Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Niet drachtig, wel een geel lichaam?

 
Profiel   

Hey Bokkers,

Mijn 3 jarige fries is voor de tweede keer ge-insemineert. Afgelopen vrijdag zat ze op dag 17, er was een geel lichaam te zien, alleen geen vrucht. Afgelopen maandag idem en geen nieuw ei zichtbaar. Vandaag dus dag 24 en het gele lichaam blijft heel sterk aanwezig, geen vrucht zichtbaar en nu toch op de andere eierstok een ei van 4,1, maar totaal niet hengstig natuurlijk. Nu adviseert DA om het gele lichaam weg te spuiten, zodat het andere ei ovuleerd en ze hengstig wordt. Alleen nu zie ik hier op bokt een reactie staan van een merrie waarbij op dag 24 ook geen vrucht zichtbaar was, maar wel een geel lichaam en ze op dag 30 dus drachtig gescand werd, waarbij een duidelijke vrucht met navelstreng zichtbaar was. Dat brengt mij dus aan het twijfelen, omdat het gele lichaam niets voor niets blijft bestaan. DA vind het ook heel gek, maar zegt dat er absoluut geen vrucht kan zijn, want die ziet ze niet? Ik met mijn verloskundige achtergrond vind dat niet heel gek, want een vrucht is in dit stadium nog erg klein, dus makkelijk te missen en waarom blijft dat gele lichaam zo goed in stand dan? Die is namelijk nog steeds erg duidelijk zichtbaar, dus goed actief aldus DA. Zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben, of moet ik niet zo eigenwijs doen en gewoon het ei laten afspuiten? :+
Ergens ben ik dan bang dat ik een mogelijke goede dracht laat verprutsen. En na 3 jaar lang proberen bij mijn andere merrie en duizenden euros er in gestoken te hebben, zou ik zo graag weer eens een veulen willen hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 14:20 



 
Profiel   

1 van mijn merries had dit jaar ook na inseminatie een geel lichaam, maar geen vrucht op dag 16. Dus even gewacht (andere merrie moest een paar dagen later gescand), weer scannen, weer geen vruchtje maar nog steeds geel lichaam en ook geen ontwikkelend ei. Nog weer even gewacht, maar op dag 28 (nog steeds geel lichaam...) toch maar hengstig gespoten. Na 10 dagen geïnsemineerd omdat er een mooi ei zat van ruim 5 en toen was ze in 1x drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 16:52 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie, ze wordt morgen weer gescand, dag 27 dan. Zit het gele lichaam er dan nog gaan we haar idd wel hengstig spuiten. Op hoop van zegen dan maar. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 19:57 



 
Profiel   

en hoe is het scannen gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:00 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan?

Wij hebben ook 1 merrie hengstig gespoten. Tot nu toe nog geen resultaat helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:06 



 
Profiel   

Vandaag mag ik melden dat onze merrie hartstikke hengstig staat. Hopelijk gaat het voor jullie ook voorspoedig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen