Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uierontwikkeling welsh a pony

 
Profiel   

Ik heb zelf in het verleden 2 veulens gefokt met een new forest pony d die al meerdere veulens heeft gehad. Daarna mijn zusje bijgestaan die met 1 van die nakomelingen heeft gefokt.

Nu hebben wij een welsh a pony die 7 maanden drachtig is. Ze is in mei bij de hengst geweest. 11, 13 en 15 mei gedenkt. 2 keer gescand er na en alle 2 de keren drachtig. Haar buikje groeit ook lekker.

Nu viel mij van de week al op dat er wat vocht voor der uier zat. Maar nu merket ik dat haar uier ook wat veranderd/gegroeid was. Steld nog niks voor, maar toch ga ik mij dan weer zorgen maken (beetje overbezorgde pony mama) Vorige pony's begonnen hier later mee wat ik mij kan herinneren, al is dat ook weer een aantal jaren geleden.

Mijn vraag zijn er meer mensen die ervaring hebben dat het al met 7 maanden wat kan veranderen het uier.

En je leest dat kleine pony's ook wel eerder kunnen bevallen (mij new forest pony was altijd over tijd en soms zelfs wel 3 weken (en ging ik van 345 dagen al uit).

Vanaf wanneer is een welsh a pony veilig is dat ook 320 dagen of kan het ook wat ik lees bij mini paarden 300 zijn.

Ik weet waar ik op moet letten.
Tegen de tijd dat het spannend word komt ze onder een camera te staan en ik woon bij de stal waar zij staat.

Maar ik ben denk ik een beetje over bezorgd. Hier onder een foto. Bovenste is van toen ze nog niks had en ook zo was die voor de dracht. De onderste is van vanavond.

Ik weet dat ze nog veel voller kunnen/moeten.

Ze is 7 jaar en is haar eerste veulen


[ img ]


Laatst bijgewerkt door conejo op 11-12-22 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:29 



 
Profiel   

Dit is volkomen normaal hoor :)
Mijn fries is 6 maanden drachtig en heeft ook wat verandering in haar uier
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen