Wie laat zijn merrie dit jaar weer dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:28

Nou ja het is niet MIJN merrie (zou ik wel wilen ;j) maar mijn verzorgpaardje Orchidee wordt dit jaar weer gedkt vanne............. tja hoe heette hij ook al weer maar het is nog niet zeker dus welke hengst !!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:54

Mijn veulentje is er nog niet dus ik ben nog een beetje voorzichtig. We moeten ten slotte nog 2 maanden wachten. Maar als alles goed gaat dan wordt de merrie dit jaar ook weer gedekt en de keuze is ook al gemaakt. Het wordt Rhodium (FerroXRamiro).
Maar eerst maar eens zien hoe ons aankomend JetSet veulentje het gaat doen.... het blijft spannend.
Ik ben ook best wel een beetje jaloers op de veulentjes die er al zijn Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:11

Frieda wordt dit jaar waarschijnlijk weer gedekt. Door de nieuwe geïmporteerde hengst Drange Rolv.
Zij wordt wel in de veulenhengstigheid gedekt, omdat het bij haar dan meestal gelijk goed gaat. Bovendien is ze 18 mei pas uitgerekend, dus hebben we volgend jaar ook geen vroeg veulen Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:47

vandaag alweer gedekt door Royal Bravour... (gister ook al) Dus als dat pakt volgend jaar een vroegertje....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:51

Dit jaar wordt Roos door Dennis gedekt. Het veulen wat daaruit komt is voor Ciska, in ruil daarvoor beleert zij Roos voor de wagen Knipoog

Verder wordt mijn welsh B merrie Largo gedekt, daarvoor twijfel ik nog tussen 3 hengsten, dus ik denk dat dat een kwestie van dobbelen wordt Haha!
Volgend jaar zijn dan Largo en Caitlin, new-forestmerrie aan de beurt. Ik wil per jaar niet meer dan 2 veulens hebben.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:51

Ik denk dat ik volgend jaar ga dekken, dan heb ik lekker wat geld kunnen sparen en het jaar daarop ben ik (als het goed is Knipoog) klaar met leren.
Door al die veulentjes hier is het helemaal erg gaan kriebelen Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:50

Mijn merrie (New Forest) gaat dit jaar voor het eerst naar de hengst, keuze is gevallen op Ten Ankers Jerolianca een donkerbruine BRP hengst maar volledig New Forest gefokt.

Vind het nu al spannend. Haha!

Enkel is de merrie nog steeds niet hengstig geweest

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:14

Ik denk mijn NRPS merrie met Polsbury Popeye, een belgische New Forest hengst.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:40

Ik ben helaas niet de eigenaar maar ze wordt zeker weer gedekt, jammer genoeg. Door wie weet ik nog niet Verward