Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gaat jouw geboortemelder vals af?

 
Profiel   

Op de site van o.a. Birthalarm staat te lezen:
Citaat
Ongeveer 15% van de drachtige merries slaapt wel volledig op hun zij en vormt dus een uitzondering op de regel.


Nou Katinka lag dus lekker languit vannacht, waardoor hij 2x vals afging.

Is mijn merrie zo`n uitzondering, of hebben ze die 15% laag ingeschat.

Daarom mijn vragen:
-1- Welke geboortemelder heb je?

-2- Ging of gaat ie vals af door platliggen van de merrie?

Ben benieuwd hoeveel % we hier op bokt op uitkomen.

In mijn geval:
-1- Birth Alarm
-2- Ja
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 18:07 



 
Profiel   

1) Ik heb eentje zonder merk (denk ik), gaat af als merrie plat gaat liggen, verder geen fratsen er aan.

2) Ja, als de merrie plat gaat liggen gaat ie af, maar dat is wel logisch want hij hoort ook af te gaan als de merrie plat gaat liggen toch? En vaak is dat dan vals alarm maar ooit een keer zal het wel terecht zijn hoor! Ik ben er in elk geval heel blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 20:11 



 
Profiel   

Mij gaat het er om dat ze zeggen dat 85% van de drachtige merries niet plat slapen. Ik heb namelijk het idee dat meer merries het doen. Vandaar deze vraag. Tuurlijk ben ik blij dat ie dan afgaat, liever een keer te vaak dan te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 20:22 



 
Profiel   

Ik heb ook een BA in gebruik gehad en die ging zelfs op de plat-slaap-stand meer dan geregeld vals af.
Gelukkig had ik ook een camera hangen dus kon ik alvorens schoenen aan te trekken even vanuit m'n veldbed checken hoe of wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 20:26 



 
Profiel   

mijn merrie ging ook tot op het einde platliggen slapen en ja dus: birth alarm ging heel vaak vals af, er zit wel een B knop op zodat ie bij plat liggen slapen niet af gaat maar, die stand heb ik nooit gebruikt. Wordt liever 100x teveel wakker als 1 x te weinig!! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 21:17 



 
Profiel   

Ik heb de birthguard (http://www.birth-guard.nl), deze geeft wel 'ns vals alarm, maar niet echt vaak. Meestal kwam dat omdat m'n merrie een poging tot rollen gedaan had Knipoog .

Maar in combinatie met een camera vind ik dat geen probleem, inderdaad liever 10 keer te veel dan 1 keer te weinig ...

Mijn merrie slaapt dus niet languit, maar bij mij komt het vals alarm door (poging tot) rollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 21:18 



 
Profiel   

Nou die van mij keek me met knipperende oogjes aan, dus zij lag volgens mij in diepe slaap (totdat ik kwam kijken Haha!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 21:26 



 
Profiel   

Nee! Onze birth alarm is zeer accuraat! Gaat af zodra de vliezen breken en brult de hele stal bijelkaar. Cool Wij hebben geen electronische hulpmiddelen maar gewoon ouderwets een hengst. Zodra hij vruchtwater ruikt begint het circus. Niemand die daar door heen slaapt.....lol

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-07 21:38 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar geen birthalarm gebruikt (omdat Keeva's merrie zo flink overdroeg en haar en mijn merrie vervolgens besloten in dezelfde nacht het veulen te krijgen waarbij mijn merrie een week te vroeg ging ROFL ) maar alleen camerabewaking.
Maar ik kan je wel vertellen dat ook Fayette op het einde van haar dracht nog steeds languit kon liggen maffen hoor Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 10:57 



 
Profiel   

Ik heb de halstermelder, al bij voorbaat op de staapstand gezet omdat ik weet dat beide merries van mij plat slapen.
Hier dus ook vaak vals alarm en platslapende merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 12:27 



 
Profiel   

ik had bij de Birth alarm heel veel last van vals alarm.
Nu moest vorig jaar de zender even van de singel af om er een staartriem bevestiger aan te zetten. Sinds hij er opnieuw op is gezet heb ik geen vals alarm meer gehad.
Ik denk dat het dus ook te maken heeft met de stand van de ontvanger en niet alleen met het plat slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 12:31 



 

Ik heb alleen nog maar echte meldingen gehad, mijn merrie's liggen dan ook niet veel meer voor het veulenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 13:05 



 
Profiel   

Ik heb hier een Birth Alarm singel, bij 2 merrie's krijg ik geen vals alarm, want die slapen niet meer liggend aan het einde van de dracht (Behalve als ze gaan rollen) 1 andere merrie wel. Daar krijg je om het kwartier vals alarm, ook in de slaapstand Nagelbijten / Gniffelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 13:20 



 
Profiel   

Heb je zo'n halstermelder Maris of alleen een singel?

Ik denk dat ik mijn halstermelder ook meteen op slaapstand zet. Bij de singel had ik alleen maar vals alarm omdat Nuala hem afkreeg en doorhad dat ik dan kwam Haha! Uiteindelijk heb ik die dus afgedaan omdat ik er gek van werd en 2 dagen later kwam het veulen...had ik het dus gemist Boos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 16:20 



 
Profiel   

Ik heb een Birth Alarm GSM...

Ben al een week aan het waken en nog geen vals alarm gehad....(eigenlijk nog helemaal geen alarm gehad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 17:18 



 
Profiel   

Ik heb een birth alarm singel van robor electronics, Isis heeft 'm nu zo'n twee weken om en ook ik heb regelmatig vals alarm zowel in de gewone stand, als in de slaapdetectie stand varierend van 0 tot 4 keer per nacht. De ene keer staat ze klaarwakker rechtop, wanneer ik kom kijken, de andere keer ligt ze inderdaad (soms plat) te slapen en kijkt erg verbolgen wanneer ik met m'n zaklamp in haar ogen schijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 17:25 



 
Profiel   

Bij mij gaat hij ook alleen af als ze plat liggen hoor, anders niet. Mijn merries liggen ook altijd languit en plat te slapen. Ik ga morgen trouwens een halstermelder kopen Lachen, lijkt me toch wat prettiger voor de dames dan een singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-07 19:54 



 
Profiel   

Wij hadden dit jaar voor het eerst een BirthAlarm met telefoonmelder bij onze merrie en hij stond in de gewone stand. Hij heeft 2x een "vals" alarm gegeven in de 2,5 week dat ze hem droeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 07:49 



 
Profiel   

Ik heb een birth alarm. Ik heb 3 keer vals alarm gehad. 2x omdat ze de singel afgewerkt had. Toen maar een staartriem eraan gedaan en toen nog maar 1x vals alarm gehad. Ik ga er ook niet uit bij 1x alarm, maar zet hem uit, wacht even en zet hem daarna weer aan. Gaat die dan nog een keer af, dan ga ik er wel uit. Ben er in 3 weken tijd dus ook maar 3x uit geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 08:15 



 
Profiel   

gebruik de singel nu ook al een paar jaren en idd ook veel vals alarm..niet heel prettig als je hem al een tweetal weken voor de uitgerekende datum aanhebt en ze ook nog eens drie weken overdragen ( was heel in het begin dat we gingen fokken en dan weet je niet echt beter)..sinds twee jaar heeben we er ook de cam bij en dat is ideaal ..gaat het alarm dan kijk ik TV Haha! ,lijkt alles normaal ga ik weer slapen .Als ze kegelen dan gaat de wekker ook nog eens midden in de nacht af ,je weet nooit dat het alarm om één of andere reden niet werkt Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 08:21 



 
Profiel   

1) Birth Alarm

2) Geen enkele keer vals alarm, maar Tinkerbell slaapt NOOIT (dus ook indien ze niet drachtig is) al liggend Clown

mijn andere merrie slaapt wel tot op het eind al liggend, maar bij haar heb ik de BA niet kunnen testen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 09:48 



 
Profiel   

Wij hebben zelf geen birth alarm maar een kennis wel. Toen die langs de muur stond ging die af en als ik lag ook, hij ging heel vaak vals af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 09:49 



 
Profiel   

sjanty heeft nu één nacht haat BA omgehad en 2x vals alarm gehad. Zij is dus één van die 15% die plat liggend slaapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 15:36 



 
Profiel   

Ik HAD ook een Birtalarm , duur ding. Die gaat ook vaak vals af ik heb dat ding vanochtend tegen de muur gekwakt. Ik heb een baby van 12 weken ben blij als ik af en toe de nacht kan door slapen. En dan gaat dat ding af, Mijn paarden liggen idd vaak languit in de box. Ik hoef nooit meer zo'n ding. Heb nu een babyfoon met camera in de box gemonteerd dat gaat ook super.!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-07 17:30 



 

Ik heb 2 jaar terug een Birth Alarm (singel) geleend, kreng ging meer wel dan niet af 's nachts. Reden dat ik hem dit jaar niet geleend heb *LOL* Werd veels te onrustig ervan... Wel gaat hij pas af als ze al een tijd plat liggen, zit ook een instelling op meen ik, van rollen gaat ie dus niet af.

Ik wil voor over 2 jaar (ik laat ze volgend jaar dekken) wel meerdere camera's gaan installeren. 1 in elke stal en misschien nog een die naar buiten wijst Lachen Kijken of dat wel beter helpt Lachen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-07 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen