Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 105 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Ik heb een EF op een R camera met adapter. Werkt prima hoor! Kwaliteit is gewoon goed :D waar ergens zit je Granoek? Wellicht dichtbij genoeg om te testen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:46 



 
Profiel   

Detroit schreef
Ik heb een EF op een R camera met adapter. Werkt prima hoor! Kwaliteit is gewoon goed :D waar ergens zit je Granoek? Wellicht dichtbij genoeg om te testen?

Ehm ongeveer op de helft tussen Eindhoven en Maastricht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:21 



 
Profiel   

Oh dat is wel een stukje :') ik zit bij Amersfoort haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:43 



 
Profiel   

Kunnen jullie helpen?

Ik ben op zoek naar een degelijke spiegelreflex camera .
Vorige heeft het dik 10 jaar uitgehouden en is nu echt aan vervanging toe . De batterijen willen niet meer , het aantal pixel voldoet niet meer. Ik fotografeer enkel hobby matig ( vrienden / dieren / … ) dus het moet niet te veel kosten.

Ik ben op zoek naar
- duidelijke beelden bij beweging ( sport )
- goede iso ( als je in een binnen piste wil fotograferen voldeed vorige niet )
- flitser
- makkelijk in de hand ( geen lomp gewicht )
- niet te prijzig
- meerdere beelden per seconde


Ik zie het bos door de bomen niet meer. Dit omdat ik schrok van de nieuwe functies tegenwoordig. Hiermee bedoel ik;
Ik zag al dat de camera’s tegenwoordig tot iso 1000 000 kunnen gaan .
Ik zag dat je zelfs tot 12 beelden per seconde kon trekken .
Dat je al foto’s van je toetsten naar iemand zijn gsm kan sturen .

Allemaal heel erg leuk. Maar zijn dat allemaal geen overbodige extra’s voor een hobby’ist ?

Wat is belangrijk? Waar moet ik op letten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:07 



 
Profiel   

Heeft er iemand toevallig ook al een goede Black Friday deal gespot voor de Canon R6? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:22 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Roosjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:08 



 
Profiel   

Drico schreef
Heeft er iemand toevallig ook al een goede Black Friday deal gespot voor de Canon R6? :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:32 



 
Profiel   

Hoe herfstig is dit? [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:52 



 
Profiel   

Heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 18:56 



 
Profiel   

_Bonte_ schreef
Ik ben op zoek naar
- duidelijke beelden bij beweging ( sport )
- goede iso ( als je in een binnen piste wil fotograferen voldeed vorige niet )
- flitser
- makkelijk in de hand ( geen lomp gewicht )
- niet te prijzig
- meerdere beelden per seconde


Ik zou naar de lokale fotozaak gaan, wellicht hebben ze een leuke occasion voor jou in de aanbieding.

Ik ga daar graag heen omdat je:
-Geld bespaart (met een tweedehandsje)
-Kleine ondernemers steunt
-Garantie krijgt
-Een aanspreekpunt hebt waar je zo binnen kunt wandelen als je wil dat er even iemand meekijkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 12:18 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:46 



 
Profiel   

Mag ik vragen of er mensen zijn die Windows gebruiken voor LR en PS? Ik heb het idee dat dat alleen snel draait op een macbook want hier worden alle laptops traag. Maar laat ik nou Windows fijner vinden en ik eigenlijk mac te gek vind qua budget voor enkel bewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:34 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Mag ik vragen of er mensen zijn die Windows gebruiken voor LR en PS? Ik heb het idee dat dat alleen snel draait op een macbook want hier worden alle laptops traag. Maar laat ik nou Windows fijner vinden en ik eigenlijk mac te gek vind qua budget voor enkel bewerken.


Ikke, en bij mij draait ie als een trein. Maar ik heb ook wel een gamelaptop voor de zwaardere spellen dus die kan wel wat hebben zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:23 



 
Profiel   

Ik heb een Lenovo Thinkpad en bij mij werkt het best prima. Soms is hij iets traag, maar ben eigenlijk nog niet tegengekomen dat ik echt lang zit te wachten ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:32 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
Ik heb een Lenovo Thinkpad en bij mij werkt het best prima. Soms is hij iets traag, maar ben eigenlijk nog niet tegengekomen dat ik echt lang zit te wachten ofzo.


Ik heb een Ideapad met i7 en een goede videokaart. Dus dat loopt wel lekker :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:09 



 
Profiel   

Zelfde verhaal hier, ook een gaming computer. i7 met flink wat geheugen en een game videokaart (weet zo niet uit mijn hoofd, geen gek dure, maar wel het beter segment). De rest van deze computer is 10 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 00:06 



 
Profiel   

Hoi! ik heb inmiddels een systeemcamera waar ik heel blij mee ben. de canon EOS M50 mark II

[ img ]
[ img ]
[ img ]

de eerste keer wat aangerommeld met deze foto's als resultaat! ik heb even het gezicht afgeplakt ivm de privacy van mijn stalgenootje :+

Ik merk dat ik nog wat zoekende ben in de nabewerking, als je op de zwartwitfoto inzoomt op de kaak van het paard zie je wel wat foutjes, waar ik me dan ook ontzettend aan stoor := (bokt upload haalt de kwaliteit wel erg naar beneden) maar ik werk voor alsnog met GIMP. zodra ik een andere laptop heb komt er PS, maar nu red mijn laptop dat niet 8-)

tips zijn welkom!
ohja, na het fotograferen zag ik op de laptop dat ik mijn lens niet uit de groothoek stand heb versteld waardoor het paard soms wat uit verhouding oogt. beetje jammer, volgende keer beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 05:15 



 
Profiel   

Netjes hoor hierboven! Vind vooral de eerste erg tof! :)
Bevalt je camera een beetje?


Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn vragen! Heb inmiddels een laptop gekocht dus had er zeker wat aan! Nu een nieuwe vraag over mijn voorinstellingen/presets overzetten. Ik lees via google dat dit kan maar kan alle stappenplannen niet helemaal volgen en bovendien staat er ook nog verschillende stappenplannen. Iemand die zin heeft om mij 1 tel even te kunnen helpen hoe dit kan? :)


Tenno, volgens mij zweef jij hier ook nog rond :D Ik zag je jaartopic, heel erg gaaf zeg! Ik vind het zó knap dat jij zo snel zo gegroeid ben en inmiddels voor mij in ieder geval ergens bij topfotografen zit! Vind jouw stijl waanzinnig gaaf en kan er niet bij met mijn hoofd dat je eigenlijk nog vrij kort fotografeert en dit neerzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 16:46 



 
Profiel   

amado, Zeker bevalt de camera! ik word er steeds handiger mee *\o/*

[ img ]

afgelopen week mocht mijn kat model staan.. best goed gelukt al zeg ik het zelf!

met de presets kan ik je helaas niet verder helpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 17:17 



 
Profiel   

Hi allemaal, ik kom even een vraag stellen..
Heeft iemand hier ervaring met de instax camera's (Polaroid)?
Ik wil er een cadeau doen en versie 9 of 11 zijn allebei te verkrijgen, maakt het uit qua foto kwaliteit? Ik zie dat ze er iets anders uit zien maar verder geen verschillen lijkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 08:59 



 
Profiel   

Mag ik me melden?

Ik heb sinds dit najaar een Sony A7iii
Objectief: Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS

Ben nog heel erg zoekende naar juiste iso - sluitertijd combinatie, zeker bij foto's waarbij het licht niet goed is heb ik sneller ruis,of als ik kleine snel bewegende dieren wil fotograferen moet ik ook erg hoge sluitertijd nemen maar heb ik ook snel ruis omdat de Iso dan hoger moet (anders is foto heel donker).
Heb de ruis wel zo goed mogelijk proberen wegwerken in Lightroom en Photoshop, maar dit haalt ook weer scherpte weg helaas.

Dit hondje is mijn voorlopig laatste model van dit jaar.

[ img ]

[ img ]

Vallend blaadje toegevoegd zodat het lijkt of de hond ernaar kijkt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 17:34 



 
Profiel   

Is er iemand die foto's wil bewerken voor mij?

Van een rommelige achtergrond een zwarte achtergrond?>

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:14 



 
Profiel   

Wauw heel erg mooi al Art_Ificious! Ik herken het ook dat ik nog veel zoek naar de juiste instellingen.
Zoals deze foto, lijkt dan scherp maar als je dan inzoomt tijdens het bewerken is het toch niet helemaal dat je zegt: op en top scherp. Waarschijnlijk dan toch niet de optimale instellingen gehad maar vraag me dan altijd af wat ik dan anders zou moeten doen. Meer oefenen misschien :+

https://imgur.com/uq2kS25

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 20:05 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Netjes hoor hierboven! Vind vooral de eerste erg tof! :)
Bevalt je camera een beetje?


Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn vragen! Heb inmiddels een laptop gekocht dus had er zeker wat aan! Nu een nieuwe vraag over mijn voorinstellingen/presets overzetten. Ik lees via google dat dit kan maar kan alle stappenplannen niet helemaal volgen en bovendien staat er ook nog verschillende stappenplannen. Iemand die zin heeft om mij 1 tel even te kunnen helpen hoe dit kan? :)


Tenno, volgens mij zweef jij hier ook nog rond :D Ik zag je jaartopic, heel erg gaaf zeg! Ik vind het zó knap dat jij zo snel zo gegroeid ben en inmiddels voor mij in ieder geval ergens bij topfotografen zit! Vind jouw stijl waanzinnig gaaf en kan er niet bij met mijn hoofd dat je eigenlijk nog vrij kort fotografeert en dit neerzet.


Ja ik lees af en toe nog mee. Durf niet meer wat te delen hier :') dankjewel!! Ik had het ook nooit durven dromen al zover te kunnen komen in zo'n korte tijd!! Ik voel mezelf nog een beginner/amateur in mn hoofd _O- dat is nog niet mee gegroeit.. heel benieuwd wat 2022 gaat brengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 01:32 



 
Profiel   

Ik ben gisteren gezwicht voor de RF 70.200 2.8 en wil nu mijn sigma 50-150 2.8 verkopen. Weet iemand wat ik er nog voor kan vragen? Werkt perfect, ga hem wellicht gewoon niet meer gebruiken nu. Is 350 realistisch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 105 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen