Dikke taart ! Gok mee wat het gaat worden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:07

Zoals ik in het arabierentopic op rassenpraat al zei, heb je 25 % kans op een vos, en 75 % kans op een schimmel. Dus volgens de statistieken ga ik voor schimmel, maar ik heb het levende bewijs op stal dat het net zo makkelijk een vos kan zijn. En aangezien jij een abonnement hebt op voshengsten.... Haha!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:32

Sabiy schreef:
Zoals ik in het arabierentopic op rassenpraat al zei, heb je 25 % kans op een vos, en 75 % kans op een schimmel. Dus volgens de statistieken ga ik voor schimmel, maar ik heb het levende bewijs op stal dat het net zo makkelijk een vos kan zijn. En aangezien jij een abonnement hebt op voshengsten.... Haha!


Dit gaat alleen op bij 2 heterozygote schimmels, dan heb je 75% kans op een schimmel en 25% op een niet-schimmel.
De vader van haar veulen is geen schimmel, dus dat gaat niet op.

Als de moeder homozygoot is voor schimmel heb je ook 100% schimmel.
Als de moeder heterozygoot is voor schimmel heb je 50% kans op een schimmel.
Heeft de moeder al eens een niet-schimmel veulen gegeven?
Dan is ze heterozygoot en heb je dus 50% kans op een schimmel.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 23:44

Sabiy schreef:
Zoals ik in het arabierentopic op rassenpraat al zei, heb je 25 % kans op een vos, en 75 % kans op een schimmel. Dus volgens de statistieken ga ik voor schimmel, maar ik heb het levende bewijs op stal dat het net zo makkelijk een vos kan zijn. En aangezien jij een abonnement hebt op voshengsten.... Haha!


Ja hoor wrijf het maar in, nog een keer, en nog keer........

Trouwens misschien een gat in de markt?

Arabon voor al uw Arabische voshengsten! Kleur en geslacht garantie! En vergeet hier vooral niet aan toevoegen dat zij alle worden afgeleverd met een kolletje. Om de puntjes op de i te zetten zal ik maar zeggen. Snik snik.........

Gelukkig treft niet alleen MIJ het vossendrama Bloos

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:30

Wat voor kleuren veulens heeft de merrie tot nu toe gegeven? Aangezien je het hebt over het vossendrama, ga ik er maar even vanuit dat je uit haar al eerder een vos hebt gehad Knipoog
Dan is de merrie dus heterozygoot voor schimmel: Aa
De hengst is homozygoot vos (vos=altijd homozygoot): aa
Aangezien de merrie ook vos geboren is, heeft het veulen als stamkleur zowieso vos (zoals Meavey ook al zei). De vraag is dan dus of het nog schimmel gaat worden Haha! Als de merrie (zoals ik aanneem) Aa is heb je 50% kans op vos en 50% op vos-schimmel...

Ik gok op een schimmel, vosgeboren en merrie... als je het vaak genoeg zegt gebeurt het misschien ook Schijnheilig

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:47

Meavey"]
[quote="Sabiy schreef:
Zoals ik in het arabierentopic op rassenpraat al zei, heb je 25 % kans op een vos, en 75 % kans op een schimmel. Dus volgens de statistieken ga ik voor schimmel, maar ik heb het levende bewijs op stal dat het net zo makkelijk een vos kan zijn. En aangezien jij een abonnement hebt op voshengsten.... Haha!


Dit gaat alleen op bij 2 heterozygote schimmels, dan heb je 75% kans op een schimmel en 25% op een niet-schimmel.
De vader van haar veulen is geen schimmel, dus dat gaat niet op.

Als de moeder homozygoot is voor schimmel heb je ook 100% schimmel.
Als de moeder heterozygoot is voor schimmel heb je 50% kans op een schimmel.
Heeft de moeder al eens een niet-schimmel veulen gegeven?
Dan is ze heterozygoot en heb je dus 50% kans op een schimmel.
[/quote]

Klopt, mijn fout, was even vergeten dat de pappa een vos is, mijn theorie gaat op voor mijn veulen. Sorry Ing, het is 50-50, en jouw merrie geeft ook met schimmelvaders alleen maar vossen, dus logischerwijs, met een vosvader, krijg je bijna zeker een vos, hahahaha !

Maar ja, een mooie vos is ook niet lelijk joh (schrale troost he Haha! ), en met een kolletje is toch niks mis ? Een vos zonder kol, dat is pas een ramp ! Als je net zo'n mooi vosmerrietje (met kol) krijgt als ik uit 11 schimmels, kan ik je van harte feliciteren ! OK dan!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 09:53

Ho wacht even.....nu haal je vrees ik Perestrojka en Pegassa door elkaar!
Die vossenfabriek is Peer! Die dikke taart van nu, heeft twee schimmels gegeven uit dezelfde schimmelvader (Pladykt) Voor zover ik weet zijn deze beide als vosje geboren.

Dus wat gaat er uit Pegassa (met twee schimmel kids) en Aaf (Vos uit de vossenfabriek Peer maar zelf schimmel) komen?? Toch zo'n MegaMiniAaf??
Ach in dat geval kan ik altijd nog schildpadden gaan fokken!!!

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:22

ik gok schimmel-vos geboren.. merrie

ik hoor wel of ik het goed heb he..Tong uitsteken:P

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:28

Je mag blijven!!! OK dan!

Leuke arab waar je voor zorgt trouwens! Wie zijn de papa en mama?

Homerup

Berichten: 103
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:35

Ik gok ook voor schimmel en als vos geboren en ik denk dat het een hengstje word GOKJE

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:22

op welk moment van de dag is ze gedekt??? Mij is gister wijsgemaakt dat als je ze smorgens dekt het merries worden en s'avonds dekt dan hengsten Verward

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 19:05

hahahahaahah..wel dan staan we vooralsnog voor een raadsel. N.l. ze is 's middags gedekt Haha!

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:12

woehaha!
nou, ik gok toch nog steeds voor een merrie!! *LOL*
pegassa stond vandaag zonder deken in de wei, geen gezicht!! die dikke buik!! haha Bloos
Lovers
maargoed, we zullen zien!!!
Cheese!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:55

MissSol schreef:
op welk moment van de dag is ze gedekt??? Mij is gister wijsgemaakt dat als je ze smorgens dekt het merries worden en s'avonds dekt dan hengsten Verward



Hahahaha nou dat is weer een nieuw bakerpraatje ! Als het zo simpel zou zijn....

Hey Ing, ik kan het nu niet meer volgen hoor Scheve mond , het wordt me nu te ingewikkeld. Weet je wat je doet ? Wacht het maar af, je ziet het vanzelf ! Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:57

MissSol schreef:
op welk moment van de dag is ze gedekt??? Mij is gister wijsgemaakt dat als je ze smorgens dekt het merries worden en s'avonds dekt dan hengsten Verward


En als je 's middags dekt? Is het dan onzijdig?

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:47

Sabiy"]
[quote="MissSol schreef:
op welk moment van de dag is ze gedekt??? Mij is gister wijsgemaakt dat als je ze smorgens dekt het merries worden en s'avonds dekt dan hengsten Verward



Hahahaha nou dat is weer een nieuw bakerpraatje ! Als het zo simpel zou zijn....

Hey Ing, ik kan het nu niet meer volgen hoor Scheve mond , het wordt me nu te ingewikkeld. Weet je wat je doet ? Wacht het maar af, je ziet het vanzelf ! Haha!
[/quote]


Goh.en met dát idee kom je nu pas???

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:50

Goed he !

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 22:00

Ja nou......val haast van verbazing van stoel Scheve mond

Maar nu wil ik toch wel even precies weten van hoe laat tot hoe laat we hengsten en/of merries kunnen fokken.En is dit zomer of wintertijd?
Voor zover ik nog had vernomen zou als de merrie tijdens het dekken met de billen naar het oosten staat, er altijd een vosveulen uit worden geboren.Indien er ook nog een minimale windkracht 6 rondraast zouden deze veulens altijd een kolletje hebben.......

Dus Sabiy: niet meer tussen 00.01 en 11.59 uur dekken, NIET met de kont naar het oosten en aangezien jij niets tegen kolletjes hebt zorgen dat er altijd minder dan windkracht 6 staat!


Lieve mensen: het mysterie van kleur, geslacht én aftekening-vererving is bij deze ontrafeld! Lang leve Jomanda en dat zij weer tot ons spreekt Haha!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:31

HAHAHAHAHAHA Haha!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 22:12

Lieve Bokkers,

Onze kleine Pegassa heeft besloten nóg niet te veulenen,
dussssss jullie hebben allemaal hernieuwde kansen in deze
"wat zal het dan toch gaan worden" discussie.

Please send us your votes:

Hengst?
Merrie?
Schimmel?
Vos?
Bruin?
Zwart?
Paars....... Verward

OK dan! Succes! De winnaars krijgen beschuit met muizen!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:09

Ik gok op een oranje-met-paarse-stippen. En misschien komt ie er wel uit als ruin. Hahahahaha !

Ing, je krijgt vast EINDELIJK een schimmelmeisje !!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:16

Dekken met het hoofd naar het noorden geeft een merrie.
Of was het nou net andersom Verward
Haha!

Ik kreeg vanavond een mailtje uit Wales van de fokker van mijn hengst. Hoe ik het toch voor elkaar kreeg om steeds merrieveulens te vangen (5e op rij al) terwijl zij in 17 jaar (gem. meer dan 2 veulens per jaar) pas 5 merrieveulens gefokt hebben...

Pegassa, ik heb weinig verstand van arabieren maar ik gok op een schimmel, vos geboren, merrieveulen Haha!
Met eventueel paarse vlekken onder de buik maar die zie je toch niet zo goed Clown

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 01:07

Sabiy schreef:
Ik gok op een oranje-met-paarse-stippen. En misschien komt ie er wel uit als ruin. Hahahahaha !

Ing, je krijgt vast EINDELIJK een schimmelmeisje !!


Oranje met paarse stippen is van harte welkom hoor!! En een ruin fok je alleen als de merrie tijdens de dekking op haar rug lag!! Dát weet je zo langzamerhand toch wel??? Verward

Maar ik help het je hopen dat het een schimmelmerrie wordt, anders stuur ik die voshengst enkele reis richting zeeland

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 01:08

MarijeR schreef:
Dekken met het hoofd naar het noorden geeft een merrie.
Of was het nou net andersom Verward
Haha!

Ik kreeg vanavond een mailtje uit Wales van de fokker van mijn hengst. Hoe ik het toch voor elkaar kreeg om steeds merrieveulens te vangen (5e op rij al) terwijl zij in 17 jaar (gem. meer dan 2 veulens per jaar) pas 5 merrieveulens gefokt hebben...

Pegassa, ik heb weinig verstand van arabieren maar ik gok op een schimmel, vos geboren, merrieveulen Haha!
Met eventueel paarse vlekken onder de buik maar die zie je toch niet zo goed Clown


Je mag blijven hoor!! Geeft de mens weer moed. De roze muizen staan vast klaar!!!!

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:45

als het maar oze muizen zijn ja!! Haha!
klust onderhand geen blauwen meer! Tong uitsteken
kommaar op met een schimmelmerrie!!
haha! groetjes!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:48

een vos hengstje Haha!