Merrie Anka in de problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:13

ik zeg toch dat ze waarschijnlijk niet over cm praten... ik weet ook wel dat een veulen niet door een gaatje van 10 cm kan, ben zelf net 5 maanden geleden bevallen.... en zon koppie van een baby heeft ook geen doorsnede van 10 cm hoor.... kan ik je wel vertellen.....!!! jemig wat een antwoorden zeg... daar heb ik wat aan!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:16

angeliekie schreef:
ik heb inmiddels begrepen dat het bloed de soort van slijmprop was en het groen is waarschijnlijk omdat het veulen waarschijnlijk in het vruchtwater heeft gepoept (paarden doen dat ook)

Nu volg ik het niet meer...
Dan zou er dus al vruchtwater vrij gekomen moeten zijn?
Betekent dus dat het veulen al in de geboorteweg ligt, er een open verbinding is met de buitenlucht en verschillende DA zeggen dat je dan maar gewoon moet afwachten?
Dat is wel het meest vreemde wat ik gehoord heb...


Citaat:
wat betreft over de weën Anka heeft geen persweën , zodra ze die heeft moet het binnen een korte termijn komen (daar hebben veel van jullie gelijk in) maar dat is niet het geval.

Wat had ze gisteren/vannacht dan?
Ik zou nu niet rustig afwachten tot ze persweeën krijgt.
"Gewone" weeën zijn o.a. om het veulen in de juiste positie te brengen in de geboorteweg. Als gisteren al vruchtwater vrij is gekomen, is dat dus al gebeurt.
Lijkt mij eerder dat ze gisteren al flinke weeën heeft gehad en dat er dus iets fout zit en de weeën (gelukkig!) zijn gestopt.
Gelukkig omdat een merrie ook door kan persen en dan van binnen heel erg kan beschadigen.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:16

Ja, je hebt inderdaad niets aan zulke antwoorden....dat weet jezelf ook wel! Je moet het gewoon in de juiste verhoudingen zien....en dat doe je natuurlijk ook!

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:28

ff wat foto's dan.... ik heb het gevoel dat er aan mijn geloofwaardigheid wordt getwijfeld.

Afbeelding
Anka op dit moment staat ze rustig op stal

Afbeelding
foto van afgelopen zaterdag

Afbeelding

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:34

Hoe staat het ervoor inmiddels.. al verandering in de zaak.. Wat een rot verhaal.. dan ben ik toch erg blij met mijn gezonde veulen.. Hopelijk knapt de merrie snel op na de
" geboorte" van het veulen.. Veel sterkte en kan me voorstellen dat je niet zit te springen om opnieuw te gaan dekken..

Heel veel succes!!

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:37

ja wat vervelend ik wens je veel sterkte

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:39

Ik denk niet dat iedereen hier (misschien op een paar na...) aan je geloofwaardigheid twijfelt, ik denk meer ,dat ze erg ongerust zijn over het welzijn van je paard! En dan niet begrijpen dat de DA zo reageert...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:47

Ik kan ook niet anders al met marije en Billy meegaan. Sorry hoor, maar mijn paard had allang op een kliniek gestaan. Mijn haren gaan recht overeind staan met dit verhaal.
[VvdD] Triest nieuws merrie en ongeboren veulen dood..

Ik zou zeggen lees bovenstaande maar eens..
Echt sorry hoor, maar ik kan hier echt niet bij..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:47

Het gaat mijn niet om jou en of ik jou geloof of niet maar je vertelt in deze berichten zoveel tegenstrijdigheden dat er een aantal mogelijkheden zijn.

* er gaat iets fout in de communicatie tussen jou en de DA waardoor je hem niet begrijpt, wat kan gebeuren als je erg bezorgd bent om je paard
* Je haalt (door de stress) een hoop dingen door elkaar
* de DA heeft geen idee waar hij mee bezig is...

In alle gevallen blijf ik erbij dat MIJN merrie in dit geval al lang op een kliniek had gestaan.
Dit zijn geen dingen om rustig af te wachten.

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:05

Het veulen is geboren!!!!

Het veulen is idd dood... het is een schattig merrieveulentje... donkerbruin met 4 witte benen en een druipkol.
De merrie maakt het goed de dierenarts is nog even bij haar en Het veulen ook nog even.

straks laten we haar even alleen met het veulen zodat ze aan het idee kan wennen.

Anka maakt het ondanks alles best goed.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:08

Ik hoop voor je dat de merrie het ook zo goed blijft doen. Ontzettend jammer van het veulen, maar liever dan je merrie of erger nog allebei verliezen..
Succes met de nazorg..

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:09

Gelukkig dat het met de merrie goed gaat.
Jammer dat het veulen dood is, maar dat wist je natuurlijk al.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:14

Gelukkig dat het toch nog "goed" is afgelopen, jammer van het veulen maar ik ben blij voor je merrie.

Succes verder!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:16

Gelukkig voor de merrie...Ik word altijd zo triest bij zulke berichten van een doodgeboren veulen, lijkt me erg om mee te maken....ik hoop echt dat je merrie goed herstelt! Sterkte!!

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:20

Veel sterkte.. En hopelijk is de merrie niet erg overstuur. Succes

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:22

Harstikke erg wat er is gebeurd, maar gelukkig maakt de merrie het goed.

Alleen snap ik dan een ding niet.... Als het zo slecht gaat met je paardje (okee, nu dan weer goed) maar waar haal je dan de tijd vandaan om dit op internet bij te houden, zou toch liever bij m'n paardje blijven.....

Maar da's mijn mening

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:33

Hetja schreef:
Harstikke erg wat er is gebeurd, maar gelukkig maakt de merrie het goed.

Alleen snap ik dan een ding niet.... Als het zo slecht gaat met je paardje (okee, nu dan weer goed) maar waar haal je dan de tijd vandaan om dit op internet bij te houden, zou toch liever bij m'n paardje blijven.....

Maar da's mijn mening


ik ga mn merrie ook niet de hele dag storen, ik kan hier alles mooi op mn pc bijhouden.... er is camerabewaking en als het nodig is sta ik er binnen 1 seconde!
dus ja ik zit toch achter de pc om het in de gaten te houden... en ik heb dit ook niet gedaan om hier verslag te gaan geven maar om hopelijk mensen te vinden met vergelijkingsmatteriaal....of hoe je dat ook noemen wilt, als mijn paardje me echt nodig heeft dan zit ik hier niet... ben de hele nacht bij haar geweest hoor

geluukig gaat het nu een stuk beter, het veulen is bij haar moeder weg nu....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:36

pfoe gelukkig alles goed met je merrie. erg sneu voor het veulen, maar je wist het eigenlijk al en kan nu in elk geval blij zijn dat je merrie er nog is.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:49

Was geen aanval hoor, zo bedoelde ik het niet en ik wist ook niet dat je er dicht bij was, dat maakt mijn mening dan i.d.d. weer anders...
Sterkte en beterschap met de merrie

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:06

ach gossie moet wel erg zijn om het veulen dood gezien te hebben. Sterkte vind het echt heel erg Ach gut Wel goed dat de merrie nu 'verlost' is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:09

Sterkte. !

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:23

Jeetje wat een verhaal, hou haar temperatuur goed in de gaten.
Ik weet maar al te goed hoe het is om een merrie zo te keer zien gaan, mijn verzorgpaard heeft een maand terug een dode tweeling ter wereld gebracht.
Geef de merrie veel beweging door nog steeds in de wei te laten lopen enzo. Daardoor krimpt de baarmoeder weer bij elkaar.

Heel veel sterkte.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:40

he bah, wat een vrselijk verhaal!
gelukkig gaat het met Anke naar omstandigheden nu goed...
heel veel sterkte!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:20

Wat een pech joh, gelukkig gaat het met de merrie goed.
Mijn merrie heeft vorig jaar ook een dood veulen gehad en bij haar is het er inderdaad in stukken (gezaagd) uitgehaald. Ik ben blij dat ik mijn merrie nog heb en dat ze nu weer helemaal gezond is.

Sterkte!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:54

Wat een rot verhaal,
heel erg veel sterkte gewenst!