Die "oeps momentjes" als fotograaf

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:53

:') :') Ik volg ook!

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:58

:D Oh, te leuk deze foto's.

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:01

_O- _O- _O- Ik heb het niet meer! Die van Rije spant de kroon

Sokje_6
Berichten: 3930
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:09

Spant de broek bedoel je B-)

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:15

Anoli schreef:
Elke fotograaf heeft het vast al een keer meegemaakt, je bent lekker aan het fotograferen en ineens...

Is daar het moment dat het model wel heel dichtbij komt. En als heuse fotograaf denk je dan als eerste "oh nee mn camera" voordat je überhaupt aan je eigen veiligheid denkt :')

Vandaag had ik zo'n momentje. Ik let altijd goed op als ik in het weiland fotografeer en vraag ook aan de eigenaren hoe het paard reageert. Het ging de hele tijd goed, tot paard lief besloot dat het nog een tandje harder kon en daarna mij zag zitten op de grond. Het ging uiteindelijk allemaal goed, maar heel eventjes dacht ik "ohoh..." :')

[ Afbeelding ]

Nog meer fotografen die hier "bewijs" van hebben?


Wat een leuk topic! Ik verbaas me altijd over al die mooie foto's tijdens een (paarden)fotoshoot met name de foto's waar de paarden los bewegen, ik realiseer me niet dat daarbij ook nog eea mis kan gaan. Ik zou dat overigens ook wel leuk vinden voor mijzelf met mijn paard maar die kan ik denk ik niet zo mooi los laten lopen. Hoe doen jullie dat eigenlijk????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:22

Opjagen :Y) Haha nee geen idee, heb het nog nooit bewust gedaan, mijn paard ging gewoon uit d'r zelf rennen in de paddock :)

Afbeelding

Ze is trouwens gewoon een KWPN'er, met een Arabische identiteitscrisis :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:24

Wij jagen ze inderdaad altijd een beetje op in de wei/bak. Altijd handig als ze uit zichzelf gaan, maar met eten in de wei? Dacht het niet. :+ Behalve bij de dolle 5 minuten, maar die hebben ze nooit als ik mn camera erbij heb. :')

Anoniem

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:25

hahaha precies _O- ze doen altijd is spectaculairs als je geen camera in de buurt heb :')

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:26

salamaleque schreef:
Anoli schreef:
Elke fotograaf heeft het vast al een keer meegemaakt, je bent lekker aan het fotograferen en ineens...

Is daar het moment dat het model wel heel dichtbij komt. En als heuse fotograaf denk je dan als eerste "oh nee mn camera" voordat je überhaupt aan je eigen veiligheid denkt :')

Vandaag had ik zo'n momentje. Ik let altijd goed op als ik in het weiland fotografeer en vraag ook aan de eigenaren hoe het paard reageert. Het ging de hele tijd goed, tot paard lief besloot dat het nog een tandje harder kon en daarna mij zag zitten op de grond. Het ging uiteindelijk allemaal goed, maar heel eventjes dacht ik "ohoh..." :')

[ Afbeelding ]

Nog meer fotografen die hier "bewijs" van hebben?


Wat een leuk topic! Ik verbaas me altijd over al die mooie foto's tijdens een (paarden)fotoshoot met name de foto's waar de paarden los bewegen, ik realiseer me niet dat daarbij ook nog eea mis kan gaan. Ik zou dat overigens ook wel leuk vinden voor mijzelf met mijn paard maar die kan ik denk ik niet zo mooi los laten lopen. Hoe doen jullie dat eigenlijk????

Ehm, longeerlijn en die later wegphotoshoppen......

Ik zal nog eens zoeken; er staat een foto op Internet van een BOOS PAARD. Dat paard is best wel... ehm.... boos, zeg maar........
Waarschijnlijk niet zo zeer oeps alswel een lucky shot.

Anoniem

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:28

he wat? waar heb je het over? Boos paard? _O-

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:28

salamaleque schreef:
Anoli schreef:
Elke fotograaf heeft het vast al een keer meegemaakt, je bent lekker aan het fotograferen en ineens...

Is daar het moment dat het model wel heel dichtbij komt. En als heuse fotograaf denk je dan als eerste "oh nee mn camera" voordat je überhaupt aan je eigen veiligheid denkt :')

Vandaag had ik zo'n momentje. Ik let altijd goed op als ik in het weiland fotografeer en vraag ook aan de eigenaren hoe het paard reageert. Het ging de hele tijd goed, tot paard lief besloot dat het nog een tandje harder kon en daarna mij zag zitten op de grond. Het ging uiteindelijk allemaal goed, maar heel eventjes dacht ik "ohoh..." :')

[ Afbeelding ]

Nog meer fotografen die hier "bewijs" van hebben?


Wat een leuk topic! Ik verbaas me altijd over al die mooie foto's tijdens een (paarden)fotoshoot met name de foto's waar de paarden los bewegen, ik realiseer me niet dat daarbij ook nog eea mis kan gaan. Ik zou dat overigens ook wel leuk vinden voor mijzelf met mijn paard maar die kan ik denk ik niet zo mooi los laten lopen. Hoe doen jullie dat eigenlijk????



Met een beetje magie ;)

Afbeelding

Trouwens mijn eigen werk, dus ik shop wel eens wat weg in een foto :j

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:44

Niet mijn eigen foto, maar tja.. En nee, ook niet geshopt.
Wel mijn pony :D :o Lekker elegant op de keuring. :Y)
Afbeelding

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:17

Haha ja natuurlijk, fotoshop het kan ook eigenlijk niet anders. Het ziet er altijd zo mooi en natuurlijk uit!!!!

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:13

Afbeelding

Als blikken konden doden.. :+

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:15

Afbeelding
Afbeelding
Die laatste heeft mn vriend gemaakt.. Charmant he :')?

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:17

Deetjeeuh schreef:
De eigenaar gooide een stok richting ons zodat de honden deze kant op zouden komen lopen. Dat kwamen ze zeker, de stok raakte me namelijk nog net niet. :')

Er zijn ook weleens 2 paarden zo ongeveer over me heen gesprongen over de draadjes heen. :+

Stiekem aan het meelezen toen ik dit tegenkwam. Volgens mij was een van die lieve beestjes namelijk van mij :o }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:20

Sunneva schreef:
Deetjeeuh schreef:
De eigenaar gooide een stok richting ons zodat de honden deze kant op zouden komen lopen. Dat kwamen ze zeker, de stok raakte me namelijk nog net niet. :')

Er zijn ook weleens 2 paarden zo ongeveer over me heen gesprongen over de draadjes heen. :+

Stiekem aan het meelezen toen ik dit tegenkwam. Volgens mij was een van die lieve beestjes namelijk van mij :o }>

Ja, dat klopt inderdaad. :') Maar goed dat Dutch zo goed kan springen haha.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:01

Leuk topic dit!
Ik ben geen "echte" fotograaf, maar maak wel veel foto's van m'n paard en zijn maatjes. Het levert wel vaak "oeps momentjes" op en die wil ik graag met jullie delen :D

Picknicken in het weiland, genieten van de rust en wat foto's maken zat er niet in met dit kleine mini monstertje!!
Afbeelding

En ook het grote monster kwam buurten.. (mijn hand zit er gelukkig nog aan!)
Afbeelding

Tijdens een buitenrit ergens pauze houden. Achter mij zat een buitentrap naar boven waar allemaal kinderen naar beneden kwamen. In plaats van een paard werd ie plotseling een giraf..
Afbeelding

En hier kwam mijn paard een seconde later als een gek op me af rennen.. Hij zag die bok niet aankomen! En ik kon nog maar net wegspringen.
Afbeelding

Altijd leuk.. foto's van ons tweeën laten maken. Meneer kan zich niet inhouden als het gaat om poseren bij alles dat eetbaar is :')
Afbeelding

Do I need to say more? :D
Afbeelding

Hope you enjoyed!

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:07

Aangezien ik hier iemand zag die geïnteresseerd was in hoe zo'n vrijheidsfoto tot stand kwam, hier een voor en nafoto door mij gemaakt :) Ik opteer meestal voor een stukje af te zetten (op locatie), maar dat is soms niet mogelijk en dan is het met een longe :) (hier was ik wel nog de schaduw van het meisje vergeten wegwerken, maar dat is in de uiteindelijke foto wél gedaan ;) )

Afbeelding

En dit was ook een oeps momentje tijdens de shoot (ook veel weggewerkt dus om dit te bekomen):
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43511
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:20

Mijn tinker kan er ook wat van :')
Afbeelding

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:28

Ja nu! Nu moet je een foto maken, want nu doet ie mooi z'n oortjes naar voren..

Afbeelding

... ennnn z'n mond open -O- :D

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:28

ChelseavdW schreef:
Aangezien ik hier iemand zag die geïnteresseerd was in hoe zo'n vrijheidsfoto tot stand kwam, hier een voor en nafoto door mij gemaakt :) Ik opteer meestal voor een stukje af te zetten (op locatie), maar dat is soms niet mogelijk en dan is het met een longe :) (hier was ik wel nog de schaduw van het meisje vergeten wegwerken, maar dat is in de uiteindelijke foto wél gedaan ;) )

[ Afbeelding ]

En dit was ook een oeps momentje tijdens de shoot (ook veel weggewerkt dus om dit te bekomen):
[ Afbeelding ]



Ja leuk omdat te zien/lezen!

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:30

Em_ schreef:
Leuk topic dit!
Ik ben geen "echte" fotograaf, maar maak wel veel foto's van m'n paard en zijn maatjes. Het levert wel vaak "oeps momentjes" op en die wil ik graag met jullie delen :D

Picknicken in het weiland, genieten van de rust en wat foto's maken zat er niet in met dit kleine mini monstertje!!
[ Afbeelding ]

En ook het grote monster kwam buurten.. (mijn hand zit er gelukkig nog aan!)
[ Afbeelding ]

Tijdens een buitenrit ergens pauze houden. Achter mij zat een buitentrap naar boven waar allemaal kinderen naar beneden kwamen. In plaats van een paard werd ie plotseling een giraf..
[ Afbeelding ]

En hier kwam mijn paard een seconde later als een gek op me af rennen.. Hij zag die bok niet aankomen! En ik kon nog maar net wegspringen.
[ Afbeelding ]

Altijd leuk.. foto's van ons tweeën laten maken. Meneer kan zich niet inhouden als het gaat om poseren bij alles dat eetbaar is :')
[ Afbeelding ]

Do I need to say more? :D
[ Afbeelding ]

Hope you enjoyed!

As always........ :D }>

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:10

1 woord. ge wel dig :')

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Die "oeps momentjes" als fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:54

En met een paddock op locatie kan er ook wel eens wat mis gaan.
Voornamelijk de kleintjes weten de zwakke plekken altijd te vinden :')
Afbeelding