Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Foscam camera + verbinding

 
Profiel   

Hallo!
Ik heb de Foscam R4M-B camera in de stal hangen voor de drachtige merries.
Deze heb ik verbonden met een Alcatel mifi router met simkaart en een internet bundel erop.
Nu verbind hij steeds, heb ik super beeld, en een paar uur later knikkert ie me eruit en geeft de camera aan "Kon geen verbinding maken, probeer het opnieuw".

Hiervoor heb ik de action camera gehad, daarbij deed ie het eerst een paar dagen en daarna sprong ie steeds offline.

Iemand die me hiermee kan helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 10:03 



 
Profiel   

Is de wifi sterkte bij de camera voldoende. Anders ergens tussen het basis station en de camera een wifi versterker plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 10:32 



 
Profiel   

Ik had/heb dit met Foscam ook vaak, is wel een oudje maar een vriendin heeft een wat nieuwere en zelfde probleem. Ben overgestapt op camera's die bij mijn smart home passen en 0 problemen dus ligt niet aan de verbinding. Foscam hangt nog steeds in dezelfde ruimte en nog steeds dezelfde kuren. Paar keer opnieuw proberen (app volledig afsluiten eerst) werkt nog wel soms, maar ook niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 11:04 



 
Profiel   

Ja er is goede wifi, maar ik heb het gevoel dat de mifi router na een poosje in een soort standby gaat staan. Zou alleen niet weten hoe ik dat kan oplossen. Wifi uit huis red ik niet op stal, ook niet met een wifi versterker

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 18:40 



 
Profiel   

En een power extender gebruiken? Als je er eentje hebt met ethernet aansluiting kun je hem ook nog bedraad hangen, nog beter dan WiFi. Zo hebben wij onze Foscam in het gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 19:18 



 
Profiel   

Staat de router op 2,4ghz of gecombineerd 2,4ghz/5ghz? Mijn cameras (wel ander merk) draaien alleen op 2,4ghz en heb dus de instellingen van de router moeten aanpassen zodat deze niet switcht tussen 2,4 en 5ghz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 14:51 



 
Profiel   

Ja die staat op 2,4ghz. Het gekke is ook dat hij het wel doet zodra ik "bezig ben" op de wifi, dus het lijkt alsof ie in een slaapstand gaat. De nacht dat mijn merrie ging bevallen heb ik voor de deur geslapen, iPad op de WiFi van de stal (zelfde als de camera dus) en toen bleef hij het perfect doen... Beetje apart dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:07 



 
Profiel   

Ik heb vanuit mijn mifi router een internetkabel(LAN) naar mijn foscam camera getrokken.
Sindsdien nooit meer problemen met de verbinding, op alleen wifi bleef ik het ook houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 17:53 



 
Profiel   

Kimsel94 schreef
Ik heb vanuit mijn mifi router een internetkabel(LAN) naar mijn foscam camera getrokken.
Sindsdien nooit meer problemen met de verbinding, op alleen wifi bleef ik het ook houden

Dat hebben wij ook gedaan, hebben ze niet in een stal maar rond het huis als beveiliging, en sinds het bekabeld is werkt het systeem probleemloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:24 



 
Profiel   

Mijn mifi router heeft geen LAN aansluiting, dus dat is jammer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 21:04 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-re305-wifi-versterker-1200-mbps/9200000069619864/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-138543210944-S-1074581483979-9200000069619864&gclid=Cj0KCQjw4PKTBhD8ARIsAHChzRJra06a_-hXbQFWnVq610ppudwwYL_HrJX74khEOzcrlatO5AmBO0MaAh0_EALw_wcB


Misschien kan zo'n wifi repeater een oplossing bieden? Daar kan ook een LAN kabel in? Even uitproberen of het werkt en anders retour?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen