Balko tenzij je een bonte zoals die van mij fokt met bijna geen vlekken :+
Had je net zo goed voor een schimmel kunnen gaan.
Nee grapje, ik ben onwijs blij met mijn hele witte bonte. Ik vind het echt wat hebben <3

Je hebt kleurverschil, ik heb 3 bruine met nauwelijks aftekeningen id wei. Als je twee gestippelde had verwacht is dat een saai gezicht hahahaha.