Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Welk bewerkingsprogramma

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Welk programma gebruiken jullie voor de bewerking en waarom?
Wat zijn de voors en regens tov andere programma's?
Waar blinkt het programma in uit?
Wat is jullie top 3?
Eventueel de kosten, abonnement of licentie..

Ben heel benieuwd!!



Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-19 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 14:04 



 
Profiel   

Niemand??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 17:42 



 
Profiel   

Ik gebruik photoshop, heeft alles en kan je echt alles mee.
Enige nadeel vind ik is dat je het even moet leren kennen voor je alle trucjes kent. Maar daarna is het super om mee te werken.
Ik betaal 11€ per maand dacht ik, maar dan krijg je wel elke keer updates en je kan hem op meerdere computers zetten. Voor mij het waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 18:13 



 
Profiel   

Rawtherapee is een soort lightroom, maar gratis. Kan volgens mij hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 09:43 



 
Profiel   

Ik gebruik GIMP, lijkt heel erg op photoshop, maar is gratis.
Vooral gratis was voor mii belangrijk en GIMP heeft nog meer gebruiksdoelen, zoals digital art

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 09:51 



 
Profiel   

Sanne_com schreef
Ik gebruik photoshop, heeft alles en kan je echt alles mee.
Enige nadeel vind ik is dat je het even moet leren kennen voor je alle trucjes kent. Maar daarna is het super om mee te werken.
Ik betaal 11€ per maand dacht ik, maar dan krijg je wel elke keer updates en je kan hem op meerdere computers zetten. Voor mij het waard.


Heb ooit wel GIMP gebruikt, maar dat werd voor mij na een tijd te beperkt en werkte vaak toch niet helemaal ideaal (voor een gratis programma is het zeer zeker goed, maar ik wilde op een gegeven moment meer)
Ik gebruikt het trouwens voor fotobewerking en digitaal tekenen/manipuleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 17:30 



 
Profiel   

Sanne_com schreef
Sanne_com schreef
Ik gebruik photoshop, heeft alles en kan je echt alles mee.
Enige nadeel vind ik is dat je het even moet leren kennen voor je alle trucjes kent. Maar daarna is het super om mee te werken.
Ik betaal 11€ per maand dacht ik, maar dan krijg je wel elke keer updates en je kan hem op meerdere computers zetten. Voor mij het waard.


Heb ooit wel GIMP gebruikt, maar dat werd voor mij na een tijd te beperkt en werkte vaak toch niet helemaal ideaal (voor een gratis programma is het zeer zeker goed, maar ik wilde op een gegeven moment meer)
Ik gebruikt het trouwens voor fotobewerking en digitaal tekenen/manipuleren.


Waarin beperkte het je na een tijdje?
Kan je bijvoorbeeld wel objecten wegwerken met GIMP? Zoals een halstertouw of halster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 08:55 



 
Profiel   

Ik gebruik ook Photoshop, daar kan je echt veel mee. In het verleden gebruikte ik ook GIMP, maar dat werd, zoals hierboven al is genoemd, te beperkt. Wel kan je er inderdaad dingen mee wegwerken, zoals halstertouwen. Je kan GIMP eens downloaden en uitproberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 09:43 



 
Profiel   

Wantivano schreef
Sanne_com schreef

Ik gebruik photoshop, heeft alles en kan je echt alles mee.
Enige nadeel vind ik is dat je het even moet leren kennen voor je alle trucjes kent. Maar daarna is het super om mee te werken.
Ik betaal 11€ per maand dacht ik, maar dan krijg je wel elke keer updates en je kan hem op meerdere computers zetten. Voor mij het waard.


Heb ooit wel GIMP gebruikt, maar dat werd voor mij na een tijd te beperkt en werkte vaak toch niet helemaal ideaal (voor een gratis programma is het zeer zeker goed, maar ik wilde op een gegeven moment meer)
Ik gebruikt het trouwens voor fotobewerking en digitaal tekenen/manipuleren.


Waarin beperkte het je na een tijdje?
Kan je bijvoorbeeld wel objecten wegwerken met GIMP? Zoals een halstertouw of halster?


Dingen weg werken kan zeker wel, (of in ieder geval in de versie die ik jaren geleden had) ik merkte vooral dat de snelheid en kwaliteit net wat minder was + photoshop werkte (toen, denk aan een jaar of 5 geleden) beter samen met een tekentablet en had gewoon heel veel meer functies die als je digitaal gaat tekenen je echt nodig hebt.

Maar ik moet wel zeggen, ik heb nu al jaren photoshop en een hele tijd geen GIMP meer gebruikt dus geen idee hoe het nu zit.
Je kan het inderdaad gewoon eens downloaden en kijken, is het toch te beperkt kan je altijd nog verder kinken voor eventueel een betaalde optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 10:07 



 
Profiel   

Hier is een centraal topic voor:

[FK] [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Zelf kan ik vooral ON1 photo RAW aanbevelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 08:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen