Gaat jouw geboortemelder vals af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:52

Gebruik ook birth alarm, met camera.
Hoewel mijn merrie elke nacht al liggend slaapt heb ik in de 4 weken dat ze hem aangehad heeft 's nachts maar 1x "vals alarm" gehad, wat dan eigenlijk nog geen echt vals alarm was, merrie lag plat en had beetje weeën maar die gingen weer over.
Voor mijn merrie werkt het dan ook super, ze blijft blijkbaar steeds recht liggen als ze slaapt, want ik weet heel zeker dat ze elke nacht neerligt, tot helemaal op het eind van de dracht Lachen

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:51

DMHorses schreef:
Ik heb een Birth Alarm GSM...

Ben al een week aan het waken en nog geen vals alarm gehad....(eigenlijk nog helemaal geen alarm gehad)


inmiddels is ie 1 keer afgegaan en was het meteen raak, lang leve het birth alarm want anders hadden we het gemist...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:29

Bedoelen jullie met birth alarm nou zo'n singel of een kastje onder het halster?

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:42

Beiden denk ik? Ik heb ze in elk geval ook allebei. Vandaag toevallig door de halstermelder weer bij een geboorte geweest!! Maar ja, ook vannacht en vanmorgen ook vijf keer vals alarm gehad hoor, maar dat heb ik er wel voor over! Je slaapt gewoon rustiger als je weet dat je wordt gewekt als je merrie gaat liggen vind ik, en dan maar een keertje extra er uit hoor, het is het uiteindelijk toch echt waard!

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:22

Ik had een singel. Ik leg me wel in de stal als het erop aan gaat komen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:12

Ik had dus vanavond meteen mijn eerste valse alarm met de halstermelder. Voor mij iets minder leuk want ik moet er echt 10 minuten voor autorijden Boos!

Maar ja het is wel waar liever iets te vaak dan het missen... maar of ik dat vannacht om 5 uur nog vind.. hahaha

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 02:29

ik heb toen gekozen voor een camera omdat mijn merrie minimaal 2/3 keer per nacht volledig plat ligt. ( jeeehhh dan krijg je vaak het alarm!)
mag ik vragen hoe jullie dat regelen met valse alarmen? gaan jullie altijd controleren? en hoever van de stal zitten jullie af ivm het "even kijken"

bungie
Berichten: 286
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 05:02

Ik heb 6 jaar een BA met daar naast een camera.
En hebben elk jaar 4 tot 6 drachtige merrie's.
In mijn geval klopt het wel ongeveer dat %.
Ik heb ook een keer geen melding gehad staand een veulen gekregen
Bij deze merrie kreeg ik iedere nacht om 4 uur een vals melding maar de laatste 2 dagen niet maar ik werd wel om 4uur wakker camera aan zie ik haar rondjes draaien en staand haar veulen krijgen deze merrie geeft altijd kleine veulentjes.
En afgelopen jaar van deze merrie nooit een vals een melding BA ging af ik binnen 1 min was het veulen er en zo was het ook wel bij andere merrie's.
Dus dat ding uit zetten en weer aan voor tweede waarschuwing vind ik gevaarlijk.
Maar ja ik ken ook de tijd dat die dingen er niet waren moest je er steeds heen om de paar uur was de camera al een hele verbetering daarna BA en zo'n chip in de schede is nog een stapje verder.
Trouwens een camera is ook leuk je leert de gewoontes van ieder paard sommige zijn een nestje aan het bouwen vliegt het stro meters de lucht in de laatste dagen en na de tijd zie je je veulentjes de raarste kapriolen maken .Wij noemen het camera kanaal ook de "mooiste zender"
Maar ik zou de BA niet graag willen missen

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:55

Mijn merrie loopt nu zo'n twee weken met een singel geboortemelder, belt naar de GSM. We hebben die meteen al in de slaapstand gezet d.w.z. gaat alleen af als de merrie tussen de 8 seconden en drie minuten plat ligt.
Als een paard een wee krijgt schijnt die toch binnen drie minuten weer op te staan en als ze gaat slapen blijft ze meer dan drie minuten liggen en gaat het alarm ook niet af.
Wel heel veel meldingen gehad (soms wel vijftien in een nacht) en we hebben nog steeds geen veulen Slapen

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:56

jee, 15 meldingen in een nacht ennik vond het bij vier al echt niet meer leuk....
Die van ons staat ook op de slaapdetectiestand (anders gaat ie wel erg vaak af en ik had het idee dat ik ze ook erg stoorde in hun slaap) Maar loop je in die stand niet het risico de geboorte alsnog te missen? Bij onze andere merrie hebben we 's avonds de geboorte gezien (zonder BA. camera oid) die draaide een paar rondjes, ging liggen, drie persween en het veulen was eruit, kwam dus niet weer overeind.....

Anoniem

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:38

Ik had alleen een singel, was ook al een iets oudere singel (niet gloednieuw, maar ook niet stokoud) Clown Ik ging altijd controleren, stal ligt op 1 minuut wandelen vanaf mijn kamer Knipoog

Maar ik ga niet meer met die alarmen aan de gang. Denk dat een camera gewoon veel makkelijker is. Wekker op verschillende tijden zetten, dan op scherm kijken, en dan kan de merrie ook gewoon rustig doorslapen Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:40

Vannacht in totaal 21 (!!!!!) valse meldingen!!
Ben uiteindelijk niet meer gaan kijken maar werd wel heel de tijd wakker van mijn telefoon. Heb zojuist het alarm er weer afgehaald, dit ga ik niet trekken!

sammy12
Berichten: 258
Geregistreerd: 17-07-06

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:45

Wij hebben een birth alarm GSM.

Hij gaat elke nacht wel 4 of 5 keer af. Gaaaap
Wij heen te kijken staat de merrie elke keer gewoon rustig.
Maar dan heeft ze meestal wel gelegen.

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:41

Het handigst is idd een alarm in combinatie met een camera naast je bed, dan kun je even kijken op het scherm als het alarm af gaat of er wat aan de hand is. Alleen een camera zou mij nog geen rust geven want een veulen kan binnen 1 minuut geboren worden en dan lig jij net lekker te slapen voor je camera en dan kan het alsnog fout gaan.

Wij hebben dit jaar de pony's buiten gelaten en dus alleen met alarm, maar ik heb ze vlak voor het huis staan dus kan zo even in de pyama naar buiten bij alarm. Maar vorig jaar hadden we ze binnen dus met alarm en camera en dat was helemaal ideaal hoor!

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:40

Halster alarm in combinatie met de iris camera. Bij ieder vals alarm (gemiddeld 3-6 per nacht) belde ik in op de iris camera en kon zo zien dat ik nog niet de 10 kilometer er na toe hoefde te rijden.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:59

Ik heb nu alleen een camera maar zou toch wel heel erg gelukkig worden als ik er terug een BA om kan hangen.... Gaaaap Gaaaap
Je komt op deze manier niet aan slaap toe (of je moet in shiften werken, maar dat gebeurt hier dus niet)

*zoekt slaperige smiley met warrig haar*

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:45

Voor ons paard volgende keer geen geboorte-alarm meer. Het veulen is inmiddels geboren, gezond en wel. Slapeloze nachten gehad door dat ding, zes uur voor de geboorte spoot de melk uit de uiers dus volgende keer kijken we daar mooi naar (of elke nacht één keer extra gaan controleren)

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:05

TJolieke schreef:
Voor ons paard volgende keer geen geboorte-alarm meer. Het veulen is inmiddels geboren, gezond en wel. Slapeloze nachten gehad door dat ding, zes uur voor de geboorte spoot de melk uit de uiers dus volgende keer kijken we daar mooi naar (of elke nacht één keer extra gaan controleren)



dat wil nog niet zeggen dat het de volgende keer weer zo gaat. Bij mijn oude haf was het altijd heel wisselend. De ene keer kegeldd ze een dag van te voren, de andere keer liep de melk haar langs de benen en weer een andere keer schoot de uier pas tijdens de bevalling vol......

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:21

Mijn merrie heeft momenteel een GSM geboortemelder om van Robor. Staat op slaapstand omdat ik niet weet of ze plat slaapt ja of nee. Heb 2 valse meldingen gehad in 4 dagen maar dat kwam eigenlijk omdat de band te los was gaan zitten en scheef hing en de eerste keer omdat ze probeerde te rollen wat dus niet lukte. Dus hier (nu nog) een tevreden persoon.

Het enige echte nadeel van de geboortemelder (vind ik) is dat mijn merrie inmiddels lichte drukkingen van de singel krijgt onder haar buik Boos! (normaal dragen ze natuurlijk nooit zolang een singel) iemand tips daarvoor?

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:10

Bacannie schreef:
Mijn merrie heeft momenteel een GSM geboortemelder om van Robor. Staat op slaapstand omdat ik niet weet of ze plat slaapt ja of nee. Heb 2 valse meldingen gehad in 4 dagen maar dat kwam eigenlijk omdat de band te los was gaan zitten en scheef hing en de eerste keer omdat ze probeerde te rollen wat dus niet lukte. Dus hier (nu nog) een tevreden persoon.

Het enige echte nadeel van de geboortemelder (vind ik) is dat mijn merrie inmiddels lichte drukkingen van de singel krijgt onder haar buik Boos! (normaal dragen ze natuurlijk nooit zolang een singel) iemand tips daarvoor?


Ik heb ook de melder van Robor, Isis draagt 'm alleenn's nachts met een schapenvachtsjabrak eronder, maar desondanks kreeg ze ook drukplekken onder haar buik. Nu heb ik een (nep)singelbontje om de singel gedaan en nu gaat het veel beter (het is alleen elke avond een heel gehijs en gedoe om alles goed om te krijgen). Hoop dat het niet zo lang meer duurt (ze is al een week over tijd...)
Ik vind mijn singel overigens ook vrij stug, misschien hebben andere merken een zachtere singel, want ik hoor er verder eigenlijk niemand over

Verder kregen we in het begin vaak valse alarmen (ondanks slaapdetectie), maar nu al vier nachten niets meer (heerlijk). Waarschijnlijk slaapt ze nu toch niet meer plat nu de dracht meer teneinde loopt.

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Re: Gaat jouw geboortemelder vals af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:09

De halstergeboortemelder van Robor is dan ideaal, paard of pony heeft er absoluut geen last van en hij werkt verder hetzelfde als de singel, dus misschien is dat een tip?

Naat3
Berichten: 234
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 01:19

Sinds gisteren de singel om. Nu al vier meldingen gehad..... Paard ligt dan, is ook onrustig en kreunt. Maar nog geen veulen. Hoop dat dit niet standaard wordt komende nachten...