[INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_aaike_

Berichten: 367
Geregistreerd: 01-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:23

manon_lin schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de Sony Cybershot DSC-HX400V? Ik overweeg deze aan te schaffen. Ik zou graag ervaringen horen of mogelijk heeft iemand een tip voor een andere camera?

Bedankt!


Ik heb hem toevallig twee weken geleden aangeschaft. Het is mijn eerste camera en ik moet zeggen dat ik hem erg makkelijk in gebruik vind.

Zie mijn topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=1806200

Woeps

Berichten: 586
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: haelen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:04

Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een camera ( heb het altijd met mijn telefoon gedaan ).
Alleen ik heb totaal geen verstand. Dus misschien kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten.

ik hoef niet het beste van het beste, maar ik wil gewoon mooie foto's maken.

nu had ik deze in gedachte : Nikon Coolpix S3600

Iemand ervaring of een ander idee?

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:49

Ik zoek ook een nieuwe camera

Ik heb nu een nikon coolpix s5300 een compact camera, maar ik vind de foto's niete cht beter dan met mijn telefoon
Dus ik zoek een camera, Waarmee ik gewoon mijn paardje, landschap,hondje en poesjes mooi op de foto kan zetten! en af en toe een ander paard!
Wie weet wat? Ik weet echt niks namelijk! Voor mij lijken ze allemaal op elkaar!
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten, maar hoe goedkoper hoe beter!

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:18

Heeft iemand ervaring met de Canon PowerShot S95 in het gebruik als video camera?

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:31

Ik werd doorverwezen naar dit topic dus ik gaat het eens vragen.

Ik wil voor erbij en voor de leuk een camera aanschaffen om eens leuke mooie foto's te nemen van mijn zoontje. Deze wil ik namelijk kunnen uitvergroten en ophangen. Dus niet voor professioneel gebruik, meer voor gezins gebruik.

Wie kent de canon powershot sx510 en wat vinden jullie hiervan?

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:59

Ik ga hier ook eens een poging wagen om een vraag te stellen :D

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede compactcamera waarmee ik snel na mekaar foto's kan maken, dus in "burst-mode" heet dat volgens mij. Denk ik. :+
Een vriendin van me had er 2 jaar geleden zo eentje gekocht in de Aldi voor iets van een 130 euro. Ze denkt dat het een canon ixus was, maar is hem al een tijdje kwijt dus we kunnen het niet even checken :D

De camera zou dienen om foto's te nemen op een crossparcours (met motoren). Dus je wilt van elke sprong natuurlijk net het hoogste moment, maar laat mijn eigen timing nou niet zo goed zijn... :+

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:29

Mijn eerste camera was een Canon Ixus 510 Hs, klein en compact.
Je kunt inderdaad vele foto's achter elkaar maken, erg handig! Je kunt er ook hele mooie foto's mee maken. Maar als je gaat voor dierenfotografie, en misschien zelfs motoren fotografie weet ik niet of de foto's dan scherp zullen worden ;) Maar dat is denk ik over het algemeen met alle compact camera's en onderwerpen die heel snel bewegen. Je kunt bij deze camera in ieder geval geen sluitertijd aanpassen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 01:01

Hey Bokkertjes,

Ik ben op zoek naar een camera voor Max. 120 euro. Ik ben een beginner qua fotografie en filmen maar wil er toch graag mee aan de slag. Een camera voor onderweg tijdens een boswandeling en ook geschikt voor het maken van HD youtube filmpjes. (Filmen van de opbouw van mijn schilderijen).

Maar ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt.
Wie o wie kan mij verder helpen ^^

Thanks!

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:51

Hoi,

Ik wil een nieuwe compact camera aanschaffen. Maar dan graag 1 waarmee ik scherpe foto's kan maken terwijl ik aan het paardrijden ben. (van mijn vrienden/familie)
Vroeger had ik een Olympus met sportstand, maar die camera's met die functie bestaat niet meer.
Hebben jullie tips?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:29

Help, ik ken niks van fototoestellen, dus hoop hier wat raad te halen.

Mijn vriend heeft een Nikon 3100, met de bijbehorende lenzen en statief en dergelijke, maar eerlijk: voor mij te ingewikkeld, en te zwaar.

Ik zoek een handige compactcamera die goed overweg kan met beweging (bedoeling om op paardenevenementen wat sfeerfoto's te trekken, detailfoto's en dergelijke dat mag mijn vriend doen). En voor de rest gewoon gemakkelijk in gebruik is.

Wie heeft er een tip?

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:04

ik zoek een compact camera, met mogelijkheid tot 720/1080p video opname, die werkt bij wat minder licht, met microphone (stereo) en waarmee ik ook gewoon degelijke foto's mee kan maken. Zat al in de hoek van Nikon of Canon te denken. Iemand?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:18

Ik heb een casio exilim camera naast mijn spiegelreflex, dat is een high speed camera, en dat is toch zo'n leuk ding <3 Qua fotokwaliteit doet ie in de meeste lichtsituaties niet onder voor de spiegelreflex, en de slow motion video's zijn gewoon een ontzettend leuke extra :D en hij heeft een flinke optische zoom en doet het prima bij weinig licht.
Casio is een prima fotocamera-merk :)
Nikon en canon zijn ook prima merken, maar maken ook low-budget camera's en daar moet je mee oppassen. Zo heb ik hier een nikon coolpix, een goedkope van 100 euro, maar dat was echt bagger. Heel erg slechte kwaliteit, heel snel overbelicht, slecht bij weinig licht, foto's heel korrelig ondanks de zoveel megapixels..

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:27

Dat klinkt veelbelovend. Wil eigenlijk niet te duur uitkomen, maar wel filmen op min. 720p met min. 30fps en stereo audio. Ga eens kijken want er de exilim reeks bestaan uit een hele hoop camera's.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:07

Heeft iemand hier ervaring met de Sony Cybershot DSC W830?
http://www.cameranu.nl/nl/p452814/sony- ... e#tab-info

Mijn vakantiecamera heeft het leven gelaten dus heb een nieuwe nodig. Eisen: Genoeg MP, niet meer dan 100 euro en maakt leuke foto's. Video hoeft niet perse (mag wel) want daar heb ik een videocamera voor. Panorama is leuk, maar zo niet heb ik altijd mijn telefoon nog. Niet te groot of te zwaar.
Hoeft enkel voor vakantie, voor de rest heb ik een SRL maar die neem ik dan nooit mee

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:00

Ik ben op zoek naar een betaalbare, maar fijne en goede videocamera. Ik wil deze vooral gebruiken om gewoon de paarden te filmen, op concours en dat soort dingen of als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Het hoeft geen mega mega goede kwaliteit te zijn, maar een beetje kwaliteit zou fijn zijn. Graag onder de 200 euro. Heeft iemand tips? Dan hoor ik ze graag :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:21

Ik heb de Toshiba Camileo S40, erg tevreden over! Goede kwaliteit, makkelijk te bedienen en erg fijn in de hand. Moet er enkel geen foto's mee maken die zijn flut :P
De slechte waardering van de consumentenbond kan ik mij persoonlijk helemaal niet in vinden, vind hem juist heel mooi beeld en geluid geven (en ik ben best kritisch)

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:21

Hoi,

Nou ik doe het een beetje omgekeerd, na een berg youtube filmpjes heb ik besloten een Canon Powershot G7x te kopen en ben eigenlijk wel benieuwd of hier nog bokkers zijn met deze camera en met de kwaliteit. Zijn jullie tevreden?

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:20

Ik kom even binnenvallen :o
Ik heb nu een samsung DSC-WX300 voor huis,tuin en keuken gebruik. Waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb er al een hele boel mooie foto's mee gemaakt.
Maar nu wil ik graag een camera om iets meer te fotograferen.

Ik zag de Nikon COOLPIX P900.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe is deze met bewegende beelden en in donkere omgeving.
Het is een camera met 83x zoom en uitbereidbaar tot 166x dynamica fine zoom.

Ik heb niet alles gelezen, dus weet niet of het hier staat.

Goof

Berichten: 28790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:01

Even nieuw leven inblazen hier ;)

Binnenkort is mijn moeder jarig en omdat mijn ouders nog steeds een camera van voor de oorlog gebruiken (en er ook heel hard over klagen, maar vooral niet begrijpen waarom hij het zo slecht doet..... :+ ) ben ik op zoek naar een nieuwe camera voor ze.
Ik heb uiteraard al gegoogled en gezocht, maar kom er niet echt uit. Ik hoop dat jullie nav hun eisen wat ideeën voor me hebben (of me juist bepaalde merken/ camera's afraden!).

Het moet gewoon een simpele compactcamera zijn, 10x zoom, flitser moet apart in te stellen zijn dus niet enkel automatisch, beeldstabilisator en er moet een macrofunctie op zitten en vooral dat laatste kan ik niet overal goed terugvinden.

Iemand tips?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:42

Er komt weer een mooie reis aan en mijn huidige camera is ondertussen aan vervanging toe. In 2008 gekocht, de Panasonic Lumix TZ5. Destijds erg tevreden, maar nu niet meer. In het donker zonder flits geen goede foto te maken, mijn goedkope smartphone doet het daarin beter. Ook vind ik hem eigenlijk nog wat te groot, past niet in mijn broekzak voor snel en makkelijk foto's maken. Daarnaast was hij vrij prijzig (tegen de 300 euro) en heeft hij veel functies die ik eigenlijk niet gebruik. Ik wil gewoon snel en makkelijk foto's maken van dingen op reis (cultuur, natuur, landschap, mensen en dus ook in het donker).
Dus ik zoek een nieuwe camera :)

Eisen:
-maximaal 200 euro
-optische zoom (maar hoeveel?)
-klein en compact
-goede foto's in het donker zonder flits
-snel foto's kunnen maken (dus na 1x een foto meteen weer een foto kunnen maken zonder secondes te moeten wachten)

Wat ik heb gevonden:
Sony Cybershot W830 (ben bang dat hij niet zo snel is met foto's maken?)
Sony Cybershot WX350 (ben bang dat deze misschien toch te groot aanvoelt?)

Daarnaast heb je ook nog de volgende series die ik van naam tegenkwam die ook compact camera's hebben: Nikon Coolpix (S3700 en S7000), Panasonic Lumix, Canon PowerShot, Canon Ixus.

Wie heeft ervaring en tips? :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:46

Dit topic loopt niet echt en er wordt vaak ook geen antwoord gegeven op vragen maar toch een poging:

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera maar ben compleet de weg kwijt in alle opties.
Dit vooral doordat je ergens een camera tegen komt, enthousiast wordt door de specs en 1 review, maar dan ergens anders leest dat je voor hetzelfde geld veel beter kan krijgen. Waar dan niet bij staat wat dan beter is.
Wat ik zoek:
- Budget max +- 300, goedkoper mag natuurlijk
- Goede close-ups (insecten en bloemen)
- Aardige zoom (voor vogels etc. op +- 15 meter, echte superzoom is niet zo nodig)
- Ook als het iets donkerder wordt (binnenshuis, echt 's nachts of in een rijbak is niet nodig) kwaliteit
- Goede stabilisatie (ik heb trilhanden en neerzetten is niet altijd mogelijk)

Waar ik hem voor wil gebruiken is voor algemene vakantieshots (landschappen, dieren en planten).
Is er een bepaald model dat iemand me kan aanraden? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer...

Smoothie02

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-15
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:21

[***] schreef:
Dit topic loopt niet echt en er wordt vaak ook geen antwoord gegeven op vragen maar toch een poging:

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera maar ben compleet de weg kwijt in alle opties.
Dit vooral doordat je ergens een camera tegen komt, enthousiast wordt door de specs en 1 review, maar dan ergens anders leest dat je voor hetzelfde geld veel beter kan krijgen. Waar dan niet bij staat wat dan beter is.
Wat ik zoek:
- Budget max +- 300, goedkoper mag natuurlijk
- Goede close-ups (insecten en bloemen)
- Aardige zoom (voor vogels etc. op +- 15 meter, echte superzoom is niet zo nodig)
- Ook als het iets donkerder wordt (binnenshuis, echt 's nachts of in een rijbak is niet nodig) kwaliteit
- Goede stabilisatie (ik heb trilhanden en neerzetten is niet altijd mogelijk)

Waar ik hem voor wil gebruiken is voor algemene vakantieshots (landschappen, dieren en planten).
Is er een bepaald model dat iemand me kan aanraden? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer...


De Nikon Coolpix B500! Ik heb deze een maand geleden aangeschaft, had daarvoor nog nooit wat met camera's gedaan. Is 270 euro, superscherpe foto's/close-ups, ook als het donkerder wordt supermooie foto's, als je wil kan ik je een paar foto's pb'en om een beeld te krijgen? :)

Smoothie02

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-15
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:15

Smoothie02 schreef:
[***] schreef:
Dit topic loopt niet echt en er wordt vaak ook geen antwoord gegeven op vragen maar toch een poging:

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera maar ben compleet de weg kwijt in alle opties.
Dit vooral doordat je ergens een camera tegen komt, enthousiast wordt door de specs en 1 review, maar dan ergens anders leest dat je voor hetzelfde geld veel beter kan krijgen. Waar dan niet bij staat wat dan beter is.
Wat ik zoek:
- Budget max +- 300, goedkoper mag natuurlijk
- Goede close-ups (insecten en bloemen)
- Aardige zoom (voor vogels etc. op +- 15 meter, echte superzoom is niet zo nodig)
- Ook als het iets donkerder wordt (binnenshuis, echt 's nachts of in een rijbak is niet nodig) kwaliteit
- Goede stabilisatie (ik heb trilhanden en neerzetten is niet altijd mogelijk)

Waar ik hem voor wil gebruiken is voor algemene vakantieshots (landschappen, dieren en planten).
Is er een bepaald model dat iemand me kan aanraden? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer...


De Nikon Coolpix B500! Ik heb deze een maand geleden aangeschaft, had daarvoor nog nooit wat met camera's gedaan. Is 270 euro, superscherpe foto's/close-ups, ook als het donkerder wordt supermooie foto's, als je wil kan ik je een paar foto's pb'en om een beeld te krijgen? :)


Ik heb net een voorbeeldtopic aangemaakt die in de lijst op pagina 1 mag: [FK] Voorbeeldtopic Nikon Coolpix B500

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:23

Smoothie02 schreef:
[***] schreef:
Dit topic loopt niet echt en er wordt vaak ook geen antwoord gegeven op vragen maar toch een poging:

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera maar ben compleet de weg kwijt in alle opties.
Dit vooral doordat je ergens een camera tegen komt, enthousiast wordt door de specs en 1 review, maar dan ergens anders leest dat je voor hetzelfde geld veel beter kan krijgen. Waar dan niet bij staat wat dan beter is.
Wat ik zoek:
- Budget max +- 300, goedkoper mag natuurlijk
- Goede close-ups (insecten en bloemen)
- Aardige zoom (voor vogels etc. op +- 15 meter, echte superzoom is niet zo nodig)
- Ook als het iets donkerder wordt (binnenshuis, echt 's nachts of in een rijbak is niet nodig) kwaliteit
- Goede stabilisatie (ik heb trilhanden en neerzetten is niet altijd mogelijk)

Waar ik hem voor wil gebruiken is voor algemene vakantieshots (landschappen, dieren en planten).
Is er een bepaald model dat iemand me kan aanraden? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer...


De Nikon Coolpix B500! Ik heb deze een maand geleden aangeschaft, had daarvoor nog nooit wat met camera's gedaan. Is 270 euro, superscherpe foto's/close-ups, ook als het donkerder wordt supermooie foto's, als je wil kan ik je een paar foto's pb'en om een beeld te krijgen? :)


thanks voor de tip! Ik ga er eens naar kijken :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:56

Hey bokkertjes, ik heb totaal geen verstand van camera's maar ik ben zoekende naar een camera waarmee ik het proces van mijn schilderijen kan filmen in HD+ (minimaal 1080p) kwaliteit met de mogelijkheid goede kwaliteit time-lapse (versneld) videos kan maken voor op YouTube.
Mooi extra zou zijn als ik er ook nog kwalitatief goede foto's mee kon maken, maar dat is geen prioriteit.

Aan welke cameras moet ik dan denken?