[INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:22

Dat ding lijkt sprekend op mijn Nikon coolpix p100, bijna alle knopjes zijn hetzelfde. Of het wat is weet ik niet.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:52

Joolien schreef:
Ff geknipt haha
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar wij hebben net de Lumix DMC ZT 20 aangeschaft en die heeft 16 keer optische zoom en filmt heel mooi full HD. Ik hoor van meerdere kenners dat meer dan 15 keer optische zoom niet handig is, want dan heb je gewoon statief nodig omdat je hem niet stabiel krijgt. Kost €259.- zie onderschrift voor voorbeeldfoto's. :)


Bedankt Joolien!
Ik zit op dit moment inderdaad te kijken naar de Panasonic Lumix DMC-TZ30 (aanbieding voor 269,-), Canon powershot SX240 HS (aanbieding voor 219,-) en de Sony DSC-HX10V (aanbieding voor 249,-).

Alleen als ik ze zo zie, dan zijn ze voor mijn gevoel qua mogelijkheden zo goed als hetzelfde. Dus het is voor mij vooral afwegen welk merk en ik kijk sowieso nog even naar de reviews. Daar moet ik nog even goed voor gaan zitten, want hier kom je ook wel eens duidelijk vaak terugkerende problemen tegen.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:04

Halloo, ik meld me even.
Ik heb sinds een halfjaar een spiegelreflex en ben er helemaal blij mee, maar had altijd nog mijn kleine compactje. Nu is deze kapot gegaan, en waren de reparatie kosten te hoog in verhouding tot hoelang hij leeft. Dus opzoek naar een nieuwe.

Ik heb niet erg veel eisen, gewoon fatsoenlijke foto's kunnen maken, en een redelijke zoom (10x?)
Verder een normale filmfunctie (met stabilisatie, als dat bestaat?) hoeft niet perse HD te zijn. En een stevig ding, hij gaat mee op ponykamp, dus moet wel tegen een stootje kunnen, maar hoeft er niet speciaal voor gemaakt te zijn.
Mijn budget is 160 euro. Kan er iets boven zitten, maar niet veel.

Hopelijk kunnen jullie helpen :D

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:19

Nou, ik heb 't toestel van de Aldi gekocht.

Wauw, supermooie foto's van wat ik er nu al mee heb geprobeerd, helemaal voor die prijsklasse!

Lauwttje: misschien ook voor jou een aanrader?? € 149,= bij de Aldi vanaf vandaag, maar je moet wel heel snel zijn want ze zullen zó weg zijn.

Voorbeeldjes komen nog wel. :)

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:09

Heb je het filmen ook al getest?
Ik wil hem misschien ook gaan aanschaffen :j

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:14

Lijkt me wel een mooi ding, maar ik ben echt opzoek naar een wat kleinere compact. Die ik bijvoorbeeld makkelijk tijdens een buitenritje kan gebruiken voor filmen etc. (wel in een soort van buideltasje)

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:43

Hij valt op zich best mee qua zwaarte in de hand.

Ik heb vandaag niet zo héel veel kunnen testen omdat ik erg druk was, maar morgen ga ik er zéker fanatiek mee aan de slag, zowel foto's als ook filmpjes, filmpjes idd nog niet uitgetest maar had wel ergens een testfilmpje gevonden, gemaakt in duitsland vanuit een rijdende auto.

Maar ik ben er nu al zéer tevreden mee, zeker voor deze prijs.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:20

Ben wel benieuwd naar de foto's :)

paardje13g
Berichten: 694
Geregistreerd: 06-05-11

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:27

Ik ben ook heel erg benieuwd!

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:27

Ik meld me hier even :)

Ik ben opzoek naar een leuke compactcamera van max €150 die ik mee kan nemen met surfen. Waterdicht en schokbestendig zijn dan ook wel een pré en filmfunctie moet er eigenlijk ook wel opzitten. Ik had de Nikon Coolpix S30 op het oog maar kan daar weinig voorbeeldfoto's van vinden. Hoop dat jullie misschien wat weten :)

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:44

Voor een vakantie naar Zuid-Oost Azie ben ik op zoek naar een compactcamera.
Het liefst een die ik ook onder water kan gebruiken. Hoewel ik niet weet hoeveel je dan qua functionaliteit moet inleveren.
Verder is schokbestendig handig omdat we met backpacksg reizen.
Budget is rond de € 200.
Ik zat te kijken naar de Olympus Tough T-320 of T-820 of Nikon AW100

Muronia

Berichten: 19678
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:01

Heeft hier ook iemand ervaring met de Canon Powershot SX30? Ik zoek een camera die de eenvoud van een compactcamera heeft, maar waar ik toch echt mooie foto's mee kan maken en ook wel een beetje mee kan experimenteren. Omdat deze camera een enorme zoom-lens heeft (35x optisch) en toch wel een hoop opties, leek het mij wel geschikt.. maar wat zijn de ervaringen ermee?

Anoniem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:03

Ik heb er niet veel verstand van maar 35x optische zoom is bijna niet te doen, dan moet je sowieso een standaard voor gebruiken. Wij hebben er 1 met 15 en dat is zat. Onze camera kun je ook leuke dingen mee doen!

Muronia

Berichten: 19678
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:20


Anoniem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:51

Ja omdat je zo ver inzoemt kan hij niet meer stabiel blijven omdat je zelf ook trilt natuurlijk. Wij hadden al moeite met 15 X optische zoom.

astriidj

Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:17

Ik ben op zoek naar een compact camera voor naast mijn spiegelreflex. Heb nu een Nikon Coolpix L22 maar daar ben ik niet meer tevreden over. Ik ben op zoek naar een camera die zo dicht mogelijk in de buurt komt van een spiegelreflex. Bestaan er compact camera's waar je ook zelf diafragma en sluitertijd in kunt stellen? Budget is €200 - €300,-.

Anoniem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 03:41

ik zoek ook een compacte camera , ik ben voornamelijk bij mijn dieren aan het foto;s maken. bak er niks van en zoek iets tot 300 euro... iemand?

IndianRose_

Berichten: 604
Geregistreerd: 25-07-11
Woonplaats: Zedelgem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:14

Ik vraag me af of dit een goed toestel is..
iemand een idee of een fototoestel van 16 megapixels en 26x optische zoom betere foto's neemt (bvb ook beweging?) dan eentje van 16 megapixels met 5x optische zoom? Ik heb nu een canon powershot A3300..
Ik wil graag een Nikon digitaal fototoestel Coolpix L810 kopen, maar weet niet of de kwaliteit van de foto's wel zoveel beter zal zijn, en of de verwerkingstijd lang duurt? Deze die ik nu heb duurt het superlang eer ik een nieuwe foto kan nemen namelijk..

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:34

Hallo,

Ik wil graag een goede camera kopen (heb nu een Nikon Coolpix S2600) Maar aangezien ik toch wel eens een leuke bewegingsfoto van mijn paard wil maken lukt dat toch niet goed met deze camera. Ik hoef geen camera van 800 euro. Gewoon eentje die niet al te ingewikkeld is en goed voor een beginner Heb verder totaal geen verstand ervan weet ook niet het verschil tussen spiegelreflex of een compacte camera dus wie heeft er de ideale camera tip voor mij?

IndianRose_

Berichten: 604
Geregistreerd: 25-07-11
Woonplaats: Zedelgem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:24

Ik heb de voorgenoemde camera gekocht. Neemt heel zuivere foto's, ook van beweging. Da's dus een Nikon Coolpix L810. Ik heb 205 euro betaald, en ben er zeer tevreden mee! Ik weet niet of je facebook hebt, maar als je enkele testfoto's wil zien dat ik heb gemaakt ermee, van paarden in beweging, mag je mij toevoegen (Fien Vanbelle).. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:20

Afbeelding
zo 1?

lijkt mij ook wel wat :P

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:35

Hoi allemaal, ik zoek dus ook een cameratje!

Wat ik het belangrijkste vind is dat ie meerdere foto's maakt per sec omdat ik dus springfoto's wil gaan maken (dus zoomen is ook wel handig).. Ook wil ik gewoon leuke foto's maken en het ding moet vooral niet te moeilijk zijn. Panorama functie vind ik wel leuk. Binnenfoto's maak ik niet zo heel veel en video's heb ik een videocamera voor maar als het kan is het altijd leuk..

Nu kwam ik uit op de nieuwe Olympus SZ-14.. Iemand hier ervaring mee? Hij lijkt wel groot..

boyke3

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: Kinrooi

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:42

@ cowgirltjuh, ik heb een camera die 7 foto's in 1 sec kan maken,de Sony alpha 37

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:00

De Sony Alpha 37 is geen compactcamera. :=

Hier nog leuk filmpje van de Sony DSC RX100 wat wel een compactcameraatje is. :) Die kan 10 foto's per seconde maken. :P


Zit alleen wel in de prijsklasse van de Canon 600D. :+

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:05

Nouja, ik zou liefst toch wel onder de 200 euro blijven.. E nnog minder is altijd leuk natuurlijk ;)