Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 48 van de 315 [ 7851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 315  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

Hier ook vrijdag scannen onze eigen op dracht en een gastmerrie op hengstigheid. Onze eigen merrie insemineren we op dag 10
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 01:51 



 
Profiel   

Zo meteen op weg om te kijken of folikel netjes weg is. Geen chorulon gespoten dit keer. :=

Hoop scanners vrijdag lijkt het :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:57 



 
Profiel   

Wij zitten ook op wachtbank, voor de 16e.
Alleen 16e moet Sterre ook, dus Sterre brengen we de 15e erheen en mag nachtje logeren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:20 



 
Profiel   

AM, haar eerste dracht was Wiske ook zo, toen was het een merrie. De 2e deacht niet en toen was het een hengst. Dus ik hoop het eerste _O-

Velen op het wachtbankje zeg, het is druk!
Gaat bij jullie de tijd ook zo snel? Soms denk ik dat ik de data verkeerd genoteerd heb, maar het is gewoon de tijd die vliegt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:25 



 
Profiel   

Hier gaat denk ik de tijd heel snel straks, met steeds heen en weer rijden met alle merries. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:26 



 
Profiel   

Veel op het wachtbankje!

Ja de tijd vliegt! Het is al juni!
Als nu alles dragend is dan hebben we een lang veulenseizoen. Begin maart de eerste en mei de laatste. Wel het enige jaar dat we zoveel veulentjes gaan krijgen als alles pakt en levend en wel ter wereld komt.
Volgend jaar gaan we 4 merrietjes dekken. Dan hebben we een heel gaaf lease hengstje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:53 



 
Profiel   

Als alle merries die nu op het wachtbankje zitten drachtig worden gescand, komen er veel veulentjes in het topic volgend jaar april/mei *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:54 



 
Profiel   

Ik hang zo half op het wachtbankje want de kans dat het gepakt heeft is heel klein. En mijn andere merrie moet nog hengstig worden en die verwacht ik volgende week wel weer hengstig te zien dus dan kan daar ook eens wat actie worden ondernomen. Dus vooralsnog schiet het hier nog niet echt op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:16 



 
Profiel   

Jazzejam, het sperma kon ook opgestuurd worden hoor, maar ten eerste is dat een stuk duurder dan zelf heen en weer rijden (vorig jaar was de koerier €70,- en ik ben nu voor € 20,- euro heen en weer gereden) en met een koerier moet ik de hele dag thuis blijven en op hem wachten. Vaak komen ze hier dan pas rond 17 uur, dus zit ik de hele dag thuis en dan moet de veearts 's avonds met avondtarief komen.
Nu was ik gisteren om 13:30 uur weer bij de wei en de veearts was er om 13:40 uur, dat was echt ideaal!
En ik heb nu ook de tijd om zelf te rijden.

Muronia, ja, dat is het. Liever iets meer geld kwijt, dan proberen wat te besparen en het missen. Fokken kost nou eenmaal geld. En ook al doet Fi alles in het weekend en op feestdagen, tot nu toe is ze altijd in één keer drachtig en gaan de drachten en bevallingen ook allemaal voorspoedig met gezonde veulens. dus ik ben echt heel blij met haar <3

Zo, het is vrijdag écht heel druk met alle scanners! :D

Ik heb een beetje hoop :) Fi is duidelijk niet meer hengstig vandaag. De ruin liep naar het draadje waar Fi en Fi achter staan, en ze keek niet naar hem. Dus ik heb haar erheen gelopen, hij hinnikte zachtjes, Fi hinnikte zachtjes, hij snuffelde, zij snuffelde en toen schudde ze met haar kop, stampte met haar voorbeen, zwiepte met haar staart, gaf een gil en liep weg :')
Dus zeker niet meer hengstig! Nu ook maar hopen dat het ei weg is morgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:51 



 
Profiel   

AM welkom op het wachtbankje!

Ik vind de tijd ook omvliegen (behalve het wachten op de drachtscan dan), maar het seizoen gaat heel hard. Daarom hoop ik ook echt dat het nu gelukt is anders zitten we al zo ver in het seizoen meteen.

Corina jij ook vrijdag, spannend!

Dais dat is extra frustrerend ja als de kans ook nog eens klein is. Ik blijf duimen voor je hoor!

Cynthia dat klinkt goed! Dan zal het eitje morgen vast weg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:41 



 
Profiel   

He allemaal, ik heb mij hier een tijdje geleden gemeld, maar helaas door een moeilijke situatie nog niet ect actief geweest. De nasleep zal nog wel even zwaar zijn, maar ik wil me hier graag toch wat meer in de gesprekken mengen! :)

Voor iedereen: gefeliciteerd met veulens en/of dracht, en duimen voor wie aan het wachten is.

Zelf ben ik nu ook aan het wachten. Carlijn is afgelopen zondag geinsemineerd. :)

Dit is Carlijn (Orchard Red Prince x Orchard Boginov):

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


En ze is geinsemineerd met Davinci du Bois. Deze dekking heb ik bij het NRPS gewonnen, maar ik had Davinci zelf ook op mijn lijst staan, dus super blij mee!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:48 



 
Profiel   

Knappe combi :D

Haha Muronia, hier mijn seizoen nog maar net begonnen en jij vindt het al laat :') Seizoensverschil :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:54 



 
Profiel   

Dais begrijpelijk dat je van het minste uitgaat. Toch duim ik hard mee dat het alsnog is gelukt. Gaat je andere merrie naar dezelfde hengst? Hoe is zijn sperma normaal?

Cynthia nog een keer := Dat heeft ze normaal niet toch?
Das dan wel snel qua gedrag verandering, hopelijk heb je gelijk.

Mirjamalvaro hihi ik vind het ook al aan de late kant worden. 1 poging zou nog net kunnen dan. Bij jou is het langer koud denk ik? Hoelang moet je rijden met de auto? Ben benieuwd of het eitje weg is. En twee tegelijk op dezelfde dag, druk!

Annash klinkt heftig, sterkte :knuffel: Wat een prachtige merrie heb je! Mooie combinatie. Vind Davinci echt een mooie hengst :j Gaaf ook dat je een gratis dekking hebt gewonnen

Claudia herkenbaar. Die ellendige drachtscan is slecht voor mijn zenuwen én geduld :')
<3 Ben ook echt gek met haar!

Jennyk gezellige drukke boel dan wel in deze maanden :D

Luna2006 goh vanaf maart al. Wel leuk zoveel veulens! Lijkt mij wel slopend zoveel waken :o

Knolselder ik hoop dat je gelijk hebt wbt een merrietje :)
Wachtbankje gaat hier tergend langzaam trouwens :=

Corinadrenth spannend vrijdag!

LaDonna ook vrijdag! Succes, klinkt positief!

Knolselder dat lijkt mij onhandig, zo'n bodyguard :+

Baudyh zo, dat is dan wel erg snel! Ik snap wel dat je dan op dag 14 al gaat scannen

Nieky1993 ja klopt hoor! Hij is wel wat uitgezwaard, maar hij wordt nog wel breder denk ik :j Mooi dat het gelukt is met dekken! Klinkt nog goed!

Jazzejam gelukkig na de dag van inseminatie geen uitvloei meer. Fijn dat jullie dat ook niet meer gehad hebben! Oh ja je gaat echt spoken zien... duurt nog even tot de 8e..

AnsoDM ik hoop maar dat het omvliegt hihi. Dankje! Nog 2 daagjes voor jou! Hmm, hopelijk heeft het geen invloed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:27 



 
Profiel   

Annash Fijn dat jullie nu ook kunnen beginnen. Wel tof dat je de dekking hebt gewonnen.

Cynthia haha dan hadt je in iedergeval een goede strakke planning met je DA. En als je wat extra tijd om te halen hebt ben je wel vlotter klaar. En het klinkt als dat het eitje nu gesprongen is.

Muronia wel fijn dat je er nog steeds een goed gevoel bij hebt. Hopelijk krijg je vrijdag gelijk.

Knolselder dan hoop ik ook voor je dat het een merrietje is voor Wiske.

Demi heeft wat vreemde eet gewoontes gekregen, haar eigen voer met pavo fertile supplement luste ze niet meer sinds ze weer thuis is. Nu meng ik er wat pony brok met lijnzaadolie door en wordt het gegeten maar nog altijd met lange tanden. Daarnaast eet ze soms mest en likt de grond.

Geen idee wat ze nu precies mist want ze krijgt ook een volledige vitamine brok en heeft een zoutlik waar ze nooit aan zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:37 



 
Profiel   

Kabayo, hier is eind mei lekker weer voor de veulentjes. April hadden we nog sneeuw en nachtvorst brrrr.
Het is een uur enkele reis naar het station.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:25 



 
Profiel   

Afgelopen Vrijdag gescand, advies om Zondag te insemineren.
Gisteren opnieuw scannen eitje weg.
Nu dus zit er bij deze merrie niks anders op dan op het wacht bankje gaan zitten.

Ze heeft dit jaar wel een heel fijn veulen aan de voet.
Heerlijk brutaal maar tevens ook een een knuffel.
[ img ]

Maar we zitten ook op veulen nummer 2 te wachten. Vandaag uitgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 23:02 



 
Profiel   

Astrea. Welkom op het wachtbankje. Wat is de combinatie?

Mirjamalvaro. Bij jullie kan ik het goed begrijpen dat je geen te vroeg veulen wilt. Als ik de sneeuw foto's zag dit voorjaar :brr:
Is dit dekstation ver bij jullie vandaan?

Nu was het ook in Nederland niet echt feest om een vroeg veulen te hebben. 5 april was er bij mij een veulen geboren. -2 was het, ik heb toen wel met een dekentje op gedaan.

Jazzejam wat raar, misschien last van haar maag?


Annash. Dat klinkt niet fijn... Welkom! Mooie combinatie

Cynthia. Klinkt goed, ei zal nu wel geovuleerd zijn. Dan kan het wachten weer beginnen

Dais. De andere merrie dek je deze met dezelfde hengst?

Luns6. Wat leuk dat je al een hengstje hebt voor volgend jaar

Knolselder. Ooh echt := normaal zeggen ze met dit gedrag een hengstveulen. Klopt niet altijd dus.

Corinadrenth spannend welke merrie scannen op dracht?

Aan de ene kant gaat het snel, maar aan de andere kant als je nu dekt heb je in mei een veulen, opzich prima. Ik heb best wat klanten van onze hengst die echt wachten en nu pas gaan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 02:07 



 
Profiel   

Annash sterkte met wat er ook is. Mooie combinatie heb je, hopelijk in 1x raak meteen!

Haha Mirjam ja dat is wel een verschil. Ik zou echt niet willen ruilen, ik ben best een koukleum brr.

Jazzejam, bijzonder zeg. Ik heb geen idee. Is de samenstelling veranderd waardoor ze het minder lekker vindt? Ik doe zelf niet aan supplementen, dus verder weet ik het niet.

Astrea welkom op het beruchte bankje. Hopelijk laat je andere merrie je niet lang meer wachten.

AM nu beginnen snap ik wel, maar dan moeten ze wel vlot drachtig willen worden. Ik heb liever dat ze al iets meer mans zijn voordat ze wegbranden in de hitte of lekgestoken worden.

Nog 1 dag te gaan, gelukkig moet ik straks werken dus die gaat hopelijk vlot om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:10 



 
Profiel   

Het zijn New Forest pony's.

[ img ]
Dit is de merrie
Tongerenhof Osmium x Mensinghe's Rinaldo x Djordy

[ img ]
Dit is de hengst
Baljano
Heihoeves Borston x Casandro v/d Sompslag x Melle Bruno

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:29 



 
Profiel   

Welkom op wachtbankje :D

AM het inseminatiestation zit op ongeveer 60km. Een uurtje rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:40 



 
Profiel   

Hoi allemaal, toch weer een berichtje van mij.

Allereerst gefeliciteerd met de drachtige merries, succes voor iedereen op het wachtbankje.

Ik wil graag even iets van me afschrijven en wie weet hebben jullie ervaringen of goeie adviezen. Voorop gesteld, gaat Perdida bijna voor 3 maanden 24/7 de wei op en eventuele onderzoeken zullen pas daarna zijn.

Oke laat ik bij het begin beginnen, sorry als het een lang verhaal wordt.

Omdat ze op dinsdag 11 april niet drachtig was gescand, zou ik stoppen met insemineren. Aangezien de spaarpot leeg was. Toch ging het kriebelen en heb ik een andere spaarpot aangebroken en heb ik in alle stilte, haar op vrijdag 14 april nogmaals laten insemineren. Zondags was het ei weg en kon het wachten echt beginnen. Op maandag 1 mei was het zover, mijn gevoel en haar gedrag zeiden dat ze wel degelijk drachtig was, maar ik wist niet of het er nog steeds in zat. Op de scan leek ze beginnend hengstig, had een groot ei op rechts en wat vocht in de baarmoeder. De va had al eerder gezegd, dat het vruchtje in het vocht kon zitten en dat ik moest aankijken of ze hengstig werd. Dit was niet het geval, maar op donderdag 4 mei had ze opeens flinke buikpijn op rechts en wilde niet graag lopen. Ze meste goed, dronk en at goed en had geen koorts. Aangezien ik zelf het weekend weg was, moest ik de zorg uit handen geven, met duidelijke instructies. Echter kreeg ik elke dag goede berichten en ging het heel goed met haar. Eenmaal thuis, zag ik dat ze nog wel wat gevoelig was op de buik, maar verder liet ze niets meer zien. Ik heb wel de va laten komen. Voor de zekerheid gescand en bloed laten afnemen. Op de scan was een geel lichaam te zien, niet hengstig en ze zag geen vocht in de baarmoeder, ook niet verdikt. Ze heeft niet ingezoomd op de baarmoeder en heeft ook niet kunnen zien of er iets in zat.
Aangezien mijn wens heel groot is en mijn spaarpot zich weer vulde, wilde ik het toch nog 1x proberen. Op dinsdag 23 mei (netjes 3 weken later) toonde ze hengstig, stond te plassen en ik begon te twijfelen. Uiteraard was ik te laat met een afspraak maken, dus woensdag ochtend alvast sperma besteld en gelijk de veearts gebeld om te scannen. Ze zou het scannen combineren met de inseminatie, dus ik kon rustig wachten op de levering. In de avond was het zover, scan erop, niet hengstig. Mini eitjes op links en ze zag wat vocht in de baarmoeder, met wat plekjes erin. Ik zei “je gaat me niet zeggen dat er alsnog een veulen in zit” haar reactie was “nee ik zie geen geel lichaam”. Aangezien de baarmoedermond ook dichtzat kon een swap ook niet. Nu een week later, is ze nog niet hengstig geworden en vermoed ik dat het mogelijk wel een veulen is. Of misschien een verwerping of iets dergelijk. Ik merk duidelijk verschil in gedrag. Ze heeft geen zin om te wandelen, ze staat liever stil om zich heen te kijken. Ze miept naar andere paarden en de kling is mooi schoon. Als ze aan het werk moet, doet ze dat wel hoor. Buiten dat heeft ze de voorkeur om liever niet zoveel te doen.

Uit het bloed kwam trouwens dat ze een selenium tekort heeft. Dat zal niet opeens gebeurt zijn. Ook was 1 van de spierwaardes iets verhoogd, wat kan kloppen door het tekort aan selenium. Dat breekt uiteindelijk spiermassa af. Ook iets verhoogde ontstekingsremmer waardes, wat ook weer door het selenium kan komen. Zolang de baarmoedermond dicht zit, kunnen we niet swappen. Dat moet dus wachten


Laatst bijgewerkt door marion82 op 01-06-23 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:15 



 
Profiel   

JennyK Dat is wel handig dat de vorige eigenaar ook de hengsten houder is :D

Knolselder handig he zo een hengst langs de merrie's. Merk wat bv ook met externe merries hier. Die tonen bij de eigenaar amper hengstig maar hier super hengstig. Gewoon omdat de hengst in de buurt staat. Ik vind dat de tijd ook vliegt idd. Komt denk ik doordat het zo druk is :=. Nog 38 dagen en onze eerste merrie zit alweer om 100 dagen dracht. Vind het zot snel gaan soms.

Ladonna75 nog 1 dagje wachten dus :D. Wel handig idd dat scan pakket haha.

Corinadrenth Voor jullie ook spannend morgen.

Mirjamalvaro handig wat je dat kunt combineren.

Luna2006 welk lease hengstje mag je lenen?

Cynthia82 Dat klinkt idd hoopvol dat ze niet meer hengstig is.

Annash sterkte nog met de moeilijke situatie. Super leuk dat je een dekking gewonnen hebt en het ook nog eens is van een hengst die op je lijstje stond. Knappe combi is het

Jazzejam als je denkt dat ze iets mist of tekort komt kun je altijd eens bloed trekken om te controleren.

Astrea Welkom op het wacht bankje. Mooie combi.

Am_horse ik heb hier idd ook enkele externe merries op de planning pas voor juni/juli omdat de eigenaren idd een veulen willen in mei/juni. Komt voor ons ook fijner uit in principe want dan is het grootste gedeelte van onze merries al gedekt :+

Muronia voor je het weet is het morgen idd. Hoelaat komt de DA?

Vandaag mag Ashley weer gedekt als ze wilt.

Mirthe en Tina willen niet echt hengstig worden. Wellicht dat we Mirthe hengstig gaan spuiten en Tina een jaar overslaan als ze niet hengstig wordt uit dr eigen. Ze heeft wat issues gehad de laatste tijd :(:) . Eerst koliek en nu een ontsteking in de nek waar ze ingespoten is geweest. Dus wellicht dat een jaar rust beter is ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:22 



 
Profiel   

Is er nog plek op het bankje? *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:37 



 
Profiel   

Cynthia82 schreef
Is er nog plek op het bankje? *\o/*


Kom er gezellig bij! *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:50 



 
Profiel   

Marion. Goed dat je toch nog door bent gegaan. Als ik het zo lees, met niet hengstig worden toch iets gezien op echo, waarschijnlijk cystes? Een vrucht groeit door, dan had deze na zo vaak scannen wel opgevallen zijn. Merries die een bacterie hebben worden soms ook moeilijk hengstig hierdoor

Cynthia. Welkom op het bankje *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 48 van de 315 [ 7851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 315  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen