Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

 
Profiel   

Maar dan verandert er toch niks uiteindelijk :?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:02 



 
Profiel   

Bij Ali is het alleen de BTW die erbij komt. Dus iets dat normaal 10 euro kostte, kost dan 12 euro.
Bij kleinere webwinkels van buiten de EU komt meestal de Nederlandse BTW en die inklaringskosten erbij. Dus iets dat normaal 10 euro kost, kost dan 14 tot 22 euro, afhankelijk van de bezorgdienst en of het bedrijf de btw van dat land van de prijs af trekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:12 



 
Profiel   

Ik vind het een bijzonder verhaal. Dan moeten ze dus voor 20 cent (bij een product van een euro bv) zoveel moeite gaan doen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:44 



 
Profiel   

Idd, bij sommige aankopen zullen de bijkomende handelingskosten de kosten van het product overstijgen.

Overigens meen ik dat alleen Post.nl in opdracht van de douane inklaringshandelingen mag verrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:05 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Idd, bij sommige aankopen zullen de bijkomende handelingskosten de kosten van het product overstijgen.

Overigens meen ik dat alleen Post.nl in opdracht van de douane inklaringshandelingen mag verrichten.


Maar dat zijn toch die inklaringskosten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:12 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Overigens meen ik dat alleen Post.nl in opdracht van de douane inklaringshandelingen mag verrichten.

Volgens mij niet. Ik heb een aantal jaren geleden bij een pakket uit Amerika via FedEx de inklaring, import en btw moeten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:32 



 
Profiel   

Kan zijn dat daar ondertussen verandering in is gekomen. Ik weet dat ik vroeger via UPS vooraf een brief van de douane kreeg wat ik moest betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:38 



 
Profiel   

Dat zou best kunnen inderdaad.
Via de FedEx kreeg ik inderdaad ook heel ouderwets een brief met een stapel formulieren en de factuur. Dat was zo'n twee jaar geleden.

Toevallig heb ik vorige week een bestelling gedaan in de UK, daar krijg ik als het goed is ook vooraf een factuur van, voor de btw en inklaring. Ben benieuwd via welk bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:44 



 
Profiel   

Voorheen waren de inklaringskosten waren eerst 13 euro. Nu bij postnl 4 of 7 euro. Dhl geloof 10

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:51 



 
Profiel   

Met andere woorden, je moet nu nog meer gaan rekenen of het de moeite waard is om iets bij Ali te betellen :j

Ik ga vandaag toch maar een serie badsponzen bestellen bij Ali, want ik kan ze hier nauwelijks meer vinden voor een normale prijs (goedkoopste die ik vond met google was €12.95 voor 2 badsponzen 8)7)
Dan kunnen de inklaringskosten wel eens de moeite waard worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:24 



 
Profiel   

Nee je leest niet goed :)

VANAF 1 JULI KOMEN ER GEEN INKLARINGSKOSTEN OVER PAKKETTEN VAN ALIEXPRES. ALLEEN 21 PROCENT BTW EN DIE ZAL ALI AFDRAGEN. DUS GEEN EXTRA KOSTEN BUITEN DE BTW DIE ER AUTOMATISCH BIJKOMT

Raad je wel aan om tot 1 juli te wachten om de overgangsperiode te omzeilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:40 



 
Profiel   

Ik heb mijn eerste paar schoenen gelukkig al binnen gekregen, nog 4 te gaan := hopelijk allemaal voor 1 juli

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:54 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Ik ga vandaag toch maar een serie badsponzen bestellen bij Ali, want ik kan ze hier nauwelijks meer vinden voor een normale prijs (goedkoopste die ik vond met google was €12.95 voor 2 badsponzen 8)7)
Dan kunnen de inklaringskosten wel eens de moeite waard worden...

Ik vraag me serieus af wat voor badsponsen jij hebt/wilt hebben, want wat ik zie zit hier ronde 1 a 2 euro :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:28 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik vraag me serieus af wat voor badsponsen jij hebt/wilt hebben, want wat ik zie zit hier ronde 1 a 2 euro :)

Die ronde, als dat degene zijn die ook wel (douche)puffs genoemd worden, wil ik juist niet. Ik zoek echt die vierkante/rechthoekige sponzen die een witte ruwe laag erop hebben, werden ook wel massagesponzen genoemd. Vroeger kon je die dingen overal kopen, maar ben al een jaartje aan het zoeken en mijn voorraad is nu toch echt geslonken tot nog 1 exemplaar :=
Maar als jij deze wel kan vinden zou ik graag het linkje willen hebben, want zelfs 1 euro is dan al interessant (al kocht ik ze vroeger per 2 of 3 voor dat geld >;))


Keet schreef
Nee je leest niet goed :)

VANAF 1 JULI KOMEN ER GEEN INKLARINGSKOSTEN OVER PAKKETTEN VAN ALIEXPRES. ALLEEN 21 PROCENT BTW EN DIE ZAL ALI AFDRAGEN. DUS GEEN EXTRA KOSTEN BUITEN DE BTW DIE ER AUTOMATISCH BIJKOMT

Raad je wel aan om tot 1 juli te wachten om de overgangsperiode te omzeilen

Ik heb gewoon prima gelezen, maar ook met BTW gerekend door Ali blijft het even rekenen wie net wat goedkoper is en of ik er het wat langere wachten voor over heb.

Wel een goede tip om even te wachten tot de 1e, dat moet ik nog kunnen overbruggen met mijn mini-voorraad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:56 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
DubbelFun schreef
Ik vraag me serieus af wat voor badsponsen jij hebt/wilt hebben, want wat ik zie zit hier ronde 1 a 2 euro :)

Die ronde, als dat degene zijn die ook wel (douche)puffs genoemd worden, wil ik juist niet. Ik zoek echt die vierkante/rechthoekige sponzen die een witte ruwe laag erop hebben, werden ook wel massagesponzen genoemd. Vroeger kon je die dingen overal kopen, maar ben al een jaartje aan het zoeken en mijn voorraad is nu toch echt geslonken tot nog 1 exemplaar :=
Maar als jij deze wel kan vinden zou ik graag het linkje willen hebben, want zelfs 1 euro is dan al interessant (al kocht ik ze vroeger per 2 of 3 voor dat geld >;))


Deze?

https://www.drogist.nl/multy-badspons-o ... 1-stuk.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:29 



 
Profiel   

Ik wilde net een google-link plaatsen van die sponzen :)
https://www.google.com/search?q=badspon ... e&ie=UTF-8

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:40 



 
Profiel   

Ik lees al een tijdje mee, heb nu zelf iets geks

Ik had een item besteld waar je je eigen logo op kon laten zetten. Voor het item geshipped was had ik mijn logo gestuurd en toen kreeg ik ineens te horen dat ik minimaal 10 items moest bestellen. Ik zei dat dat niet was aangegeven in de description en dat ik dus een refund wilde, hebben ze alsnog het item (zonder logo dus) geshipped :?

Ik vroeg om een refund, dat kon niet, ik een beetje boos geworden want ik heb nu dus een item gekocht wat niet is wat beschreven werd. Toen via de customer service opgelost, kan na 10 dagen een dispuut openen om te zorgen dat mijn geld niet bij de seller terecht komt en zodra het item dan binnen is mag ik een refund vragen.

Vond het maar een rare gang van zaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:55 



 
Profiel   

Ik moet nog pakketjes binnen krijgen.... Ben benieuwd of ik een rekening nu krijg. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 19:53 



 
Profiel   

Ik bestel nog wel maar alleen als het uit Europa komt. Het is er in elk geval een stuk sneller *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 19:59 



 
Profiel   

Hmmm, vraag me af of dit nog gaat komen;


[ img ]

Zelfs iets besteld eergister en zou er binnen nu en 10 dagen al moeten zijn!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 20:41 



 
Profiel   

Ik heb er ook eentje die volgens de postnl app al in Nederland is en al gesorteerd is, maar er is nog geen bezorgdatum bekend. Benieuwd of die nog door de douane moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 20:53 



 
Profiel   

Ali heft vanaf gister de btw, dus geen extra kosten in NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 21:17 



 
Profiel   

Dinsdag iets besteld, en vandaag een PostNL kaartje van gemist in de bus!
Ga het morgen ophalen, en aan de hand van de tracecode te zien was het gewoon het pakketje van ali.
Niet de bovenstaande, maar een ander :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 21:18 



 
Profiel   

hazel schreef
Siamsmeesje schreef
Ik vraag me serieus af wat voor badsponsen jij hebt/wilt hebben, want wat ik zie zit hier ronde 1 a 2 euro :)

Die ronde, als dat degene zijn die ook wel (douche)puffs genoemd worden, wil ik juist niet. Ik zoek echt die vierkante/rechthoekige sponzen die een witte ruwe laag erop hebben, werden ook wel massagesponzen genoemd. Vroeger kon je die dingen overal kopen, maar ben al een jaartje aan het zoeken en mijn voorraad is nu toch echt geslonken tot nog 1 exemplaar :=
Maar als jij deze wel kan vinden zou ik graag het linkje willen hebben, want zelfs 1 euro is dan al interessant (al kocht ik ze vroeger per 2 of 3 voor dat geld >;))


Deze?

https://www.drogist.nl/multy-badspons-o ... 1-stuk.htm


DubbelFun schreef
Ik wilde net een google-link plaatsen van die sponzen :)
https://www.google.com/search?q=badspon ... e&ie=UTF-8

Ik heb duidelijk de verkeerde zoektermen gebruikt :oo :+
Normaal kan ik bijna alles wel vinden, maar nu duidelijk niet creatief genoeg geweest :o

Mijn dank is groot dames, ik ga gelijk bestellen +:)+
Had in de tussentijd nog wel via Amazon gezocht (niet gekocht), maar daar denkt iemand dat geld water is en vroeg €34 voor een badspons >;) _O-

Toch blijf ik het apart vinden dat ik het hier in de buurt bij geen ene winkel meer kan vinden >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:53 



 
Profiel   

Nou een hele lading rietjes (plastic) nog gekregen zonder extra te hoeven betalen vandaag haha. Plastic rietjes kan je nergens meer kopen tegenwoordig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 15 [ 361 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen