[INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:59


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:41

Liezzel schreef:
Liezzel schreef:
Ik kom even hier binnen duiken :).

Ik ben op zoek naar een superzoom camera met goede full-hd film mogelijkheden..

Zouden jullie gaan voor : http://www.bol.com/nl/p/olympus-sp-810u ... 011616586/ of http://www.bol.com/nl/p/olympus-sz30-mr ... 011251810/


Ik heb er niet zoveel verstand van, maar wij hebben net de Lumix DMC ZT 20 aangeschaft en die heeft 16 keer optische zoom en filmt heel mooi full HD. Ik hoor van meerdere kenners dat meer dan 15 keer optische zoom niet handig is, want dan heb je gewoon statief nodig omdat je hem niet stabiel krijgt.

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:48

Heb je toevallig een voorbeeld filmpje? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:49

Liezzel schreef:
Heb je toevallig een voorbeeld filmpje? :)


Helaas nog niet, want wij kunnen HD nog niet afspelen op onze laptop :')

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:49

Joolien schreef:
Liezzel schreef:
Heb je toevallig een voorbeeld filmpje? :)


Helaas nog niet, want wij kunnen HD nog niet afspelen op onze laptop :')


*Vind ik leuk* _/-\o_

Anoniem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:50

Die gaan helaas nog niet mee met de tijd. Maar ik ga straks eens de cd die erbij zit uitproberen.
Ik heb ook 3D foto's gemaakt maar dat is ook kansloos want wie heeft er nu al een apparaat waar je dat kunt afspelen in huis? :')

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:54

Heb je wel voorbeeldfoto's. Heb even gegoogled maar kon het zo gauw niet vinden.

Ik zag wel dat de ene in mijn link 16 megapixel heeft bij de ene en de jouwe 14 maar ik lees ergens op internet dat dat weer niet uitmaakt *moeeilijk* :+

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:56

Joolien schreef:
Die gaan helaas nog niet mee met de tijd. Maar ik ga straks eens de cd die erbij zit uitproberen.
Ik heb ook 3D foto's gemaakt maar dat is ook kansloos want wie heeft er nu al een apparaat waar je dat kunt afspelen in huis? :')


Haha ik heb precies hetzelfde! Ziet er hartstikke leuk uit op de camera maarja ik heb geen 3D tv :+

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:56

Aantal megapixels maakt niet zoveel uit. Zou idd gewoon kijken naar camera met 12 MP of meer en en 12x optisch zoom of meer. Zit je vaak al erg goed.

Wat is je budget en wat wil je er mee gaan fotograferen of ga je vooral filmen?
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 20-06-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:57

Liezzel schreef:
Heb je wel voorbeeldfoto's. Heb even gegoogled maar kon het zo gauw niet vinden.

Ik zag wel dat de ene in mijn link 16 megapixel heeft bij de ene en de jouwe 14 maar ik lees ergens op internet dat dat weer niet uitmaakt *moeeilijk* :+


Zie onderschrift. :P

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:59

Hij moet heel veel kunnen zoomen :j.

Wil veel in het theater gaan fotograferen en het moeten ook in donkerige ruimtes scherpe foto's zijn.
Filmen wil ik vooral het eindapplaus enzo filmen dus het geluid moet ook wel duidelijk zijn want soms moet ik voor school gesprekken opnemen met de camera :j

Budget ligt rond de 250 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:04

Liezzel schreef:
Hij moet heel veel kunnen zoomen :j.

Wil veel in het theater gaan fotograferen en het moeten ook in donkerige ruimtes scherpe foto's zijn.
Filmen wil ik vooral het eindapplaus enzo filmen dus het geluid moet ook wel duidelijk zijn want soms moet ik voor school gesprekken opnemen met de camera :j

Budget ligt rond de 250 euro :)


Deze camera kost bij de BCC 259. Binnen weet ik niet hoe die is.

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:06

Liezzel schreef:
Hij moet heel veel kunnen zoomen :j.

Wil veel in het theater gaan fotograferen en het moeten ook in donkerige ruimtes scherpe foto's zijn.
Filmen wil ik vooral het eindapplaus enzo filmen dus het geluid moet ook wel duidelijk zijn want soms moet ik voor school gesprekken opnemen met de camera :j

Budget ligt rond de 250 euro :)


Oei... Theater- en concertfotografie met compact zal wel een uitdaging zijn. := Daar heb ik vaak al moeite mee met mijn spiegelreflex camera. := Hoe groter je sensor is die het licht opvangt des te makkelijker kun je fotograferen in slecht verlichte omgevingen. Compactcamera's hebben vaak maar een kleine sensor tov een DSLR. Die van je mobiel is nog weer een heel stuk kleiner dan die van je compact. :=

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:08

Het hoeft niet geniaal beeld kwaliteit te zijn. :)

Maar heb nu een aantal foto's gemaakt bij een premiere en ze zijn allemaal bewogen -O-

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:17

Dat betekent korte sluitertijden en hoge ISO's. :=

Anoniem

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:19

Kun je trouwens ook foto cursussen doen met een compactcamera? :P

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:20

Denk het wel hoor. Heb toen ik net begon zo een beginnerscursus gedaan op het Bonhoeffer bij die Plusactiviteiten 's avonds. Zaten ook paar mensen tussen met een uitgebreide compactcamera.

Liezzel
Berichten: 1450
Geregistreerd: 15-01-07

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:57

Heb je misschien voorbeeld camera's? :+

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:29

Ik heb heel even een vraagje,

Je hebt op de tv heel lang een reclame gehad over een camera.
Die camera was een kleine 'spiegelreflex' camera.
Nu vroeg ik me dus af welke camera dit was, kan hem nergens vinden en dacht kan dat misschien wel op bokt vragen dus bij deze

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:33


gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:45

heeft er iemand ervaring met de Nikon Coolpix S6200?

Die camera hebben wij op het oog om mee te nemen voor vakantie naar Noorwegen, maar zou graag daar nog wat ervaring over horen.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:47

Ik heb gisteren de Casio Exilim EX-ZR 200 gekocht en ben er super tevreden over.
Op internet scoorde hij een 9,1 in de test.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:01

Hoi Bokkers! *\o/*

Ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik heb al sinds 2005 de Fuji Finepix S5600. Een hele fijne camera, maar ik merk dat hij al wat ouder wordt en vergeleken met de nieuwere modellen niet meer zo goed meekomt. Daarbij geeft hij ook geregeld een interne fout aan (card error, geprobeerd te verhelpen met formatteren maar toch komt het telkens terug).

Daarom wil ik mijzelf rustig aan oriënteren op een nieuwe camera, het liefst één die wel een vooruitgang is op de S5600. Het liefst een camera met meer optische zoom (S5600 = 10x optische zoom). Ook liever een 'uitgebreidere' compactcamera. Want ietsjes experimenteren vind ik af en toe wel leuk, maar voor een spiegelreflex heb ik niet genoeg ambitie ;)

Aangezien ik al lange tijd helemaal uit de cameramarkt ben, dacht ik dat er hier vast een aantal mensen waren die meer op de hoogte zijn van recente modellen en de huidige markt op zich. Welke merken of modellen zijn op dit moment echte aanraders? Kwalitatief gezien dan :)

Mijn maximale prijs is ongeveer 300 euro, maar het liefst minder want ik ben ook maar een student :')

Alvast bedankt voor het meedenken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:05

Droomster schreef:
Hoi Bokkers! *\o/*

Ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik heb al sinds 2005 de Fuji Finepix S5600. Een hele fijne camera, maar ik merk dat hij al wat ouder wordt en vergeleken met de nieuwere modellen niet meer zo goed meekomt. Daarbij geeft hij ook geregeld een interne fout aan (card error, geprobeerd te verhelpen met formatteren maar toch komt het telkens terug).

Daarom wil ik mijzelf rustig aan oriënteren op een nieuwe camera, het liefst één die wel een vooruitgang is op de S5600. Het liefst een camera met meer optische zoom (S5600 = 10x optische zoom). Ook liever een 'uitgebreidere' compactcamera. Want ietsjes experimenteren vind ik af en toe wel leuk, maar voor een spiegelreflex heb ik niet genoeg ambitie ;)

Aangezien ik al lange tijd helemaal uit de cameramarkt ben, dacht ik dat er hier vast een aantal mensen waren die meer op de hoogte zijn van recente modellen en de huidige markt op zich. Welke merken of modellen zijn op dit moment echte aanraders? Kwalitatief gezien dan :)

Mijn maximale prijs is ongeveer 300 euro, maar het liefst minder want ik ben ook maar een student :')

Alvast bedankt voor het meedenken! :j



Ff geknipt haha
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar wij hebben net de Lumix DMC ZT 20 aangeschaft en die heeft 16 keer optische zoom en filmt heel mooi full HD. Ik hoor van meerdere kenners dat meer dan 15 keer optische zoom niet handig is, want dan heb je gewoon statief nodig omdat je hem niet stabiel krijgt. Kost €259.- zie onderschrift voor voorbeeldfoto's. :)

JoyCiej007

Berichten: 17428
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:16

Ik had al een apart topic geopend, maar zie net dit centrale topic.

Vandaar de vraag: wat vinden jullie van deze camera?

Bij de Aldi is vanaf morgen een foto/video camera in de aanbieding.
Nou ben ik niet op zoek naar iets professioneels, wel wil ik voornamelijk mooie (HD) filmpjes kunnen maken, dat is voor mij belangrijker.

Even heb ik gedacht om dan alleen een HD videocamera te kopen, maar aan de andere kant, daar kun je dus écht alleen maar mee filmen.

Wat vinden jullie van deze camera, ook qua prijs/kwaliteit?
Het gaat om de Medion Life X44088, ook wel: MD 86888
Afbeelding

Superzoom camera MD86888
€ 149,= incl. 3 jaar garantie
- 16 MP camera met uitgebreide accessoireset
- 25 mm objectief
- 21x optische zoom
- 5x digitale zoom
- Full HD video-opname
- 3" scherm
- flits
- cameraresolutie: 4608x3456
- diverse programma’s zoals high speed voor 10
foto’s per seconde
- incl. o.a. oplaadbare batterijen, lader en 4 GB
SDHC-kaart

Incl. 3 jaar garantie.

Hier een uitgebreidere lijst met technische gegevens en eigenschappen, alleen wel in het Duits.
http://www.etest-digitalkamera.de/Digit ... ischeDaten