Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 277 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 288  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Bamorka schreef
Bedankt voor je reactie! Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe body, ik wil voor de 6D Mark ii gaan.
Vandaar (nu) geen groot budget voor een nieuwe lens, maar ik wil er toch graag wat bij hebben.
De 55-250 is dus opzich wel aan te raden in deze prijscategorie?

Sorry, ben ik nog een keer onaardig: de 6D, ook de mkII is FF voor wanna-bees. Komt al bijna net zo knullig over: ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet.

Als je echt prof. iets wil, ga je voor de 5D mkIV maar ook dan blijf ik bij mijn eerdere advies: kijk voor systeem.
De 5D mk IV kan een zinvolle tussenstap zijn als je er eentje voor een lief prijsje op de kop kunt tikken als occasion. Dat ziet namelijk niemand :D en het is nog steeds een dijk van een camera.

Maar als dat je lijn is, zou ik de 55-250 negeren. Dat is een EF-s en die past niet op de 5D en ook niet op de 6D. Dan zou dat een domme investering zijn, tenzij je een leuke op de kop tikt als occasion. Die brengt nog een beetje op als je je 550D inruilt op een 5D mk IV.
De rest krijg je misschien nog net 100 euro voor omdat je inruilt op een serieuze body.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:57 



 
Profiel   

Oh lord _O-
Oké, dus beter een systeemcamera? En aan wat voor systeemcamera moet ik dan denken?
Zou het dan mogelijk zijn alsnóg de te 55-250 kopen, als die op een systeemcamera past?
Of kan ik dat beter helemaal laten? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:53 



 
Profiel   

Systeem camera's met full frame sensor gaan al vanaf de 1000 euro. Kijk eens naar de Canon RP. Als je stapje hoger wilt de Canon R. En nog een stapje hoger de R6. De R6 zit in de prijs categorie van de 5D4 en is een leuke Black Friday actie nu. Ik kom zelf vanaf de 5D3 en bewust voor R6 ipv 5D4 gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:43 



 
Profiel   

Bamorka schreef
Oh lord _O-
Oké, dus beter een systeemcamera? En aan wat voor systeemcamera moet ik dan denken?
Zou het dan mogelijk zijn alsnóg de te 55-250 kopen, als die op een systeemcamera past?
Of kan ik dat beter helemaal laten? :D


Met adapter past de 55-250mm nog steeds op RP/R/R6/R5, maar je gebruikt maar een deel van de sensor en dat is dan een beetje zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:44 



 
Profiel   

Een EF-S past toch niet op die tussenring?

Ik heb zelf de RP als extra “simpele” body liggen (ik fotografeer zakelijk met de R5) en moet zeggen dat dat een hele leuke is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:22 



 
Profiel   

Liselot schreef
Een EF-S past toch niet op die tussenring?

Ik heb zelf de RP als extra “simpele” body liggen (ik fotografeer zakelijk met de R5) en moet zeggen dat dat een hele leuke is


Naast de fullframe EF objectieven passen ook de crop EF-S lenzen. De vraag is alleen of je het zou willen, want je gebruikt dan maar een deel van de sensor ipv de hele sensor.

https://www.canon.nl/lenses/eos-r-adapters/

Als het goed staat er naast het rode rondje van EF ook het witte vierkantje van EF-S op jouw adapter.

Nadat ik over bent gestapt van 7D naar 5D3 heb ik al mijn EF-S objectieven vervangen door EF objectieven dus ik heb nog geen EF-S objectieven erop gehad. Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 06:58 



 
Profiel   

Vraagje...

Welk objectief is goed voor natuurfotografie?
Ik heb de 70-200mm F2.8 maar mis nog wel wat zoom eigenlijk.

Is de 70-300mm F4.5-5.6 goede optie of liever toch een lager F waarde?

Mijn camera is een Sony A7iii systeemcamera. Ik weet dus ook niet of er lenzen van andere merken op passen (sigma of Tamron)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 06:24 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Vraagje...

Welk objectief is goed voor natuurfotografie?
Ik heb de 70-200mm F2.8 maar mis nog wel wat zoom eigenlijk.

Is de 70-300mm F4.5-5.6 goede optie of liever toch een lager F waarde?

Mijn camera is een Sony A7iii systeemcamera. Ik weet dus ook niet of er lenzen van andere merken op passen (sigma of Tamron)


De Sony 100-400mm is een hele fijne qua bereik en qua gewicht:
https://www.cameranu.nl/p1588315/sony-f ... -objectief

Een iets goedkopere variant, de 200-600mm van Sony:
https://www.cameranu.nl/nl/p3029925/son ... -objectief

Als goedkoper alternatief heb je nog de Sigma 150-600mm:
https://www.cameranu.nl/p3246255/sigma- ... -objectief

Een nog goedkoper en vooral ook lichter alternatief is de Sigma 100-400mm:
https://www.cameranu.nl/p3187597/sigma- ... -objectief

Als je in dit bereik iets wilt met een groot diafragma moet je een 2e hypotheek afsluiten. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar dan ga je al gauw over de 10K heen. -O-
https://www.cameranu.nl/p2170565/sony-f ... -objectief
https://www.cameranu.nl/p3029915/sony-f ... -objectief

De keuze is reuze! De vraag is meer wat is jouw budget en wat zou je er heel graag mee willen gaan fotograferen? Wil je er ook mee gaan filmen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 07:26 



 
Profiel   

Maarre, Bagheera, wat is er mis met een simpele tele-converter?
https://www.cameranu.nl/nl/c2712/object ... _merk=Sony

Dat is echt goedkoper dan willekeurig welke andere optie je aanhaalt en vooral: het weegt veel minder en geeft je veel meer speelruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:01 



 
Profiel   

Daar is natuurlijk ook niets mis mee. +:)+ Zeker voor als je hem niet zo vaak zult gebruiken. Geen idee hoe die presteert op een Sigma of Tamron 70-200mm. Geen idee welke 70-200mm zij heeft. Misschien wel een Canon met adapter voor Sony.

Weet bij Canon dat de nieuwe RF extenders niet passen op de nieuwe RF 70-200mm's. Ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig zit bij de MILC's van Nikon en Sony. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:20 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Daar is natuurlijk ook niets mis mee. +:)+ Zeker voor als je hem niet zo vaak zult gebruiken. Geen idee hoe die presteert op een Sigma of Tamron 70-200mm. Geen idee welke 70-200mm zij heeft. Misschien wel een Canon met adapter voor Sony.

Weet bij Canon dat de nieuwe RF extenders niet passen op de nieuwe RF 70-200mm's. Ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig zit bij de MILC's van Nikon en Sony. :=

Ik ook niet; ik heb nog een oude 7D met een klassieke 70-200 f2.8 en dus een 2x converter en daar schoot ik moeiteloos de papegaaiduikers mee van hun rots :j 620mm op een crop, hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:51 



 
Profiel   

Ik heb de Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS De originele dus voor de systeemcamera

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:58 



 
Profiel   

@ikke: Mooie combinatie. :j Ik had de Canon x2 III extender op mijn Canon EF 70-200mm f/2.8L II IS USM. Werd wel iets trager, maar nog prima te doen. Overigens wel op een voelvreempje en niet op crop dus "maar" 140-400mm f/5.6.

Die combinatie ook goed kunnen testen op de puffins. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:00 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Ik heb de Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS De originele dus voor de systeemcamera


Geen idee of daar ook de extenders op passen. := Mochten ze passen is dat ook nog een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:02 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Vraagje...

Welk objectief is goed voor natuurfotografie?
Ik heb de 70-200mm F2.8 maar mis nog wel wat zoom eigenlijk.

Is de 70-300mm F4.5-5.6 goede optie of liever toch een lager F waarde?

Mijn camera is een Sony A7iii systeemcamera. Ik weet dus ook niet of er lenzen van andere merken op passen (sigma of Tamron)

Ik heb afgelopen jaar de Sigma 100-400mm gekocht.
Erg fijne lens voor die prijs!
Het enige nadeel is dat ie een vrij klein diafragma heeft, 6.3 op 400mm, en daarmee wordt het op een bewolkte dag of in een wat donkerdere omgeving lastig om zonder statief te fotograferen.
Verder is ie wel lekker scherp en de autofocus is erg snel en accuraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:14 



 
Profiel   

De Sigma heeft toch OS? Die werkt niet zo fijn? := Sony bodies hebben toch ook IBIS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:24 



 
Profiel   

Klopt, dat werkt op zich prima, maar op mijn cropcamera's wordt die 400mm 650mm, en met een langere sluitertijd is dat toch érg lastig uit de hand. Met helder weer goed te doen, maar met stormachtig weer als vandaag moet ik em echt ergens op vast leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:14 



 
Profiel   

8annemiek bedankt voor je antwoord. Ik ga eens naar de sigma kijken.

Die kan gewoon zonder converter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:19 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Klopt, dat werkt op zich prima, maar op mijn cropcamera's wordt die 400mm 650mm, en met een langere sluitertijd is dat toch érg lastig uit de hand. Met helder weer goed te doen, maar met stormachtig weer als vandaag moet ik em echt ergens op vast leggen.


Dan is statief wel praktischer. Ik vind het altijd zo een gezeul. _O- Neem hem wel mee als ik uit fotograferen ga met UWA in stad of met landschappen met lange sluitertijden etc.

Oh ja, jij hebt natuurlijk crop. Dan is het al gauw wiebeliger en kun je minder hoog in ISO. :=


Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 30-12-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:21 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
8annemiek bedankt voor je antwoord. Ik ga eens naar de sigma kijken.

Die kan gewoon zonder converter?


Volgens mij is dat die uit mijn linkjes. Dat is als het goed is een Sony E-mount en heb je dus geen adapter nodig. Ik weet niet of daar nog extenders op passen. := Dan zou je een 200-800mm hebben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:22 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
8annemiek bedankt voor je antwoord. Ik ga eens naar de sigma kijken.

Die kan gewoon zonder converter?

Die is voor Sony, zonder converter dus :j

Toevallig gisteren ook wat mee geschoten:
[ img ]
Deze is alleen iets opgelicht en een klein beetje gecropt, verder zo uit de camera.
*edit: bokt heeft de scherpte weer weggesnoept :roll: Hij is echt 100% scherp haha.

Haha ja, statief meezeulen houd ik ook niet zo van, ik wil nog steeds eens een goede monopod kopen. Maar een steen of paaltje werkt vaak ook prima :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:24 



 
Profiel   

Ik ben een linkeroog fotograaf. En jullie?

Ik kan dan precies mijn BG op mijn linkerschouder laten rusten. Scheelt ook al een hoop gewiebel en hoop gewicht wat ik moet vast houden. Niet optimaal, maar bij gebrek aan statief een prima alternatief. :) Wel even goed letten op je ademhaling wanneer je afdrukt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:27 



 
Profiel   

Ik heb vroeger op school geleerd om de linkerarm vast te zetten tegen je lichaam, camera in je linkerhand laten rusten en dan met je rechterhand alleen de ontspanknop indrukken zonder de camera echt vast te pakken. Dat is inmiddels een beetje automatisme geworden, dus zo doe ik dat nog steeds. En dan idd even niet ademhalen :))
Dat was nog in de tijd dat er geen beeldstabilisatie bestond haha, dus dat waren goede oefeningen.
Toen was je heel trots als je met een 50mm lens op 1/50e een haarscherpe foto had :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:58 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Art_Ificious schreef
8annemiek bedankt voor je antwoord. Ik ga eens naar de sigma kijken.

Die kan gewoon zonder converter?

Die is voor Sony, zonder converter dus :j

Toevallig gisteren ook wat mee geschoten:
[ [url=m/AhLItH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is alleen iets opgelicht en een klein beetje gecropt, verder zo uit de camera.
*edit: bokt heeft de scherpte weer weggesnoept :roll: Hij is echt 100% scherp haha.

Haha ja, statief meezeulen houd ik ook niet zo van, ik wil nog steeds eens een goede monopod kopen. Maar een steen of paaltje werkt vaak ook prima :))

Heel leuk.
En idd bokt en ook fb halen de scherpte helaas weg.

Ik heb ook een statief dus die kan ik ook wel meezeulen desgewenst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:50 



 
Profiel   

Lang leve de fb/bokt verdoezelaar. _O-

Canon heeft inmiddels ook al een leuke en betaalbare telezoom met 100-400mm bereik. :) Lekker licht en lekker klein.

https://www.cameranu.nl/nl/p3247455/can ... -objectief

En anders hebben ze altijd nog de goedkope 600mm f/11 en 800mm f/11 primes.

https://www.cameranu.nl/p3192372/canon- ... -objectief
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 277 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 288  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen