Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 328 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Ik wil jullie nog bedanken voor jullie hulp! Ik heb nu een A7iii gekocht met een Sony 50 mm 1.8 en een Tamron 28-75mm 2.8. Dankzij jullie ging ik toch een stukje zekerder de zaak in. _/-\o_ <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:11 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ik ga denk toch voor een goede 2e hands spiegelreflex, dat is gewoon net wat meer betaalbaar.
Heb nu paar optie's:
7D MII
6D MII
5D MII

Zat eerst te denken aan de 7D MII, omdat ik gewoon ook al tevreden ben met mijn 7D.
En de MII is dan toch ook weer iets beter.

Alleen nu las ik dat een fullframe camera wel echt beter is, dus dan kom ik op 6D MII of de 5D MIII.

Hebben jullie ervaringen met fullframe? Is dit echt zoveel beter?



De 5DII zou ik niet doen, die is echt al bejaard. 5DIII is echt wel een goeie camera waar je nog flink wat jaren mee vooruit kan als je vanaf de 7D komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 06:50 



 
Profiel   

Ik heb zelf in 2012 de upgrade gedaan van 7D naar 5D3. Ik was destijds heel erg blij met de upgrade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:23 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Ik heb zelf in 2012 de upgrade gedaan van 7D naar 5D3. Ik was destijds heel erg blij met de upgrade.


Ik heb diezelfde upgrade idd ook gedaan een jaar of 4 terug :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:29 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ik ga denk toch voor een goede 2e hands spiegelreflex, dat is gewoon net wat meer betaalbaar.
Heb nu paar optie's:
7D MII
6D MII
5D MII

Zat eerst te denken aan de 7D MII, omdat ik gewoon ook al tevreden ben met mijn 7D.
En de MII is dan toch ook weer iets beter.

Alleen nu las ik dat een fullframe camera wel echt beter is, dus dan kom ik op 6D MII of de 5D MIII.

Hebben jullie ervaringen met fullframe? Is dit echt zoveel beter?

Nee, FF is niet per se beter. Sterker nog, het is een nadeel :D
Ligt helemaal aan je doel. Ik stond eens papgaaiduikers te schieten. Staan we met enkelen op een rij; ik met een 7D 70-200 en 2x extender; naast me iemand met een Nikon-equivalent en iemand met een FF.
De Nikon-meneer en ik schoten de Papagaaiduikers bij bosjes van hun rots :D Mooi scherp en fatsoenlijk beeldvullend. De man met FF en een 400mm kreeg het niet voor elkaar!
Immers, 400mm op een crop is 620mm en dat verschil maakte dat wij het wel konden maar de meneer met z'n FF niet!

Skip het heilige; crop en FF hebben hun eigen voor- en nadelen. Ik heb daarom m'n 7D laten repareren en naast m'n 5D mkIV gehouden. Echt, de beste zet die ik ooit gedaan heb op dit vlak :j

De 6D is een wanna-bee FF. Spaar dan door en tik een leuke 5D mkIV op de kop; dat kan intussen voor minder dan 2k!
https://www.cameranu.nl/nl/p3128892/can ... weedehands

Wil je echt met de vuist op tafel slaan:
https://www.cameranu.nl/nl/p3151222/can ... weedehands

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:37 



 
Profiel   

Ik heb spijt van mijn 6D maar ik kocht hem 2e hands online en er bleek dus wat mis mee te zijn. Overdag buiten bij normaal licht is het een prima camera maar zodra het iets donkerder wordt of je schiet in een binnenbak zag je rare donkere strepen. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:39 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik heb spijt van mijn 6D maar ik kocht hem 2e hands online en er bleek dus wat mis mee te zijn. Overdag buiten bij normaal licht is het een prima camera maar zodra het iets donkerder wordt of je schiet in een binnenbak zag je rare donkere strepen. :

Maar is dat omdat je camera niet deugd of omdat die 6D gewoon niet met donkere omgevingen om kan gaan?
Dat laatste heb ik al eens meer gehoord en gelezen.

Je zou nog altijd eens met de 5D mkIV komen spelen; wanneer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:57 



 
Profiel   

ikke schreef
NadiaM schreef
Ik ga denk toch voor een goede 2e hands spiegelreflex, dat is gewoon net wat meer betaalbaar.
Heb nu paar optie's:
7D MII
6D MII
5D MII

Zat eerst te denken aan de 7D MII, omdat ik gewoon ook al tevreden ben met mijn 7D.
En de MII is dan toch ook weer iets beter.

Alleen nu las ik dat een fullframe camera wel echt beter is, dus dan kom ik op 6D MII of de 5D MIII.

Hebben jullie ervaringen met fullframe? Is dit echt zoveel beter?

Nee, FF is niet per se beter. Sterker nog, het is een nadeel :D
Ligt helemaal aan je doel. Ik stond eens papgaaiduikers te schieten. Staan we met enkelen op een rij; ik met een 7D 70-200 en 2x extender; naast me iemand met een Nikon-equivalent en iemand met een FF.
De Nikon-meneer en ik schoten de Papagaaiduikers bij bosjes van hun rots :D Mooi scherp en fatsoenlijk beeldvullend. De man met FF en een 400mm kreeg het niet voor elkaar!
Immers, 400mm op een crop is 620mm en dat verschil maakte dat wij het wel konden maar de meneer met z'n FF niet!

Skip het heilige; crop en FF hebben hun eigen voor- en nadelen. Ik heb daarom m'n 7D laten repareren en naast m'n 5D mkIV gehouden. Echt, de beste zet die ik ooit gedaan heb op dit vlak :j

De 6D is een wanna-bee FF. Spaar dan door en tik een leuke 5D mkIV op de kop; dat kan intussen voor minder dan 2k!
https://www.cameranu.nl/nl/p3128892/can ... weedehands

Wil je echt met de vuist op tafel slaan:
https://www.cameranu.nl/nl/p3151222/can ... weedehands


True! Tegenwoordig hebben de systeemcamera's van Canon ook cropmode. Je kunt oude EF-S objectieven gebruiken of je body met EF/RF objectief handmatig in cropmode zetten. Dan gebruikt hij maar een deel van de sensor en heb je ook de x1.6 factor. Je houdt dan alleen wel nog maar 7 a 8 megapixels over van de 20MP van de R6. := Cropmode op de R5 is al beter bruikbaar met de 45MP. Alleen heb je wel een beetje fatsoenlijk glas nodig met de R5. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:10 



 
Profiel   

Oh bedoelde idd ook de 5DMIII ipv de II :o

Liselot schreef
NadiaM schreef
Ik ga denk toch voor een goede 2e hands spiegelreflex, dat is gewoon net wat meer betaalbaar.
Heb nu paar optie's:
7D MII
6D MII
5D MII

Zat eerst te denken aan de 7D MII, omdat ik gewoon ook al tevreden ben met mijn 7D.
En de MII is dan toch ook weer iets beter.

Alleen nu las ik dat een fullframe camera wel echt beter is, dus dan kom ik op 6D MII of de 5D MIII.

Hebben jullie ervaringen met fullframe? Is dit echt zoveel beter?



De 5DII zou ik niet doen, die is echt al bejaard. 5DIII is echt wel een goeie camera waar je nog flink wat jaren mee vooruit kan als je vanaf de 7D komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:52 



 
Profiel   

Thanks voor het meedenken!

@Ikke die 5D MK IV spreekt me ook echt heel erg aan, allen op dit moment nog net wat boven mijn budget.

Mijn huidige camera heeft vaker wat 'haperingen' dus moet nu echt wat gaan doen... :j

Ik denk dat ik voor een goede occasion 7D MKII ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:56 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
True! Tegenwoordig hebben de systeemcamera's van Canon ook cropmode. Je kunt oude EF-S objectieven gebruiken of je body met EF/RF objectief handmatig in cropmode zetten. Dan gebruikt hij maar een deel van de sensor en heb je ook de x1.6 factor. Je houdt dan alleen wel nog maar 7 a 8 megapixels over van de 20MP van de R6. := Cropmode op de R5 is al beter bruikbaar met de 45MP. Alleen heb je wel een beetje fatsoenlijk glas nodig met de R5. :')

De oude 7D heeft dus gewoon 20MP APS-C :j

Kortom, je moet heel goed blijven kijken wat je wil; welke camera daarvoor de specs heeft en of dat in je budget past.

@NadiaM:
https://www.cameranu.nl/nl/p1661255/can ... weedehands
https://www.cameranu.nl/nl/p1218335/can ... weedehands
https://www.cameranu.nl/nl/p756615/cano ... weedehands

Zo, heb je wat te kiezen......

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:00 



 
Profiel   

Ja die had ik ook al gezien, deze passen gewoon goed in mijn budget.
En zijn toch prima camera's toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:26 



 
Profiel   

En een tweedehands 90D of RP of R?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:47 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Ja die had ik ook al gezien, deze passen gewoon goed in mijn budget.
En zijn toch prima camera's toch?

Ja, dat zijn nog steeds uitstekende camera's :j

Sorry, Bagheera maar een 90D is voor de mindere goden als je van een 7D af komt. 90D gaat op specs al onderuit tegen de 7D laat staan tegen een 7D mkII.

R-serie is een ander ding maar heel eerlijk; ik zou daar nog even de ontwikkelingen afwachten.
Ja, systeem heeft de toekomst, absoluut, maar als budget niet tot voorbij de hemel reikt, zul je keuzes moeten maken en dan is in dit geval een 7D mkII eigenlijk wel de betere keuze.

Ik zou er geen arsenaal lenzen meer bij aanleggen maar gewoon een klein, tactisch gekozen setje glas en lekker knallen. Tegen de tijd dat je vast loopt op de beperkingen van een 7D, kun je altijd verder kijken en is de systeemmarkt ook totaal anders (en volwassener in aanbod).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:47 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie meedenken.

De R series heb ik ook naar gekekenden idd omdat dit schijnbaar wel echt de toekomst is.
En dat geloof ik ook wel.
Maar vind het nu nog best prijzig en dan heb ik ook nog een adapter nodig voor mijn huidige les Canon 70-200 2.8.

Dus ga voor de 7D Mark II

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:43 



 
Profiel   

Change of plans. Ik kreeg wat verjaardagsgeld en heb toch besloten om de 7dmark ii te kopen.
Heb er een gevonden in zeer goede staat met rond de 10k aan clicks. Geeft mij ook langer de tijd om lekker op m’n gemak te sparen voor een spiegelloze. De 7d zal tzt sowieso blijven als tweede (crop)body

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:12 



 
Profiel   

Ik heb er gisteren een RP bij besteld als gooi en smijt body en voor privé.
Heb de andere wel goed verzekerd, maar met het bruidsseizoen voor de boeg geen zin om er 1 kwijt te zijn als er wat mee gebeurd. En mijn man vind het eng om zo’n duur ding in de handen te hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:39 



 
Profiel   

Liselot schreef
Ik heb er gisteren een RP bij besteld als gooi en smijt body en voor privé.
Heb de andere wel goed verzekerd, maar met het bruidsseizoen voor de boeg geen zin om er 1 kwijt te zijn als er wat mee gebeurd. En mijn man vind het eng om zo’n duur ding in de handen te hebben :')


Ideaal! Ik zag al af en toe acties voorbij komen met de RP voor maar 999 euro. Dat valt dan wel mee inderdaad. Het glas is 10x duurder... Sssttt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:21 



 
Profiel   

Heb allemaal RF glas :D
50mm 1.8 er op is een leuke simpele combi denk ik. Maar eens even mee spelen als hij morgen binnenkomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:16 



 
Profiel   

Mooie vergelijking. :) Wel een ouder filmpje Geloof wel dat ze wat met firmware hebben aangepast voor het overheaten van de R6 en wie schiet nou shots van een uur? := Ik kan prima shots maken van een paar minuten op 4K50. +:)+


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 22:24 



 
Profiel   

Nog een mooie vergelijking. Dit keer tussen de Canon R6 en Nikon Z6II.



Wel een reviewer met Nikon achtergrond dus heb er alle begrip voor dat menu en basis instellingen logsicher zijn op de Nikon dan de Canon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 16:41 



 
Profiel   

Maar zo slecht is die Nikon nou ook weer niet hoor. Gewoon lekker bij het platform blijven waar je zit. Of dat nou Canon, Nikon, Sony of ander merk is. De ontwikkelingen van mirrorless camera's gaan zo hard en er komen ook steeds meer bodies en objectieven uit. En natuurlijk blijven de oude objectieven het met een adapter nog steeds prima doen. +:)+


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:11 



 
Profiel   

Liselot schreef
Heb allemaal RF glas :D
50mm 1.8 er op is een leuke simpele combi denk ik. Maar eens even mee spelen als hij morgen binnenkomt


Hoe bevalt je backup body inmiddels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 06:32 



 
Profiel   

Ik heb gewoon ook een R5 als 2e body. De RP is de 3e, fijn cameraatje! Minder snel dan ik gewend ben met de R5, maar geeft goede kwaliteit! Hele leuke full frame voor iemand met minder budget :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 07:27 



 
Profiel   

RP met de RF 50 1.8 in actie (nieuw te koop voor plusminus 1200 euro) Foto's even aanklikken voor goede kwaliteit

met ISO1600
[ img ]LiselotKamphuisFotografie-0165 by Liselot Kamphuis, on Flickr

Bewegend onderwerp; F2.5 1/1600 ISO400
[ img ]LiselotKamphuisFotografie-0182 by Liselot Kamphuis, on Flickr

Binnen, donker en tegenlicht; F1.8 1/125 ISO2000
[ img ]LiselotKamphuisFotografie-0277 by Liselot Kamphuis, on Flickr

Echt een leuke full frame systeem :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 328 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen