[VRAAG] Portfolio websites / platformen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

[VRAAG] Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 16:15

Hoi allen,

Ik heb het geluk dat mijn fotografie opgepikt is door een publicatiehuis. Het wordt nu wel tijd dat ik eens ga uitbreiden naar een gedegen platform of website, liefst waar ook van gekocht kan worden.
Ik ben bereid om te betalen.

Wat zijn jullie ervaringen? Handig in gebruik, uploaden, verkoop, layout, categorien e.d.
Dank!

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:45

Ik werk zelf met Wordpress. Je hebt enorm veel layouts om uit te kiezen en die kun je weer helemaal naar je smaak inrichten. En met plugins kun je echt heel veel, inclusief verkoop.
Je kan een domeinnaam kopen bij een host, en het installeren en gebruiken van Wordpress is gratis. Je betaalt alleen voor de webruimte.

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:52

Hier ook Wordpress! Ik betaal dit jaar 12 euro voor m’n domein bij Strato incl wordpress. Vrij goedkoop & super veel functies!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:57

Hier ook Wordpress, maar ik ben aan het overstappen naar showit. Die vind ik veel fijner werken. Je zou ook voor pixieset of pic-time kunnen gaan. Daar zitten hele mooie ingebouwde shops bij incl. POD en je kunt er ook mooie portfolio websites maken. :)

moonsparkle
Berichten: 21715
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:28

Ik gebruik ook wordpress, maar ik vond het in het begin wel veel uitzoekwerk. Ook nu zijn er nog dingen die ik graag anders zou willen aan mijn website maar ik krijg het niet voor elkaar :Y) gelukkig hoor ik wel af en toe dat mensen mijn website mooi vinden, terwijl ik niet overal tevreden over ben :P

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:33

Hier gebruik ik Wix. Kun je templates kiezen en van daaruit makkelijk elementen toevoegen of verwijderen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Portfolio websites / platformen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 14:26

Dankjullie wel voor de reacties. Ik heb nog nergens ervaring mee, wel gehoord van WordPress en dat daar wel een leercurve in zit. Ik zal s zien of ik daaraan kan gaan beginnen :)