Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:52

Ik heb nog nooit besteld bij aliexpress. Ik heb vroeger wel gehoord dat er opeens veel invoerkosten over de prijs heen komen. Waar moet ik op letten zodat ik niet voor onverwachte kosten kom? En hoe gaat het qua levering?

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:15

Vanaf ik dacht januari komen er op elk pakketje invoerrechten.
Ik zou daar rekening mee houden als je gaat bestellen, AliExpress vergoed die kosten nl niet voor je. :)
Ik geloof dat het iets van 20% van de kosten van je pakketje is, maar ze kunnen bij de inklaring zo beslissen dat zij het meer waarde vinden hebben als ik het goed begrepen heb.
Verder moet je er vanuit gaan dat merken daar namaak zijn en dat dat beboet wordt als ze die producten tegenkomen bij het inklaren.
Bont is daar regelmatig synthetisch maar vaker echt (vnl van katten), ongeacht wat erbij staat.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 07:46

Independence schreef:
Ik heb nog nooit besteld bij aliexpress. Ik heb vroeger wel gehoord dat er opeens veel invoerkosten over de prijs heen komen. Waar moet ik op letten zodat ik niet voor onverwachte kosten kom? En hoe gaat het qua levering?


Voor nu:
Onder de 22 geen kosten.
Tussen de 22 en 150 euro komt er btw plus inklaringskosten bij.
Boven de 150 komt er btw plus invoerrechten plus inklaringskosten bij.

Inklaringskosten is een vast bedrag 13 of 16 euro
Btw is 21% over de waarde
Invoerrechten liggen aan het product.
Deze kosten worden geind door post in Nederland.

Er komt een verandering aan maar die is verschoven naar juli en nog niet helemaal duidelijk

Dus onder de 22 euro blijven qua waarde zit je nu nog goed.
Bij namaak kan je boetes krijgen enof je product wordt vernietigd
China is erg van de dierproeven voor makeup ect, dus zou dat niet bestellen daar.
De foto's kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Check de reviews voor foto's.
Ze gebruiken schaamteloos fotos van echte gerenommeerde merken en zenden daar slappe aftreksels van op

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:14

@keet: mooie opsomming !!

Verder hoor ik steeds vaker dat pakjes voor hetzelfde adres verzameld lijken te worden en er wordt dan een totaalwaarde aangehangen. Dan kun je dus ineen wél boven die 22 euro uitkomen.

Verder misschien nog de aanvulling dat bij die 22 euro ook de verzendkosten worden meegerekend en het aankoopbedrag dus lager kan zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:19

Ja, heb ook al van die verzamelpakken gehad. Maar daar zat geen enorme waarde aan vast verder dus niet zo op gelet :)

Bij de 22 euro worden als het goed is niet de verzendkosten meegerekend, maar de btw+inklaringskosten gaan wel over het totaalbedrag

Citaat:
Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's – verzend- en verzekeringskosten hoeft u niet mee te tellen.

Kost uw pakje meer dan € 22? Dan betaalt u btw. En als uw pakket meer waard is dan € 150 óók invoerrechten. Voor deze pakjes doet uw bezorger aangifte bij de Douane. Daar moet u ook voor betalen – de zogenoemde inklaringskosten.

Het hele bedrag rekent u af aan de deur, bij de bezorger.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... iten-de-eu

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:41

Dank! Ik zag hele leuke houten legpuzzels voorbijkomen. Verder ben ik niet van plan om er dingen te kopen, ik heb nooit iets nodig :)

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:02

Staat al meer dan een week ofzo in de PostNL app maar nog niet ontvangen ofzo daar? Lijkt mij dat dit wel heel erg lang duurt? Andere pakketjes heb ik al ontvangen die later besteld zijn.


Afbeelding


Afbeelding

TheNovelist

Berichten: 1501
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 00:16

Bij mij kon het ook lang duren. De ene keer 2 dagen en de andere keer 2 weken. Geen pijl op te trekken!

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:08

Hebben jullie dit al eens gehad?
Afbeelding

In al die jaren die ik Ali gebruik heb ik die douane melding nog nooit gehad in de app :')

Edit : ik heb dat formulier maar ingevuld op de site van postnl en dan zie ik wel hoe snel douane reageert, het zijn oordopjes van 21 euro :')

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:40

Dat ging soepel, ze zijn er al, op dezelfde dag dat de brief van postnl binnen kwam met de vraag om dat formulier in te vullen :') wat ik al had ingevuld :+

Afbeelding
Ze zijn wel echt top!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:54

Heeft er iemand hier ervaring met camera’s via Ali? Wild camera of andere buitencamera voor in de schuilstal? Of kan je zoiets beter niet via ali kopen?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:50

Een vriendin van mij heeft een camera voor haar honden via ali, die wel bevalt, verder geen ervaring mee.

Hebben jullie wel eens ervaring gehad met dat er in de app staat dat een zending geannuleerd is?
Shop geeft aan dat ik geduld moet hebben en dat door de corona pandemie de post wat gekke dingen doet. En dat er een nieuwe track and trace code op komt.

Echter is dit 1 van de 8 pakketjes die ik besteld had en heb er al 6 binnen die ook allemaal met alixpress verzending zijn gegaan en die komen wel gewoon aan zonder problemen.. en de 2 bestellingen van deze shop niet.

ik wacht nu 3 weken...
Niet super lang.. maar toch :P

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:04

Wat gek dat er geannuleerd staat.

Ik wacht nog op iets dat ik 11 november heb besteld.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:42

Eleionomae schreef:
Dat ging soepel, ze zijn er al, op dezelfde dag dat de brief van postnl binnen kwam met de vraag om dat formulier in te vullen :') wat ik al had ingevuld :+

[ [url=m/7FWxK7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn wel echt top!

En bevallen ze?

Ik heb net met mn winterdip een bikini besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt :')

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:49

Ik wacht nog op een schilderen-op-nummer. Nu heb ik nog tot 6 januari om hem te ontvangen, maar de verkoper bied al aan (op mijn vraag) dat ik een ander mag uitzoeken. Dit vind ik prima. Moet ik het dan nog ergens verlengen zodat hij deze kan versturen, of heb ik dan pech, mocht hij hem alsnog/weer niet versturen? Misschien komt deze ook nog wel hoor, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:25

Wij hebben net een blokjesbouw set van 5500 steentjes binnengekregen maar zitten geen bouwboeken bij :+ zou volgens de beschrijving wel erbij moeten zijn. Eens kijken hoe we dit gaan oplossen :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:18

Hoe zit het bij jullie, wat jullie besteld hebben? Komt dit opntijd nu met de coronacrisis?

Ik heb iets besteld, wat atil staat op 03-12. Wel in NL schijnbaar al.

Gister iets opnieuw besteld, maar achteraf denk ik, kon ik niet beter wachten?

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:23

Hier duurt ook alles lang, zeker 2 maanden. Maar of dat door corona komt?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:34

Geen vertragingen gehad eigenlijk :) pakket waarvan we dachten dat het wel even zou duren vanaf luik was er echt zoveel sneller dan we dachten :D

Leverancier van mijn bouwblokjes pakket heeft de handleiding per mail gestuurd ipv bij het pakket in. Wil ook niet meewerken aan een oplossing. Dat wordt in ieder geval een slechte beoordeling

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:45

Hier snel. M’n man die nog nooit had besteld had 3 dingen besteld en alles binnen een week binnen >;)

Ik heb nu ook weer wat dingen besteld dus ben benieuwd, voor alsnog zijn we bijna week verder en is de helft nog niet opgestuurd

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:33

Ik had op 22 december iets besteld, dat was er vorige week al. Dus super snel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:15

Ik kom me hier ook melden. :D Mijn vriend besteld al jaren technische onderdelen en gadgets bij ali. Ik heb 24 december deze lamp besteld:

Afbeelding

Stukken goedkoper dan op Nederlandse webshops, nu nog even afwachten of hij hetzelfde is. Voorlopig ligt hij helaas nog in hongkong. ;( Wel jammer van die invoerrechten, ik heb meer leuke dierenlampen gezien maar dat zit bijna allemaal boven de 22 euro...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:33

Paardenfann4 schreef:
Ik had op 22 december iets besteld, dat was er vorige week al. Dus super snel.


Oh inderdaad, het gene dat ik op 11-11 besteld. Maar helaas de geschil niet verlengd, houd dat eigenlijk nooit bij, heel dom! Hoop dat het nog komt, en anders is het 5€, geen groot bedrag maar toch.

Afgelopen maandag weer iets besteld, dus ben benieuwd! :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:40

Eloya schreef:
Een vriendin van mij heeft een camera voor haar honden via ali, die wel bevalt, verder geen ervaring mee.

Hebben jullie wel eens ervaring gehad met dat er in de app staat dat een zending geannuleerd is?
Shop geeft aan dat ik geduld moet hebben en dat door de corona pandemie de post wat gekke dingen doet. En dat er een nieuwe track and trace code op komt.

Echter is dit 1 van de 8 pakketjes die ik besteld had en heb er al 6 binnen die ook allemaal met alixpress verzending zijn gegaan en die komen wel gewoon aan zonder problemen.. en de 2 bestellingen van deze shop niet.

ik wacht nu 3 weken...
Niet super lang.. maar toch :P


Ik had ook wat in sept besteld.
Na een week ook ineens geannuleerd.
Ik heb heel braaf gewacht tot eind dec, maar toen was ik er wel klaar mee en een dispuut geopend
Geld netjes terug binnen 3 dagen.

Momenteel gaan de pakketjes heel snel.
Ik had laatst iets al na 5 dagen binnen :wow:
Gemiddeld duurt het bij mij momenteel een week of 2.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:41

Afbeelding