Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Uier blijft groeien, wat kan het zijn?

 
Profiel   

En weer een topic vervuild met meningen en aannames ;( . Zoo jammer, ik zal weer ontstippen. Was wel benieuwd of ze nou drachtig is ofniet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 18:47 



 
Profiel   

Jongens, zullen we de pssm2 discussie in het topic in mijn onderschrift vervolgen? Ik vind het enorm interessant en ik wil er daar verder op ingaan. Maar hier hoort het niet thuis.
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 19:05 



 
Profiel   

Jeetje, al zo lang 50 graden, wat een verschrikking :oo Ziet de weersvoorspelling er voor de komende dagen beter uit of blijft het zo heet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 20:06 



 
Profiel   

LyonaHorse schreef
Jongens, zullen we de pssm2 discussie in het topic in mijn onderschrift vervolgen? Ik vind het enorm interessant en ik wil er daar verder op ingaan. Maar hier hoort het niet thuis.
Bedankt!

Moderatoropmerking:
Meer dan eens! Goed geschreven! Bij deze ook het verzoek om deze discussie elders te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 21:00 



 
Profiel   

LyonaHorse ik wil nog even zeggen dat ik enorm veel respect hebt hoe je met Mira omgaat! En ook hoe je met alle reacties op bokt omgaat, bij menig ander was het lontje wel op geweest na zoveel aannames. := Ik gok zelf trouwens op niet drachtig, hopelijk heb je binnenkort een dierenarst die definitief antwoord kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 00:17 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je paard? Al meer duidelijkheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 16:48 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Hoe is het nu met je paard? Al meer duidelijkheid?


Nog niet...
Nog meer DA's gebeld en geen heeft er op dit moment tijd/ kan langskomen/ heeft de ervaring en apperatuur. -O-
Ik laat het voor nu, het heeft niet super veel haast, ik hou haar heel goed in de gaten, en check de uier ook elke dag, niet veel gegroeid.
Ik heb nu ook de tijd en rust niet en Mira ook niet, het is nog knap lastig om haar gezond en mobiel te houden met de pssm2. Als het wat beter gaat ga ik het wel nog een keer proberen.
Ik ga ook geen dingen die haar geen goed doen en alleen maar erger maken terwijl het niet hoogst belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 18:01 



 
Profiel   

LyonaHorse schreef
Dreamboy schreef
Hoe is het nu met je paard? Al meer duidelijkheid?


Nog niet...
Nog meer DA's gebeld en geen heeft er op dit moment tijd/ kan langskomen/ heeft de ervaring en apperatuur. -O-
Ik laat het voor nu, het heeft niet super veel haast, ik hou haar heel goed in de gaten, en check de uier ook elke dag, niet veel gegroeid.
Ik heb nu ook de tijd en rust niet en Mira ook niet, het is nog knap lastig om haar gezond en mobiel te houden met de pssm2. Als het wat beter gaat ga ik het wel nog een keer proberen.
Ik ga ook geen dingen die haar geen goed doen en alleen maar erger maken terwijl het niet hoogst belangrijk is.


Groot gelijk. Bedankt voor de update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 18:29 



 
Profiel   

DA is net geweest (niet per se voor dracht, maar omdat het slechter ging even met de pssm)
Ze zei dat er 2 opties waren, of naar de kliniek voor echo/scan, en dat ga ik absoluut niet doen.
Of opvoelen, maar dat raadde ze echt af, gezien dat Mira flink extra stress en ongemak bezorgt.
Zelf zei ze, of ze is drachtig, of niet. Als ze drachtig is, kan je alleen maar afwachten tot wanneer het komt en haar in de gaten houden (en dat doe ik al) en als ze niet drachtig is is er niks aan de hand.

Ik ben het met haar eens, de grootste prioriteit is echt de pssm, en verder hou ik haar in de gaten!

Dus geen zekerheid, maar oke, want als ze drachtig is, zou ik toch niet veel hoeven veranderen in wat ze nu heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 11:52 



 
Profiel   

Hoe ziet het uier er nu uit? Zit er nog beweging in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 11:54 



 
Profiel   

Azmay schreef
Hoe ziet het uier er nu uit? Zit er nog beweging in?


Varieert per dag een beetje. Na beweging of als ze gespannen is geweest is de uier wat minder, en anders groeit hij nog een klein beetje.
Ik zal binnenkort wel even een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 11:58 



 
Profiel   

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met PSSM, dus ik kan niet oordelen of je het nu goed doet of niet, ik volg je redenering prima.. (en dit topic ook al een poosje)

Maar als ik even uitga van mijn kennis van PSSM, dan staat me er iets van bij dat dit ook hormoongerelateerd is... Is het dan niet best wel logisch dat dit bij een merrie resulteert in een wisselend uier beeld?

Als ik er naast zit, corrigeer me alsjeblieft, want ik vind het toch wel interessant om dit soort informatie op te nemen, je weet nooit wanneer je het kan gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:18 



 
Profiel   

De bloedtest wees uit dat ze niet drachtig was toen en daar twijfel je nu aan maar je gelooft wel absoluut in een niet goedgekeurde pssm test? Dat begrijp ik dan weer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:27 



 
Profiel   

office schreef
De bloedtest wees uit dat ze niet drachtig was toen en daar twijfel je nu aan maar je gelooft wel absoluut in een niet goedgekeurde pssm test? Dat begrijp ik dan weer niet.


Ik geloof in Mira's symptomen. Die komen helemaal overeen met pssm2.
En voor dat hier weer een hele discussie over begint, meer daarover graag in het topic in mijn onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:31 



 
Profiel   

Kan het nog zijn dat haar uier ook wisselt door dat ze wat oedeem vorming heeft? Geen idee of dat kan hoor, maar dat schoot me net opeens binnen.

Rare vergelijking wellicht maar ik slik medicatie waardoor ik ook wisselend vocht vasthoud en mijn cupmaat wisselt daardoor ook. Alleen natuurlijk geen idee hoe dat bij een paard uit en ook niet icm met haar ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 13:05 



 
Profiel   

Sam_I_Am schreef
Kan het nog zijn dat haar uier ook wisselt door dat ze wat oedeem vorming heeft? Geen idee of dat kan hoor, maar dat schoot me net opeens binnen.

Rare vergelijking wellicht maar ik slik medicatie waardoor ik ook wisselend vocht vasthoud en mijn cupmaat wisselt daardoor ook. Alleen natuurlijk geen idee hoe dat bij een paard uit en ook niet icm met haar ziekte.



Ik snap wat je bedoelt maar toch _O- _O- _O-

En mss nog bijzonderder.. in de paardenwereld is deze vergelijking heel normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 14:31 



 
Profiel   

Bij PSSM2 heb je dikwijls dat paarden oedeem ophouden. Dat toont zich ook in de uier. Hoogstwaarschijnlijk is die "vollere" uier ook gewoon één van de gevolgen van de PSSM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 10:34 



 
Profiel   

sevke schreef
Bij PSSM2 heb je dikwijls dat paarden oedeem ophouden. Dat toont zich ook in de uier. Hoogstwaarschijnlijk is die "vollere" uier ook gewoon één van de gevolgen van de PSSM.


Mira heeft ook best veel oedeem tussen haar voorbenen. Dan kan het idd zijn dat het een bijeffect van de pssm is.
Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 10:47 



 
Profiel   

Ik heb net hetzelfde gehad met één van mijn paarden, namelijk. Soms gaat ook hun gezicht opzwellen. Je kunt daar helaas niet veel aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 11:01 



 
Profiel   

Klinkt mij inderdaad als oedeemvorming!
Sterkte ts
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 21:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen