Bestellen bij Shein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 23:21

Ik kwam vandaag op Facebook advertenties van de Chinese webshop Shein tegen. Lijkt een stuk minder cheap dan Ali-Express, maar het gebrekkige Nederlands geeft niet heel vertrouwen. En die foto’s en real life wil natuurlijk ook wel eens wat verschillen..

Iemand ervaring met bestellen bij deze website? En retourneren, hoe zit dat? Bij Ali accepteer ik altijd mijn pech als iets niet past of niet aankomt, maar hier zou ik voor een wat hoger bedrag willen bestellen. Ze noemen dat de terugbetaling in je Shein portemonnee komt als niet vooraf wordt verteld dat je het geld teruggestort wilt hebben. Ook staat er dat de oorspronkelijke verzendkosten en verzekering niet worden terugbetaald, wat moet ik me voorstellen bij verzekering?

Wat zeggen jullie? Better safe than sorry of valt het allemaal wel mee?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:37

Ik zie vaak advertenties langskomen van Shein. Leuke dingen hebben ze!
Maar ik durf het niet aan, het Is zo gebrekkig allemaal. En de prijzen zo laag. To good to be true.

Kidrauhl
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:54

Zie die site ook vaker voorbijkomen. Heb ook al verschillende shoplogs gezien op YT, die trouwens wel vrij positief waren. Misschien daar eens wat van kijken? Ik zou het wel aandurven om wat te bestellen daar.

Edit:
Boohoo.nl is trouwens ook een fijne site. Heb daar vaker besteld en het meeste vond ik wel prima kwaliteit, af en toe zat er iets tussen wat echt niet chill was of gewoon echt niet pastte. Daar stuur ik trouwens NOOIT wat terug, lees altijd dat Boohoo zegt dat het niet is aangekomen ofzoiets en dat je gewoon kunt zwaaien naar je geld.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:00

Ik heb laatst ergens in een topic gevraagd of Shein betrouwbaar was. Ik kreeg 2 positieve pb’s van bokkers die hadden besteld. Levertijd is erg lang en retouneren is duur en moeilijk. Voor de prijsjes hoef je het niet te laten. Je kan het altijd eens proberen.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:02

Shein is prima te vertrouwen, alleen moet je geen haast hebben. De bezorging kan even duren.
En het zijn niet de hoogste kwaliteit producten, gewoon wat je kunt verwachten voor de prijs.
Maar verder is het geen scam ofzo

Edit: maar als ik daar iets koop, heb ik van te voren al bedacht dat ik niks ga retourneren. Of het nou past of niet, dat is me teveel moeite voor die prijzen.

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:13

Heb daar een week geleden daar wat besteld, dus ben ook super benieuwd! Ik denk ook echt dat je geluk moet hebben.

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:06

TheNovelist schreef:
Heb daar een week geleden daar wat besteld, dus ben ook super benieuwd! Ik denk ook echt dat je geluk moet hebben.


Ik ben heel benieuwd! Wil je me op de hoogte houden? :D

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:08

Heb er net een pakketje van binnen.. 2 numpsuits en een apart shirt.. ,zien er prima uit

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:12

Fijn! Hoe vallen de maten? groot, klein?

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:47

Redelijk normaal denk ik.. wellicht ietsie kleiner, maar ik hou niet vsn kort en strak dus im had maatne groter besteld

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:49

Bedankt!!

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:58

Ik geloof dat er op aliexpress ook een webshop van shein is, daar heb ik wel eens iets op besteld (als het dezelfde verkoper is) dat beviel prima.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:29

brittien schreef:
Fijn! Hoe vallen de maten? groot, klein?


De maten zijn per artikel heel verschillend, maar er staan altijd afmetingen bij (borst omtrek, taille, heup etc.) Dus hier zou ik vooral op letten. Aan de hand van de afmetingen heb ik bij het ene artikel S en bij de andere XL

Anoniem

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:32



In dit filmpje wordt mooi en eerlijk commentaar op Shein gegeven, ook de voor- en nadelen komen aan het licht. :)

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:38

brittien schreef:
TheNovelist schreef:
Heb daar een week geleden daar wat besteld, dus ben ook super benieuwd! Ik denk ook echt dat je geluk moet hebben.


Ik ben heel benieuwd! Wil je me op de hoogte houden? :D


Heb het zaterdag binnen gekregen! Helemaal in love!

Afbeelding
Afbeelding

Shirtje is alleen best doorschijnend, maar daar heb ik geen probleem mee. Nadeel is alleen bij de broek dat de knoop echt niet goed vast zat en al weer los is. Maar daar zet ik zelf een nieuwe op.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:46

Mag ik hier even een vraag stellen? Wie door de levering voor Shein? Post NL?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 02:06

Shein en Romwe schijnt moeilijk te zijn als je problemen hebt. En retourneren mag je zelf betalen waardoor het niet echt de moeite waard is om iets terug te sturen. Goed de reviews lezen over kleding stukken, op Shein staan er vaak wel wat onder de kleding stukken. Verwacht geen geweldige kwaliteit. Ik heb er 3x besteld en de meeste waren wel ok maar ook een aantal die na 1x wassen al weg gegooid konden worden. Ook zat er een zwart jurkje bij die ik dubbel had besteld omdat die kwaliteit wel goed aan voelde en mijn favoriet was om te dragen. Deze draag ik nu al 2 jaar en is nog steeds pik zwart. Kwaliteit is dus heel verschillend.. Ik zou er zelf niet weer bestellen maar was wel leuk om een keer (ok 3 x) te doen.

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:46

Afbeelding
Vandaag weer een gave trui van shein ontvangen :), nog mooier dan op het plaatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:19

De revieuws van google weerhouden mij er nog altijd van om er te bestellen.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:12

Laatst voor t eerst een bestelling gedaan, alles was leuk (vooral de body verassend zacht stofje). Maat groter genomen omdat ik zo lang ben, het was er ook redelijk snel.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:13

Heb begin augustus een bestelling gedaan, week later had ik hem al in huis en paste precies! Hoor wel dat het vaak kleiner uitvalt maar had geen probleem met mijn jurk

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:46

Ik heb laatst voor de eerste keer wat besteld bij Shein, een rokje. Duurde volgens mij 2 weken voordat ik het had. Rokje zit fijn en ziet er goed uit, maar nog nauwelijks gedragen dus kan niks zeggen over de kwaliteit

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:11

Komen er geen onverwachte invoerkosten oid. bij?
Ze hebben inderdaad hele leuke dingen, maar weet niet of ik het aandurf :\

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:13

Ik denk dat ik ook maar eens een keer ga bestellen, ze hebben echt zulke leuke dingen! <3

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Bestellen bij Shein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:20

Ik heb er van het zomer een bikini gekocht.
Duurde erg lang voordat het aan kwam, maar de bikini paste goed en is goed op maat. de bikini was wit en scheen niet door, al met al was ik dus zeker wel tevreden