Zwaar verwaarloosde paarden worden niet geholpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:18

Sunnda schreef:
henktennapel schreef:
Beste mensen,

weet niet of dit hier is toegestaan, maar we roepen iedereen om te tekenen dat er eerder wordt ingegrepen als paarden verwaarloosd worden. Nu is het vaak zo dat er jaren gewaarschuwd wordt en niets gedaan. De pony op de foto zijn ze 3 jaar mee bezig geweest om deze uiteindelijk in beslag te nemen.

We hebben 40.000 handtekeningen nodig dan zou het op de politieke agenda komen.

Alvast dank, en als het niet is toegestaan, dan neem ik aan dat de MOD het wel verwijderd.https://petities.nl/petitions/overheid-laat-paarden-jaren-lang-verwaarloosd-staan-en-grijpt-niet-in?locale=nl

Henk

Hoe oud is die op de foto?
Wij hebben er een staan die er echt precies zo uitziet, maar die is 37.


De foto is van enkele maanden geleden, en geloof me de pony is geen 37

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:24

Ianrowan2009 schreef:
[ [url=m/CcknJz.png]Image[/url] ]

Getekend


Bedankt allemaal die hebben getekend **\O/**

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwaar verwaarloosde paarden worden niet geholpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:26

Dit is nog zo'n organisatie waar de grens tussen het goede voor dieren willen, of daarmee ook vooral je eigen bestaan invulling geven, zeer dun is.

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:27

Shadow0 schreef:
Dit is nog zo'n organisatie waar de grens tussen het goede voor dieren willen, of daarmee ook vooral je eigen bestaan invulling geven, zeer dun is.


Snap niet goed wat je bedoelt

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwaar verwaarloosde paarden worden niet geholpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:42

Jij bent toch van Paard Zoekt Baas en Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren? De grens tussen 'goed doel' en 'goed verdienmodel' is moeilijk te trekken, vooral omdat het geen ANBI-stichting betreft en geen jaarverslagen of -cijfers publiceert.
Paard Zoekt Baas is in opzet niet te onderscheiden van een commercieel doel, en of het dat wel of niet is aan de achterkant is niet te zeggen. (Btw, bij verkoop op internet zijn er een aantal eisen, zoals het vermelden van KvK-nummer, WKOA en nog het eea. Dit is niet duideiijk.)

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:44

Shadow0 schreef:
Jij bent toch van Paard Zoekt Baas en Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren? De grens tussen 'goed doel' en 'goed verdienmodel' is moeilijk te trekken, vooral omdat het geen ANBI-stichting betreft en geen jaarverslagen of -cijfers publiceert.
Paard Zoekt Baas is in opzet niet te onderscheiden van een commercieel doel, en of het dat wel of niet is aan de achterkant is niet te zeggen. (Btw, bij verkoop op internet zijn er een aantal eisen, zoals het vermelden van KvK-nummer, WKOA en nog het eea. Dit is niet duideiijk.)


Kijk hier eens naar een goed verdien model *pum* *pum* Eerst onderzoek doen voordat je wat roept :D Er moet natuurlijk wel geld binnen komen, de paardenmondjes moeten natuurlijk wel gevoed worden en ze moeten ook naar een dierenarts.

Jaarstukken van 2018 staan tussen nu en een maand op de website, we waren nog te druk met het helpen van verwaarloosde paarden.

Maar heb je wel getekend ook al heb je een hekel aan ons?

https://www.paardzoektbaas.nl/financieel-jaarverslag-2017

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwaar verwaarloosde paarden worden niet geholpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:50

We leven nu in 2020, dus wat er in 2018 en 2019 is gebeurd, geen idee. Of de commerciele activiteiten van Paard Zoekt Baas daarbij staan weet ik ook niet.

Overigens sloot mijn opmerking ook aan bij de situatie van de Koniks op Texel: er is dan veel bereidheid om te 'redden' maar het is niet meer altijd duidelijk of dat gaat om het werkelijke belang van paarden, of om publiciteit of eigenbelang.

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:57

Shadow0 schreef:
We leven nu in 2020, dus wat er in 2018 en 2019 is gebeurd, geen idee. Of de commerciele activiteiten van Paard Zoekt Baas daarbij staan weet ik ook niet.

Overigens sloot mijn opmerking ook aan bij de situatie van de Koniks op Texel: er is dan veel bereidheid om te 'redden' maar het is niet meer altijd duidelijk of dat gaat om het werkelijke belang van paarden, of om publiciteit of eigenbelang.


De jaarstukken zijn van Paard Zoekt Baas, als je de moeite had genomen om ze even te bekijken.

Jij bent eigenlijk tegen alle organisaties die iets doen voor het welzijn van de paarden.
Zonder publiciteit kom je nergens, ik ben ervan overtuigd dat het zeker geen eigenbelang is van de groep die zich inzet voor de Koniks.

Maar als mensen zich niet inzetten voor een doel, gebeurd er helemaal niets en blijft alles bij het oude.

Vind je persoonlijk erg 'kort door de bocht', vraag me ook af hoe oud je bent.

Je hebt geen antwoord gegeven om mijn vraag of je wel getekend hebt?

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:08

henktennapel schreef:
De jaarstukken zijn van Paard Zoekt Baas, als je de moeite had genomen om ze even te bekijken.


Maar er staat niet eens wat Paard Zoekt Baas is, bv qua rechtsvorm. Staat niet in de Kvk (of onder een naam die ik niet ken.) Dat deugt allemaal voor geen meter.

Citaat:
Jij bent eigenlijk tegen alle organisaties die iets doen voor het welzijn van de paarden.


Altijd fijn als anderen al weten waar ik voor of tegen ben, dan hoef ik er zelf niet meer over na te denken.

Citaat:
Je hebt gaan antwoord gegeven om mijn vraag of je wel getekend hebt?

Ik heb van iemand op internet gehoord dat ik tegen alle organisatis ben die iets doen voor het welzijn van paarden. ALs ik dan getekend zou blijken te hebben raak ik mijn street cred kwijt. :oo

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 18:11

Shadow0 schreef:
henktennapel schreef:
De jaarstukken zijn van Paard Zoekt Baas, als je de moeite had genomen om ze even te bekijken.


Maar er staat niet eens wat Paard Zoekt Baas is, bv qua rechtsvorm. Staat niet in de Kvk (of onder een naam die ik niet ken.) Dat deugt allemaal voor geen meter.

Citaat:
Jij bent eigenlijk tegen alle organisaties die iets doen voor het welzijn van de paarden.


Altijd fijn als anderen al weten waar ik voor of tegen ben, dan hoef ik er zelf niet meer over na te denken.

Citaat:
Je hebt gaan antwoord gegeven om mijn vraag of je wel getekend hebt?

Ik heb van iemand op internet gehoord dat ik tegen alle organisatis ben die iets doen voor het welzijn van paarden. ALs ik dan getekend zou blijken te hebben raak ik mijn street cred kwijt. :oo


Ik wens je een fijn weekeinde, en veel succes met het paardrijden en gehandicapten is ook een mooi initiatief. Maar laat AUB anderen in hun waarde. Dat zou jij ook graag willen als het om jouw ging

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:13

Ook wel erg offtopic niet?
Gaat nu niet om paard zoekt baas of heb ik iets gemist...

henktennapel
Berichten: 218
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 18:14

AaronYve schreef:
Ook wel erg offtopic niet?
Gaat nu niet om paard zoekt baas of heb ik iets gemist...


Daar heb je helemaal gelijk in, maar kon het niet laten om daar op te reageren...Sorry

Zal alleen reageren op inhoudelijke vragen over de petitie.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Zwaar verwaarloosde paarden worden niet geholpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:41

Dit topic hoort op LN (links),ik verplaats het even

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:00

Hevonen schreef:
Mee eens. Heb uiteraard getekend. Vind dat er sowieso aan dierenleed te weinig wordt gedaan.
Vind het feit dat een dier als een 'goed' - een ding - wordt beschouwd belachelijk.

In een geciviliseerde wereld mag de bescherming van dieren echt wel wat serieuzer en beter geregeld zijn.


Mee eens , heel goed dat dit onder de aandacht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:22

Ga nu tekenen

Heldere uitleg henktennapel