Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige merrie

 
Profiel   

Hoi blokkers,


Paar vraagjes over drachtigheid.

1. Mijn paard is momenteel dragend vinden jullie het slim om haar in de groep te houden of zo veel mogelijk met weinig paarden? Heeft ook een blessure waardoor ze zo min mogelijk met een drukke groep moet om gaan.

2. Ze is uitgerekend van 22 mrt tot en met 11 apr. Is dit eigenlijk best vroeg in het seizoen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 23:38 



 
Profiel   

Ze staat nu in de groep? Enkele uren of 24/7? Is daar genoeg te eten en te schuilen? Is de kudde rustig met elkaar? is er veel wisseling van paarden?
Wat voor blessure heeft ze?

Als de groep goed met elkaar is en ze kan voldoende eten, kan ze zeker tot het einde bij de groep lopen. Ze heeft echt wel haar voeding nodig.
Als de paarden regelmatig wisselen, zou ik voorzichtig zijn. Je weet dan niet of paarden gevaccineerd zijn, goed wormvrij of andere ziekte's bij zich dragen.

Voor de bevalling ligt het aan alles hierboven. Is er een veilige, rustige plek waar ze kan liggen? Droog? Kan er een camera op?

22mrt-11apr is maar net wie je het vraagt. Wij zijn later begonnen en was eerste keer raak en ons veulen is van 5 Mei. Dit jaar was het lang fris, maar zou zelf niet eerder willen.
En mensen plannen ook vanwege de opfok. Als je minimaal het veulen er 6 maanden bij houdt en je wil het daarna naar de opfok hebben, moet dat aansluiten. Helaas zijn er opfok plekken die bijv alles in September willen hebben staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 23:56 



 
Profiel   

Xnainie schreef
Hoi blokkers,


Paar vraagjes over drachtigheid.

1. Mijn paard is momenteel dragend vinden jullie het slim om haar in de groep te houden of zo veel mogelijk met weinig paarden? Heeft ook een blessure waardoor ze zo min mogelijk met een drukke groep moet om gaan.

2. Ze is uitgerekend van 22 mrt tot en met 11 apr. Is dit eigenlijk best vroeg in het seizoen?


Vanwege de dracht maakt het op zich niet uit als ze al goed drachtig is. In het prille begin kan je haar beter niet bij ruinen zetten. Maar daarna hoort het geen probleem meer te zijn.
Voor de blessure ligt het eraan. Sommige paarden zijn rustiger in een groep dan alleen. Anderen zijn het pispaaltje of rennen juist veel in een groep.

Eind maart begin april is niet heel vroeg maar wel op tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 07:44 



 
Profiel   

F-AM -> KS

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 16:18 



 
Profiel   

Nog een vraag. Ze is nu 151 dagen (4 maanden en 28 dagen) conditie is prima wilt nog veel. Ze is altijd flink door gereden bij de vorige eigenaar dus dat is ze wel "gewent" het zou dus niet raar zijn als ik in november 1 of 2 webdtrijden nog mee pak? Natuurlijk afhankelijk van het paard maar kijk meer naar hoe ver ze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 12:49 



 
Profiel   

Zolang ze het niet zwaar krijgt met rijden of veel stress heeft op wedstrijd lijkt me dat geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 13:15 



 
Profiel   

Mijn drachtige merrie ( 137 dagen) staat nog gewoon lekker 24/7 buiten in de kudde.
Word meerdere keren per week bereden.
Straks gaan ze wel weer met de nacht op stal, maar blijft gewoon overdag met de groep mee naar buiten gaan.

Wat voor blessure heeft ze waardoor je twijfelt?
Hier in NL mag je wedstrijden rijden tot 6 maanden dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 14:08 



 
Profiel   

Is de blessure al over? Hoe staat ze nu? Veel buiten? Alleen of toch in een groep? Is ze wedstrijden gewend?

Als ze fit is kan je nog prima rijden, maar ik ben wel een beetje van het stress vermijden tijdens de dracht als het even kan. Niet dat ze daar niet tegen kunnen, maar zou mezelf voor mn kop slaan als er iets mis gaat en ik bij alles denk; had ik maar...........
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen