[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3979
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:39

Hier vandaag voor de eerste keer gescand… Idaza had iets wat leek op een bloed ei, dus die scannen we volgende week ofzo weer om te kijken hoe het vordert. Raven had een mooi groot ei en kan Zaterdag geïnsemineerd worden!

Kom vanaf nu dus ook maar hier meekletsen en volgen…

Spannend weer voor iedereen, fijn dat er al wat merries drachtig zijn! En sterkte voor degenen op het wachtbankje :)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:57

Noora toch niet drachtig. Figuretta ook niet. Het schiet niet echt op zo. Gelukkig gisteren bij Intissima wel een embryo kunnen spoelen, die is overgezet. Nu hopen dat het blijft zitten :) Morgen Anna nog scannen op dracht en dan heb ik niks meer op het wachtbankje.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:04

Wat balen -O- maar toch een embryo! Dat is nog even spannend of deze pakt in de draagmerrie. Fingers crossed.

Ik denk ergens dat het met dit weer ook niet heel vanzelf gaat

Libera. Bloedei wordt je ook niet blij van.
Fijn dat Raven morgen geinsemineerd kan.

Ponytante. Fijn dat het de goede kant op gaat. Op naar de eerste poging

Libera

Berichten: 3979
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:33

Balen GA! Hopelijk blijft de embryo wel zitten… en success met Anna morgen, hopen dat die wel drachtig is dan!

Jane808
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-24

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:48

Pippa is gisterenmiddag gescand. Vocht was weg. het tweede eitje zat er nog.Hopelijk eerste eitje bevrucht nu dan.
vrijdag 3 mei de drachtscan. Pippa had vanmorgen wel wat buikpijn.nu weer over. Spannend hoor allemaal.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 02:21

Jane. Fijn dat het vocht weg was. Duimen op dracht.

Wild Thing toont nog steeds niks hengstig. Ik ben bang dat het spuiten niet heeft geholpen. Ik ga vandaag weer schouwen. En anders dinsdag weer checken en eventueel weer spuiten.

Libera

Berichten: 3979
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 06:24

Hier was het ei vandaag alweer weg… maar toch maar geïnsemineerd, denk dat het al te laat was, helaas.

Op 9 mei checken we beide merries, hopelijk is bij Idaza dan het bloedei weg en kunnen we ze allebei drachtig spuiten. Lopen ze wel mooi gelijk…

Tenzij Raven door een wonder toch drachtig is maar dat verwacht ik niet.

Jane ook spannend! Hopen dat het gelukt is dan :)
AM hopen dat Wild Thing snel weer in een normale cyclus zit, ze ziet er goed uit!

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 07:46

Zo even tijd om hier ook weer bij te lezen :D.

Baudyh spannend dat zelf insemineren. Maar fijn dat je een back-up hebt.

Am_horse Balen dat ze niet reageert op hengstig spuiten. Ik heb hier ook een aantal die lastig hengstig worden met veulen aan de voet.

Marion82 Gefeliciteerd *\o/* Wat super goed nieuws zeg.

Seven Dat gaat lekker vlot met dekken *\o/* Gefeliciteerd.

Jane808 spannend jij kunt dus ook op het wacht bankje.

DDDara begrijpelijk idd dat je ze later pas wegbrengen ivm hoefzweer. Het is nog vroeg gelukkig dus tijd zat.

Crazy_funky Fijn dat de 3 jarige hengstig is en naar de hengst kan. Nu de rest nog.

Ponytante Fijn dat er beweging in zit. Hopelijk kan ze dan maandag geinsemineerd ipv dinsdag zodat je erbij kunt zijn.

Libera Balen van het bloedei. Hopelijk heeft het bij Raven toch gepakt.

Goldenarrow Balen zeg toch niet drachtig. Spannend ook van de embryo. Ga je die eerste 2 merries wel weer een nieuwe ronde doen?

Hier heeft Ashley inmiddels afgeslagen. Nette cyclus dus en goed gevoel erbij. Inmiddels is Adora ook hengstig en gedekt. Adora is een bijna 4 jarige Maiden merrie van 1.50m. Geboren bij een merrie uit Ierland die we verkocht hadden. Leeg gescand maar toch drachtig en daar kwam Adora uit als verrassing :+ . Ze staat bij ons in bruikleen ivm omstandigheden in de prive van de eigenaar. Dus ik ken haar al vanaf geboorte. Moeder is dus bekend, vader niet. Ze moet nog echt wat uitzwaren maar dat komt wel goed als ze drachtig is. Niet de beste foto. Vlug genomen toen ze gedekt moest maar dan is er een idee welke merrie het is :+ ze laat zich echt super goed dekken, heel tevreden mee.
Afbeelding

Voor degene die natuurlijk dekken. Merken jullie dat jullie hengsten voorkeuren hebben voor merries? :+ . Booster heeft echt voorkeuren welke merries hij zichtbaar graag dekt of welke niet :') . Bv Adora nu is hij heel hevig om. Maar bv Jessie duurt het altijd super lang voor hij haar dekt :') en zo nog met een aantal merries waarbij hij hevig is en andere waarbij hij haast gemotiveerd moet worden haha.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:11

Wat gaat het hier opeens hard.

Ik heb net mijn merrie bij de hengsthouder achter gelaten. Ze wordt morgen geinsemineerd *\o/*

crazy_funky

Berichten: 6186
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:12

Ponytante, ja zal je altijd zien dat het op dagen gebeurd of moet gebeuren dat het niet uitkomt als je erop zit te wachten :+

Libera, wat betekend precies een bloedei, kan je dan niet dekken deze cycles? Even duimen tot 9 mei dan!

Goldenarrow, och jeetje wat balen zeg! Anna wel drachtig?

Jane808, wel fijn dat het vocht weg was! Nu duimen en wachten tot 3 mei.

AM_Horses, hmm dat schiet niet op zo. Was dit nou de eerste hengstigheid na de veulenhengstigheid? Of zou moeten zijn?

Nieky, wat leuk dat je haar dan even op stal hebt!

Als het goed is kan er aankomende week eentje naar de hengst en de week erna de laatste. De 3 jarige was al gelijk die avond de eerste keer gedekt. Ben benieuwd.

Muronia

Berichten: 19578
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:21

Jullie gaan snel :)

Libera bloedei is niet fijn, hopelijk gaat hij er vlot af. En de andere merrie geïnsemineerd. Hoeft op zich niet mis te zijn als het ei er al af is. Kon de DA zien of hij net gesprongen was? Hoop dat het toch raak was.

GA das geen leuk begin. Was de derde merrie wel drachtig? Duimen dat het embryootje plakken blijft!

Jane goed dat het vocht weg was. Nu duimen dat het ene eitje is bevrucht!

AM je was er al een beetje bang voor dat het hengstig spuiten niet zou werken he? Komt dat bij haar nu omdat ze een veulen aan de voet heeft denk je?

Nieky duimen voor Ashley! Ik weet niet veel van natuurlijk dekken maar ik kan me voorstellen dat een hengst misschien aanvoelt wanneer een merrie vruchtbaar is? Of hij heeft gewoon meer met de ene dan met de andere merrie, waarom ook niet?

Myrthe wat leuk, spannend. Dan gaat het bij jou nu ook echt beginnen.

Ik ben zo bezig met mijn merrie die elk moment kan bevallen dat ik me niet zo druk heb gemaakt om Elonia. Scheelt wel dat de tijd dan ook sneller om gaat :D . Nog maar 5 dagen tot de scan.

unofficial79
Berichten: 192
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: achter de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:23

Hoeveel dagen na de veulen hengstigheid laten jullie de merries weer scannen? Lees en hoor daar verschillende verhalen over. En spuiten jullie de merrie dan hengstig of natuurlijke cyclus?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:26

Natuurlijke cyclus. Als alles vlot is verlopen meestal 6 a 7 dagen. Als ze sneller zijn heeft het hier vaak toch geen zin en wacht ik er 1. Als bevalling moeizaam ging, of er ziekte is geweest oid wacht ik er ook 1.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:37

Myrthee. Spannend!

Ik was er idd al beetje bang voor. Hebben we vaker gehad dat we 2x moeten spuiten. Dit zou idd de hengstigheid na veulen hengstigheid moeten zijn.

Muronia. Zo gaat de tijd idd wel een stuk sneller. Het duurt hier nog wel even voordat de volgende moet bevallen, dus helaas geen afleiding hiervan :+

Crazy_funky. Kijk super. Ook al echt bezig nu

Nieky. Leuke merrie. Duimen dat alles drachtig wordt. Wanneer gaan jullie de eerste scannen? Of eerst schouwen

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:57

6-10 dagen naar de bevalling hier beetje afhankeljk van gedrag

De Rousseau was hier met 6 dagen al goed hengstog met ene ei van 6 cm dus die is gelijk gedekt.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:29

Iedereen gefeliciteerd met hun dragende merrie!

Wij zitten nog tot donderdag op het wachtbankje.

Wel leuk, onze beide hengsten hebben gisteren een 1ste premie behaald <3 geeft ons toch weer de bevestiging dat we op de juiste weg zijn.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:50

6 dagen is al vroeg!

Wat goed luna! Gefeliciteerd *\o/*

Ik ga even naar een veulen van onze hengst kijken, hier in de buurt. Daarna naar de merries en kijken of ze toevallig toch niet stiekem hengstig wordt.

baudyh

Berichten: 4286
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:57

Ligt een beetje aan de merrie maar in de veulen hengstigheid gaan we dag 6 voor het eerst scannen en anders op dag 20 hengstig spuiten.

Kabayo

Berichten: 14030
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:58

Mijn dierenarts zegt dat het voor 10 dagen geen nut heeft.

rensju

Berichten: 1596
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:05

Hier nog steeds geen zichtbare hengstigheid, anders dan normaal. Het is ook zo koud, dekens nog op enzo

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:07

Ik wacht nog op veulens :O
Maar geen dekens meer bij de rijpaarden. Staan niet in guur weer buiten dus kunnen lekker zonder. Toch een beetje lente gevoel _O-

unofficial79
Berichten: 192
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: achter de dijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:44

Ze heeft de veulen hengstigheid inmiddels gehad ( rond 12 april )en daarop hebben we niet gedekt. Nu willen we de volgende hengstigheid pakken en daarop dekken. Is het dan slim om 14 dagen na veulen hengstigheid te scannen of wanneer zouden jullie dat doen? Merrie toont heel moeilijk dat ze hengstig is.

Muronia

Berichten: 19578
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:08

Ik zou op 18 dagen gaan scannen dan. Dat is ook het normale aantal dagen om op dracht te scannen en als ze niet dragend zijn, hangen ze vaak tegen de volgende hengstigheid aan.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:18

Wij scannen dan op dag 25 van veulenen. Zit je het kortste erop

moner

Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:44

Ik meld me ook aan voor dit forum.
Onze Sterre en Nieta zijn allebei geïnsemineerd afgelopen vrijdag. Helaas was het ei van Sterre vanochtend niet weg, dus vandaag afgespoten en nog een keer geïnsemineerd.
Nieta is geïnsemineerd met Kees en Sterre met Waander.
We zitten dus op het wachtbankje