Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 03:20

Ik heb gewoon bijna ruzie met een verkoper. Ik had enkele maanden geleden een lichtschakelaar met lichtsensor voor mijn auto gekocht, kreeg ik netjes binnen en nu heb ik vorige week Apk gehad en is die daarbij bij de lichten testen gesneuveld. Geen idee hoe ze er mee om zijn gegaan maar mijn lichten gingen niet meer uit en ik kreeg de module niet meer op de normale manier uit mijn dashboard en moest het er echt uit slopen via de achterkant. Heel gedoe dus. In elk geval ik stuur bericht met de mededeling dat het kapot is, wat zij mij kunnen bieden. Gaan ze eerst om foto’s vragen. Prima, gestuurd en ziet er gewoon normaal uit. Vragen ze of ik het in een andere auto kan testen dus nogmaals herhaalt dat de module er niet normaal meer uit kan en dat dit niet aan mijn auto ligt maar aan de module en ik geen risico wil lopen. Krijg ik “sorry friend” alsof het daarmee afgedaan is. Nee niks sorry friend, ik vraag om wat jullie mij kunnen bieden, al meerdere keren gevraagd. Heb toen ook gedreigd met een slechte review want was het echt zat want er gingen dagen overheen en ik zit met een auto waarvan er een kabelbreuk inner deur zit en het alarm niet af gaat als je de lichten aan laat staan, vandaar de nood bij die schakelaar want dan gaan ze vanzelf uit :+ dus ik weer gezegd wat kan je mij aanbieden qua korting, niks meer gehoord. Ze gaan die review wel tegemoet zien vrees ik. Is een product van 38 euro trouwens.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 07:08

Oke, maar het is toch niet hun schuld dat die gesloopt is bij je apk? En wat is precies de oorzaak dat die er niet meer uit kan? Ik zou denken dat komt door de wijze waarop die geïnstalleerd is. Beide hebben niet als oorzaak een defect product, dus dan kun je het toch niet op de verkoper verhalen.

Op basis van je bovenstaande bericht vind ik het onredelijk om te verwachten dat zij je iets gaan bieden. Terwijl het probleem niet bij hun lijkt te liggen.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:44

Storm schreef:
Hoi, even een vraagje.
Ik heb een pakket dat 3 maanden onderweg was maar niet aankwam. Toen de tijd voorbij was, heb ik een klacht geopend. Die is nu in behandeling. En prompt krijg ik vandaag het pakketje thuis.
Ik kan de klacht alleen niet sluiten volgens mij. Wat nu?


Kun je ook geen berichtje in de klacht achterlaten dat je het item toch hebt ontvangen? En verder, het pakketje is buiten de beloofde leveringstermijn gekomen dus je mag in principe en je geld terug en het alsnog aangekomen item houden, dat is een risico wat de verkoper loopt. Als je dat geen fijn idee vind en je krijgt uiteindelijk je geld terug in de dispute kun je de verkoper zelf ook een berichtje sturen. En dan aangeven dat je het het item alsnog hebt gekregen en dat je ervoor wil betalen, meestal hebben ze daar wel iets op verzonnen.

En rennie89, ik zou op basis van dit verhaal eigenlijk verhaal gaan halen bij de garage die iets gesloopt hebben tijdens de keuring wat daarvoor nog heel was.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:36

Bedankt memories, ik heb het geld inmiddels terug. Ik ga de verkoper een bericht sturen.
Waar ik zo van baalde is dat ik verkoper meerdere berichten verstuurd heb, maar hij na de 1e keer gewoon niet meer reageerde.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:22

Blue_flower schreef:
Oke, maar het is toch niet hun schuld dat die gesloopt is bij je apk? En wat is precies de oorzaak dat die er niet meer uit kan? Ik zou denken dat komt door de wijze waarop die geïnstalleerd is. Beide hebben niet als oorzaak een defect product, dus dan kun je het toch niet op de verkoper verhalen.

Op basis van je bovenstaande bericht vind ik het onredelijk om te verwachten dat zij je iets gaan bieden. Terwijl het probleem niet bij hun lijkt te liggen.

Ik heb hem zelf geïnstalleerd en die module kan maar op 1 manier er in en er uit . Een lichtschakelaar module behoort een Apk te kunnen overleven en niet stuk te gaan bij een beetje draaien met de schakelaar. Ik verwacht geen gratis module maar wel enige vorm van korting want het zegt zeker wel iets over de kwaliteit.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:00

Rennie89 schreef:
Blue_flower schreef:
Oke, maar het is toch niet hun schuld dat die gesloopt is bij je apk? En wat is precies de oorzaak dat die er niet meer uit kan? Ik zou denken dat komt door de wijze waarop die geïnstalleerd is. Beide hebben niet als oorzaak een defect product, dus dan kun je het toch niet op de verkoper verhalen.

Op basis van je bovenstaande bericht vind ik het onredelijk om te verwachten dat zij je iets gaan bieden. Terwijl het probleem niet bij hun lijkt te liggen.

Ik heb hem zelf geïnstalleerd en die module kan maar op 1 manier er in en er uit . Een lichtschakelaar module behoort een Apk te kunnen overleven en niet stuk te gaan bij een beetje draaien met de schakelaar. Ik verwacht geen gratis module maar wel enige vorm van korting want het zegt zeker wel iets over de kwaliteit.


Je bestelt iets bij Ali, wat had je verwacht :')
Ik vind dat je hierin gewoon je verlies moet nemen. Als de garage daar onzorgvuldig mee omgaat kan het gewoon kapot gaan. Je kan nog eerder verhalen bij hun dan bij de verkoper die gewoon een werkend product heeft afgeleverd.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 18:54

Ik heb 24 kleine pokemon figurines besteld om daar zelf een adventskalender mee te maken! Ik hoop dat ze optijd binnen zijn, de een zei 2 weken en de ander 2 maanden. We gaan het zien :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:17

Marjo schreef:
Rennie89 schreef:


Je bestelt iets bij Ali, wat had je verwacht :')
Ik vind dat je hierin gewoon je verlies moet nemen. Als de garage daar onzorgvuldig mee omgaat kan het gewoon kapot gaan. Je kan nog eerder verhalen bij hun dan bij de verkoper die gewoon een werkend product heeft afgeleverd.



Dit dus :+
Je bestelt iets van 30 euro op aliexpres. Een verkoopwebsite die bekend staat om twijfelachtige kwaliteit.

De verkoper kan er echt niets aan doen en vind het zeer onredelijk om het probleem bij hun te leggen en korting te verwachten.
Leg je probleem neer bij degene die het gesloopt heeft? Of bij degene die het niet originele onderdeel in de auto heeft gemonteerd

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:22

Nogmaals, heb het zelf gemonteerd en daar kan niks mis mee gaan. Heel simpel. Aan de montage ligt het niet. Ik kan het niet op die garage verhalen helaas want merkte het pas op toen ik thuis was en het licht niet meer uit ging. Dat hij er niet makkelijk uit kwam had wel met het product te maken, het pinnetje hoort in te klappen en dat deed het niet zoals het zou moeten. Dat kwaliteit minder is dan het origineel is begrijpelijk maar het hoort wel een simpele Apk keuring te overleven.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:35

Succes met je verhaal verder. Voortaan gewoon orginele onderdelen in je auto monteren bij gangbare bedrijven in Nederland. Stuk makkelijker met garantie enzo :)
Dit vind ik gewoon een gevalletje eigen schuld, dikke bult :)

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:45

Ik snap dat het heel vervelend is Rennie maar ik denk dat je Ali verkoper hier weinig aan kan doen... Ik vind het dan ook niet rechtvaardig om geld weer terug te verhalen op hem/nieuw product te ontvangen. Het werkte heel goed bij/na installatie en ik zou dus eerder de garage de 'schuld' geven dan de shop.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:51

@keet , Dit onderdeel heb je niet origineel ;) betreft een lichtschakelaar met ingebouwde lichtsensor.

Maar snap niet dat ik niet mag klagen over iets terwijl dat hier veelvuldig voor komt over kwaliteit van producten maar omdat het een auto onderdeel betreft mag het opeens niet? Maar is goed, dan elke keer als iemand ook maar iets negatiefs heeft te zeggen over een product van aliexpres dan gooi ik ook maar met eigen schuld dikke bult, je vraagt om slechte kwaliteit en je kan niet anders verwachten van aliexpres :evaw:


bobje26 schreef:
Ik snap dat het heel vervelend is Rennie maar ik denk dat je Ali verkoper hier weinig aan kan doen... Ik vind het dan ook niet rechtvaardig om geld weer terug te verhalen op hem/nieuw product te ontvangen. Het werkte heel goed bij/na installatie en ik zou dus eerder de garage de 'schuld' geven dan de shop.


Ik hoef geen gratis of bijna gratis product, enige wat ik vraag is een korting op hetzelfde product. Ofwel ik neem weer het product af, gaat de verkoper echt niet verlies op draaien hoor :+ punt blijft dat het product ook bij bepaald gebruik gewoon bruikbaar moet zijn, en hij faalde hier in.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:04

Nee je mag best klagen over de kwaliteit :) maar wij geven aan dat je onredelijk bent op het gebied dat je verwacht korting te ontvangen van de verkoper.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:26

Nee, je zegt letterlijk eigen schuld dikke bult ;) en nee, daar is niets onredelijks aan. Stel je koopt op aliexpres een jurk voor 20 euro, jurk ziet er op eerste gezicht prima uit maar na 2 x dragen laten de naden los, is het dan ook eigen schuld dikke bult en mag je geen compensatie verwachten van de verkoper?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:40

Ik denk niet dat je perse heel onredelijk bent in het feit dat je een compensatie wil (of hoort te krijgen) maar ik denk dat je wel onredelijke verwachtingen hebt als je denkt dat heel makkelijk te gaan krijgen via verkopers op alie. Zo geweldig is de klantenservice daar nou ook weer niet :o en dat zijn imo risico's die je afkoopt met de lage prijzen. Feit blijft dat het natuurlijk banketstaaf is dat het zo makkelijk kapot is gegaan maar gelijk hebben en gelijk krijgen liggen mijlenver uiteen op alie.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:53

Oh een nieuw topic, ik las aldoor mee met de oude, maar was hem al kwijt :+

mbt kwaliteit en service van Ali, ga ik mee met de rest. Het is vervelend voor je dat het nu stuk is gegaan, maar imo is dit niet te verhalen bij de verkoper van Ali. Zoals je zelf zegt, het is goed geplaatst, dan is het gewoon pech dat hij bij de APK kapot is gegaan. Bij Ali heb je garantie tot aan de deur zeg ik altijd. Dus ja, ook als ik een jurkje heb waar na 2x dragen de naden loslaten, dan is het jammer voor mij. Voor Ali prijzen moet je ook Ali service verwachten, weinig dus.

Ik wacht op dit moment nog op een knuffel in de vorm van een slak voor mijn zoontje :')

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:54

Daarnaast werkt garantie in China heel anders dan hier.

En ik vind nog steeds dat je niet kan bewijzen dat het aan het product ligt. Het kan net zo goed de schuld van de garage zijn, waarom moet de verkoper jou daar dan voor vergoeden? Dat klopt gewoon niet.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:37

Soms moet ik wel lachen om Ali.
Ik had een geschil ingediend omdat ik een bestelling niet had ontvangen (grote waterballonnen) en nu hebben ze die nietig verklaard omdat ik onvoldoende bewijs heb aangeleverd van het niet ontvangen pakket :')

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:19

Heeft iemand hier wel eens gehad, dat het pakket in NL is (bij postnl op 9 nov) en dat er ineens staat, shipment cancelled?
Als ik dus de tracking volg, staat dat het pakketje netjes aangekomen is op het post NL distributie centrum..
Snap er niks van :(

Heb de verkoper een berichtje gestuurd maar ik heb geen idee of hij meer kan zien dan ik kan via de traceerlink.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:32

Ja!

Ik heb dit laatst gehad, ik dacht het nooit te krijgen (ging wel om iets kleins/goedkoops dus geen geld terug gevraagd) maar kwam echt WEKEN na die status binnen. Zo bizar, was het alweer helemaal vergeten. :')

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:40

Nouja, goed om te horen dat je het alsnog ontvangen hebt.
Ik wacht het wel af dan.
Dit is iets van 18 euro.
Voor mij wel 1 van de duurste ali aankopen aangezien ik normaal alleen dingen tot max 5 euro bestel.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:35

Mijn Ali slak is binnen :')
Afbeelding
Afbeelding

27 okt besteld, dus ook mooi vlot :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:41

Eleionomae schreef:
Mijn Ali slak is binnen :')
[ [url=m/znzSZf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vR2qin.jpg]Afbeelding[/url] ]

27 okt besteld, dus ook mooi vlot :)


Mooie jellycat copy :D
Is ie ook zo lekker zacht als de echte jellycat knuffels?

Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:43

Oh echt, helemaal gemist dat ie van jellycat is :')

Maar ja hij is net zo zacht als de kreeft die mijn zoontje van jellycat heeft :)

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:50

Rennie89 schreef:
Nogmaals, heb het zelf gemonteerd en daar kan niks mis mee gaan. Heel simpel. Aan de montage ligt het niet. Ik kan het niet op die garage verhalen helaas want merkte het pas op toen ik thuis was en het licht niet meer uit ging. Dat hij er niet makkelijk uit kwam had wel met het product te maken, het pinnetje hoort in te klappen en dat deed het niet zoals het zou moeten. Dat kwaliteit minder is dan het origineel is begrijpelijk maar het hoort wel een simpele Apk keuring te overleven.


Maar de garage heeft hem gesloopt... sorry maar ik zou het enorm onredelijk van je vinden als je hier een "slaatje" uitprobeert te slaan Dus omdat je het niet meer kan verhalen op garage dan maar op alie? erg onredelijk.

Mijn pakket is sinds 6 november in Nederland maar gaat maar niet naar PostNL := Staat sinds 6 november aangemeld maar nog niet ontvangen door post Nl..ik hou mijn hart vast!