Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen hapt in de pluk en staart

 
Profiel   

:wave:

Ik heb al 22 veulens gefokt maar dit is de eerste die (nu al) constant in de pluk en staart van zijn moeder zit te bijten en trekken. Hij is nu een week oud dus dat wordt nog wat :roll:

Heeft iemand tips mbt spul in de staart en pluk te smeren zodat hij er hopelijk af blijft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:12 



 
Profiel   

Ik heb geen tips mbt het spul, wel: biedt het je veulen ook zo aan. Ooit een veulen gehad die dat mega gore cribbox anti-staartvreetspul wel erg lekker vond. De staart van de merrie werd korter en korter. Toen wat van dat spul op mijn hand gedaan en veulen lebberde helemaal gelukkig die rommel van mijn hand.

Dat hielp, not...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:14 



 
Profiel   

Mijn veulen is inmiddels bijna 6 maanden oud en het enige wat voor hem echt helpt is de merrie een katoenen zomerdeken met staartzak aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:16 



 
Profiel   

Weet niet wat je in de stal hebt maar stro kunnen eten helpt vaak wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:16 



 
Profiel   

De staart is vervelend als die aangevreten wordt maar dat vind ik nog niet eens zo'n ramp (begrijp me niet verkeerd ik word er niet vrolijk van natuurlijk) maar de voorpluk is wel heilig :')

In stal heb ik bij haar strobedekking idd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:19 



 
Profiel   

Owwww, my worst nightmare hier!!!! Ik verzorg een aantal show arabieren (fokmerries) en die manen en staarten zijn megalang en de veulies beginnen er soms ook aan.
Crobox helpt idd niet altijd, ik sspray er nu P.B.H Kedax-spray in, stinkt als de hel!!! Maar het werkt wel. Dat kun je ook eens proberen. Volgens mij heeft Divoza het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 12:54 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Owwww, my worst nightmare hier!!!! Ik verzorg een aantal show arabieren (fokmerries) en die manen en staarten zijn megalang en de veulies beginnen er soms ook aan.
Crobox helpt idd niet altijd, ik sspray er nu P.B.H Kedax-spray in, stinkt als de hel!!! Maar het werkt wel. Dat kun je ook eens proberen. Volgens mij heeft Divoza het.


Ik heb het nog niet eerder gehad maar ja worst nightmare kun je wel zeggen want mijn merries gaan altijd naar de keuring en vooral haar voorpluk is heilig :') en de staart en manen zie ik liever ook niet aangevreten haha. Maar dankje voor de tip!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen