[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:58

Niet exact die van het plaatje natuurlijk :p Maar als het alleen is om op je laptop te zetten, zou ik sowieso ervoor zorgen dat het in ieder geval allebei naast elkaar staat/ligt ;) Ik heb zelf kabels van bijna een halve meter liggen geloof ik, maar lang leve de ICT vriend, die heeft een hele doos vol met zulke kabels :+

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:00

Naja ik duw altijd mn kaartje in mn pc. Maar je ziet ook vaak die mensen in die studio's die gelijk alles krijgen op laptop. Of heeft dat met de body met wifi te maken :')

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:00

DShots schreef:
Hb een vraagje. Denk dat de meeste het wel weten.
Vandaag ga ik fotograferen voor het goede doel. Nu wil ik als het kan, ze gelijk op mn laptop zetten. Wat voor kabeltje heb je daar voor nodig?
Heb wel om 8 uur een kleine pauze, dus dan kam ik wel alvast op mm laptop zetten.

Gewoon direct tetheren naar Lightroom. ;) Let je er wel op dat je een fatsoenlijke kabel gebruikt? Kosten iets van rond de 5 tientjes en een jerkstopper is ook aan te raden zodat als er per ongeluk aan kabel wordt getrokken niet je USB poort op je body aan gort ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:02

Geen idee, ik heb nog een oude wifi-loze Body dus dat zou ik niet weten :') Ik laat kaartje eigenlijk altijd erin zitten, zet alles erop met kabeltje :')

En inderdaad wel een fatsoenlijke kabel; geen namaak troepica, heb ik me helaas al heel vaak aan gebrand :')

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:16

http://www.tethertools.com/ Maakt wel fijne kabels om te tetheren via USB naar je laptop.

Wat ik zelf meestal doe bij studioshoot is dat ik een wifi SD kaartje in mijn body stop. Ik schrijf RAW weg naar CF en verkleind JPG naar Eye-Fi kaartje en die JPG's gaan automatisch via wi-Fi naar iPad die ik kan eventueel nog aan tv kan hangen zodat ik iets groter terug kan kijken en model meteen aanwijzingen kan geven mbt houding, blik, etc. Die Eye-Fi kaartjes kosten maar een paar tientjes.

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:28

Wat kan ik beter aan maken een picasa account of een flickr account?
Dus dat ik een account aan kan maken, waar mensen de foto's kunnen terug halen :')

* voel me nu een lastige klant *

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:12

Picasa is tegenwoordig gewoon Google Foto's he? Volgens mij kan je daar niet full res uploaden :o of ik doe iets verkeerd... :P

Ik heb al paar keer zitten Googlen, maar kan er niet helemaal wijs uit worden wanneer die EOS 80D nou ongeveer in de planning staat. Heeft 1 van jullie enig idee? Als dat nog in 2015 is wil ik daar miss wel op wachten.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:20

Ik heb nog helemaal geen geruchten over 80D gehoord. Ik hoor nu alleen geruchten over een 3D met 50MP. _O- Ik hoop dat er volgend jaar meer bekend wordt over 5D4/1DX2. :=

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:47

Ik zoek ook een nieuwe camera

Ik heb nu een nikon coolpix s5300 een compact camera, maar ik vind de foto's niete cht beter dan met mijn telefoon
Dus ik zoek een camera, hoeft niet persé spiegel reflex zijn! Waarmee ik gewoon mijn paardje, landschap,hondje en poesjes mooi op de foto kan zetten! en af en toe een ander paard!
Wie weet wat? Ik weet echt niks namelijk! Voor mij lijken ze allemaal op elkaar! :P
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten, maar hoe goedkoper hoe beter!

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:49

Ik vind Picasa zelf absoluut niet fijn werken, dan zou ik Flickr denk ik eerder kiezen dan picasa..

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:51

Lovealmar schreef:
Ik zoek ook een nieuwe camera

Ik heb nu een nikon coolpix s5300 een compact camera, maar ik vind de foto's niete cht beter dan met mijn telefoon
Dus ik zoek een camera, hoeft niet persé spiegel reflex zijn! Waarmee ik gewoon mijn paardje, landschap,hondje en poesjes mooi op de foto kan zetten! en af en toe een ander paard!
Wie weet wat? Ik weet echt niks namelijk! Voor mij lijken ze allemaal op elkaar! :P
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten, maar hoe goedkoper hoe beter!

Als jouw insteek is hoe goedkoper hoe beter dan kun je misschien beter op zoek gaan naar een nieuwe compactcamera. :=

[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Voor een DSLR met kitlens ben je al gauw 350 euro kwijt en als je er ook nog een lensje voor bij de paardjes bij wilt zit je al rond de 500 euro. :=

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:52

chelle_dora schreef:
Ik vind Picasa zelf absoluut niet fijn werken, dan zou ik Flickr denk ik eerder kiezen dan picasa..

Nadeel van Flick vind ik de beperking qua aantal foto's. Of is dat tegenwoordig niet meer zo? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:52

Bagheera_206 schreef:
chelle_dora schreef:
Ik vind Picasa zelf absoluut niet fijn werken, dan zou ik Flickr denk ik eerder kiezen dan picasa..

Nadeel van Flick vind ik de beperking qua aantal foto's. Of is dat tegenwoordig niet meer zo? :=


Ja da's wel weer zo.. Volgens mij max. 200 foto's en daarna moet je geloof ik aan Flickr Premium :=
Edit: https://www.flickr.com/help/limits/ tegenwoordig dus 1terrabyte, valt nog mee dan geloof ik :j

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:56

Bagheera_206 schreef:
Lovealmar schreef:
Ik zoek ook een nieuwe camera

Ik heb nu een nikon coolpix s5300 een compact camera, maar ik vind de foto's niete cht beter dan met mijn telefoon
Dus ik zoek een camera, hoeft niet persé spiegel reflex zijn! Waarmee ik gewoon mijn paardje, landschap,hondje en poesjes mooi op de foto kan zetten! en af en toe een ander paard!
Wie weet wat? Ik weet echt niks namelijk! Voor mij lijken ze allemaal op elkaar! :P
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten, maar hoe goedkoper hoe beter!

Als jouw insteek is hoe goedkoper hoe beter dan kun je misschien beter op zoek gaan naar een nieuwe compactcamera. :=

[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Voor een DSLR met kitlens ben je al gauw 350 euro kwijt en als je er ook nog een lensje voor bij de paardjes bij wilt zit je al rond de 500 euro. :=

Dank! Heb daar ook een reactie geplaatst! :))
En met goed koper hoe beter, bedoelde ik dat als ik een van 500,- of 1000,- kan kopen met bijna het zelfde resultaat, dat ik dan liever de goedkopere heb! :)

ikke

Berichten: 37689
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:59

Bagheera_206 schreef:
Ik heb nog helemaal geen geruchten over 80D gehoord. Ik hoor nu alleen geruchten over een 3D met 50MP. _O- Ik hoop dat er volgend jaar meer bekend wordt over 5D4/1DX2. :=

Gaat Canon de concurentie aan met de 50MP van Hasselblad? }:)

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:14

Lovealmar: Als 500 a 600 euro jouw budget is kun je inderdaad best naar de instappers kijken van Canon of Nikon met het kitlensje en een paardenlensje erbij.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:15

ikke schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik heb nog helemaal geen geruchten over 80D gehoord. Ik hoor nu alleen geruchten over een 3D met 50MP. _O- Ik hoop dat er volgend jaar meer bekend wordt over 5D4/1DX2. :=

Gaat Canon de concurentie aan met de 50MP van Hasselblad? }:)

http://www.canonrumors.com/2014/12/high ... -2015-cr3/

ikke

Berichten: 37689
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:51

Bagheera_206 schreef:
ikke schreef:
Gaat Canon de concurentie aan met de 50MP van Hasselblad? }:)

http://www.canonrumors.com/2014/12/high ... -2015-cr3/

Als dat echt zo gaat zijn, heb ik een stuk minder redenen om achter die Hasselblad aan te jagen :D Hoewel ik toch wel een hoekje interesse blijf hebben voor middenformaat camera's

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:04

Mijn portomonnee heeft geen interesse in een middenformaatje. _O-

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:35

Weet iemand of 70d, nog in prijs verlaagd word of de 700d?
Ik twijfel nu voor een 600D als ik het goed zeg, die heb ik nu gezien voor 370 euro namelijk.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:48

Ze gaan vast nog wel in prijs dalen, maar wanneer... :=

Er loopt nu ook een cashback actie bij Canon. Ik heb er ook van geprofiteerd. :+

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:17

Jaa dat weet ik, moet nog steeds mn 55-250 doen. Maar elke keer klopt het niet.
Dus haak ik af :')

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:34

600D heb ik :D maar als ik jou was zou ik dan doorsparen voor de 700

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:36

Jaa zag hem nu voor 500 nog wat, en dan met cashback. Maar dan vind ik weer de 70D weer mooier, maar 800 euro is nog net te veel :')

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:45

DShots schreef:
Jaa zag hem nu voor 500 nog wat, en dan met cashback. Maar dan vind ik weer de 70D weer mooier, maar 800 euro is nog net te veel :')


800 euro? Waar :D