[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:37

Gefeliciteerd!

Gelukkig was je erbij Nieky!

Gefeliciteerd Kiko met je verjaardag!

Het lastige is natuurlijk dat ik haar last minute heb moeten verplaatsen ivm mijn vakantie. Ze was al wat schuw en ik heb haar vertrouwen inmiddels wel gewonnen.
Nu staat ze dus op een vreemde plek met voor haar vreemde mensen en paarden om zich heen.
Stalgenoot is geweest en mocht iig haar neusje aaien.
Ik kan vanaf hier helaas niks maar zie het wel als ik terug ben hoe het gaat.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:14

Sabbuh is niet heel ideaal nee. Wanneer ben je weer terug?

Gefeliciteerd Nieky1993! Wat een lekker tijdstip

Moner ik hoop het ook niet :z Klinkt inderdaad alsof het allemaal niet lekker zit. Hopelijk zet het vanavond door

Thioro hier ook, zag al wat bloeddruppels bij het uier. Wel sneu... Er is weinig tegen te doen. Zou er ook niks opsmeren

Kvikur gefeliciteerd nog met de geboorte van je kindje. Mooie datum 11 mei, mijn verjaardag :)

Kiko ik heb het haar al 3x verteld haha! Misschien luisterd ze
Hahaha wat een clown die Cover

EllyC bijna veilig!

Cynthia hihi haar record is 330 O:) Fiore doet ook al goed haar best!

Hennos dankje :)

TjStables gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk! Toch niet de enige

Sparky wat een leuke datums zeg! Dat hebben jullie leuk uitgezocht. Was het ook zo zwaar zover in je zwangerschap een veulen?

Cremaeli wat is brixwaarde? Ziet er vol uit. Wat leuk dat je ook samen met je paard zwanger was :D Hier was het paard eerst drachtig haha

Ilsje97 wat leuk!! Gefeliciteerd nog! Ook al 24 weken. Waait zo om vind ik. Nog even en het is al juli. Haha je hengstje wou ze graag houden :D

LaDonna ah ben ik veilig met 37 weken? Weer wat geleerd _O- Allemaal nieuw dit :+ Ben je verloskundige?

StalHD ik heb gelukkig mijn emoties nog redelijk onder bedwang haha. En gelukkig mag Zilver eerst en daarna ik :P Leuk dat jullie ook samen drachtig waren

Cioccolato

Berichten: 6655
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:02

Ik was met m'n 2022 drachten zwanger. December zwanger en september bevallen. Tip van flip; zorg voor helpende handen. Eerste keren met veulen wil je niet doen als zwangere of net bevallen :D

kiko

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:06

Thioro hier ook heel veel kleine mugjes. Ik zie Cover constant met zijn hoofd schudden.

Nieky goed dat je erbij was. Zo zie je maar weer dat waken zo belangrijk is!

Kabayo ja dat is hij echt hoor.. hij haalt soms fratsen uit.. hij probeert ook al een beetje over de heining met de haflinger te spelen. Dat is zo komisch om te zien. Helaas gaat die woensdag weg. Dus ik hoop dat ik snel een reactie krijg op mijn oproep zodat hij wat te spelen heeft ipv moeders pesten.

Sparky leuke datums en makkelijk te onthouden zo! Zo heb ik mijn eerste eigen paard op 05-05-2005 gekocht.

LaDonna75

Berichten: 2190
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:32

Kabayo schreef:
LaDonna ah ben ik veilig met 37 weken? Weer wat geleerd _O- Allemaal nieuw dit :+ Ben je verloskundige?

Ja en ja ;)

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:31

Gefeliciteerd met de geboren veulentje <3

AZ wat schrikken zeg. Gelukkig lijkt het goed af te lopen maar ik snap dat je dan even stress hebt.

Nieky best even spannend als ze toch nog onverwachts bevallen. Goed dat je er bij was!

Wat leuk dat er een paar dames tegelijk zwanger zijn met hun paard!

Fiore ziet er goed uit en wat een uier al :wow:

Kiko gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier hebben we een nieuwe mijlpaal bereikt. Giv haar langste dracht tot nu toe :+
346 dagen vandaag. Uier loopt vandaag niet echt terug nadat ze de hele dag buiten gestaan heeft. PH wordt iets lichter maar is absoluut nog een 7. Waar ze de laatste dagen wat meer in zichzelf gekeerd was was ze net juist erg alert en aan het knuffelen.
Ik baal wel een beetje want ik had de afgelopen week vakantie genomen voor de bevalling en nu moet ik morgen weer werken en dus nog geen veulen := Toezicht is er wel en ook mijn moeder is veel vrij als ik aan het werk ben maar ik vind het toch wel erg jammer als ik er niet bij zou kunnen zijn. Maar wie weet gaat ze pas in de avond en heb ik mazzel :j
Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:18

Ik ben ook 2x (hoog)zwanger geweest in het veulenseizoen. Heel bijzonder met een dikke buik en bekkeninstabiliteit naar een stal rennen, door de omheing kruipen en dan een veulen eruit halen _O-

Peach is nu 325 dagen. Ze is enorm, maar uiertje groeit op rustig tempo. Bij vorige eigenaar ging ze steeds pas rond 340 dagen. Dus ik ben nog relax.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:40

Knolselder: Zo je bent nog even zoet tot het veulen er is. Maar die buik :o

pradadaan: Je hebt dan misschien het geluk en word het deze keer een merrie.

kiko: Gefeliciteerd met je verjaardag!! Ja dat weer is echt genieten! Eindelijk wat zon. Helaas geven ze de rest van de week weer minder uit hier.

Sabbuh: Dat is wel vervelend dat dit allemaal op last minute veranderd is.

Thioro: Komt het eindelijk wat mooier weer is het dan de muggen die lastig doen.

nieky1993: Wat een uur! Dit is zeker nu toch wel de 2de of 3de dat je hebt op zo een mooi uur of heb ik dat verkeerd op?

Cynthia82: Wat zie fiore er goed uit!

Kabayo: Zo mooi die twee buikjes samen. Dit moet toch zalig zijn.

claucarlien: ochjee die foto. Wat een boef.

Hennos: Die van jou ook al. zo moeder pesten.

Muronia: Wat leuk al die jaren door, maar ze hebben het duidelijk niet van vreemden.

SaraViavia: Wat een knapperd gefeliciteerd!!



Ik zag nog heel wat merrie's die het spannend maken.
Ook nog heel wat zwangere dames onder ons. Heel leuk!

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:17

Kiko Gelukkige verjaardag *\o/* die kleintjes leren idd heel snel. Hopelijk vind je een maatje voor Cover. Kun je niet zo een rugzakje maken met een touw voor te leren meelopen?

Seven wat leuk dat ze toenadering zoeken tot mekaar.

Cp112 wat leuk dat ze toch drachtig is *\o/* hoe doen de andere 2 dames het?

SaraViavia gefeliciteerd *\o/* Wat een leuk veulen <3 als ik waak dan blijf ik snachts wakker en kijk ik op de camera.

Al_zawraa kan mij voorstellen dat je daarvan schrikt idd :(:) . Gelukkig viel het mee en is ze beter. Maar ze is nu dus ook veilig *\o/*

Muronia wat een leuke foto's <3. Je ziet ook de familie gelijkenis kwa looks vind ik.

Hennos zo te zien zal het deugd doen voor Hilde als haar kind met een ander kan bezig zijn afentoe :D

Claucarlien goeie actie foto haha.

Kabayo ik ben benieuwd of je compromis werkt :D wat een leuke foto van jullie 2 samen. Hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Ilsje87 Balen dat je jaarling de ballen omhoog trok. Hopelijk volgende x meer succes.

Ladonna75 Gelukkig is ze niet chagrijnig naar jou toe :+

Cremaeli Die uier ziet er al behoorlijk vol uit. Wat is de brixwaarde?

Tj_stables gefeliciteerd met jouw zwangerschap ook *\o/*

Cynthia82 Fi gaat echt niet op de lijst geraken op deze manier haha. Hoelang denk je zelf nog?

Thioro Helaas kan ik je daar niet mee helpen..vervelend probleem wel met de steek beesten.

Moner Fardeau rekt het ook aardig. Arme merrie zoveel last en nog geen veulen :(:)

Sabbuh Dat is idd lastig als ze al wat minder vertrouwen hebben en dan in een vreemde omgeving. Wanneer ben je terug en kunnen ze naar huis?

Pradadaan Ik had nooit verwacht dat Giv het zolang zou rekken := Balen idd dat je aan het werk moet.

Knolselder jeetje Peach is breed :=. Voorlopig heeft ze idd nog geen haast zo te zien.

AnsoDM dit is de eerste die smorgens geboren wordt. Blue was rond 17u. 2 zijn er rond 22u gegaan en de andere 6 snachts tss 1 en 2 :D

De veearts is geweest om Missy en haar veulen na te kijken. Missy was idd ingescheurd maar hoefde niet gehecht gelukkig. Ze was wel flink beurs en de veearts heeft een pijnstiller ingespoten omdat ze zo naweeën had nog :(:) . Ondanks al de pijn is ze wel echt een top moeder. De kleine heeft de naam Quickstar gekregen. Echt een super chill veulen. Hij sliep gewoon door alle onderzoeken heen en toen de veearts de veulen spuit zette keek hij eens op maar bleef liggen :'). Een echte Tinker, nu al zo relaxed haha. Het is wel weer echt een buffel hoor. Zeker als je weet dat dit Missy haar eerste veulen is. Geen wonder dat ze het lastig had :+ Volgens mij dacht Missy ook dat het nog hartje winter was want Quickstar is met een behoorlijke vacht geboren :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Thioro - Nita - 357 dagen.
Cp112 - Elsa - 355 dagen
Pradadaan - Giverny - 346 dagen
Luna2006 - Maylin - 343 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 340 dagen
Moner - Fardau - 339 dagen
Shadow33 - Her Highness - 337 dagen
Luna2006 - Muis - 335 dagen
Cheytjuh - Charlotte - 334 dagen
JoannevZ - Enchanted Gift - 333 dagen
Imani_Abby - Toffee - 333 dagen
Cp112 - Lotus Evija - 330 dagen
Ladygiroc - Fenna - 328 dagen
Lonniejj - Rosa - 328 dagen
Phileine83 - Silhouette - 327 dagen
Eclare - Isa - 327 dagen
Ciara_lady - Felicia- 326 dagen
Korbakimmy8 - Cookie - 326 dagen
Korbakimmy8 - Cupcake - 326 dagen
Balou_k - Doña procuradora - 326 dagen
Knolselder - Peach - 325 dagen
Ladonna75 - Sanaa - 325 dagen
Kabayo - Zilver - 322 dagen
Al_zawraa - Mishrikah - 321 dagen
Stal_hd - maraya - 301 dagen

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:24

nieky: gefeliciteerd! Hopelijk voelt missy zich snel beter nu. Het is echt een stoer ding al zeg en een koele kikker!

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:37

Wat een heerlijke teddybeer!!

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:56

Afbeelding

Afbeelding

357 dagen.
Heb er eindelijk een druppel uit gekregen voor de pH (7,2).
Zou het dan toch beginnen korten.

Weer mooie veulentjes voorbij zien komen.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:07

Saraviavia en Nieky gefeliciteerd! Knappe veulentjes weer.



@Kabayo we hadden haar na 2x leeg scannen leeg gelaten, nouja dachten we haha. Ze heeft niet bij een andere hengst gestaan.

TJ_Stables

Berichten: 9
Geregistreerd: 30-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:32

Cioccolato schreef:
Ik was met m'n 2022 drachten zwanger. December zwanger en september bevallen. Tip van flip; zorg voor helpende handen. Eerste keren met veulen wil je niet doen als zwangere of net bevallen :D


Voor mij is het het 2de veulen maar wel mijn eerste zwangerschap, veulen komt in juni, baby pas november, maar ik weet idd niet wat er mij te wachten staat _O-
Dus als er mensen ervaren hebben met baby en veulens/paarden? Shoot!

Cioccolato

Berichten: 6655
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:33

Zorgen dat je geen risico neemt. Dus die extra handjes met een veulen

kiko

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:35

Pradadaan balen dat je morgen weer aan het werk moet. Het is zo lastig plannen. Je weet van tevoren niet wanneer ze gaan.

Nieky zodra er druk op komt gaat hij in de ankers. Zelfs duwen gaat dan heel lastig. Zodra je los maakt en met moeders loopt gaat hij braaf mee.
Leuke naam Quickstar en wat een haar zeg.
Je zou bijna denken dat Missy dacht dat het winter was. Fijn dat hij zo relaxed is.
Vandaag heb ik de sproeiers in de bak aangedaan toen Cover vlakbij stond.. hij schrok wel en ging steun zoeken bij moeders. Na een paar minuten was het goed en ging hij weer eten. Dus hij kan wel erg schrikken maar kan ook vrij snel weer relax zijn!
Ik hoop dat Missy snel opknapt.

Thioro dat is wel al een fikse uier. Hopelijk komt die kleine snel. Benieuwd of je het jaar rond gaat maken..

Ilsje zou Michelle hem wegbrengen? Ik zag namelijk bij haar dat een castratie niet doorging ivm intrekken balletjes..

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:53

@nieky wat een toepasselijke naam; quickstar. En idd zoals gezegd lijkt het erop dat Missy dacht dat het winter was! Wat een vacht..

@thioro: spannend! Hopelijk ook snel een veulentje om van te genieten.

@cp112: begrijp ik nu goed dat je merrie dan toch drachtig is? Ondanks het 2x leeg scannen?

@tj-stables: hier het 3de veulentje en eerste zwangerschap. Gelukkig genoeg mensen om me heen die willen/kunnen helpen.
Merrie is mei uitgerekend en ik eind augustus.

@kiko: nee Doeke (Middenwaard) is geweest.. waar zit Michelle? Die naam komt me zo 1,2,3 niet bekend voor.

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:56

Voor zwangeren en veulens:
Ik had ook hulp hier van meerdere mensen en zou het absoluut aanraden (zowel met baby in je buik als met baby buiten je buik). Ik wilde niet het risico lopen dat er iets met m’n buik zou gebeuren, en paarden zijn nou eenmaal een (best groot) risico :')

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:07

Ik lees braaf mee maar verder kom ik voorlopig niet :(


Misschien dat wij deze week ook weer een veulentje rijker zijn <3

Afbeelding

kiko

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:32

Ilsje ; Michele Hoeksche paardentaxi. Ik zag vandaag dat dus een castratie niet doorging dus toen ik van jou las dacht ik oh dat was jij maar niet dus.

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:54

Jee even dagje niet gelekenen weer paar pagina’s verder en ook nieuw lieve mooie veulens geboren allemaal gefeliciteerd
Mijn vriendin heeft van weekend haar merrie en veulen verloren bij de bevalling veulen bleef hangen op kruis dus met spoed een keizersnee maar allebei verloren moet er niet aan denken gelukkig hoor je het niet vaak
Des te meer ben ik blij met mijn eigen veulentje zo’n schatje vandaag zijn kontje gewassen merrie was weer hengstig en we konden gewoon met de slang zijn kontje wassen wat een dier

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:07

Gefeliciteerd Nieky *\o/*

Cynthia82

Berichten: 9345
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:10

Even korte reactie op Nieky:
Als ik haar (en haar uier) vergelijk met voorgaande jaren, gaat ze gelijk op met 2022. Misschien 1 of 2 daagjes minder ver dan toen en toen beviel ze op 319. Dus dan zou ik nu denken rond dag 320. Nog een weekje dus.
Iedere dag even checken en vergelijken met de andere jaren :D

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:12

Ilsje87 schreef:
@cp112: begrijp ik nu goed dat je merrie dan toch drachtig is? Ondanks het 2x leeg scannen?



Jup :+ eerste keer was ze ook echt leeg want ze was daarna hengstig.

kiko

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:24

Cantodea wat erg voor je vriendin. Lijkt mij verschrikkelijk als je ze beide verliest.
Wat fijn dat je gewoon kon wassen. Weer een vinkje voor het abc