Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Mijn camera geeft geen scherpe foto's

 
Profiel   

Hoi,

Ik heb een Canon 1100D, is een goedkope spiegelreflex maar ik mag aannemen dat ook deze scherp een kunnen shooten? Hierbij heb ik de 18-55 kitlens en een 50-250 canon lens.

Het probleem, op klein formaat en op mijn camera zien ze er zo goed als scherp uit. Op insta zijn ze ook gewoon scherp en lijkt het heel wat. Maar zodra ik ze op een iets groter formaat wil bekijken is het net of er een soort waas over zit.

Hier 3 voorbeelden.

1/500
F5.6
154mm
ISO 400
[ img ]

1/500
F6.7
200mm
ISO 400
[ img ]

1/1000
F5.6
240mm
ISO 400
[ img ]

Zowel de Kitlens als de andere lens geven hetzelfde beeld, ook heb ik automatisch een paar foto's gemaakt maar ook deze hebben hetzelfde probleem. Ligt dit dan toch nog aan mij of toch aan de camera.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:41 



 
Profiel   

Heb dezelfde lenzen als jou en nog een andere en alle drie hebben dit.
Gaat wel beter als je in raw schiet, weet niet of je dat doet?

Maar heb nog steeds soms troubles. Helpt ook niet als ik niet goed zie zonder bril en door de zoeker alles sowieso wazig is, dus ik moet op het kleine schermpje af gaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:42 



 
Profiel   

Nee ik schiet nog niet in raw, dit zal ik dan moeten proberen. Zal dit dan toch aan de body liggen ;(

:(:) Zonder bril ik mij ook alles wazig dus tsja dat probleem hier ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:51 



 
Profiel   

Op welk formaat JPEG heb je de camera staan? klein/middel/groot? Dan kan je ook nog instellen nl.
Of, in andere woorden, hoe groot zijn de bestanden die er uit komen rollen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:55 



 
Profiel   

4272 x 2848, Op mijn camera is dat L geloof ik, grootste formaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 19:04 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad eens RAW proberen te fotograferen.

Bij de laatste foto líjkt het alsof de lens iets te ver naar voren scherp stelt. Front focus noemt men dat. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar je kan er altijd eens op googlen.

Ook wil het wel eens helpen om de ISO waarde iets lager te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 19:11 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik zou inderdaad eens RAW proberen te fotograferen.

Bij de laatste foto líjkt het alsof de lens iets te ver naar voren scherp stelt. Front focus noemt men dat. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar je kan er altijd eens op googlen.

Ook wil het wel eens helpen om de ISO waarde iets lager te zetten.


Ga ik proberen.

Klopt, scherpte ligt te ver naar voren, maar ook het scherpe gedeelte is op 100% niet scherp helaas.

ISO probeer ik zo laag mogelijk te houden, maar dit was het laagste wat ik kon op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 19:15 



 
Profiel   

fro schreef
Nee ik schiet nog niet in raw, dit zal ik dan moeten proberen. Zal dit dan toch aan de body liggen ;(

:(:) Zonder bril ik mij ook alles wazig dus tsja dat probleem hier ook :')



Vaak kan je ook aan een wieltje bij je zoeker draaien waardoor je zonder bril ook scherp door de zoeker kunt kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 19:30 



 
Profiel   

hamsterfan schreef
fro schreef
Nee ik schiet nog niet in raw, dit zal ik dan moeten proberen. Zal dit dan toch aan de body liggen ;(

:(:) Zonder bril ik mij ook alles wazig dus tsja dat probleem hier ook :')



Vaak kan je ook aan een wieltje bij je zoeker draaien waardoor je zonder bril ook scherp door de zoeker kunt kijken :)


Serieus :wow: ga ik gelijk kijken. Daar heb ik dus nooit bij stil gestaan, weer wat geleerd :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 19:35 



 
Profiel   

Even gewoon een probeersel, is dit bij jullie wel scherp?

Deze is dan rechtstreeks uit de camera, maar als je een foto op 100% ziet (Photofiltre in dit geval) moet hij als nog scherp zijn toch?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:02 



 
Profiel   

Sowieso moeilijk te beoordelen met bokt upload die alles nog eens een koprol omlaag haalt haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:12 



 
Profiel   

Welke is beter? Vroeger deed ik alles op imageshack maar zie nu ook tinypic.

Of iemand die ik een mail kan sturen met de orginelen?
Wil namelijk heel graag hiermee verder, maar door de niet scherpe foto's word het soms ergerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:55 



 
Profiel   

Heb je de camera en lenzen al eens laten reinigen?
[HTT] Fotocamera lens schoonmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 09:56 



 
Profiel   

fro schreef
Welke is beter? Vroeger deed ik alles op imageshack maar zie nu ook tinypic.

Of iemand die ik een mail kan sturen met de orginelen?
Wil namelijk heel graag hiermee verder, maar door de niet scherpe foto's word het soms ergerlijk.



Probeer Flickr eens om te uploaden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 10:03 



 
Profiel   

Heb jij iemand in de buurt die ook met een canon fotografeert?

Ik heb namelijk ook zo iets gehad met mijn canon. Foto's waren gewoon niet helemaal scherp. Camera opgestuurd was niets mis mee. Mag vast aan de lenzen. Lenzen op andere canon gezet haarscherp. Ben er nooit achtergekomen wat het was maar heb uit frustratie nieuwe camera gehaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 10:12 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is het nodig om je camera en lens te laten kalibreren, zo dat de autofocus van camera en lens optimaal op elkaar afgestemd zijn. Het is namelijk heel goed mogelijk dat de combinatie van camera+lens een 'front focus' of een 'back focus' probleem heeft, dus dat de autofocus gaat scherpstellen voor- of achter het gewenste focus punt. Dit is door kalibratie eenvoudig te verhelpen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 10:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen