Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 215 van de 217 [ 5414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

 
Profiel   

Wat is de reden dat je graag FF wilt? Want voor het geld van een 5DII kan je veel betere cropcamera’s kopen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:33 



 
Profiel   

Allergie voor ruis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 18:16 



 
Profiel   

Dan zou ik voor de 6D gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 19:15 



 
Profiel   

MamaMiesje schreef
Allergie voor ruis :')


Maar de 5DII is niet beter dan bijvoorbeeld een 7DII en die laatste is op andere punten wel veel beter dan de 5D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 19:25 



 
Profiel   

Maar waarom dan de 6 of 7D ? Op welke punten zijn die beter en zijn die punten ook van belang voor mij als hobby *-:) ?
Bovendien zullen die ook wel wat duurder zijn en zóveel :$ heb ik dan ook weer niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 21:47 



 
Profiel   

Bekijk de specs van de 5DII maar eens en vergelijk die met de 7DII. Wat occasionprijs betreft doen ze elkaar volgens mij niet zo enorm veel. Wel is het een veel nieuwer model met nieuwere technologie. Een betere sensor, is veel sneller en heeft goede ruisprestaties

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 22:42 



 
Profiel   

De 6D is niet duurder volgens mij maar die is heeeel goed met ruis! Die staat bekend om dat die goed is met nacht fotografie. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 07:47 



 
Profiel   

Hoi!
Kan iemand mij helpen? Ik wil graag een verschil in licht & donkerheid in een foto, waardoor de hond die op de foto staat wat lichter is en de randen wat donkerder. Nu krijg ik dit wel voor elkaar maar de overgang wordt heel scherp en lelijk. Hoe kan ik die overgang wat vloeiender maken? Ik gebruik Gimp. Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 10:14 



 
Profiel   

Kun je voor de randen geen vignette gebruiken?
https://www.wikihow.com/Add-a-Vignette- ... -with-GIMP

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:15 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:17 



 
Profiel   

ambernostar schreef
Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*


Ik heb zelf geen ervaring maar bij hetperfecteplaatje hebben ze zo’n opdracht gehad, volgens mij kun je op internet vinden hoe ze het uitgevoerd hebben, misschien helpt dat?

Succes in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:52 



 
Profiel   

ambernostar schreef
Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*


Het zal kwestie worden van de goeie combinatie zoeken tussen lage iso/snelle sluitertijd en het diafragma wat je wil.

Aangezien je weinig licht hebt kan je best gebruik maken van de meest lichtsterke lens die je hebt (zo laag mogelijk diafragma), al vermoed ik dat beide lenzen niet echt ideaal zijn voor deze situatie.
(Ik kwam er met mijn Tamron 18-200 (F3.5) ook niet echt mee uit in situaties met weinig licht, daarom heb ik een Nikon 35mm (F1.8) erbij gekocht, dat is echt een wereld van verschil!)

Dus ik kan je geen settings geven helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 12:28 



 
Profiel   

droomy schreef
ambernostar schreef
Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*


Het zal kwestie worden van de goeie combinatie zoeken tussen lage iso/snelle sluitertijd en het diafragma wat je wil.

Aangezien je weinig licht hebt kan je best gebruik maken van de meest lichtsterke lens die je hebt (zo laag mogelijk diafragma), al vermoed ik dat beide lenzen niet echt ideaal zijn voor deze situatie.
(Ik kwam er met mijn Tamron 18-200 (F3.5) ook niet echt mee uit in situaties met weinig licht, daarom heb ik een Nikon 35mm (F1.8) erbij gekocht, dat is echt een wereld van verschil!)

Dus ik kan je geen settings geven helaas..


Maar foto’s maken lukt wel alleen niet de best kwalitijd dan toch? En de externe flitser die geeft veel licht maakt dat geen verschil uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 13:42 



 
Profiel   

Geen idee of de setting van de fotoshoot gaat zijn zoals een concert is, maar bij concerten en festivals mag je nagenoeg nooit een flitser gebruik (ingebouwd of extern maakt dan niet uit). Controleer dat eerst.

Hoog in de iso is bijna atlijd een must bij concerten/festivalachtige optredens. Hoort er bij. Afhankelijk van het licht kan je het misschien aanpassen. Het enige wat ik je kan zeggen is werk manueel wbt instellingen en controleer je foto's direct of de instellingen kloppen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 14:16 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Kun je voor de randen geen vignette gebruiken?
https://www.wikihow.com/Add-a-Vignette- ... -with-GIMP


Ik kom tot dit en dan loop ik vast..
In een andere poging heb ik nog een laag hieronder maar dan kan ik niet die laag selecteren en de dekking verminderen waardoor de laag met de scherpe hond in het midden naar voren komt..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 15:30 



 
Profiel   

ambernostar schreef
Hoi allemaal!
Even een vraagje. Ik heb binnenkort een fotoshoot met een DJ bedrijf. Het is voornamelijk donker. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb een Nikon d3000 en twee lenzen van uit mijn hoofd 18/55mm en 55/200mm. Ik heb zelf ook een extra flitser. Ik hoor het graag van jullie dan kan ik het van het weekend uittesten. Ik heb donderdag de shoot! *\o/*



Als je met flitser mag werken, is het gaaf om te experimenteren met juist een langere sluitertijd. De flitser bevriest als het ware het moment, en door de lange sluitertijd kan je de lichten op de achtergrond meepakken. Zo krijg je plaatjes waar de kleuren vanaf spatten, de sfeer vastgelegd wordt omdat je de achtergrondlichten erop hebt, en de personen toch nog scherp zijn :D
Veel plezier donderdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 15:34 



 
Profiel   

@ambernostar: ik kwam deze net nog tegen, misschien heb je er wat aan :) https://zoom.nl/artikel/cursussen/25882 ... P80JiQW7ck

Laat je ons het resultaat zien? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:13 



 
Profiel   

CastaMickey schreef
Nayomie schreef
Kun je voor de randen geen vignette gebruiken?
https://www.wikihow.com/Add-a-Vignette- ... -with-GIMP


Ik kom tot dit en dan loop ik vast..
In een andere poging heb ik nog een laag hieronder maar dan kan ik niet die laag selecteren en de dekking verminderen waardoor de laag met de scherpe hond in het midden naar voren komt..
[ [url=m/3etGFd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap even niet zo goed hoe je het doet. Je hebt de laag met de foto. Daarboven maak je een nieuwe laag. Daar maak je de vignette in en verminder je de dekking van die ene laag.

Begrijp alleen niet hoe alles dan zo onscherp wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 13:08 



 
Profiel   

Misschien ligt het aan het programma wat je gebruikt, bij lr geen last van.

En zijn je foto's wel RAW geschoten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 13:28 



 
Profiel   

karin1994 schreef
Misschien ligt het aan het programma wat je gebruikt, bij lr geen last van.

En zijn je foto's wel RAW geschoten?

Ze gebruikt gimp, die kan geen directe RAW file handelen. En vignette moet handmatig gedaan worden daarin. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 14:31 



 
Profiel   

Oh dat had ik niet gelezen, hopelijk kom je er achter, Misschien Google raadplegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 14:39 



 
Profiel   

CastaMickey schreef
Hoi!
Kan iemand mij helpen? Ik wil graag een verschil in licht & donkerheid in een foto, waardoor de hond die op de foto staat wat lichter is en de randen wat donkerder. Nu krijg ik dit wel voor elkaar maar de overgang wordt heel scherp en lelijk. Hoe kan ik die overgang wat vloeiender maken? Ik gebruik Gimp. Alvast bedankt!


Ik gebruik ook Gimp (gewoon recreatief)

Om de achtergrond donkerder te maken heb je 2 lagen nodig (orgineel en duplicaat).
ik neem even aan dat je dan met een maskerlaag en kwast de achtergrond van het orgineel dus ''inkleurt'' en dus donkerder word nadat je de laag donkerder hebt gemaakt.

Het gemakkelijkste is om de kwast dan insteld op een hogere doorzichtigheid, zodat de kleur kan overlopen. Je kan dit in meerdere fases doen.

Resume:
1. dupliceer de afbeelding, en stel het duplicaat in de gewenste tint.
2. Zet een laagmasker op het duplicaat (het orgineel komt weer tevoorschijn)
3. Kies een kwast en stel deze in op 100% density (geen doorzichtigheid dus)
4. Kleur de achtergrond die je donker wil hebben
5. Verander de density naar 70% en begin iets buiten de randen te kleuren
6. Verander de density naar 50% en kleur weer een beetje dichter op het objecht wat lichter moet zijn (de hond).

Zo kun je eigenlijk eeuwig doorgaan met het over lopen van kleuren. Maar ik zou het zo eens uitproberen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 14:52 



 
Profiel   

Ik wil graag een lens aanschaffen die geschikt is voor avonden en binnen. Ik ben nog niet heel erg thuis in de lenzen, het zijn er ook zoveel :') Zou een externe flitser ook al genoeg kunnen bieden?
Welke adviseren jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 13:17 



 
Profiel   

Eerste vraag... Welke camera heb je?
Tweede vraag... Wat wil je fotograferen?
Afhankelijk van wat je fotografeert heb je misschien een flitser nodig. Persoonlijk heb ik in alle jaren amper een externe flitser nodig gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 14:24 



 
Profiel   

Ik heb een Canon EOS 2000D
Ik wil op een feestje in een soort kroeg foto's maken. Ik heb dat soort aanvragen al vaker gehad en loop er steeds tegenaan dat dat niet kan met mijn 18-55 en 55-250 lens.
Met de diploma uitreiking van mijn broertje is het nog redelijk gelukt door het licht aan te passen op de camera zelf, maar ging moeizaam.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 215 van de 217 [ 5414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen