Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Birth Alarm

 
Profiel   

Hallo,

Wil graag ervaringen horen omtrent een Birth Alarm. Mijn merrie mag met 10 weken bevallen maar is met 12 weken uitgerekend. Staat op een top stal waar ze ook goed toezicht houden. Aangezien ik natuurlijk pas vrij neem wanneer het bijna zover is, dacht is er zelf aan om zo’n birth alarm te gaan huren. Zodat ik meldingen krijg op mijn telefoon. Maar hoe betrouwbaar is zo’n ding?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:05 



 
Profiel   

Goede ervaringen met het birth alarm, maar je kunt er niet 100% op vertrouwen. Een van onze merries slaapt altijd plat, waardoor we elke nacht wel een valse melding krijgen. Bij de andere merries, welke normaal slapen, werkt het prima en is het goed betrouwbaar.
Overigens hebben wij het alarm altijd aan onderzijde halster zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:14 



 
Profiel   

liberia schreef
Goede ervaringen met het birth alarm, maar je kunt er niet 100% op vertrouwen. Een van onze merries slaapt altijd plat, waardoor we elke nacht wel een valse melding krijgen. Bij de andere merries, welke normaal slapen, werkt het prima en is het goed betrouwbaar.
Overigens hebben wij het alarm altijd aan onderzijde halster zitten.


Bedankt voor het delen van je ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:19 



 
Profiel   

Voor mijn merrie had ik een birth alarm (aan het halster) met camera gericht op de stal. Dus als het alarm af ging (6x in een nacht), kon ik even kijken of ze lekker plat aan het slapen was, of dat er echt wat aan de hand was.

Vorig jaar ook de combi veel verhuurt, dit jaar met name alleen het alarm omdat de batterij net even te vaak opgeladen moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:21 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Voor mijn merrie had ik een birth alarm (aan het halster) met camera gericht op de stal. Dus als het alarm af ging (6x in een nacht), kon ik even kijken of ze lekker plat aan het slapen was, of dat er echt wat aan de hand was.

Vorig jaar ook de combi veel verhuurt, dit jaar met name alleen het alarm omdat de batterij net even te vaak opgeladen moet worden.


Jij verhuurt ze ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:22 



 
Profiel   

Ja, dit jaar krijgen wij geen veulen, dus kunnen anderen mooi het alarm gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 17:26 



 
Profiel   

F-AM -> KS

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 10:23 



 
Profiel   

Birth alarm is een mooie uitvinding. Zeer geschikt wanneer je eigenlijk het veulen nog niet verwacht omdat de andere signalen van een naderende geboorte er niet zijn.
Het alarm gaat pas af als de merrie al in de uitdrijvingsfase is. Ze gaat dan helemaal plat en gaat persen. Dat betekent dat je de eerste 15 minuten van de geboorte mist die heel belangrijk kunnen zijn. Alleen op birth alarm vertrouwen is dus niet mijn ding. Gebruik het samen met camera en PH strips

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 10:47 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft ook met een birth alarm opgestaan. Ze gaf met regelmaat vals alarm. :=

2e jaar stond ze alleen onder een camera dat vond ik veel prettiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 12:00 



 
Profiel   

Vorig jaar ook een birth alarm gehuurd voor aan het halster. Nooit meer! :') Ik ben ontelbaar vaak gebeld, dag en nacht, batterijen zijn zelfs leeg gegaan, ik vond het opvallend stil die dag. Dit jaar krijgen ze een singel om.

Ik ben trouwens wel ook gebeld toen de bevalling werkelijk ging beginnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen