Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige merrie. Welk 4G abbonnement simkaart in camera?

 
Profiel   

Welk Sim(only) abonnement hebben jullie voor jullie 4G camera’s?

Onze merrie is inmiddels 7 maand drachtig en we zijn ons rustig aan het oriënteren voor een camera boven haar stal.

Stalling is aan huis van verhuurder, echter rijkt de WiFi niet tot daar en willen we daarin niet de ‘afhankelijkheid’ van de verhuurder.

Google verteld mij wat verschillende verhalen en met de zoekhulp hier op bokt vond ik niet het gewenste antwoord, dus wellicht dat de ervaringsdeskundige mij op weg willen helpen;

- Camera zal voornamelijk ‘s avonds en ‘s nachts draaien 20.00-7.00 over een periode van 2 maand
- Moeten meerdere mensen op kunnen inloggen tijdens de laatste loodjes.

Hoeveel GB ( maandelijks )is aan te raden?
En bij welke provider hebben jullie een Abonnement.

Diverse providers geven aan dat *onbeperkt data bij normaal gebruik (fair use) is. Fair use wordt omschreven als;
Zo mag je je simkaart niet gebruiken in een (rand)apparaat zoals een router. Ook is het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat je het abonnement gebruikt als vervanging voor een vaste (internet)verbinding. Hiervoor is een mobiel abonnement namelijk niet bedoeld.. Er wordt gedoeld op gemiddeld 4GB per dag.



Laatst bijgewerkt door Coby op 22-12-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TAG verwijderd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 00:03 



 
Profiel   

Ik had een fritzbox (in een waterdichte kist) en daarin een prepaid kaartje. De fritzbox diende als WiFi router en mijn camera had ik daarmee verbonden (WiFi).

Ik weet niet of jouw camera enkel 4G heeft of ook WiFi, maar dit was voor mij veruit de goedkoopste oplossing. Moet je enkel een stroompunt hebben (of een 10 meter buitenkabel zoals ik haha).

Ik kocht dan gewoon internet op de prepaid en ik was ongeveer €20 euro kwijt.

Wij waren ook ingelogd met in totaal 5 personen. Ik had hem niet op opnemen staan, want dat vreet inderdaad mb’s. Keek uiteraard wel heel vaak en heel veel :-) Op de app van KPN kon ik op mijn telefoon bijhouden hoeveel mb’s ik nog had, en ik heb in totaal 1 x opgewaardeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 00:11 



 
Profiel   

Liess__ schreef
Ik had een fritzbox (in een waterdichte kist) en daarin een prepaid kaartje. De fritzbox diende als WiFi router en mijn camera had ik daarmee verbonden (WiFi).

Ik weet niet of jouw camera enkel 4G heeft of ook WiFi, maar dit was voor mij veruit de goedkoopste oplossing. Moet je enkel een stroompunt hebben (of een 10 meter buitenkabel zoals ik haha).

Ik kocht dan gewoon internet op de prepaid en ik was ongeveer €20 euro kwijt.

Wij waren ook ingelogd met in totaal 5 personen. Ik had hem niet op opnemen staan, want dat vreet inderdaad mb’s. Keek uiteraard wel heel vaak en heel veel :-) Op de app van KPN kon ik op mijn telefoon bijhouden hoeveel mb’s ik nog had, en ik heb in totaal 1 x opgewaardeerd.


Voorkeur ( van man) is een 4G camera, maar wellicht is het goed om jou optie ook nog eens goed af te wegen. Stroom is aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 00:26 



 
Profiel   

Wat wel een handige is om in de gaten te houden is of de provider die je evt zou willen nemen wel voldoende internet verbinding heeft op de plaats waar je deze wilt gebruiken. Bij ons is KPN bijvoorbeeld kansloos, zit precies in een 'gat' en hebben dus geen internet verbinding op stal via KPN. Eventuele kleinere providers ook even kijken via welke hoofdleverancier je internet hebt.
Kan gemakkelijk via https://www.bestemobieleproviders.nl/dekkingskaarten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 00:35 



 
Profiel   

Muiz schreef
Wat wel een handige is om in de gaten te houden is of de provider die je evt zou willen nemen wel voldoende internet verbinding heeft op de plaats waar je deze wilt gebruiken. Bij ons is KPN bijvoorbeeld kansloos, zit precies in een 'gat' en hebben dus geen internet verbinding op stal via KPN. Eventuele kleinere providers ook even kijken via welke hoofdleverancier je internet hebt.
Kan gemakkelijk via https://www.bestemobieleproviders.nl/dekkingskaarten/


Met de telefoon eigenlijk altijd prima dekking/internet, enige maar is dat we hemelsbreed 1 km van de Duitse grens zitten waardoor het internet ook nog wel eens ( niet frequent) overschakelt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 00:45 



 
Profiel   

Ik heb een Reolink camera (Reolink Go PT Plus) met simkaart (sim only) van Ben - 15 gb voor Euro 12,- per maand. Voor Euro 16,- heb je ook 20 GB per maand trouwens bij Ben.

Mijn camera is met een zonnepaneel en tevens kan ik hem ook opladen met een powerbank oid of gewoon aan stopcontact. Accu gaat best wat dagen mee, en op zonnige dagen blijft het percentage stabiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 14:37 



 
Profiel   

Dees90 schreef
Ik heb een Reolink camera (Reolink Go PT Plus) met simkaart (sim only) van Ben - 15 gb voor Euro 12,- per maand. Voor Euro 16,- heb je ook 20 GB per maand trouwens bij Ben.

Mijn camera is met een zonnepaneel en tevens kan ik hem ook opladen met een powerbank oid of gewoon aan stopcontact. Accu gaat best wat dagen mee, en op zonnige dagen blijft het percentage stabiel.


Dankjewel! Hoeveel kijk jij gemiddeld op de camera?

Wij hebben wel een stroomvoorziening maar hoor idd positieve verhalen over het zonnepaneel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 00:15 



 
Profiel   

Ik kijk sochtends altijd uitgebreid terug wat ze snachts hebben uitgespookt en wat er is opgenomen..
verder gedurende dag regelmatig kijken, soms even een paar seconden, soms toch echt wel langer. Soms kijk ik even terug of zie ik grappige filmpjes van ze en dan kijk ik de opnames terug ook overdag.
Het is gewoon vermakelijk hoe ze zich gedragen als je er niet bent. Haha
Ook draai ik regelmatig de camera om rond te kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 12:54 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is in de wei vorige week met de kou.
[ img ]
Op de uitloop/ bij de stal s nachts
[ img ]
[ img ]
Wei overdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 13:09 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

En nu net.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 13:14 



 
Profiel   

Dees90 schreef
Ik kijk sochtends altijd uitgebreid terug wat ze snachts hebben uitgespookt en wat er is opgenomen..
verder gedurende dag regelmatig kijken, soms even een paar seconden, soms toch echt wel langer. Soms kijk ik even terug of zie ik grappige filmpjes van ze en dan kijk ik de opnames terug ook overdag.
Het is gewoon vermakelijk hoe ze zich gedragen als je er niet bent. Haha
Ook draai ik regelmatig de camera om rond te kunnen kijken.


Thanks voor je uitgebreide reactie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 23:22 



 
Profiel   

Met mijn GB ga ik vrij hard....... Heb 15 GB abonnement, heb nu nog 10 dagen tot nieuw tegoed en nog 7316 MB over van 15000 mb.
Maar goed, hier thuis zeggen ze al: zit je nu weer je paardensoap te kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 11:29 



 
Profiel   

Gezien de vraag past dit topic beter op KS. Vandaar dat ik het verplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 19:32 



 
Profiel   

Ik had een foscam camera samen met een 4G router.

Hiervoor had ik een data simkaart met onbeperkt internet van KPN voor 5 euro per maand

Op die manier kon ik zoveel kijken als ik wilde, terug kijken, opnemen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 19:56 



 
Profiel   

Ik heb ook een data sim kaart op mijn huidige abbo, kost mij 5 euro per maand extra. Ik heb Vodafone. Je kan dan niet bellen met die sim kaart het is echt alleen voor data.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 22:53 



 
Profiel   

Ik had ook een Reolink Go camera met Sim only onbeperkt internet van KPN. Ik had wel korting bij KPN omdat ik daar al een abonnement had.
Dat was iets van 10 euro pm met maandelijks opzegbaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen