[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:14

NAIWHL schreef:
Fijn dat het bevalt! Zijn hele leuke mogelijkheden met statieven inderdaad. Kom je nu ook beter uit met je kitlens voor producten?


Ja!
Vindt hem nu veel scherper ogen al :j heb een mooi stafief dat redelijk laag is. Ongeveer zoals ik op me hurken zou gaan zitten. Dus denk dat helemaal goed komt in de ruimte.

Morgen mag ik het gaan testen! Mag heel wat meubels op de foto's gaan zetten.

fierefluiter
Berichten: 200
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:09

katja_silke schreef:
Sophie1999xx schreef:
Wie kan mij helpen?
Ik heb op de vrijmarkt een camera gekocht, een Minolta X300 S , maar ik wil graag weten hoe ik erachrer kan komen welke lenzen wel of niet op mijn camera passen.

Het gaat om deze camera:

[ [url=m/C8RBEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nog een ouderwetse camera met een rolletje, die ik vandaag erbij gekocht heb. Ik heb nog aan de verkoper gevraagd welke lenzen ik kan gebruiken , maar hij zei het zo snel dat ik het alweer vergeten was toen ik buiten stond. :')

Hier moet een SR mount op!! :)



Dankjewel!
Zijn er nog meer mensen hier die nog analoog foto's maken?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:34


magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:50

Ik wil binnenkort een 150-600mm lens van tamron kopen. Bij de mediamarkt is die bijna 1500 euro bij kamera express 998 euro. Wat een prijsverschillen

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:29

Is het wel hetzelfde type? Ook beide met IS (VR)?

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:36

Zag net dat er verschillende uitvoeringen zijn. Wat ik begreep weinig verschil maar ik kom er niet helemaal uit

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:29

sorry dat ik even kom binnen vallen :)

ik ben eigenlijk opzoek naar een een online cursus van paarden fotografie :) ik weet niet of zo iets bestaat.
omdat de meeste workshops in nederland zijn en dit voor mij veel te ver is zoek ik een cursus online :)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:56

Ik heb sinds vandaag de Canon EOS 2000D, ik ben beginnend en ga er binnenkort mee experimenteren. Ik vraag me af of jullie foto's bewerken, en waar doen jullie dit dan mee?

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:14

Kiimm_ schreef:
Ik heb sinds vandaag de Canon EOS 2000D, ik ben beginnend en ga er binnenkort mee experimenteren. Ik vraag me af of jullie foto's bewerken, en waar doen jullie dit dan mee?


Lightroom en Photoshop :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:03

Kiimm_ schreef:
Ik heb sinds vandaag de Canon EOS 2000D, ik ben beginnend en ga er binnenkort mee experimenteren. Ik vraag me af of jullie foto's bewerken, en waar doen jullie dit dan mee?


Als je eerst wilt oefenen kun je ook GIMP gebruiken. Is gratis maar nog niet zo uitgebreid als lightroom en photoshop.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:21

Hoihoi!

Een vraagje.
Wanneer bepaal je of je een fb pagina aanmaakt, of iets in die richting?
Ik plaats nu vaak op flickr.

En wat betekend die nieuwe privacy wet?

Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:33

Janinevv schreef:
Hoihoi!

Een vraagje.
Wanneer bepaal je of je een fb pagina aanmaakt, of iets in die richting?
Ik plaats nu vaak op flickr.

En wat betekend die nieuwe privacy wet?

Wanneer jij dat zelf leuk vind!

En kijk hier even, misschien haal je er wat uit.
[STW] De nieuwe AVG voor dummies...

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:40

Jikkeee schreef:
Janinevv schreef:
Hoihoi!

Een vraagje.
Wanneer bepaal je of je een fb pagina aanmaakt, of iets in die richting?
Ik plaats nu vaak op flickr.

En wat betekend die nieuwe privacy wet?

Wanneer jij dat zelf leuk vind!

En kijk hier even, misschien haal je er wat uit.
[STW] De nieuwe AVG voor dummies...


Oké!
omdat ik zelf nog niet echt iets officeels ben qua fotografie.
Maar het idee is meer van, waar plaats ik mijn foto's?

Dankje voor de link, alleen word er niet echt veel wijzer van..

Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:18

Facebook maakt de kwaliteit niet veel beter. Het is leuk als je dan wat volgers ontwikkeld voor je foto's. Als dat niet je ambitie is, zou ik zelf geen fb pagina aanmaken.

Als je geen kvk hebt, werk je zwart. Crue gezegd (en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn), je werkt niet volgens de belasting en hebt dus ook niet met die wet te maken.
Wat ik begrijp is dat de wet eigenlijk inhoudt dat je je klantgegevens achter een wachtwoord opslaat zodat niet iedere random hacker bij jouw klantgegevens kan.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:26

Ik heb al zitten googlen maar kan het niet vinden. Heeft er iemand ervaring met de 7D II (of een andere camera met deze opties) die mij kan vertellen welke AF Case ik het beste kan pakken voor dieren die wél iets bewegen maar niet veel, denk aan een vogeltje op de schutting, een kat in de vensterbank etc.
Ik kom er niet goed uit en heb begrepen dat de verkeerde instelling daar het ook flink kan verpesten juist.
Of zou ik het hiervoor Custom moeten instellen?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:20

Jikkeee schreef:
Facebook maakt de kwaliteit niet veel beter. Het is leuk als je dan wat volgers ontwikkeld voor je foto's. Als dat niet je ambitie is, zou ik zelf geen fb pagina aanmaken.

Als je geen kvk hebt, werk je zwart. Crue gezegd (en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn), je werkt niet volgens de belasting en hebt dus ook niet met die wet te maken.
Wat ik begrijp is dat de wet eigenlijk inhoudt dat je je klantgegevens achter een wachtwoord opslaat zodat niet iedere random hacker bij jouw klantgegevens kan.


Oke!
Dus eigenlijk houd die wet pas wat in wanneer je een KVK hebt.

Ik heb dat nog niet dus als ik foto's zou maken en met toestemning van de persoon mag ik deze gewoon online plaatsen?

Ik dacht aan een instagram of fb account om volgers te ontwikkelen ja.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:34

Jikkeee schreef:
Facebook maakt de kwaliteit niet veel beter. Het is leuk als je dan wat volgers ontwikkeld voor je foto's. Als dat niet je ambitie is, zou ik zelf geen fb pagina aanmaken.

Als je geen kvk hebt, werk je zwart. Crue gezegd (en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn), je werkt niet volgens de belasting en hebt dus ook niet met die wet te maken.
Wat ik begrijp is dat de wet eigenlijk inhoudt dat je je klantgegevens achter een wachtwoord opslaat zodat niet iedere random hacker bij jouw klantgegevens kan.


Zonder KvK inschrijving werk je niet zwart. Je werkt pas zwart als je de inkomsten niet aangeeft bij de belastingdienst. De inschrijving bij de KvK hoeft niet, het aangeven van de inkomsten wel. Het aanbieden van fotoshoots en daarvoor gegevens bijhouden heeft een link tot een beroeps- of handelsactiviteit en dan zal je dus wel je moeten houden aan de AVG.

Je moet je alleen inschrijven bij de kvk als je voldoet aan de criteria voor een onderneming. Als je alleen maar foto's maakt van vrienden en familie, of als je er meer dan een symbolische vergoeding voor vraagt moet je je bijvoorbeeld wel inschrijven. In het geval van Janinevv lijkt me dat nog niet aan de orde. Voor de AVG lijkt het me ook nog twijfelachtig, maar ik durf niet zo stelling te zeggen dat zij er niks mee te maken heeft.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:42

MyWishMax schreef:
Jikkeee schreef:
Facebook maakt de kwaliteit niet veel beter. Het is leuk als je dan wat volgers ontwikkeld voor je foto's. Als dat niet je ambitie is, zou ik zelf geen fb pagina aanmaken.

Als je geen kvk hebt, werk je zwart. Crue gezegd (en er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn), je werkt niet volgens de belasting en hebt dus ook niet met die wet te maken.
Wat ik begrijp is dat de wet eigenlijk inhoudt dat je je klantgegevens achter een wachtwoord opslaat zodat niet iedere random hacker bij jouw klantgegevens kan.


Zonder KvK inschrijving werk je niet zwart. Je werkt pas zwart als je de inkomsten niet aangeeft bij de belastingdienst. De inschrijving bij de KvK hoeft niet, het aangeven van de inkomsten wel. Het aanbieden van fotoshoots en daarvoor gegevens bijhouden heeft een link tot een beroeps- of handelsactiviteit en dan zal je dus wel je moeten houden aan de AVG.

Je moet je alleen inschrijven bij de kvk als je voldoet aan de criteria voor een onderneming. Als je alleen maar foto's maakt van vrienden en familie, of als je er meer dan een symbolische vergoeding voor vraagt moet je je bijvoorbeeld wel inschrijven. In het geval van Janinevv lijkt me dat nog niet aan de orde. Voor de AVG lijkt het me ook nog twijfelachtig, maar ik durf niet zo stelling te zeggen dat zij er niks mee te maken heeft.



Ah oke ik snap je punt.
Als ik dus shoots doe moet je dat aangeven bij de belastingdienst, of wat je er aan verdient.

Maar dan zou je er toch wel wat mee te maken hebben met die wet?

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:26

Ja, valt dan onder inkomen uit overig werk. Lees dit maar eens:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... erig_werk/

Je mag dan dus ook gewoon kosten aftrekken van opbrengst. Zo heel spannend is dat dus niet, alleen je kan dan idd wel te maken hebben met de AVG, omdat het wel een link met beroepsactiviteiten heeft. In dat andere topic vind je een link waarmee je een simpele privacyverklaring kan opstellen. Dat kan je altijd doen voor de zekerheid. En melden in het contact met degene van wie je de shoot gaat doen dat je ze wil publiceren.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:29

Ik ben mijn oplader kwijt :( kan hem nergens vinden apart op te bestellen, iemand een idee?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:57

Granoek schreef:
Ik ben mijn oplader kwijt :( kan hem nergens vinden apart op te bestellen, iemand een idee?


Zoek je wel op de goede manier? Je hebt een 200D zag ik, daar hoort deze lader bij https://www.bol.com/nl/p/oplader-voor-c ... 055263150/

Misschien elders ook wel goedkoper hoor, en zelf even dubbel checken, maar is gewoon te koop.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:10

Ja ik zocht op vanalles, acculader, oplader... deze vond ik op een andere site maar daar stond de 200D niet bij de geschikte modellen. Kan het hier ook nergens terugvinden?
Maar als je zegt dat het klopt geloof ik het wel hoor! Maar daarom vond ik hem wellicht niet

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:13

Granoek schreef:
Ja ik zocht op vanalles, acculader, oplader... deze vond ik op een andere site maar daar stond de 200D niet bij de geschikte modellen. Kan het hier ook nergens terugvinden?
Maar als je zegt dat het klopt geloof ik het wel hoor! Maar daarom vond ik hem wellicht niet


Wat ik gedaan heb is even een winkel opzoeken die de 200D verkoopt en kijken welke accessoires erbij geleverd werden, daar vond ik deze naam/typenummer van de oplader, en die heb ik gegoogled, dus zonder het woord oplader of wat dan ook.

Kijk bij deze staat het wel bij: https://www.bol.com/nl/p/huismerk-oplad ... 057456049/

Zolang het maar een oplader is voor de LP E17 accu moet het goed zijn.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:07

Oh oké zo slim was ik inderdaad niet, dankjewel!

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:16

Wie kan mij helpen ? Sinds dat ik met ps werk en in raw fotografeer zijn de foto's die klanten ontvangen en vervolgens op fb zetten heel erg onscherp..

Wie weet waar dat aan ligt ? Ik sla ze in ps op als png en verzend de foto's via wetransfer...

Als ik de foto's zelf op fb zet zijn ze wel goed..