Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:07

Ik zou het wel een beetje rasgerelateerd houden.

Maar gewoon even een vraagje: wat levert het je nu dan op als je wedstrijden rijdt in de uitblinkende discipline? Want ik doe dat dus altijd braaf omdat ik dan meer kans denk te hebben. Maar dat is dus niet zo?

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 12:09

Irisx schreef:
Ik zou het wel een beetje rasgerelateerd houden.

Maar gewoon even een vraagje: wat levert het je nu dan op als je wedstrijden rijdt in de uitblinkende discipline? Want ik doe dat dus altijd braaf omdat ik dan meer kans denk te hebben. Maar dat is dus niet zo?


Eigenlijk is dat alleen voor belang bij het NK :')

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:09

Oh. Good to know. Hahaha

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 13:15

Benieuwd wat de rest ervan vind!

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:28

Ik vind het wel een leuk idee. Maar past dat dus alleen de sportkeuring aan en het fokkeuring gebeuren met dekenpakket niet?

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 13:33

Fennadev schreef:
Ik vind het wel een leuk idee. Maar past dat dus alleen de sportkeuring aan en het fokkeuring gebeuren met dekenpakket niet?


De fokkeuring gaat er helemaal uit, je moet nu voor elk paard een fokvergunning aanschaffen maar ben nog niet uit hoeveel geld dat gaat kosten :o Zit nu te denken aan 8.000 per paard

Want nu ik er over nadenk zijn er niet al te veel paarden die definitief afgekeurd worden en gebruiken de meeste spelers ook de credits om goed te keuren dus is de fokkeuring alleen maar meer gedoe

En misschien dat ik de opfok naar 3 dagen ophoog, anders is de doorstroming van de paarden net te snel
En een maximaal aantal paarden waarbij je per week of per dag een fokvergunning voor mag aanvragen
Laatst bijgewerkt door DohoShots op 27-07-18 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:36

Dat vind ik eerlijk gezegd nog oneerlijker richting nieuwe spelers immers 2500 voor een dekenpakket is minder duur dan 8000 voor een fokvergunning. Maar ik snap wel dat het voor jou veel werk is..
Laatst bijgewerkt door Jorex op 27-07-18 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 13:38

Fennadev schreef:
Dat vind ik eerlijk gezegd nog oneerlijker richting nieuwe spelers immers 2500 voor een dekenpakket is minder duur dan 8000 voor een fokvergunning.


Eventueel voor spelers t/m spelerslevel 5 dan de prijs 4.000 wordt, na dat level hebben de meeste wel wat opgespaard en ja moet ook niet al te makkelijk worden

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:43

Ik denk dat je heel goed moet bedenken dat wij nu zoveel credits en geld hebben doordat we het telkens niet écht uitgeven konden. Dat is voor mensen die nu beginnen wel anders.
Ik stuur je even een PB Tara

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:17

Goed idee!
Anders doe je per level
Dit is een voorbeeld:
Level 1 tot 5: 2000
Level 6 tot 10: x bedrag
11: 15: x bedrag
Etc..

Edit:
Ik zie net dat Tara dat ook aangaf.
Ik zou vanaf level 15 wel een goed bedrag vragen. De meeste spelers hebben nu een geld overschot dus een goedkeuring mag best 20k kosten

Sweetgirl1
Berichten: 4581
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:28

zo ik ben er weer, gister met mn vriend een prachtige shoot gehad.
Nu even alles bijlezen en doen op het spel

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 14:32

De nieuwe update staat op de homepagina, bij het fokken en de pagina keuringen heet nu sportkeuring/fokvergunning.
Nu moeten dus alle paardenpagina's aangepast gaan worden, uiteraard alleen van de actieve spelers :+
Ik moet de afgelopen fokkeuring nog verwerken dus de paarden die goedgekeurd zijn hebben automatisch een fokvergunning.
Ook de paarden die al meegedaan hebben met de sportkeuring wordt automatisch de punten gegeven bij de sportkeuring

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:35

Waarom laat je de pagina's van de 'oude' paarden niet zo?
Die gaan toch redelijk snel naar rh ivm genetica omdat, dat nu best snel gaan..
Kan je beter de nieuwe paarden een nieuw profiel geven.

Overigens moet je het zelf weten :P

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 14:38

Kan misschien inderdaad beter alleen de fokkeuring verwerken op de manier waarop het nu gaat, scheelt een hoop werk :+

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:40

DohoShots schreef:
Kan misschien inderdaad beter alleen de fokkeuring verwerken op de manier waarop het nu gaat, scheelt een hoop werk :+


Ja, daarom!
En dan de veulens vanaf vandaag (of als je de van gister ook nog moet) die geef je dan een nieuw profiel.
Scheelt een hoop werk!

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:43

Op zich zie ik nu voor mezelf niet echt de meerwaarde meer om meer paarden aan te schaffen en te gaan fokken. Ik heb het voor mijn levensdoel niet nodig namelijk zie ik nu net. Ik moet alleen zorgen dat ik 5 hengsten bezit en dat ik levels omhoog ga. Ik heb eigenlijk nu een beetje het gevoel dat ik een doel mis in het spel.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:48

DohoShots schreef:
Misschien een idee om het eens wat anders te doen:

Je hebt niet meer goedkeuring nodig van de keuring maar de keuring is nu een middel om een bepaald fokadvies te krijgen.
Het fokadvies is eigenlijk een uitgebreide sportkeuring waarbij je dus ook een ander doel kunt hebben met fokken.
De punten waar je een fokadvies voor krijgt zijn:

Souplesse (Dressuur): 1
Balans (Dressuur): 3
Kracht (Springen): 6
Vermogen (Springen): 6
Uithoudingsvermogen (Endurance): 7
Conditie (Endurance): 8
Wendbaarheid (Western): 2
Snelheid (Western): 2


Hierbij is een voorbeeld gegeven van de punten die gegeven kunnen worden.
Dit zijn punten van 0/10 en uit dit voorbeeld kun je zien dat dit paard dan zal uitblinken in Endurance
Je kunt er dan dus ook voor kiezen om te fokken om een veulen te krijgen met hoge punten voor een bepaalde discipline.

Je hoeft hierbij niet je paard volledig te beleren, dit kan als het paard al 4/4 grondwerklessen heeft voltooid
De sportkeuring komt zo ook te vervallen maar je kunt uiteraard wel pas wedstrijden rijden als je paard volledig beleerd is

Om een paard nu goedgekeurd te krijgen zit ik te denken om een fokvergunning per paard aan te schaffen voor een bepaald bedrag (Aangezien meerdere spelers veel geld hebben) En nog steeds 4/4 grondwerklessen
Voor een beginnende speler is het misschien dan eventjes sparen maar vooral ook prioriteiten stellen en als je elke dag een kat koopt en deze op pad stuurt heb je ook al gauw wat geld verdient
Ik ben nog niet zeker hoeveel de fokvergunning wordt maar denk 5.000 of iets meer

Het dekenpakket is nu alleen om meer kans te hebben op winstpunten op een wedstrijd
Ipv dit lijstje:
1
2
3
geen
Komt er nu in random.org te staan:
1
1
2
2
3
3
geen


Als je hengst bijvoorbeeld bovenstaande punten heeft en de merrie elke keer 1 minder krijgt een veulen dan daar een gemiddelde uit en ook +2 ofzo?

Sweetgirl1
Berichten: 4581
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:52

K heb net een combi gemaakt met een Cremello Roan Splash hengst en een black merrie.
Maar hoe kan ik de Cremello ROan Splash uitrekenen in de calculator voor de kleuren?

Heb die echo van de loterij er voor namelijk

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:53

Sweetgirl1 schreef:
K heb net een combi gemaakt met een Cremello Roan Splash hengst en een black merrie.
Maar hoe kan ik de Cremello ROan Splash uitrekenen in de calculator voor de kleuren?

Heb die echo van de loterij er voor namelijk


Denk als je de genen code (eeEEEe etc) hier plaats dan wil ik je wel uitzoeken met wat leusk? :P

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 14:57

Sweetgirl1 schreef:
K heb net een combi gemaakt met een Cremello Roan Splash hengst en een black merrie.
Maar hoe kan ik de Cremello ROan Splash uitrekenen in de calculator voor de kleuren?

Heb die echo van de loterij er voor namelijk


In plaats van black moet je dan even blue roan invullen want in de coat calculator kun je geen cremello roan vinden, terwijl het wel als uitkomst kan dus beetje vreemd maarja is niet anders :+

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 14:58

Fennadev schreef:
Op zich zie ik nu voor mezelf niet echt de meerwaarde meer om meer paarden aan te schaffen en te gaan fokken. Ik heb het voor mijn levensdoel niet nodig namelijk zie ik nu net. Ik moet alleen zorgen dat ik 5 hengsten bezit en dat ik levels omhoog ga. Ik heb eigenlijk nu een beetje het gevoel dat ik een doel mis in het spel.


Je doel is toch dat doel te halen en daarna een nieuw doel uit te kiezen? :+

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:04

Ja maar dat doel is nogal saai achteraf, want ik ga er denk ik nog minstens 6 maanden over doen om level 20 te worden, gok ik zo. Dus ik moet ondertussen wat anders verzinnen wat mij leuk lijkt, redblakk fjorden vind ik wel leuk, misschien dat ik dan maar in mijn fjorden verder ga. Mijn doel is zeg maar alle gebieden vrijspelen, maar ik weet niet wat ik ondertussen moet in het spel, dat is waar ik tegenaan loop _O-

ee ?? CrCr R? Spl?
E? aa crcr rr splspl
Dat zijn de genetische codes, nu wil ik graag de vraagtekens in kunnen vullen. Maar je hebt sowieso als basis een valk, smokey black of palomino.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:07

Als je bij de loterij een echo naar keuze mag van kleur dan moet je toch kiezen tussen de genencodes van de paarden die je gebuikt?

Patries gaat (eeCRCRRNSpl) en (EE) gebruiken.
Dan moet je daar toch een leuek keuze uit maken?
De leukste keus die ik dan kan bedenken is EeCRRNSpl toch?

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:09

Ja, en eventueel een A erbij, een valk is iets meer zichtbaar dan een smokey black qua verdunning.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:11

Fennadev schreef:
Ja, en eventueel een A erbij, een valk is iets meer zichtbaar dan een smokey black qua verdunning.


Dat kan niet want beide ouders hebben geen A