Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:33

Mijn merrie is volgende maand uitgerekend. We hebben op stal in totaal vier drachtige merries die buiten in het land zullen bevallen. Om ze goed in de gaten te kunnen houden, ben ik ben ik aan het kijken welke camera het best zou passen bij onze situatie.

Omdat de weilanden zo'n 150 meter lang kunnen zijn zoeken we een camera die ook goed nachtzicht heeft bij grotere afstanden. Ik zie bij sommige camera's online wel een bepaald aantal meters (10-15) nachtzicht staan, maar ik vraag me af in hoeverre dit klopt. De camera's bij mijn andere paarden zijn hier minder geschikt voor, daarom ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Mocht iemand voorbeelden hebben van beelden gemaakt door een geschikte camera op verre afstanden dan zou dat top zijn. Anders kunnen we eventueel een deel van het land nog afzetten en door middel van een poortje een "nachtweide" maken, maar het is natuurlijk ideaal als dit niet hoeft.

Daarnaast moet het een draadloze camera zijn waarvan je niet steeds de batterij hoeft te vervangen, dus bijvoorbeeld met een zonnepaneeltje. Hij moet zonder wifi te gebruiken zijn, dus dmv een 4g simkaartje oid. We willen op meerdere telefoons de beelden kunnen bekijken, met bijvoorbeeld een app. Ook vind ik het fijn om terug te kunnen kijken.

Wat we dus zoeken:
- Draadloze camera
- Zonder wifi te gebruiken
- Beeld beschikbaar op meerdere telefoons
- Goed nachtzicht bij grote afstanden
- Geschikt voor buiten
- Mogelijkheid om beelden terug te kijken

Ben benieuwd naar tips en ervaringen :D

VixillHedinn
Berichten: 50
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:34

Met of zonder stroom aansluiting?

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:54

Er staat toch draadloos.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:23


VixillHedinn
Berichten: 50
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:47

windsor14 schreef:
Er staat toch draadloos.


Nou sorry hoor, vriendelijkheid!

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:07

Ik ben tevreden over Reolink Go PT plus. Draadloos / zonnepaneel/ meerdere telefoons/ buiten / 4G kaartje. Opname denk ik ook maar gebruik ik niet.

Nachtzicht is voor onze situatie ok maar gaat geen 150 meter zijn. Zelfs overdag lijkt me dat ver om veel mee te zien op camera?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 23:30

Setteli schreef:
https://www.topfithorseshop.com/product ... -batterij/

Deze voldoet volgens mij aan je wensen

150 meter is wel ver. Dan zou ik inderdaad de wei voor de nacht voor een gedeelte afsluiten.
Je kunt ook ergens in wei nog verlichting maken, dat helpt wel voor het zicht.



Dankjewel, ik had hier inderdaad contact over gehad. Er wordt aangegeven dat deze batterij standaard uit staat dus dat zou dan niet geschikt zijn om terug te kunnen kijken.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 23:31

Kalea schreef:
Ik ben tevreden over Reolink Go PT plus. Draadloos / zonnepaneel/ meerdere telefoons/ buiten / 4G kaartje. Opname denk ik ook maar gebruik ik niet.

Nachtzicht is voor onze situatie ok maar gaat geen 150 meter zijn. Zelfs overdag lijkt me dat ver om veel mee te zien op camera?


Die hoorde ik van iemand anders ook al. Dan moet je denk ik een los geheugenkaartje kopen en erin doen?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 23:32


Furst
Berichten: 605
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:32

Ik heb de Reolink Go PT Plus, met zonnenpaneel. Ideaal en voldoet aan al jouw eisen! Ik ben er erg tevreden van :) Iets duurder, maar wel echt de moeite waard vind ik. Nog dagelijks blij mee.

https://bit.ly/3unGXrH

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 12:01

Furst schreef:
Ik heb de Reolink Go PT Plus, met zonnenpaneel. Ideaal en voldoet aan al jouw eisen! Ik ben er erg tevreden van :) Iets duurder, maar wel echt de moeite waard vind ik. Nog dagelijks blij mee.

https://bit.ly/3unGXrH



De link doet het helaas niet. Heb jij er dan een geheugenkaart in en neemt hij dan constant alles op?

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:11

k weet eigenlijk niet of hij continu kan opnemen, ik denk dat je dan in de problemen komt qua batterij. Het is in feite een bewakingscamera dus hij neemt op bij beweging. In theorie zou je de gevoeligheid kunnen aanpassen dat hij op praktisch elke beweging reageert maar hoe snel is de batterij dan leeg en hoe snel je kaartje vol?

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:15


goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:49

Ik denk dat als je op 150 meter nachtzicht uit wil komen je echt naar de professionele bewakingscamera's zal moeten kijken. Ik geloof niet dat je dit zomaar ergens kan vinden, laat staan kopen. Dus of toch een nachtweitje maken, of een professionele bewakingscamera laten plaatsen.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:03

Een draaibare camera geeft meestal kwaliteitsverlies van het beeld.
Vaste groothoek is veel beter.

Goed punt wat Elisa zegt! Maar dat doen ze ook als merrie op stal een veulen krijgt, zo bleek van de week in de buurt van Schoonebeek.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:48

Daarom moest ik er ook aan denken.. het is helaas iets waar we nu serieus rekening mee moeten houden. :-(

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:45

Inmiddels ben ik erachter dat continue opnemen inderdaad lastig is in combinatie met een camera op zonnepaneel. Ze zijn er wel, maar die zijn echt een flink stuk duurder. Dus dan maar zonder terug kijken.

Qua nachtzicht zullen we inderdaad de wei wat moeten afzetten. Nu vond ik nog wel een camera met 80 meter nachtzicht die ook draaibaar is. Dat klinkt wel interessant, maar ik hoor de meeste mensen over de Reolink. Dus nu twijfel ik wat de beste keuze is, want goede ervaringen is natuurlijk ook wat waard.

https://www.onlinecamerashop.nl/nl/simk ... dloos.html

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:49

Elisa2 schreef:
https://birthalarm.com/nl/product/birth ... fi-camera/

Offtopic, maar houden jullie er rekening mee dat de wolf op de geur van geboortes af kan komen?



Deze camera gaat op wifi, maar we willen hem zonder kunnen gebruiken :)

De wolf vind ik inderdaad ook spannend, maar mijn merrie op stal laten bevallen is voor haar helaas ook niet ideaal want ze heeft nog nooit op stal gestaan. We zitten vlakbij een schaapskooi waar een heleboel lammetjes geboren worden dus dat zal ook aantrekkelijk zijn, maar hij is bij ons gelukkig nog niet (dichtbij) gespot.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Draadloze camera voor bevalling in grote wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:23

Oh sorry dat heb ik niet goed gelezen dan.

Hopelijk scheelt dat voor jullie dat de wolf nog niet dichtbij is gespot en gaat alles goed.