Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 270 [ 6732 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 270  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

Dat wachtbankje is altijd zo traag hè Sanet? :Z
Ik wil echt een weekend- en feestdagkortingsregeling bij mijn veearts. Dat heb ik nu wel eens verdiend toch?

Qua kleurkansen ligt het eraan of de hengst agouti draagt. Dat weet ik niet.
Is hij homozygoot voor agouti, dan zijn de kansen:
Bruin: 18,75%
Valk: 37,5%
Perlino: 18,75%
Vos: 6,25%
Palomino: 12,5%
Cremello: 6,25%

Is hij heterozygoot, dan zijn de kansen:
Bruin: 14,06%
Valk: 28,13%
Perlino: 14,06%
Vos: 6,25%
Palomino: 12,5%
Perlino: 6,25%
Zwart: 4,69%
Smokey Black: 9,38%
Smokey Cream: 4,69%

Dus we gaan voor smokey cream! <3

Fi gaat tot nu toe alle kleurtjes netjes één voor één af. Vos, bruin, cremello, perlino en valk :D

Het zit erin! Dinsdag scannen of het eitje weg is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:33 



 
Profiel   

Leuke hengst Cynthia! Spannend of het gelukt is. Tijd voor een scanpakket ;)

Daisy wat vervelend zo, nauwelijks bewegend zaad. Nou ja wie weet.

Sanet en alle andere wachtbankers, duimen draaien door!

Ik zou zaterdag mogen scannen op hartslag, maar dan moet dochterlief een wedstrijd rijden. Ik twijfel nog of ik dan vrijdagmiddag probeer te gaan, of zaterdagmiddag, of zondagochtend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:37 



 
Profiel   

Zo ik mag ook weer op het bankje. Diantha is weer klaar. Wel 2 eitjes weg. Nu dus maar met 14 dgn scannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:57 



 
Profiel   

Jemig Dais, dat is wel flink balen. Hopelijk zwom er toch nog iets. Met 2 eitjes wel dubbel kans dus duimen maar.

AM het was een knap kind. Bijzonder hoe verschillend schimmels verkleuren. Elonia's vader was met 4 jaar ook al spierwit. Ik denk dat zij er wel langer over gaat doen. Oh ja.. waar kan ik ervoor tekenen dat je uitspraak (drachtig) klopt?? :P

Sanet succes met wachten, spannend!

Baudy jij ook succes met wachten weer. Heb je nu al een merrie drachtig die je zelf hebt geïnsemineerd?

LaDonna hoeveel dagen zit ze dan op? Vanaf een dag of 25 zou er al hartslag moeten zijn dacht ik?

Och Cynthia, heeft ze het weer gepresteerd? _O- Wel een hele knappe hengst hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:09 



 
Profiel   

cynthia: tjonge zeg je zou de kalender weg moeten halen bij Fi! Knappe man hoor!

baudyh: succes op het wachtbankje!

Morgen gaan we Alinka weg brengen om te dekken, hopelijk is die snel hengstig! Als haar cyclus klopt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:16 



 
Profiel   

Nee muronia, dat gaat deze evt worden.
Maar ik verwacht nog een veulen dus ik
Krijg er nog 1 om te insimineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:16 



 
Profiel   

@muronia ze zit nu op 27 dagen.

Welke aftel-app gebruiken jullie trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:02 



 
Profiel   

Ik heb days counter.

Ik vandaag, precies ee week na veulenen, netjes scannen. Ei al weg :+
Lekker bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:49 



 
Profiel   

Jennyk spannend weer, succes!

Baudy oh die je de vorige ronde hebt geïnsemineerd was niet drachtig? Of was dat deze merrie? Meer oefening met verschillende merries is fijn! Ik mag volgende week één voor een klant insemineren. Hopelijk die van mezelf niet meer dit jaar :D

LaDonna dan zou je ook vrijdag kunnen doen, want die hartslag moet er dan wel echt zijn.

Ik heb de filium-app trouwens.

Cioccolato heh meen je, die was snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:51 



 
Profiel   

Cynthia. Fi heeft weer goed haar best gedaan op met feestdagen gedekt te moeten. Als het nu maar lukt, dan is het het waard geweest
Mooie hengst, deze kende ik nog niet

Dais. Dat is ook zo. Wel fijn dat de hh hier eerlijk over was.

Sanet. Welkom op het wachtbankje

Het is in principe geen rare kleur. Ze is vos geboren schimmel. Enkel worden ze normaal een kleur geboren, maar ze had al zoveel wit door haar vacht zitten. Geen idee waar dit vandaan is gekomen. Moeder was vos, vader zwart geboren schimmel

LAdonna. Duimen op een mooie hartslag met scannen. Welke dag maakt niet heel erg uit lijkt mij?

Baudyh. Dat heeft ze weer snel geflikt. Hopelijk één bevruchting. Welkom op het wachtbankje

Muronia :Y) ik heb er vertrouwen in

Jennyk. Spannend

LAdonna. Ik gebruik days counter

Cioccolato. Ook al zo'n snelle jelle. Nu met 20 dagen hengstig spuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 01:17 



 
Profiel   

Heb ik niet aan gedacht nog eigenlijk, maar dat is wel slimmer om ze dichter op elkaar te krijgen hé?! Anders moet ik nu nog zo'n 17 dagen wachten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:28 



 
Profiel   

Eitje is idd gesprongen dus nu wachten en over 2 weken weer scannen :j

Dit keer wil ik wel veulendekentje hebben liggen, welke hebben jullie?
Zat aan deze te denken, word een paardenveulen uiteraard.
https://www.agradi.nl/harrys-horse-veul ... g5EALw_wcB


Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 29-05-23 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:39 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Ik heb days counter.

Ik vandaag, precies ee week na veulenen, netjes scannen. Ei al weg :+
Lekker bezig


Heel herkenbaar helaas. :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:42 



 
Profiel   

Ah balen die al gesprongen eieren dames. Suf is dat. Maar veel vroeger dan 7 dagen na het veulenen scannen en dekken lijkt me ook niks.

Oke, dan ga ik denk ik vrijdag scannen, ik ben wel nieuwsgierig namelijk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:52 



 
Profiel   

Muronia schreef
Baudy oh die je de vorige ronde hebt geïnsemineerd was niet drachtig? Of was dat deze merrie? Meer oefening met verschillende merries is fijn! Ik mag volgende week één voor een klant insemineren. Hopelijk die van mezelf niet meer dit jaar :D



De twee die nu drachtig zijn. Hebben we er 1 weggebracht. En de andere had ik een poging gedaan maar het lukte niet. Mijn hulplijn had die uiteindelijk gedaan en die was daar drachtig op geworden.
Met Diantha was het ook nog niet echt zelf gelukt.
Ik kreeg de pipet echt niet in het gaatje. Me vinger wel. Dus mijn hulplijn wel.
Die was daar niet drachtig van.
Nu Diantha voor de 2e keer en nu kreeg ik het voor het eerst wel voor elkaar.

Mevr G net op 30 dgn gescand en een mooi kloppend hartje.

Dus 2 in 1 x drachtig en Diantha nu voor de tweede keer onderweg. En Cassio laat op zich wachten. Bijna een week over tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:58 



 
Profiel   

Baudyh: gefeliciteerd!

happyhippie: succes op het wachtbankje!

ladonna: succes met scannen vrijdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:14 



 
Profiel   

Cioccolato. Hier doen we het vaker met 20 dagen hengstig spuiten als ze in de veulen hengstigheid niet perfect zijn.

Baudyh. Fijn dat de 2e ook mooi drachtig is. Insemineren wordt soms nog onderschat, oefening baartkunst

Happy_Hippie. Ik heb van epplejeck, en Harry's horse

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:43 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Cioccolato. Hier doen we het vaker met 20 dagen hengstig spuiten als ze in de veulen hengstigheid niet perfect zijn.

Baudyh. Fijn dat de 2e ook mooi drachtig is. Insemineren wordt soms nog onderschat, oefening baartkunst

Happy_Hippie. Ik heb van epplejeck, en Harry's horse


zou maat 65 passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:29 



 
Profiel   

Volgens mij wel, maar groeien ze enorm snel uit. Ik heb volgens mij groter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:58 



 
Profiel   

Janinevv ben heel erg benieuwd of je merrie drachtig is of niet.

Balou_k toch goed dat je haar hebt laten behandelen. Hopelijk toont ze snel vooruitgang. Wij dekken niet later als juli normaal. Hoe later het veulen eraf gaat in de winter hoe moeilijker ik het vind om de merrie op gewicht te houden.

Muronia Het zullen er zeker genoeg zijn haha. Maar vorig jaar 16 gedekt en 12 drachtig. Ik ga er niet van uit dat alles pakt en blijft zitten. Ong 80% lukt en blijft zitten. Dus stel dat we er 17 dekken, dan verwacht ik dat er 13/14 drachtig worden en blijven.

Je 2 jarige ziet ze top uit <3

Cynthia82 Ze plant het wel elke keer goed he :') mooie combi, ben heel benieuwd naar dit veulen weer.

Happy_hippie Fijn dat ze goed geinsemineerd is en het ei eraf is. Nu maar afwachten. Ik heb een veulen dekentje van de mini horse shop

Kabayo klinkt toch wel positief. Duimen dat ze netjes drachtig is. Een perry baby moet er gewoon komen.

Baudyh jeetje dat is idd echt een snelle merrie := heel fijn dat het goed aanvoelde voor jou en het gelukt is. Oefening baart kunst. Welkom op het wacht bankje weer

Magic_lover Welkom terug, we duimen dat het netjes gepakt heeft.

Dais jeetje zeg balen dat het sperma van zo slechte kwaliteit is. Hopelijk heeft het toch gepakt maar snap dat je er een hard hoofd in hebt.

Am_horse Dat klinkt idd wel positief met Liezella. Grappig dat ze zo snel wit was, nog nooit gezien.

Luna2006 ook lekker druk bij jou dus :D

Carmen1987 Fijn dat je dr met een goed gevoel hebt kunnen achterlaten.

Ladonna75 Ik zou dan eerder vrijdag pakken. Of rekenen ze niet extra voor weekend?

JennyK hopelijk is ze snel hengstig idd.

Cioccolato jeetje dat is snel zeg :=

Hier zijn Blue ( dag 23) en Lexie ( dag 22) nog steeds niet hengstig dus die gaan op het lijstje voor te scannen. Ben er wel heel positief in, beide merries zijn heel dromerig en knuffelig :+ Artemis ( dag 17) wilt de hengst nog vermoorden dus dat zit ook wel goed denk ik :'). Als roosje op 18 zit gaan we weer een scan ronde doen.

Ashley toonde vandaag, dag 13 na bevalling, lichtjes hengstig. Ze knipperde en liet zich besnuffelen maar als haar veulen in de buurt kwam dan haalde ze direct uit naar de hengst. Dus morgen even zien of ze al meer zin heeft. Mogelijks gaat ze te beschermend zijn nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:44 



 
Profiel   

Mooie hengst Cynthia! Lijkt wel bijna een schimmel, maar misschien is dat omdat hij net geschoren is op de eerste foto’s? Toch geen schimmel ouders? :')

Hier momenteel met 4 op het wachtbankje en 3 die gedekt worden.
Ik had Belle vorige woensdag laten scannen en er was niets te zien. Geen vruchtje, geen ei,…
Nu zat ik te denken, volgens mij heb ik ze een paar dagen na mijn laatst genoteerde dekking nog eens gedekt, omdat het leek alsof ze toch nog hengstig stond, en dat vergeten te noteren.
Momenteel zogezegd 20 dagen na laatste dekking. Maar kan dus ook evengoed 17 zijn. Ze toont nog geen hengstigheid. Dus misschien toch?
Binnenkort nog maar eens scannen dan maar, als ze niet hengstig wordt. Laat ons hopen. Want ze heeft al moeilijk genoeg gedaan _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 00:14 



 
Profiel   

Wij zijn met 1 merrie vh wachtbankje af *\o/*
Belle is dragend gescant gisteren!

[ img ]


Nog 2 te gaan over een 10tal dagen. Muis die wordt momenteel gedekt, dus hopelijk is het bijna gedaan het dekseizoen.



Zijn er nog een heel deel op het wachtbankje, hopelijk allemaal snel goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 06:22 



 
Profiel   

Proficiat Sara!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:39 



 
Profiel   

luna: gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Luna!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 270 [ 6732 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 270  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen