Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Inkijkje in het bijzonder mooie Peru

 
Profiel   

Soms maak je van die reizen die ontzettend veel indruk op je maken. Peru heeft zeker haar voetafdrukken in mij achter gelaten. Letterlijk en figuurlijk heb ik diverse hoogtepunten meegemaakt. Aangezien het zo bijzonder was lijkt het mij leuk om jullie bokkers een kijkje te geven in het mooie Peru zoals ik het heb meegemaakt.

De reis begon in Lima. We landen laat in de avond en na een goede nachtrust gingen we vervolgens op citytour. Uiteraard kom je veel moois tegen waaronder dit belangrijke overheidsgebouw.
[ img ]

Na Lima mocht een bezoekje aan de zee ook niet ontbreken. Optioneel kon je mee met een boottocht om zeevogels en dieren te spotten. Toen ik hoorde dat je ook de Peruviaanse Jan van Gent kon spotten 'moest' ik wel mee. Die vogels zijn gewoon heel gaaf!
[ img ]

Sandborden was ook één van de mogelijkheden om midden in de woestijn te doen. Zelf ben ik niet zo'n grote held. Dus in plaats van liggend op mijn buik de heuvel af te glijden mocht ik van de gids poseren op het bord met eigenlijk véél leukere en charmantere foto's dan die van mijn groepsgenoten. En zeg nou zelf, het is net echt ;)
[ img ]

Geschiedenis en mysterie spelen een grote rol in Peru. Zo zijn de Nascalijnen nog steeds één groot mysterie. Zelf had ik ook nog een leuke theorie toegevoegd over de Peruviaanse Rembrandts die hun eigen kunstwerken in de woestijn maakten. Die creativiteit vond onze reisleider iets minder interessant :D Desalniettemin was het echt super gaaf en waren wij één van de eerste groepen die weer mochten vliegen over de Nascalijnen van Fox.
http://boktimg.nl/img/m/4vkJJp.jpg

Peru en Inca's gaan hand en hand samen. Deze bijzondere cultuur heeft dan ook overal sporen achter gelaten. Dit grote tempelcomplex is te bezoeken met een buggietour. Erg bijzonder om eens mee te maken. Wel hartstikke goor, want de uitlaat zat aan de voorkant van de buggy [why??]. Echter had ik deze tour zeker niet willen missen.
[ img ]

De reis vervolgt verder het Andersgebergte in naar de stad Arequipa. Wow, echt zo'n mooie stad. Omsloten door vulkanen met de meest actieve Misti, die zo liefkozend door de bewoners wordt genoemd.
Meet Misti:
[ img ]

Hoewel ik zelf helemaal niet gelovig ben [ja, ik geloof in mijzelf en daar heb ik het al druk genoeg mee] kon een bezoek aan het Catalina Klooster niet ontbreken. Het was hier zo mooi en rustig ondanks de vele toeristen.
http://boktimg.nl/img/m/mEJWwE.jpg

Helaas moesten we het mooie Arequipa achter ons laten om weer verder te reizen. Deze dag werd spannend omdat we echt de hoogte in zouden gaan [kleine 5000 meter hoogte]. Gelukkig had niemand echt last van hoogteziekte en konden we veilig verder reizen. Met veel vicunia, lama's om te zien en alpaca's om te knuffelen.
[ img ]


[ img ]

Om goed te wennen aan de hoogte moet je vooral rustig aan doen. Veel water drinken en het eten van chocolade en het knagen van cocabladeren schijnt ook te helpen. Dat laatste is echt heel goor. Net alsof je op de inhoud van een theezakje aan het knagen bent. Het geeft een beetje een doof gevoel maar of dat echt helpt tegen hoogteziekte? Omdat ook rustig wandelen helpt zijn we naar het uitkijkpunt geweest waar condors gespot kunnen worden. Wat een joekels van beesten!!! Dit is nog een jonkie.
[ img ]

Er zijn dus vulkanen die gewoon elk kwartier uitbarsten. Erg grappig om te zien.
http://boktimg.nl/img/m/vbmAks.jpg

Het hoogstgelegen meer van de wereld is het Titicacameer. Hier keek ik wel erg naar uit om heen te gaan. Het leek mij echt een bijzonder iets. Nou ja, bijzonder is het zeker maar het leek meer op drijvend Volendam. Heb het nu gezien maar zou het zo niet aanraden om hier heen te gaan.
[ img ]

Onderweg naar Cusco kwamen we langs de eerste pre-Inca ruïne's. Heel gaaf om deze oude werken zo te zien staan.
[ img ]

We kregen ook een demonstratie steenslingeren. Deze vrouw kon daar heel precies mee mikken. Het werd/wordt gebruikt als jachttechniek.
http://boktimg.nl/img/m/decd1n.jpg

Voordat je naar Machu Picchu kan moet je naar het dorp Olyantaitambo. Erg mooi dorpje met een prachtige Incaruïne.
[ img ]

En dan... tromgeroffel.... is eindelijk de dag dat we met het reisgezelschap naar Machu Pucchu gingen. Wat hadden we veel geluk. We hadden de eerste bus naar boven. Het was prachtig weer. Er hing bijna geen mist, er was geen regen ondanks dat het wel voorspeld was en de zon heeft zich zelfs even laten zien.
[ img ]


[ img ]

Na dit historische hoogtepunt volgde er nog veel meer. Wie ooit in de gelegenheid is om naar Peru te komen moet zeker de tijd nemen voor Cusco. Het is een hele grote stad met zoveel moois.
[ img ]

En mijn letterlijk en figuurlijk hoogtepunt was de hike naar Rainbow Mountain. Afzien en doorgaan en dan gewoon het eindpunt halen! Het was super vet, gaaf en mooi. Alle emoties kwamen samen. Had het niet willen missen en zou het morgen zo nog een keer willen doen ondanks dat het zo zwaar was.

[ img ]

http://boktimg.nl/img/m/DkgtSy.jpg


http://boktimg.nl/img/m/tibO2E.jpg

http://boktimg.nl/img/m/B3FM1Q.jpg



Laatst bijgewerkt door Muiz op 30-01-20 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Links werkend gemaakt

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 19:01 



 
Profiel   

Heel gaaf! Ziet er prachtig uit!
Lijkt me ook geweldig om een keer die kant op te gaan.
Ben je met een georganiseerde reis gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 19:11 



 
Profiel   

Ja, ik was met een singlereis van Fox mee. Peru is echt bijzonder en de mensen zeer vriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 19:18 



 
Profiel   

Reizen met Fox zijn tof! Ik ben met ze naar Marokko geweest en dat was ook al zo'n mooie reis!
Heel gaaf, gaat zeker op het lijstje.

(Ik heb je linkjes even gefixt voor je)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 19:21 



 
Profiel   

Bedankt! Kreeg het niet goed voor elkaar. Ja, FOX is altijd goed geregeld. Je betaalt weliswaar wat meer maar alles is van a tot z geregeld. Zeker als ik alleen op reis ga vind ik dat erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 19:48 



 
Profiel   

Wauw dat ziet eruit als een prachtige reis! Hoe was de reis qua intensiteit en comfort? Ik zou best graag eens die kanten op willen, maar dan inderdaad met een reisorganisatie als Fox. Heb al meerdere reizen met Fox gemaakt (West-Amerika, Canada en Marokko) en dat is steeds heel goed bevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 18:15 



 
Profiel   

Nou, qua comfort niets te klagen. Prima bussen en hotels. Intensiteit was wel een dingetje. Regelmatig om 4 of 5 uur aan het ontbijt en dan pas om 8-9 uur aan het avondeten. Ondanks dat het zo intensief was kijk ik wel terug op een prachtige reis. Fox heeft ook alles goed geregeld en dan is het wel een druk en vol programma maar je hoeft verder nergens over na te denken gewoon go with the flow en enjoy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 21:53 



 
Profiel   

Wat leuk om dit topic te lezen! Ik ben nu ook bezig met een reis door Peru via Sawadee.
We zijn nu de eerste dag in Arequipa.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:45 



 

Gaaf, Amalarab en Thats_Me! Het lijkt me inderdaad een fantastisch land, zowel qua natuur als historie. Veel plezier nog daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:54 



 
Profiel   

Wat leuk! Heel veel plezier nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:03 



 
Profiel   

Dank je, culaccino en Thats me!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen