Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 109 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Ik zet geen afbeelding logo maar gewoon mijn naam en vind dat via lightroom het snelst

Ik denk dat je via PS express ook wel ergens een automatische handeling kan toevoegen waar hij automatisch een afbeelding toevoegt. Als je dan een png maakt van je logo moet dat ook wel kunnen maar volgens mij niet een reeks foto’s tegelijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 17:10 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]


Iemand enig idee wat dit is? Met Google kom ik er ook niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 20:16 



 
Profiel   

O ooooh ziet eruit als een scherm wat overleden is |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 10:44 



 
Profiel   

droomy schreef
O ooooh ziet eruit als een scherm wat overleden is |(

Ik vrees het ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 11:13 



 
Profiel   

Senas schreef
Brittjuh97 schreef
Hey hallo!
Ik heb een aantal maanden geleden mijn eerste camera gekocht,1 keer gebruikt en daarna door omstandigheden in de kast gelegd.
Ik merk aan mezelf dat ik de instellingen erg lastig vind, ben veel aan het googlen maar kan nou niet iets vinden wat echt bij mij past. ik weet ook dat ik hem gewoon vaker mee moet nemen, nu begint het autocross seizoen weer en wil ik hem heel graag mee nemen, en ook vaker mee nemen naar stal.

Hebben jullie nog tips en tricks ?

Meestal is het handig om niet in een volledig automatisch stand te fotograferen omdat je camera niet weet met wat jij op de foto wil zetten.

Bij autocross kan ik mij voorstellen dat het veelal zal gaan om actiefoto’s dan denk ik dat het het handigste is om te oefenen met de S stand. Daarin is het meestal zo geregeld dat jij controle hebt over de sluitertijd en de camera de rest regelt. Jij kan dan zelf zorgen dat je sluitertijd hoog genoeg is om de auto’s scherp scherp op de foto te krijgen.

Je zou ook kunnen spelen met de sluitertijd door hem juist laag genoeg te zetten dat de auto vrij scherp is, maar de wielen/velgen wazig en wellicht een deel van het rondvliegende zand/modder ook semi-wazig is waardoor de hoge snelheid nog goed zichtbaar is.

Door vanuit de S stand te werken kan je erg snel je instellingen aanpassen en dus tijdens een cross ook experimenten. Vergeet niet om soms even wat foto’s terug te kijken ondanks alle hectiek en actie

Mocht je stilstaande foto’s gaan maken voor of na de cross, dan kan je waarschijnlijk je sluitertijd een stuk lager zetten.



Bedankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:33 



 
Profiel   

Is dit topic nog wat actief?
Ik kwam dit topic tegen via Lau.

Ik maak veel foto's met mijn telefoon, maar dat heeft natuurlijk zijn grenzen. Gister heb ik de camera van mijn vader in handen gekregen om eens te proberen en te oefenen voordat ik zelf één koop. Voorlopig mag ik mijn vaders camera lenen ;)

Gister dus meteen wat oefenen, en ontzettend blij met deze foto!
[ img ]
Volgende uitdaging is de hele juffer scherp :D

Mocht dit topic actief zijn, dan lees en post ik graag mee ter lering en vermaak :D


Voorlopig nog in de auto-stand fotograferen (en kijken welke instellingen de camera zelf kiest) en in de P-stand om zelf ook al wat in de instellingen aan te passen. En als ik dit onder de knie heb, ga ik zelf steeds meer instellingen zelf aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 16:23 



 
Profiel   

Leuk!

Is af en toe nog wel actief maar anders kan hij gewoon weer actief gemaakt worden toch? :D Mooie foto! Als de juffrr helemaal scherp is is hij helemaal mooi! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 17:07 



 
Profiel   

Haha, dat kan natuurlijk ook :D

Dat is natuurlijk wel de volgende uitdaging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 17:38 



 
Profiel   

[ img ]
Volgende uitdaging!
Twee scherpe fotos van twee verschillende juffers ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 21:44 



 
Profiel   

Wauw toffe foto!

Tip voor next time: scherpstellen op de oogjes :) Dat is het belangrijkste van je onderwerp.
Ik zie overigens maar 1 foto. Mooi issie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 22:37 



 
Profiel   

:D
Ik vraag me dus af of die ogen niet zo horen := Helaas niet goed gekeken in het veld ;) Maar dankje, neem ik mee!


Haha, twee scherpe fotos is de volgende uitdaging!

Edit, even gegoogled. De blauwe breedscheenjuffer heeft daadwerkelijk zulke vreemde ogen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 22:40 



 
Profiel   

Sorry ik las verkeerd :D succes met je volgende uitdaging!

Gekke ogen inderdaad, nog nooit gezien in het echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 22:49 



 
Profiel   

Gisteren naar dierenpark amersfoort geweest.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 08:35 



 
Profiel   

Kan ik ook meepraten? Heb deze week een canon gekocht en ben net begonnen met fotografie:

Wolf, touwtje nog niet helemaal netjes weg. Nog wat lastig maar ben best tevreden voor een eerste foto en eerste keer in photoshop
[ img ]

En mijn hond:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:33 



 
Profiel   

K_nolan schreef
Kan ik ook meepraten? Heb deze week een canon gekocht en ben net begonnen met fotografie:

Wolf, touwtje nog niet helemaal netjes weg. Nog wat lastig maar ben best tevreden voor een eerste foto en eerste keer in photoshop
[ [url=m/dcitq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn hond:
[ [url=m/AxXeNc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!
Toffe kleuren in je foto!

Tip voor je eerste foto, probeer aan elke kant van je onderwerp (nu het paard) ruimte te houden. Nu zit de neus zowat tegen de rand aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:03 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
K_nolan schreef
Kan ik ook meepraten? Heb deze week een canon gekocht en ben net begonnen met fotografie:

Wolf, touwtje nog niet helemaal netjes weg. Nog wat lastig maar ben best tevreden voor een eerste foto en eerste keer in photoshop
[ [url=m/dcitq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn hond:
[ [url=m/AxXeNc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!
Toffe kleuren in je foto!

Tip voor je eerste foto, probeer aan elke kant van je onderwerp (nu het paard) ruimte te houden. Nu zit de neus zowat tegen de rand aan ;)


Dankje! Ja klopt hier was de deur haha, had hem precies in de deuropening gezet maar die was wat smal.

Morgen eens proberen om mijn hond spelend op de foto te krijgen, vandaag waren ze helaas allemaal onscherp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:08 



 
Profiel   

Zo, ik kom ook eens spieken in dit topic. De maan is nu zo mooi, dus even een poging gedaan. Sony RX10 IV

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:31 



 
Profiel   

Mooie foto van de maan zeg! Met wat voor lens maak je zoiets?

Ik ben vandaag mee gegaan met een fotomeeting naar de heide, daar heb ik deze foto's van me eigen hond gemaakt

[ img ]

[ img ]


Het is nog niet zo heel scherp, maar ben nu pas 2 weken bezig dus ben echt wel tevreden! Tips zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 20:58 



 
Profiel   

Goed bezig al hoor. En vooral lekker door blijven oefenen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 22:58 



 
Profiel   

Ik schop hem even omhoog.

Ik heb al 2x mijn camera laten reinigen. Iets met uitlenen aan mijn broertje en dan ligt hij soms ineens zonder lens. Nu zitten er weer 2 stipjes in mijn foto's. Het zit niet in mijn lens maar in de camera. Ik word een beetje moe van telkens 40 euro uitgeven om hem te laten reinigen. Hoe doen jullie dit? Ik zag ook van die schoonmaakset, werkt dit? De dichtstbijzijnde fotowinkel zit ook een stukje rijden en dan ben ik hem ook weer 3 dagen kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 10:27 



 
Profiel   

Ik ga zelf absoluut niet prutsen. Ik ben veel te bang dat er iets fout gaat.

Ik heb een tijdje terug mijn camera weer uit het stof gehaald. Lange tijd niks mee gedaan ivb zwangerschap en geboorte van zoontje.
Kwaliteit is echt bagger, zie ik alweer maar originele lijkt gewoon goed van kwaliteit.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 10:36 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Ik word een beetje moe van telkens 40 euro uitgeven om hem te laten reinigen. Hoe doen jullie dit? Ik zag ook van die schoonmaakset, werkt dit? De dichtstbijzijnde fotowinkel zit ook een stukje rijden en dan ben ik hem ook weer 3 dagen kwijt.


Gewoon broertje laten betalen en/of niet meer uitlenen. Jammer dat men zo slordig met dure omgaat zeg!
Ik ga ook niet zelf lopen prutsen nee, kennis van me (semi pro) heeft het een paar keer zelf geprobeerd en is er ook van teruggekomen, stof is zo lastig weg te krijgen :( dan maar een paar euro armer!

Vealosz, de onderste vind ik de mooiste.
Bij de middelste valt het dak weg met het zwarte erboven en dat stoort me hihi.
De laatste vind ik wel mooi belicht, auto staat er ook mooi op zo met de wielen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 10:48 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Ik schop hem even omhoog.

Ik heb al 2x mijn camera laten reinigen. Iets met uitlenen aan mijn broertje en dan ligt hij soms ineens zonder lens. Nu zitten er weer 2 stipjes in mijn foto's. Het zit niet in mijn lens maar in de camera. Ik word een beetje moe van telkens 40 euro uitgeven om hem te laten reinigen. Hoe doen jullie dit? Ik zag ook van die schoonmaakset, werkt dit? De dichtstbijzijnde fotowinkel zit ook een stukje rijden en dan ben ik hem ook weer 3 dagen kwijt.


ik denk dat je broertje op zijn flikker geven het beste is.. :')
Zelf prutsen zou ik écht niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 10:49 



 
Profiel   

Hmm ja. Misschien dan toch maar weer 40 euro gaan betalen en hem weer even kwijt. Dan maar weer een stukje er voor rijden. Broertje heb ik sowieso al op z'n kop gegeven. Maar ik wissel vaak van lens dus kan ook zomaar dat er ergens een stofje op zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 11:01 



 
Profiel   

Ik heb zelf wel zo’n blaasding, werkt super en kan je vrij weinig mee mis doen. Vooral met systeemcamera is het regelmatig nodig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 109 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen