Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Mer1980 schreef
Oef Marjolein het is echt een schrielkipje, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet met wat vlees op de botten. En dat ie uitgroeit tot een mooie zwaan ehhhh pony... damn hij lijkt wel prematuur := Fijn dat hij het verder goed doet. Was de placenta verder in orde? Want na 404 dagen er zo bij staan, heeft hij deze tijd wel nodig gehad en is er iets niet helemaal ok lijkt me.

Zo zag mijn hengstveulen er ook uit als hij pas geboren was. Stond wel iets rechter op de benen maar verder net hetzelfde. 2 weken later kan je amper geloven dat ze mager uit de merrie gekomen zijn. Vlees op de botten en spieren kweken. Bewegen is daar erg goed voor. Vooral dat laatste hamerde mijn DA erg op. Hij snapte wel dat een hele dag door het weer nog niet kon maar elke dag even naar buiten moest en van zodra hij moe werd weer naar binnen omdat de grond te koud en te nat was. Helaas die van mij met dekentje op nl niet gaan liggen. De eerste week à 2 weken elke dag naar buiten maar van zodra hij moe werd weer naar binnen. Wij hadden de pech dat het toen veel regende en vooral koud was buiten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de veulentjes!
Marjoleine wat fijn dat hij er eindelijk is! Nu kan hij lekker aan de melkbar om bij te trekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:17 



 
Profiel   

haha gefeliciteerd baudyh, zo heb ik het ook eens gehad , gelukkig ging het allemaal goed, wat een knoeperd van een veulen ook , ben benieuwd naar droogfoto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:11 



 
Profiel   

Janine, Marjoleine en Baudyh gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:52 



 
Profiel   

Tot welke leeftijd van het veulen geven jullie merriebrok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:06 



 
Profiel   

Janine, Marjoleine en Baudyh gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:36 



 
Profiel   

Marjoleine89 schreef
Gisteravond is mijn merrie bevallen, nog net op dag 404. Een vos hengstje met een mooi blesje en het lijkt 4x wit. Hij is wat mager maar vinnig, duurde ff voor hij snapte hoe een uier werkt maar nu drinkt hij beide kanten



[VN] Virtuele bloemetjes: Kyrkelover en Marjoleine89

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:37 



 
Profiel   

Pomski schreef
Tot welke leeftijd van het veulen geven jullie merriebrok?


Tot afspenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:57 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Pomski schreef
Tot welke leeftijd van het veulen geven jullie merriebrok?


Tot afspenen

Ik ook en merries zijn dan alweer zo ver in dracht dat ik ze er maar gewoon op laat. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:26 



 
Profiel   

Dank voor de uitleg Marjolein, ik ben benieuwd hoe hij bijtrekt op mama haar slagroom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:36 



 
Profiel   

Shadow, Janine en Marjoleine van harte gefeliciteerd!

Hier vandaag maar eens de camera meegesleept naar stal, de hoogste tijd voor wat fatsoenlijke veulen foto’s.

Hier is Teuntje, het veulen met, letterlijk, twee gezichten:

Hier de perfecte Shire tekening:
[ img ]

En dan mijn favoriete kant:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En even bijtanken na al dat rennen:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:49 



 
Profiel   

Hij is prachtig Daphara!!!! Nu lekker genieten van die super sterke ventje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met alle veulentjes!

Marjolein, daar is hij eindelijk. Had duidelijk de tijd nodig gehad. Over een paar weken herken je hem waarschijnlijk niet meer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:06 



 
Profiel   

Wat een knapperd zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:23 



 
Profiel   

Alsof het de dag er voor was, hier ook fansoenlijke foto's gemaakt van de veulens. Ze staan van oud naar jong
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:24 



 
Profiel   

Hij is prachtig Daphara!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:29 



 
Profiel   

Wij zijn terug van weggeweest, heb alles meegelezen. Maar was te druk om te reageren.

Alvast gefeliciteerd met alle veulens! En waw Marjoleine wat werd jouw geduld op de proef gesteld!

Toffee en Fran stellen het super goed, is een super tof veulen. Soms wel wat verlegen maar vanaf je haar begint te kriebelen is ze je beste vriend!



Ollie begint ook vordering te maken, haar uier is vandaag wat gegroeid en ph was 6.5. Het is Ollie haar eerste veulen, of ja ze heeft 2 jaar geleden een doodgeboren veulen gehad. Wij hadden haar zonder dat we het wisten drachtig gekocht.

Nu weet ik niet heel erg goed wat ik moet doen, Toffee zette ik overdag bij de kudde en snachts alleen op stal. Echter lukt dit bij Ollie niet, ze heeft enorme verlatingsangst. Ze is enorm gehecht aan onze hengst, ze staan letterlijk àltijd samen. Dus wat ik nu doe is dat ik haar snachts samen met de hengst en nog een andere pony op de paddock zet met een inloopstal. Ik weet dat dit natuurlijk wel extra risico met zich meebrengt. Maar zijn er hier nog mensen die hun merrie gewoon in de kudde laten bevallen?


Uier gisterenavond
[ img ]

Uier deze avond
[ img ]

Lieve Frannie <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:59 



 
Profiel   

Hallo Allemaal,

Vannacht om 1.41 uur is deze kleine dame geboren.
Vanaf het moment dat het geboortealarm afging tot klompen aan en 10 meter lopen, bij nakijken bleek dat minder dan 3 minuten was ze er.

Ze is op dag 338 geboren. Haar naam is Redd Delicious RHA en dat is een appel soort. Haar roepnaam is Appel(tje) en dat vonden wij wel leuk passend bij onze 2 jarige grote broer Redd Velvet RHA. Die we Taartje noemen.

Dat maakt dus appel taartje :-)

Appeltje is gefokt uit een gewonnen dekking met de New Forest Hengst Brummerhoeve’s Redd H en mama Phoebe een NRPS merrie van Veenstra’s Promise. Taartje is van dezelfde moeder en van de zoon van Redd H, Reddbull

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Aangezien ik al dagen in de caravan bivakkeerde en met 1 oog dicht sliep ga ik nu eerst maar eens bijslapen en daarna bijlezen. Ook gefeliciteerd allemaal natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:30 



 
Profiel   

EllyC als de camera wat vast hangt vergis je je idd snel met een slaperig hoofd :+

Baudyh Dat is heel snel gegaan dan idd. Leuke namen verzin je telkens

Marjoleine89 die moet idd nog wat bijtrekken. Maar komt vast snel goed

Pomski tot het veulen is afgespeend krijgen ze hier merriebrok.

Daphara Wat een ontzettend leuk veulen <3 is al het gevaar nu geweken?

Cioccolato Wat ziet je oudste veulen er al zo volwassen uit zeg.

Imani_abby geen ervaring met bevallen in de kudde. Ollie schiet wel al goed op.

MaryanneR gefeliciteerd *\o/* <3

Wij gaan nacht 2 in van het waken :z

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 23:43 



 
Profiel   

Succes met waken! Hopelijk snel veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 00:06 



 
Profiel   

MARJOLEIN Gefeliciteerd!!!!!! Eindelijk zeg nou het bokt record heb je wel te pakken! Hoe gaat het numet de kleine doet hij het goed? Take Your Time is wel een goede naam voor hem :')
Kon je het nog geloven toen hij er eindelijk uitkwam dat het nu eindelijk echt ging gebeuren, en had je merrie na 404 dagen duidelijke voortekenen?

Verder ook iedereen gefeliciteerd met jullie veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:55 



 
Profiel   

Chablis zit op 309 dagen en wordt het al zat, ze is ook echt dik. :=
Ze is maar al aan uier begonnen. Kan ze hem gelijk op de wereld zetten met 320 dagen. :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marjoleine89, MaryanneR & Baudyh! *\o/*

Daphara, Teun is echt fantastisch leuk getekend! Prachtig dat witte hoofd <3

Mijn merrie zit vandaag op 312 dagen. Heeft ook al een best behoorlijk uier
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:06 



 
Profiel   

Gisterenavond is het veulen van onze Libby overleden. Ik ben nu zo verdrietig dat ik pas later het verhaal schrijf.
We hebben de afgelopen jaren 7 grote veulens gefokt, met 4 in Gent geweest en daarvan zijn er 3 overleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:10 



 
Profiel   

moner schreef
Gisterenavond is het veulen van onze Libby overleden. Ik ben nu zo verdrietig dat ik pas later het verhaal schrijf.
We hebben de afgelopen jaren 7 grote veulens gefokt, met 4 in Gent geweest en daarvan zijn er 3 overleden

Wat heftig zeg... enorm veel sterkte! Wat is er gebeurd?

Gefeliciteerd MaryanneR!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen