Veulen hapt in de pluk en staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris_

Berichten: 1448
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Veulen hapt in de pluk en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 13:12

:wave:

Ik heb al 22 veulens gefokt maar dit is de eerste die (nu al) constant in de pluk en staart van zijn moeder zit te bijten en trekken. Hij is nu een week oud dus dat wordt nog wat :roll:

Heeft iemand tips mbt spul in de staart en pluk te smeren zodat hij er hopelijk af blijft?

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veulen hapt in de pluk en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:14

Ik heb geen tips mbt het spul, wel: biedt het je veulen ook zo aan. Ooit een veulen gehad die dat mega gore cribbox anti-staartvreetspul wel erg lekker vond. De staart van de merrie werd korter en korter. Toen wat van dat spul op mijn hand gedaan en veulen lebberde helemaal gelukkig die rommel van mijn hand.

Dat hielp, not...

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:16

Mijn veulen is inmiddels bijna 6 maanden oud en het enige wat voor hem echt helpt is de merrie een katoenen zomerdeken met staartzak aan doen.

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:16

Weet niet wat je in de stal hebt maar stro kunnen eten helpt vaak wel.

Maris_

Berichten: 1448
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Veulen hapt in de pluk en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 13:19

De staart is vervelend als die aangevreten wordt maar dat vind ik nog niet eens zo'n ramp (begrijp me niet verkeerd ik word er niet vrolijk van natuurlijk) maar de voorpluk is wel heilig :')

In stal heb ik bij haar strobedekking idd :j

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:54

Owwww, my worst nightmare hier!!!! Ik verzorg een aantal show arabieren (fokmerries) en die manen en staarten zijn megalang en de veulies beginnen er soms ook aan.
Crobox helpt idd niet altijd, ik sspray er nu P.B.H Kedax-spray in, stinkt als de hel!!! Maar het werkt wel. Dat kun je ook eens proberen. Volgens mij heeft Divoza het.

Maris_

Berichten: 1448
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 23:24

ElCamino schreef:
Owwww, my worst nightmare hier!!!! Ik verzorg een aantal show arabieren (fokmerries) en die manen en staarten zijn megalang en de veulies beginnen er soms ook aan.
Crobox helpt idd niet altijd, ik sspray er nu P.B.H Kedax-spray in, stinkt als de hel!!! Maar het werkt wel. Dat kun je ook eens proberen. Volgens mij heeft Divoza het.


Ik heb het nog niet eerder gehad maar ja worst nightmare kun je wel zeggen want mijn merries gaan altijd naar de keuring en vooral haar voorpluk is heilig :') en de staart en manen zie ik liever ook niet aangevreten haha. Maar dankje voor de tip!