Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen kopen.

 
Profiel   

Hoi ik wil je niet of die hier goed staat dus in die nodig verplaatst gerust. Ik vroeg me af of er ook bokkers zijn die ervaring hebben met het kopen van een veulen die nog een tijdje bij zijn moeder moet blijven. Wat zei normale procedures hiervoor En hoe zit het met het risico dat er in de tussentijd wat met het veulen gebeurd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 10:40 



 
Profiel   

Ik heb nu twee veulens gekocht. De eerste had ik twee weken 'gekocht' voordat ik m ophaalde en daar betaalde ik pas met ophalen.

Het andere veulen was 11 dagen oud toen ik m kocht, daar heb ik aanbetaling gedaan. We hadden afgesproken dat het risico voor de fokker was tot aan ophalen (en als er wat zou gebeuren kreeg ik mn geld terug)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 10:57 



 
Profiel   

Mijn paard als 3 maanden oud veulen bij de fokker gekocht, in Amerika. Hij moest toen nog gespeend worden en ik heb hem daar laten staan tot hij ruim 1 jaar oud was ( en toen opgehaald/ zelf meegegaan in het vliegtuig). Vanaf het moment van aankoop ( in 2 delen betaald) was hij van ons en was het risico dus ook voor ons ( op nalatigheden van de fokker na), we betaalden ook per maand een x-bedrag en hebben hem voor de periode in Amerika en voor de reis verzekerd.
Overigens allemaal prima gegaan, ik kende de fokker al langer, en paard in kwestie is intussen 18 jaar oud en nog altijd van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:31 



 
Profiel   

Hier worden al onze veulens zo verkocht. Aanbetaling als reservatie, en rest wordt betaald bij afhaling. Een gezond en correct veulen hoort ook afgeleverd te worden, risico enzo blijft dus voor ons, de fokkers, tot ze vertrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:04 



 
Profiel   

F-AM -> KS

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 21:24 



 
Profiel   

Lees even mee☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 21:28 



 
Profiel   

Veulen van 1 maand oud gekocht, aanbetaling gedaan en de rest bij het ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 21:48 



 
Profiel   

Hebben jullie ook contractueel zaken vastgelegd? Iemand toevallig een voorbeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 17:56 



 
Profiel   

Persevero schreef
Hebben jullie ook contractueel zaken vastgelegd? Iemand toevallig een voorbeeld?


Ik heb het contract gebruikt wat de KNHS als voorbeeld contract heeft. Hier een aantal zaken aangepast naar de situatie.

Ook inderdaad aanbetaling gedaan, al had dat van de fokker niet gehoeven. Heb wel veulen zelf opgehaald. Dit is niet perse iets wat gebruikelijk is en denk ook prettiger om risico van vervoer bij de fokker te laten. Veulen heb ik daar op locatie nog door een dierenarts laten bekijken (klinisch zonder natuurlijk buigproeven en voltes draven ;))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:31 



 
Profiel   

Ik zette in mijn contracten dat er een betaling van 1/3de moest zijn. Het veulen bleef mijn eigendom zolang het bij de moeder liep. Dus ook bij medische problemen had ik volledig zeggenschap. Bij zware medische problemen konden de kopers zich altijd kosteloos terug trekken en werd het voorschot terug gestort.

Wij hebben het 1 keer voor gehad dat een veulen verwondingen had opgelopen dat blijvend schade gaf. Kopers hebben, uiteraard, koop ontbonden en voorschot stond er binnen de afgesproken termijn (10 dagen) terug op de rekening bij hun.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen