[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:27

Fijn om te horen dat 16 dagen over het algemeen prima te doen is Ladonna en Muronia! Geeft weer hoop. Haha! :D

Dat is inderdaad een mooie hengst Meganvr! Hoop je op palomino veulentjes? 50/50 kans geloof ik!
Mijn palomino merrie is gedekt door valk hengst Oostdijks Ceridwen mr Elmer.
Ik vond hem op de keuring al gaaf en toen kwam hij ook nog eens in de buurt te staan...

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:59

Jaydee_WP schreef:
Fijn om te horen dat 16 dagen over het algemeen prima te doen is Ladonna en Muronia! Geeft weer hoop. Haha! :D

Dat is inderdaad een mooie hengst Meganvr! Hoop je op palomino veulentjes? 50/50 kans geloof ik!
Mijn palomino merrie is gedekt door valk hengst Oostdijks Ceridwen mr Elmer.
Ik vond hem op de keuring al gaaf en toen kwam hij ook nog eens in de buurt te staan...


Aaah leuk zeg!! Ben benieuwd :D
Het maakt voor mij eigenlijk niet uit. Ben inmiddels vossen aan het sparen dus 1 meer of minder maakt ook niet uit :') Dit is het derde jaar dat ze door een palomino gedekt is. 1e veulen was een vos merrietje en vorig jaar een palomino hengstje! Heb wel gekeken naar andere kleur hengsten maar deze bleef in mn hoofd zitten haha. En wat een plaatje was het in t echt <3 Ook “rustig” en redelijk voorzichtig bij de merrie.

baudyh

Berichten: 4296
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:18

Jaydee, ik had van de week op 14 dagen een dracht. Dus dat kan prima

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:26

Hier ook een dracht scan op 14 dagen ivm een tweeling, de twee ’vruchtjes’ waren echt heel duidelijk te zien

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:34

baudyh schreef:
Jaydee, ik had van de week op 14 dagen een dracht. Dus dat kan prima


Oh dat is heel vlot! Gefeliciteerd!
Gewoon op 16 dagen scannen dus. Check!

Meganvr ik ga een mooie vos steeds meer waarderen! <3 Ik had een aantal knappe voshengsten op mijn lijstje staan.
Jammer dat de meeste mooie hengsten zo ver weg staan.
Maar ik ben zeker blij met mijn keuze nu! Ik kan nu al niet wachten en dan weet ik nog niet eens of ze wel drachtig is.... :D
Ik ben ook heel benieuwd naar jouw veulentjes!
Vorig jaar kreeg mijn merrie een vosmerrie (palominohengst). Het jaar daarvoor bij de vorige eigenaar een cremellomerrie (ook palominohengst).
Voor dit jaar heb ik haar leeg gelaten maar als ze een veulentje ziet pakt ze die het liefst af... := Ik gun haar (oké, en mezelf...) een eigen veulentje.

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:36

SparkYY_8 schreef:
Hier ook een dracht scan op 14 dagen ivm een tweeling, de twee ’vruchtjes’ waren echt heel duidelijk te zien


Oh spannend Sparky, is er eentje succesvol afgeknepen?
(Misschien heb je het hier al verteld en is het me dan even ontschoten..?)

Edit; ik lees het inderdaad! Ik duim met je mee!
Laatst bijgewerkt door Jaydee_WP op 11-06-23 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:38

Jaydee_WP schreef:
SparkYY_8 schreef:
Hier ook een dracht scan op 14 dagen ivm een tweeling, de twee ’vruchtjes’ waren echt heel duidelijk te zien


Oh spannend Sparky, is er eentje succesvol afgeknepen?
(Misschien heb je het hier al verteld en is het me dan even ontschoten..?)


Ja eentje is er weggehaald vrijdag, morgen avond gaan we terug om te kijken of de ander is blijven zitten :)

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:39

Meganvr Welkom. Fijn dat je ene merrie al gedekt is. Hopelijk volgt de ander snel.

Knolselder voorzichtig positief dus *D

Sparkyy ben heel benieuwd of je wens gaat uitkomen. Wordt het een blijvertje dan?

Am_horse je zal maar zo hengstig zijn dat je op de waterbak gaat zitten :'). Hopelijk reageert ze snel op het hengstig spuiten.

Jazzejam balen dat ze niet drachtig is. Ben benieuwd of er iets uit de swab komt.

Ladonna75 Welkom weer op het wachtbankje :D

Jaydee_WP Welkom. Grote kans dat je net optijd was. Ik heb hier een merrie die zich standaard max 2x laat dekken en vaak maar 1x en die is altijd netjes drachtig. Welkom op het wachtbankje ook.


Hier wordt Mirthe maar niet hengstig. Proberen nog tem woensdag en anders mag ze overslaan. Saartje krijgt ook een jaartje rust. Ze is nog jong en begin liever volgend jaar optijd dan. Roosje zit op dag 20 en nog niet hengstig dus ik ben heel voorzichtig wat positief. Vorige x stond ze op dag 17 na de laatste dekking al super hengstig.

Dus als Mirthe niet meer hengstig wordt en alles is netjes drachtig, is ons dek seizoen afgelopen :+. En dan eindigen we de teller op 17 merries. Als alles drachtig is haha. Ik gok zomaar dat ze toch nog 2 leeg zullen blijven of vroeg verwerpen.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 00:27

Nieky. Voorzichtig positief voor Roosje. Ik heb momenteel ook wat merries voor mijn hengst die maar niet hengstig worden. Nu zijn er wat hengstig gespoten. Maar een jaartje overslaan kan ook geen kwaad

Ja Nigrante was altijd zo mega hengstig, dat het gewoon sneu was. Maar dit jaar dus helemaal niks gezien. Nu ben ik wel erg benieuwd, hoe ze nu is na hengstig spuiten

Sparky. Toch nog even spannend

Jaydee. Ja kan prima met 16 dagen. Vanaf 13 dagen kan je scannen

Jazzejam. Ik had het jullie zo gegund. Ik hoop echt dat er iets uitkomt waar iets mee gedaan kan worden

Balou.k. Elk jaar zijn er weer hele verdrietige gevallen. Weet ik helaas ook genoeg van. Wel was dit jaar bizar veel vroeggeboortes. Wild Thing was haar veulen verloren net over de helft van draagtijd. En nu gelijk terug netjes drachtig

LAdonna. Fijn dat ze geovuleerd is. Duimen draaien


Nigrante even gevoeld en poging gedaan tot schouwen. Ze was niet meer boos naar andere paarden. En voelde beginnend hengstig, ik denk dinsdag insemineren

Muronia

Berichten: 19626
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:54

Nieky dan duim ik dat alle 17 gelukt zijn. Heb je de merries alleen voor de fok of wordt er ook mee gereden?

AM mooi dat ze hengstig begint te worden, ik ben erg benieuwd hoe het zo gaat lukken zonder scannen in de hengstigheid.

kimwilliam

Berichten: 1178
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:15

aan iedereen die moet scannen vandaag, succes en hopelijk een mooie dag voor ons allemaal!

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:15

Dat is een flink aantal merries Nieky! Wel gezellig met al die veulens dan in de zomer :D

Jaydee, ze werken verslavend denk ik… Zit nu op 2 vossen en met een beetje geluk later deze week op 3. Krijg ook bijna alleen maar vossen aangeboden tijdens mn zoektocht naar merries of ik trek ze gewoon aan geen idee :+ Ik hoop toch echt nog 2 fokmerries erbij te kopen dit jaar of begin volgend jaar. Wellicht koop ik wel 2 merries bij de fokker van mn vos hengstveulen in de UK. Die fokt echte mountain types met veeeel wit, precies wat ik wil <3

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:35

Oh ja, I love veel wit! <3
Er is aardig wat kleurkans met deze combinatie. Ik heb geen voorkeur, maar als er 4 X wit en een bles op geschilderd is ben ik stiekem wel blij... _/-\o_

Edit, benieuwd straks naar je nieuwe aanwinst(en)... 8-)

Kabayo

Berichten: 14080
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:55

Even snel, even ego.

Zilver niet drachtig. Mijn Perry avontuur stopt met Zilver nu definitief. Na 4x proberen niet dragend helaas. De andere merries wel allemaal in 1x. Ik denk dat het de combinatie niet is. Ontzettend jammer
Volgend jaar bestel ik diepvries van een homozygoot champagne hengst uit Amerika met 80% Fries bloed. Hij is nu 2 jaar.
Foto van maart dit jaar. Opzich past hij ook beter in mijn fokdoel
Afbeelding
Morgen wordt Zilver, de allerlaatste poging, gedekt door Alger 522. Een merrieveulen gaan we houden :j
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20218
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:57

kabayo, heb je al eens een slijmmonster laten nemen? Is ze dichtgezet?

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:57

Hele gave hengst die uit Amerika Kabayo!

Kabayo

Berichten: 14080
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:01

fokfanaat schreef:
kabayo, heb je al eens een slijmmonster laten nemen? Is ze dichtgezet?

Nee nog geen reden toe gehad. Ze zuigt helemaal geen lucht en zodra we gaan beginnen met dichtzetten fok ik liever niet meer :o Ieder zijn manier hoor maar hoef opzich niet mijn paard haar flamoes dicht te naaien omdat ik een veulen wil :o En door een verwerping eens eerder durf ik zoiets ook niet helemaal aan

Swab hebben we het over gehad. Maar dan zijn we deze cyclus sowieso kwijt. En dit gaat sowieso de laatste cyclus zijn dat ik het ga proberen anders vind ik het te laat ( en dan zit ik in canada). Mocht ze nu ook niet drachtig worden zal ik het wel gaan overwegen :j
2 pogingen waren vorig jaar. En dan nu 2x dit jaar

Megan ja vind hem ook erg leuk! Maar nu nog te jong

Even een sidenote, dit paard wordt doorgaans makkelijk dragend
Ze heeft mooie eitjes, goed hengstig, mooi zacht, schoon en nu geen vocht. Vorige keer wel iets vocht maar met laatste check super droog. Dierenarts (kliniek wolvega) ziet geen reden waarom het niet zou slagen.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 12-06-23 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:04

Kabayo wat jammer -O- op naar een Frieze veulen

Muronia

Berichten: 19626
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:06

Oh nou, wat ontzettend balen Elina. Het mag gewoon niet met deze hengst he? Ik duim voor je dat je laatste poging toch nog gaat lukken. Dit zijn we niet gewend van Zilver nee.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:08

kabayo: wat enorm balen! Hopelijk lukt deze ene poging met de fries.

AM: nigrante bijna zover, leuk!

AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:09

zooo jammer kabayo. Ik hoopte het echt voor jou! Maar ik snap wel dat je er mee stopt. Knappe fries hengst dat je gaat gebruiken nu. En die ander champagne hengst heel knap ook. hopen dat dit dan volgend jaar wel voor jou lukt! Maar nu eerst dit jaar :) .

Hier net DA aan de lijn gehad. Weer spoedgeval tussen gekomen ze komt morgen scannen ipv vandaag dus :) .

baudyh

Berichten: 4296
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:09

Jammer kabayo, hopelijk pakt de Fries nu nog wel.

Het is net een gouden Fries die in Amerika, apart hoor.

Balou_k

Berichten: 14083
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:14

O dat is echt enorm balen Kabayo! Maar ik moet zeggen dat ik de hengst voor volgend jaar inderdaad beter passend vind.

Nu duimen op een mooi veulen van de andere hengst die je hebt gekozen!

kimwilliam

Berichten: 1178
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:20

Jammer Kabayo, was namelijk wel benieuwd naar de combinatie. Maar hopelijk met de mooie friese hengst dat het wel lukt!

Moet zeggen haar date voor volgend jaar is zeker een handsome boy <3



AnsoDM: Balen dat er een spoedgeval tussen is gekomen, hopelijk is je geduld nog voldoende :D



hier toch wel erg benieuwd naar vanmiddag of ze dan eindelijk dragend is := vanmiddag tussen 17.00 en 18.00 staat de scan ingepland.

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:39

Kabayo waarom gebruik je anders niet eens fertile.