Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Graag advies gewenst bij keuze veulen!

 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd.
Hoop dat TS aan het sparen is voor beide veulens:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 13:41 



 
Profiel   

Heel simpel, je doet gewoon kop of munt als je het lot wil laten beslissen.
Merk je dat je toch teleurgesteld bent in de uitkomst heb je ook je antwoord...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 13:51 



 
Profiel   

Slieke schreef
Het is al enige tijd stil hier. Ben erg benieuwd naar welk veulen de keuze is gegaan! :)


Hoii,

Ja klopt.. ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Ik ga nog 1 x kijken als ze 5 maandjes oud is. Maar ik denk toch ondanks dat ik verliefd ben op het hengstje ik toch voor de merrie ga! Met de hoop dat mocht de fokker hem niet verkocht hebben ik hem misschien alsnog over een (paar) jaar kan kopen.

Ik heb dit tot nu besloten ivm:
*stalling/ opfok plaats is veel makkelijker voor een merrieveulen te vinden.
* haar beweging is vele malen beter ( zeer goed achterbeen) en hoop ooit weer lichte tour te kunnen starten.
* mocht ze iets krijgen waardoor ze niet meer in de sport kan , kan ik haar nog aanhouden als fokmerrie hobbymatig
* ze heeft mij echt uitgezocht.

Ik denk dus dat het verstandiger is om ook verder te kijken dan alleen verliefdheid.. ook mede omdat de paardensport nogal een prijzige hobby is en ik de paarden helaas niet meer aan huis heb staan.
Maarrr ik twijfel wel nog steeds een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 13:59 



 
Profiel   

Tijn8 schreef
Ik ben ook benieuwd.
Hoop dat TS aan het sparen is voor beide veulens:)


Haha jazekers!!! :) moet de markt wel weer een beetje gaan meezitten> ben makelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 14:01 



 
Profiel   

Albert schreef
Heel simpel, je doet gewoon kop of munt als je het lot wil laten beslissen.
Merk je dat je toch teleurgesteld bent in de uitkomst heb je ook je antwoord...


Dat had ik idd ook al gedaan, met de namen op de briefjes. 1 x trok ik 3 x t hengstje
Volgende dag 3 x het merrietje.. hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 14:02 



 
Profiel   

Heel erg bedankt iedereen voor jullie meningen en advies.
Had niet verwacht dat ik zoveel respons zou krijgen!
Ben er erg dankbaar voor! Heeft mij echt een goede kijk gegeven op diverse aspecten.

Als het allemaal rond is zal ik natuurlijk de foto’s en filmpjes plaatsen van ze! Mochten jullie dit leuk vinden :)

Grtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 14:04 



 
Profiel   

Op basis van jouw verhaal zeg ik ook de merrie.

Maarrrr: dressuur is meer dan alleen mooie gangen. Hoe zit het met de takt en de zelfhouding en gedragenheid? Misschien is de merrie wel een (trage) grootloper die zich van het achterbeen duwt. Dat lijkt dan heel wat door de ruimte en het zweefmoment maar is ongewenst voor een dressuurpaard. Misschien lijkt het hengstje eenvoudiger te bewegen omdat die meer gedragenheid en zelfhouding heeft.

Ik vind persoonlijk de draf heel moeilijk te beoordelen bij veulens. Ik zou kijken welke de beste stap en galop heeft en die kiezen. Vooral schwung en lichaamsgebruik in de galop, dat kan je er bijna niet aan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 14:24 



 
Profiel   

Mira2022 schreef
Heel erg bedankt iedereen voor jullie meningen en advies.
Had niet verwacht dat ik zoveel respons zou krijgen!
Ben er erg dankbaar voor! Heeft mij echt een goede kijk gegeven op diverse aspecten.

Als het allemaal rond is zal ik natuurlijk de foto’s en filmpjes plaatsen van ze! Mochten jullie dit leuk vinden :)

Grtjes

Ja super leuk!! Ik ben benieuwd!!

ps. ik zie dat je al gekozen hebt maar ik ben ook voor de merrie, ik heb het idee dat je daar een betere klik mee hebt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen