Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag over voeding drachtige welsh A

 
Profiel   

Onze welsh A pony van nu 7 jaar is drachtig en begin april 2023 uitgerekend. Nu heeft is zij in het verleden erg dik geweest en is ze nu eindelijk op gewicht. Van gewone brok krijgt ze bultjes, ze krijgt nu muslie mer vitamine brok op kruiden basis met weinig enegrie en geen toegevoegde suikers dit van het merk vitalstyle.

Nu geef je meestal op een gegeven moment merrie brok aan een drachtige merrie. Nu vind ik dit bij onze pony een lastige. Ook omdat ze klein is en snel dik word en ik ook een nagst heb dat ze hoefbevangen raakt.

Wat is de ervaring van mensen met een kleine pony of welsh A pony. Wel of geen merrie brok en hoeveel zo ja, zo nee wat dan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 17:12 



 
Profiel   

Geen merriebrok gaan voeren, daarmee voer je haar bevangen. Een goede balancer, liefst een voor drachtige merries naast het hooi/gras is prima. Ook als het veulen er eenmaal is, is mijn ervaring. Ik heb mijn (inmiddels verkochte) welshA 2x een veulen laten krijgen bij mij en beide keren heeft ze het prima gered op enkel een handje brokken en balancer erbij. Die kleintjes heb je gauw veel te dik :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 14:47 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 14:59 



 
Profiel   

cavalor heeft ook een balancer speciaal voor drachtige merrie's.
je kan ook kijken naar Vitalbix breed en grow. Maar dat hoeft je pas de laatste 3 mnd te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 15:37 



 
Profiel   

Mijn makkelijk dikke shet krijgt Equilin Grow, een fokkerij vitamine brokje.
Inmiddels wel een beetje merriebrok er bij omdat ze wat bloot op haar rug word (wat ik niet verwacht had, ze was altijd zo enorm snel moddervet), maar zo weinig dat ze daar niet alle vitamientjes uit haalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 15:44 



 
Profiel   

Bedankt iedereen voor de reacties ik ga eens kijken naar de merken die jullie genoemd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-22 18:33 



 
Profiel   

Breed en grow vitalbix.
Alles wat ze nodig hebben zonder de dik makers.
Kan je gerust voeren.
En je veulentje kan er ook meteen van mee eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-22 19:42 



 
Profiel   

Bedankt iedereen voor de tips. Na veel vergelijking en uitzoekwerk ga ik voor Breed en grow vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 13:44 



 
Profiel   

Hier ook vitalbix breed and grow voor mijn welsh A merrie. Gegeven vanaf ongeveer 4 maanden voor de uitgerekende datum. Veulentje eet er inmiddels van mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen