Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 119 van de 120 [ 2983 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

 
Profiel   

Kom nog eens meedoen nu ik nieuw materiaal heb.

Reactierondje
JENARA: leuke foto's de sfeer zit wel leuk. Niet teveel bewerkt. En niet te geforceerd poseren van de koppels.
Ben niet thuis in koppels maar ik denk 50-70€

ABLETODREAM:
Heel gaaf. Ik vind je stijl ook echt mooi. Ik denk dat je zeker rond 200-300 voor een shoot mag vragen.


Myponyhoward.
Ik vond het leuke foto's hammer Dat (bij mij) de hond niet scherp is. Ook een vreemd randje rond de hond? Lijkt of de scherpstelfocus op de boomstam net onder de hond is.
Vind de foto's algemeen wel mooi.
80 €



Ik heb sinds kort een Sony A7iii met 70-200 f2.8 lens

Momenteel doe ik enkel portfolioshoots en vraag ik er wel een kleine bijdrage voor van 15 euro.
Wat zou ik kunnen vragen voor shoots?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 19:11 



 
Profiel   

Ik zou nog een keer willen mee doen om te kijken of jullie ook verbetering zien en wat ik nu kan vragen voor mijn foto's.

Art_Ificious: leuke foto's ik denk dat je wel 50 euro zeker kan vragen.

Myponyhoward: Leuke foto's ik denk dat je compositie nog wat beter kan. De honden foto is mooi maar daar zou ik misschien wat minder boomstam laten zien. 35,-

AbleToDream: Mooie foto's, mooie bewerkingen ook daar kan ik nog veel van leren. Jij kan sowieso 250,- vragen voor je foto's

Jenara: Ik heb geen verstand van personen shoots maar ik vind sommige foto's te donker. 35,-

MimixDaina: Leuk om zo te beginnen met foto's maken. Misschien kan je bij kleine dieren je compositie zo laag mogelijk maken, bijv gaan liggen op de grond. Verder zou ik vooral bij de honden foto's wat meer ruimte om de foto heen houden. Ik zou ook nog geen geld vragen.

Ik zal er later nog een paar doen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:06 



 
Profiel   

Dan plaats ik eens een paar van een totaal ander genre. ;)
Ik weet dat dit lastiger te verkopen is omdat het geen shoot is. Maar toch hangen mensen soms afbeeldingen van onderwaterleven aan de muur. Op dit moment verkoop ik niets, al zou dat wel kunnen via bijvoorbeeld 'werk aan de muur'. Maar dan sta je ook je rechten af. Ik denk wel eens na over het aanbieden van een shoot in een grot. Dan spreek je dus wel over modelfotografie. Maar je weet nooit wat de omstandigheden onder water zijn totdat je zelf gaat kijken.

Ik heb inmiddels een stuk of 15 publicaties gehad in bladen, maar dat heeft nooit een cent opgeleverd. Puur voor de eer en omdat ik ook wel graag schrijf. Helaas heeft een lokale VVV van Dahab een foto van mij gebruikt zonder overleg en ben ik daar alleen maar toevallig achter gekomen omdat iemand dat reclame blaadje kreeg en dacht dat die foto van mij was. Geen naamsvermelding, niets. Ik ben zelf nog nooit in Egypte geweest.
1 van mijn foto's is gebruikt in de 'Onderwatersafari' van het Natuurmuseum Fryslan. En op een website in Amerika zijn ook een aantal foto's van mij gebruikt (netjes in overleg). Mijn foto's laten eigenlijk zien wat er daadwerkelijk te zien is. Photoshop is bij geen van onderstaande foto's gebruikt. Als ik al nabewerk, dan gebruik ik LR. Bij de bovenste 4 mocht ik geen of zeer beperkte nabewerking als croppen of contrast of witbalans toepassen. Bij de onderste heb ik ook nog een paar stofjes weggehaald en een filter gebruikt.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Ik beoordeel geen andere foto's, ik zit helemaal niet in een shootwereldje en mijn persoonlijke ervaring met een fotoshoot 10 jaar geleden was nogal negatief en terleurstellend. Het lag aan mij en mijn paard dat ik de foto's niet mooi vond. Nou, zelfs als ik ze nu weer bekijk zijn ze gewoon slecht. Volgens mij is die persoon ook gestopt met fotograferen, dat is in ieder geval geen verlies zeg maar.

Ik heb alleen wat algemene opmerkingen. Wat me wel opvalt bij sommige blackfoto's is dat ze mij iets te krap gekaderd zijn. Ik zag een pagina terug een paar foto's waar er amper een mm ruimte is aan de randen.
Verder zie ik soms dat meerdere paarden in 1 foto geplakt worden en dat dat onnatuurlijk lijkt. Daar hou ik persoonlijk dus ook niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:46 



 
Profiel   

Germie :
Ik vind het hele gave foto's echt WAUW <3 , ik heb alleen geen idee naar de prijzen voor zoiets, sorry

Ik ga uit van paketten van 5 foto's.

Biies :
Mooi, vind de laatste 2 heel fijn om te kijken, mooi zacht beeld.
Zeker wel richting €50-60

Art5_ificious :
Mooie scherptediepte, licht vind ik ook heel mooi.
Ik denk wel richting €80

Myponyhoward :
Die hondenfoto vind ik echt geweldig, licht scherpte, perspectief. WAUW
Het licht bij de paarden vind ik wat minder, ik mis wat contrast om de paarden heen (in de onderste minder). maar vind de uitsnijding van de onderste 2 erg mooi.
Als je die 2e niet meetelt zou ik wel richting de €40

Abletodream :
WAAUUUUUW, ik heb vaker je foto's voorbij zien komen en ze zijn zo gaaf.
Ik vind het lastig om er een prijs aan te koppelen.
Maar zeker dik €150 en vind ze eigenijk wel meer waard. maar aangezien het wel slechts 3 foto's zijn (begrijpelijk aangezien er vast veel tijd in zit) zou ik zelf niet snel meer betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 12:46 



 
Profiel   

Wat van mij recente foto's :)
Ik vraag nu €40 voor 6 foto's en €60 voor 10 foto's

[ img ]

[ img ]

[ img ]
(had bij deze helaas stukje van de manen eraf gesneden)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 12:54 



 
Profiel   

Misschien een wat domme vraag maar hoe kan ik een foto’s toevoegen in een reactie ? Via de knop foto’s toevoegen werkt het bij mij niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 13:25 



 
Profiel   

wauw Freedomshet wat een gave foto's
ik denk dat je echt wel rond de €75 euro ervoor kan vragen.

hierbij deel ik ook 3 foto's. vind het zelf ontzettend moeilijk om een prijs te bepalen vraag nu €8,50 voor 5 foto's.
oja en elk advies is welkom tot betrekking van de foto's :)

( zie alleen dat ze door bokt lang zo scherp niet meer zijn |( )




[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:18 



 
Profiel   

Svmfoto gelukt zo te zien haha

Mooie foto's, schiet je in raw of jpg ?
als je in jpg schiet kan ik je echt aanraden met raw te gaan schieten, kwaliteit gaat er veel van omhoog en bewerken van licht word makkelijker (bestanden zijn wel groter dus t is handig als je veel schijf ruimte of grote cloud hebt.).

Ik denk dat je zeker meer mag vragen dan je nu doet, richting €20-30 vind ik geen gek idee (heb ook nog ff gekeken op je insta omdat ik op slechts 3 foto's wat lastig vind oordelen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 19:32 



 
Profiel   

freedomshet schreef
Svmfoto gelukt zo te zien haha

Mooie foto's, schiet je in raw of jpg ?
als je in jpg schiet kan ik je echt aanraden met raw te gaan schieten, kwaliteit gaat er veel van omhoog en bewerken van licht word makkelijker (bestanden zijn wel groter dus t is handig als je veel schijf ruimte of grote cloud hebt.).

Ik denk dat je zeker meer mag vragen dan je nu doet, richting €20-30 vind ik geen gek idee (heb ook nog ff gekeken op je insta omdat ik op slechts 3 foto's wat lastig vind oordelen.)



heel erg bedankt voor de feedback freedomshet :)
ik schiet nu inderdaad in raw de middelste is daar 1 van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 19:35 



 

Schopje. Ik ben wel benieuwd wat jullie denken. Ik vraag nu voor 8 foto's €35, 10 foto's €45 en 12 foto's €55. Ik vind het lastig te bepalen hoeveel ik kan vragen..
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 14:38 



 
Profiel   

Het is de bedoeling dat je ook op wat andere mensen reageert voordat je die van jezelf er in gooit. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 12:54 



 
Profiel   

Siricj, Mooie foto's, ben heel erg fan van de scherpte diepte <3
In mijn mening zou ik je tarieven zo houden of in ieder geval kwa prijs/foto verhouding niet teveel veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 18:31 



 
Profiel   

Art_Ificious mooi kleurgebruik. Vind de 'moody' vibe aan de foto's heel mooi. Maar de eerste is volgens mij niet helemaal scherp en de laatste vind ik niet zo wow, de middelste twee vind ik wel weer heel mooi. 35 euro voor 5 foto's

Biies Leuke foto's! Ik vind ze allemaal heel erg mooi. 60 euro voor 5 foto's

Freedomshet wow echt prachtige foto's! Ik hou hier echt super erg van. 70 euro voor 5 foto's

Svmfoto Ik vind de tweede heel mooi, bij de eerste steken de manen wat raar af tegen het zwarte, misschien dat je daar iets aan hebt bewerkt. De laatste vind ik een beetje dof. 25 euro voor 5 foto's

Siricj Mooie foto's, wat je nu vraagt lijkt me een goede prijs

Hier weer wat recente foto's van mij :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 20:42 



 
Profiel   

Maar weer even wat... [ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 08:03 



 
Profiel   

Tijd om weer wat leven in dit topic te brengen.

Siricj: Prima foto's. Ik denk dat je qua nabewerking nog meer uit de foto's zou kunnen halen. Pas op met storende elementen (2e foto trekt de lichte muur veel aandacht, 3e foto trekken de takken op de achtergrond veel aandacht). Ik denk dat je huidige prijzen redelijk oke zijn.

Myponyhoward: Erg mooie sfeer in je foto's. Bij de laatste foto had het model er van mij wat meer uit mogen springen. €60,-

CoonArt: Let op dat je geen dingen gaat afsnijden in de foto's. Bij de 2e foto zitten de poten en de kop erg dicht op de rand van de foto. Ik zou hier nog geen geld voor vragen.

Dan nu wat van mijn foto's. Ik biedt bij mijn goedkoopste pakket 4 foto's aan op hoge resolutie. Kwaliteit van de foto's is nu minder door upload en resolutie.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 14:53 



 
Profiel   

Die eerste foto vind ik erg mooi! Verder zijn ze ook tof hoor, maar die springt er voor mij uit.

Ik denk, kijkende naar je goedkoopste pakket, je daar rond de €85 euro voor kan vragen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 16:18 



 
Profiel   

Ik ga nog eens een post wagen!

Eerst wat taxeren:

@horserider22: Supermooie foto's! Mooie compositie en subtiele, maar mooie nabewerking! Juist de foto van het zwarte paard vind ik iets minder, denk dat het door de harde shaduwen/fel licht komt en net wat minder mooi uitgesneden dan de andere. Vooral je hondenportretten vind ik wel echt heel mooi!
Denk dat je hier zeker 80-100€ voor mag vragen.

@CoonArt, Ik moet mijn voorganger bijtreden, de uitsnijding van je foto's is nog niet helemaal wat het moet zijn. Misschien ook wat beter naar het licht leren kijken? Op je laatste foto zit het hoofd van de vogel net helemaal in de schaduw en de rest naar het licht, dat zorgt voor wat onbalans in de foto. Daarnaast denk ik dat je ook nog veel winst kan halen uit de nabewerking om je onderwerp wat meer uit te laten springen.
Ik zou ook nog even dooroefenen!

@Myponyhoward, Ja supermooie foto's, ik ga er even vanuit dat het verlies van scherpte ook komt door de upload, zoals meestal hier, maar echt super mooie composities, mooi scherp onderwerp en ook mooie, subtiele nabewerking! Ik ben fan! Ook heel leuke aciefoto's van de honden, ik vind dat zelf echt moeilijk, die zijn zo snel :p
Zo rond de 50-70€ mag je zeker vragen denk ik

@Svmfoto, Jij mag zeker meer vragen voor je foto's!!Toch in ieder geval voor de blackfoto's.
De rijfoto vind ik wel iets minder dan je blackfoto's, ik denk dat je daar nog wat winst kan halen in de nabewerking, maar zeker op de goede weg!
Ik denk dat je inderdaad zeker 20-30€ mag vragen!

Ik heb onlangs mijn prijzen iets verhoogd omdat ik merk dat ik weer heel wat heb bijgeleerd in de nabewerking en er nu ook gewoon meer tijd in steek :') Zit nu rond de 60€ voor 5 foto's.
Mijn grootste tekortkoming nu is mijn body denk ik .. die is ondertussen 9-10j oud en haalt het qua scherpte en kwaliteit gewoon niet meer. Komend jaar staat een nieuwe body in ieder geval op de planning!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 17:41 



 
Profiel   

@Myponyhoward
Hele mooie foto's en sfeer! Misschien dat je compositie nog iets beter kan (bij de honden ook wat lager bij de grond en foto paard + meisje zit best veel ruimte links en rechts). 60 euro

@horserider22
Ik ben bevoorrecht :+
Qua commentaar ga ik mee met Jenara, vind je hondenportretten het mooiste! 80 euro

@Jenara
Vooral bij de foto's van de paarden valt het me op dat je niet wat meer van 'onderen' schiet.
De foto van de Fries + vrouw is best erg mooi! Mooie nabewerking en ook mooi licht. Toch afgaande op ook je andere foto's vind ik persoonlijk 60,- erg hoog, ik zou eerder denken aan 40 euro.


Ik ben benieuwd op welk bedrag jullie mijn foto's zouden taxeren!

[ img ]

[ img ]

Foto's via de Bokt upload

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:18 



 
Profiel   

@myponyhoward.
Gave foto’s zeg vind de na bewerking heel mooi gedaan. De foto’s van de honden springer er voor mij het meest uit wat zijn die scherp zeg super knap. De bloesem foto daar in tegen is ook heel mooi. Zo rond de €80 a €100 zou ik voor ervoor willen betalen :)

@horserider22 jeetje die eerst foto is ontzettend vet zeg. Gaaf hoe je de pony zo scherp hebt gekregen in actie, vind dit zelf nog wel even puzzelen. De foto van het zwarte paard vind ik net iets minder dan de rest. Die is ook heel mooi maar net wat harder terwijl
De andere foto’s wat zachter zijn. Zou rond de €90 -€100 voor de foto’s willen betalen. Als alle foto’s zoals de eerste zijn wel wat meer zelfs :)

@drico wauw wat een diepte in de foto’s en haar scherp. De eerste foto’s heel vet hoe ook de bladeren op de voorgrond wat onscherp zijn geeft net dat extra nadruk op het onderwerp heel mooi gedaan.de tweede heeft de zelfde diepte en vind ik persoonlijk net wat mooier dan de eerste. Zou zelf het onderwerp iets meer naar een zijkant hebben gedaan dan recht in het midden is net wat speelser. Maar goed dat is persoonlijke smaak. Zou zelf zeker rond €100 a €120 euro willen betalen voor zulke foto’s :)

Zelf ook maar weer even wat delen is alweer een jaar of 2 terug en veel geoefend. Vraag nu voor 5 foto’s €19,95

Ben benieuwd wat jullie van de foto’s vinden en wat voor prijs jullie passen vinden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-23 08:08 



 
Profiel   

Dat is naar mijn idee wel aan de lage kant. Ik zou meer richting de €45,- gaan zitten voor diezelfde aantal foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-23 09:14 



 
Profiel   

@svmfoto
Je laatste foto's ( blackfotos) vind ik zeker 20 euro ( wellicht meer) waard. Die vind ik erg mooi.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor je andere foto's geen geld over zou hebben. Dit ligt aan de bewerking ( zwarte rand om de foto's) en de positie hoe je hebt gefotografeerd. Zo had ik op de eerste foto wat meer van het paard willen zien, de tweede foto had wat mij betreft meer naar beneden gefotografeerd mogen worden, dus minder boom en meer paard. Ook bij de andere fotos vind ik dat dit beter had gekund. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-23 17:45 



 
Profiel   

Aangezien ik m'n passie voor paardenfotografie wat serieuzer wil gaan aanpakken, ben ik wel benieuwd wat andere fotograferen ervan vinden. Voor nu oefen ik gratis op paarden van vriendinnen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-23 11:57 



 
Profiel   

Leuk, ik ga ook weer even wat plaatsen.

@robinxfellow: Ik vind je eerste twee foto's vooral erg mooi, de laatste spreekt me wat minder aan. Hij is wat scheef en de compositie is voor mijn gevoel wat raar. Ik zou zeggen 20 euro voor 5 foto's. (het is overigens volgens mij wel de bedoeling om eerst ook even de andere fotografen te beoordelen)

@svmfoto: Mooie foto's! Ik vind inderdaad ook vooral jouw blackfoto's erg mooi, daar zou ik meer dan 20 euro voor over hebben. Voor de overige foto's vind ik dat een goed bedrag.

@Drico: echt prachtige foto's! Niet zoveel op aan te merken haha, het enige is dat bij het hondje op de groene foto het witte op het hoofdje erg fel is. Idd rond de 100 euro.

Hier wat recente foto's van mij! (bokt maakt de kwaliteit erg ruk, op mijn laptop en insta enzo is deze wel gewoon goed en scherp)



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-23 17:23 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd wat er over mijn fotos gezegd word. Bokt zal de kwaliteit wel weer verpesten.
Ik vraag op dit moment niks voor mijn fotos en zal dat de komende tijd ook niet doen.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-23 19:59 



 
Profiel   

Het is volgens mij wel de bedoeling dat je ook eerst iets zegt over de mensen voor je (:

MimixDaina schreef
Ik ben erg benieuwd wat er over mijn fotos gezegd word. Bokt zal de kwaliteit wel weer verpesten.
Ik vraag op dit moment niks voor mijn fotos en zal dat de komende tijd ook niet doen.


[ [url=m/6E8S5F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AeF3uj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MYVrbU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/09n5Ln.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-23 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 119 van de 120 [ 2983 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen